EȘTI AICI:
Test senat
Programul audiențelor Senat
Preşedintele Senatului UVT
Prof. univ. dr. Anton TRĂILESCU
Miercuri: 12-14
- +40-(0)256-592302
- anton.trailescu@e-uvt.ro
- presedinte.senat@e-uvt.ro
Organizare
Atribuții
Comisii
Contact
CONDUCEREA SENATULUI UVT
Prof. Univ. Dr.
Anton TRĂILESCU
Preşedintele Senatului
- +40-(0)256-592302
- presedinte.senat@e-uvt.ro
- anton.trailescu@e-uvt.ro
Prof. Univ. Dr.
Nicoleta-Claudia MOLDOVAN
Vicepreşedintele Senatului UVT
- +40-(0)256-592302
- vicepresedinte.senat@e-uvt.ro
- nicoleta.moldovan@e-uvt.ro
BIROUL SENATULUI
- Preşedintele Senatului UVT
- Vicepreşedintele Senatului UVT
- Preşedinţii comisiilor de specialitate ale Senatului UVT
COMISIILE SENATULUI
- Comisia pentru strategia instituțională
- Comisia pentru proces educațional și cariera academică
- Comisia pentru activitatea de cercetare, dezvoltare, inovare, creație artistică şi performanță sportivă
- Comisia pentru programe de studii de doctorat și postdoctorale
- Comisia pentru internaționalizare și rețele universitare
- Comisia pentru activități studențești și relația cu Alumni
- Comisia pentru activităţile economico-financiare și de patrimoniu
ATRIBUŢIILE SENATULUI UNIVERSITĂȚII DE VEST DIN TIMIȘOARA
- garantează libertatea academică şi autonomia universitară;
- elaborează şi adoptă, în urma dezbaterii cu comunitatea universitară, Carta universitară;
- elaborează şi aprobă Codul de asigurare a calității şi Codul de etică şi deontologie universitară al UVT;
- adoptă Codul UVT al drepturilor şi obligațiilor studentului;
- aprobă regulamentele cuprinzând metodologiile privind organizarea şi funcționarea universității şi a componentelor sale organizatorice;
- aprobă planul strategic de dezvoltare instituțională şi planurile operaționale, la propunerea rectorului;
- aprobă structura, organizarea şi funcționarea universității, la propunerea rectorului şi cu respectarea legislației în vigoare;
- aprobă înființarea, divizarea, comasarea şi desființarea componentelor organizatorice didactice, de cercetare şi tehnico-administrative ale UVT;
- aprobă proiectul de buget şi execuția bugetară;
- încheie contractul de management cu rectorul;
- controlează activitatea rectorului şi a consiliului de administrație prin comisii specializate;
- validează concursurile publice de selecție pentru funcțiile de director al Consiliului pentru Studii Universitare de Doctorat şi de decan;
- aprobă metodologia de concurs, standardele UVT de ocupare a posturilor didactice şi rezultatele concursurilor pentru angajarea personalului didactic şi de cercetare;
- aprobă statele de funcții ale personalului didactic şi de cercetare şi numărul posturilor pentru personalul didactic şi de cercetare auxiliar;
- hotărăște în privința salarizării personalului didactic şi de cercetare, în condițiile legii;
- stabilește norma didactică efectivă în mod diferențiat, în funcție de domeniu, de specializare, de ponderea disciplinelor în pregătirea de specialitate a studenților şi de dimensiunea formațiunilor de studiu;
- poate decide, prin regulament, mărirea normei didactice săptămânale minime, cu respectarea standardelor de asigurare a calității, fără a depăși limita maximă prevăzută de lege, precum şi reducerea normei didactice cu cel mult 30% pentru personalul care exercită o funcție de conducere în cadrul UVT sau de îndrumare şi control în cadrul ministerului de resort;
- aprobă, în baza criteriilor de performanță profesională şi a situației financiare, continuarea activității unui cadru didactic sau de cercetare după pensionare, în baza unui contract pe perioadă determinată de un an, în condițiile legii;
- aprobă, în cazul în care UVT nu poate acoperi normele cu titulari, metodologia de menținere a calității de titular în învățământ şi/sau în cercetare pentru cadrele didactice sau cercetătorii care au împlinit vârsta legală de pensionare, pe baza evaluării anuale a performanțelor academice;
- aprobă metodologia de evaluare periodică a rezultatelor şi performanțelor activităților didactice şi de cercetare ale personalului didactic şi de cercetare şi evaluează periodic rezultatele şi performanțele acestuia;
- aprobă, la propunerea rectorului, sancționarea personalului cu performanțe profesionale reduse, în baza unei metodologii proprii şi a legislației în vigoare;
- aprobă anual, cu cel puțin trei luni înainte de începerea anului universitar, structura anului universitar şi calendarul activităților educaționale;
- aprobă anual structura și cuantumul taxelor de școlarizare și a altor categorii de taxe;
- aprobă, în condițiile legii, programele de studii universitare, planurile de învățământ aferente acestora, regulamentele de organizare şi funcționare aferente fiecărui ciclu universitar, regulamentul privind activitatea profesională a studenților şi regulamentele de organizare şi funcționare a programelor postuniversitare;
- aprobă numărul şi dimensiunile formațiilor de studiu, cu respectarea standardelor de calitate, conform legii;
- aprobă regulamentul UVT de organizare a admiterii, metodologia de evaluare pe parcurs a studenților, metodologia privind recunoașterea şi echivalarea studiilor sau a perioadelor de studii efectuate în țară sau în străinătate şi regulamentul privind organizarea şi desfășurarea examenelor de finalizare a studiilor;
- stabilește numărul studenților-doctoranzi care pot fi îndrumați simultan de un conducător de doctorat, aprobă atribuțiile studenților-doctoranzi încadrați ca asistenți de cercetare sau asistenți universitari pe o perioadă determinată şi, în situații speciale, la propunerea conducătorului de doctorat, prelungirea cu 1-2 ani a duratei programului de studii universitare de doctorat;
- aprobă regulamentul de elaborare a acordurilor şi de desfășurare a programelor de cooperare națională şi internațională ale UVT;
- aprobă, pe baza propunerilor consiliului de administrație, susținerea de activități de predare şi cercetare în alte instituții de învățământ superior sau de cercetare de către personalul titular al UVT, respectiv invitarea pe o durată determinată în cadrul UVT a unor cadre didactice universitare şi a altor specialiști cu valoare recunoscută în domeniu, din țară sau din străinătate, în calitate de cadre didactice universitare invitate cu statut de asociat, în condițiile legii;
- aprobă, la sfârșitul fiecărui an financiar, raportul conducerii UVT referitor la cuantumul regiei pentru granturile de cercetare şi la modul în care regia a fost cheltuită;
- aprobă acordarea anului sabatic, conform legii;
- aprobă acordarea titlurilor şi distincțiilor onorifice;
- aprobă comisiile de analiză propuse de rector pentru investigarea abaterilor disciplinare săvârșite de membrii comunității universitare;
- stabilește sancțiunile disciplinare date în competența sa prin lege;
- stabilește plafoane privind cheltuielile care pot fi aprobate de către rector;
- validează raportul anual al rectorului privind starea UVT, în baza referatelor realizate de comisiile sale de specialitate;
- aprobă înființarea de spin-off-uri şi start-up-uri, societăți, fundații sau asociații, unități de învățământ preuniversitar şi acordarea, prin contract, a dreptului de administrare şi folosință asupra activelor patrimoniale;
- aprobă anularea de către rector a certificatelor sau diplomelor de studii, atunci când se dovedește că acestea s-au obținut prin mijloace frauduloase sau prin încălcarea prevederilor Codului de etică şi deontologie universitară al UVT;
- stabilește numărul membrilor şi componența Biroului electoral al UVT şi al comisiilor electorale desemnate să coordoneze procesul de alegeri pentru structurile şi funcțiile de conducere ale UVT;
- în cazul revocării din funcție a rectorului de către minister, desemnează un prorector care reprezintă Universitatea şi care devine ordonator de credite şi finalizează, conform legii, procedurile de desemnare a unui nou rector;
- validează rezultatele alegerilor pentru structurile şi funcțiile de conducere de la nivelul universității, al IOSUD-UVT, al facultăților, al departamentelor şi al școlilor doctorale;
- îndeplinește orice alte atribuții date în competența sa prin lege.
Comisia pentru strategia instituțională
Comisia pentru proces educațional și cariera academică
Comisia pentru activitatea de cercetare, dezvoltare, inovare, creație artistică şi performanță sportivă
Comisia pentru programe de studii de doctorat și postdoctorale
Comisia pentru internaționalizare și rețele universitare
Comisia pentru activități studențești și relația cu Alumni
Comisia pentru activităţile economico-financiare și de patrimoniu
Contact
Preşedintele Senatului UVT
Prof. univ. dr. Anton TRĂILESCU
Adresă de e-mail:
Număr de telefon: +40-(0)256-592302
Vicepreşedintele Senatului UVT
Prof. univ. dr. Nicoleta-Claudia MOLDOVAN
Adresă de e-mail:
Număr de telefon: +40-(0)256-592302
Secretariatul Senatului UVT
Secretar Sorina TORZAN
Adresă de e-mail:
Număr de telefon: +40-(0)256-592351
Fax: +40 256-592 310
Cabinet: 171, Bd. Vasile Pârvan nr. 4, Timișoara, cod poștal 300223, județul Timiș, România