Test senat
Programul audiențelor Senat
Preşedintele Senatului UVT
Prof. univ. dr. Anton TRĂILESCU
Miercuri: 12-14
- +40-(0)256-592302
- anton.trailescu@e-uvt.ro
- presedinte.senat@e-uvt.ro
CONDUCEREA SENATULUI UVT

Prof. Univ. Dr.
Anton TRĂILESCU
Preşedintele Senatului
- +40-(0)256-592302
- presedinte.senat@e-uvt.ro
- anton.trailescu@e-uvt.ro

Prof. Univ. Dr.
Nicoleta-Claudia MOLDOVAN
Vicepreşedintele Senatului UVT
- +40-(0)256-592302
- vicepresedinte.senat@e-uvt.ro
- nicoleta.moldovan@e-uvt.ro
BIROUL SENATULUI
- Preşedintele Senatului UVT
- Vicepreşedintele Senatului UVT
- Consilier pe probleme juridice
- Preşedinţii comisiilor de specialitate ale Senatului UVT
- Reprezentant OSUT
COMISIILE SENATULUI
- Comisia pentru strategia instituţională şi controlul managerial intern
- Comisia pentru managementul calităţii, evaluării academice şi acreditării
- Comisia pentru activitatea de cercetare ştiinţifică, creaţie artistică şi performanţă sportivă, precum şi de monitorizare a proiectelor cu finanţare naţională şi/sau europeană şi a activităţii editoriale
- Comisia pentru evaluarea şi dezvoltarea carierei profesionale a cadrelor didactice
- Comisia pentru programe de studii de doctorat și postdoctorale
- Comisia pentru cooperare academică națională și internațională
- Comisia pentru probleme studenţeşti
- Comisia de monitorizare a activităţilor economico-financiare, tehnice şi administrative
- Comisia pentru relația cu alumni, mediul socio – economic, mediul cultural, artistic și sportiv
ATRIBUŢIILE SENATULUI UNIVERSITĂȚII DE VEST DIN TIMIȘOARA
- garantează libertatea academică şi autonomia universitară;
- elaborează şi adoptă, în urma dezbaterii cu comunitatea universitară, Carta universitară;
- elaborează şi aprobă Codul de asigurare a calității şi Codul de etică şi deontologie universitară al UVT;
- adoptă Codul UVT al drepturilor şi obligațiilor studentului;
- aprobă regulamentele cuprinzând metodologiile privind organizarea şi funcționarea universității şi a componentelor sale organizatorice;
- aprobă planul strategic de dezvoltare instituțională şi planurile operaționale, la propunerea rectorului;
- aprobă structura, organizarea şi funcționarea universității, la propunerea rectorului şi cu respectarea legislației în vigoare;
- aprobă înființarea, divizarea, comasarea şi desființarea componentelor organizatorice didactice, de cercetare şi tehnico-administrative ale UVT;
- aprobă proiectul de buget şi execuția bugetară;
- încheie contractul de management cu rectorul;
- controlează activitatea rectorului şi a consiliului de administrație prin comisii specializate;
- validează concursurile publice de selecție pentru funcțiile de director al Consiliului pentru Studii Universitare de Doctorat şi de decan;
- aprobă metodologia de concurs, standardele UVT de ocupare a posturilor didactice şi rezultatele concursurilor pentru angajarea personalului didactic şi de cercetare;
- aprobă statele de funcții ale personalului didactic şi de cercetare şi numărul posturilor pentru personalul didactic şi de cercetare auxiliar;
- hotărăște în privința salarizării personalului didactic şi de cercetare, în condițiile legii;
- stabilește norma didactică efectivă în mod diferențiat, în funcție de domeniu, de specializare, de ponderea disciplinelor în pregătirea de specialitate a studenților şi de dimensiunea formațiunilor de studiu;
- poate decide, prin regulament, mărirea normei didactice săptămânale minime, cu respectarea standardelor de asigurare a calității, fără a depăși limita maximă prevăzută de lege, precum şi reducerea normei didactice cu cel mult 30% pentru personalul care exercită o funcție de conducere în cadrul UVT sau de îndrumare şi control în cadrul ministerului de resort;
- aprobă, în baza criteriilor de performanță profesională şi a situației financiare, continuarea activității unui cadru didactic sau de cercetare după pensionare, în baza unui contract pe perioadă determinată de un an, în condițiile legii;
- aprobă, în cazul în care UVT nu poate acoperi normele cu titulari, metodologia de menținere a calității de titular în învățământ şi/sau în cercetare pentru cadrele didactice sau cercetătorii care au împlinit vârsta legală de pensionare, pe baza evaluării anuale a performanțelor academice;
- aprobă metodologia de evaluare periodică a rezultatelor şi performanțelor activităților didactice şi de cercetare ale personalului didactic şi de cercetare şi evaluează periodic rezultatele şi performanțele acestuia;
- aprobă, la propunerea rectorului, sancționarea personalului cu performanțe profesionale reduse, în baza unei metodologii proprii şi a legislației în vigoare;
- aprobă anual, cu cel puțin trei luni înainte de începerea anului universitar, structura anului universitar şi calendarul activităților educaționale;
- aprobă anual structura și cuantumul taxelor de școlarizare și a altor categorii de taxe;
- aprobă, în condițiile legii, programele de studii universitare, planurile de învățământ aferente acestora, regulamentele de organizare şi funcționare aferente fiecărui ciclu universitar, regulamentul privind activitatea profesională a studenților şi regulamentele de organizare şi funcționare a programelor postuniversitare;
- aprobă numărul şi dimensiunile formațiilor de studiu, cu respectarea standardelor de calitate, conform legii;
- aprobă regulamentul UVT de organizare a admiterii, metodologia de evaluare pe parcurs a studenților, metodologia privind recunoașterea şi echivalarea studiilor sau a perioadelor de studii efectuate în țară sau în străinătate şi regulamentul privind organizarea şi desfășurarea examenelor de finalizare a studiilor;
- stabilește numărul studenților-doctoranzi care pot fi îndrumați simultan de un conducător de doctorat, aprobă atribuțiile studenților-doctoranzi încadrați ca asistenți de cercetare sau asistenți universitari pe o perioadă determinată şi, în situații speciale, la propunerea conducătorului de doctorat, prelungirea cu 1-2 ani a duratei programului de studii universitare de doctorat;
- aprobă regulamentul de elaborare a acordurilor şi de desfășurare a programelor de cooperare națională şi internațională ale UVT;
- aprobă, pe baza propunerilor consiliului de administrație, susținerea de activități de predare şi cercetare în alte instituții de învățământ superior sau de cercetare de către personalul titular al UVT, respectiv invitarea pe o durată determinată în cadrul UVT a unor cadre didactice universitare şi a altor specialiști cu valoare recunoscută în domeniu, din țară sau din străinătate, în calitate de cadre didactice universitare invitate cu statut de asociat, în condițiile legii;
- aprobă, la sfârșitul fiecărui an financiar, raportul conducerii UVT referitor la cuantumul regiei pentru granturile de cercetare şi la modul în care regia a fost cheltuită;
- aprobă acordarea anului sabatic, conform legii;
- aprobă acordarea titlurilor şi distincțiilor onorifice;
- aprobă comisiile de analiză propuse de rector pentru investigarea abaterilor disciplinare săvârșite de membrii comunității universitare;
- stabilește sancțiunile disciplinare date în competența sa prin lege;
- stabilește plafoane privind cheltuielile care pot fi aprobate de către rector;
- validează raportul anual al rectorului privind starea UVT, în baza referatelor realizate de comisiile sale de specialitate;
- aprobă înființarea de spin-off-uri şi start-up-uri, societăți, fundații sau asociații, unități de învățământ preuniversitar şi acordarea, prin contract, a dreptului de administrare şi folosință asupra activelor patrimoniale;
- aprobă anularea de către rector a certificatelor sau diplomelor de studii, atunci când se dovedește că acestea s-au obținut prin mijloace frauduloase sau prin încălcarea prevederilor Codului de etică şi deontologie universitară al UVT;
- stabilește numărul membrilor şi componența Biroului electoral al UVT şi al comisiilor electorale desemnate să coordoneze procesul de alegeri pentru structurile şi funcțiile de conducere ale UVT;
- în cazul revocării din funcție a rectorului de către minister, desemnează un prorector care reprezintă Universitatea şi care devine ordonator de credite şi finalizează, conform legii, procedurile de desemnare a unui nou rector;
- validează rezultatele alegerilor pentru structurile şi funcțiile de conducere de la nivelul universității, al IOSUD-UVT, al facultăților, al departamentelor şi al școlilor doctorale;
- îndeplinește orice alte atribuții date în competența sa prin lege.
Președintele comisiei | Facultate |
Conf. dr. Maria-Lavinia TEC maria.tec@e-uvt.ro |
Facultatea de Drept |
Membrii comisiei – cadre didactice | Facultate |
Conf. dr. Eugen-Vasile BOTA |
Facultatea de Educație Fizică şi Sport |
Conf. dr. Ciprian Alexandru ȘIPOȘ |
Facultatea de Economie |
Lect. dr. Dorel MICLE dorel.micle@e-uvt.ro |
Facultatea de Litere, Istorie şi Teologie |
Lect. dr. Iasmina PETROVICI iasmina.petrovici@e-uvt.ro |
Facultatea de Științe Politice, Filosofie şi Științe ale Comunicării |
Membrii comisiei – studenți | Facultate |
Student Alexandru-Florin BORZA |
Facultatea de Matematică şi Informatică |
Președintele comisiei | Facultate |
Prof. dr. Alexandru BUGLEA | Facultatea de Economie |
Membrii comisiei – cadre didactice | Facultate |
Conf. dr. George Bogdan TÂRA | Facultatea de Litere, Istorie |
Lect. dr. Nicolae HURDUZEU | Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic |
Lect. dr. Daniel LUCHEȘ | Facultatea de Sociologie |
Lect. dr. Bogdan-Ioan RAȚA | Facultatea de Arte şi Design |
Membrii comisiei – studenți | Facultate |
Student Ionela-Luiza MARINESCU | Facultatea de Sociologie şi Psihologie |
– | Facultatea de Sociologie şi Psihologie |
Președintele comisiei | Facultate |
Prof. dr. Adina Luminița SASU |
Facultatea de Matematică şi Informatică |
Membrii comisiei – cadre didactice | Facultate |
Prof. dr. Daniela CONSTANTIN |
Facultatea de Arte şi Design |
Prof. dr. Vasile DOCEA |
Facultatea de Științe Politice, Filosofie şi Științe ale Comunicării |
Conf. dr. Claudiu AVRAM |
Facultatea de Educație Fizică şi Sport |
Conf. dr. Paul Mircea GRĂVILĂ paul.gravila@e-uvt.ro |
Facultatea de Fizică |
Conf. dr. Lucian PÂRVULESCU lucian.parvulescu@e-uvt.ro |
Facultatea de Chimie, Biologie, Geografie |
Membrii comisiei – studenți | Facultate |
Student Theodora SCURTU theodora.scurtu97@e-uvt.ro |
Facultatea de Arte şi Design |
Președintele comisiei | Facultate |
Prof. dr. Cătălin Nicolae MARIN |
Facultatea de Fizică |
Membrii comisiei – cadre didactice | Facultate |
Prof. dr. Manuela Viorica MIHĂILESCU |
Facultatea de Muzică şi Teatru |
Prof. dr. Gabriela MIRCEA |
Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor |
– |
Facultatea de Matematică şi Informatică |
Membrii comisiei – studenți | Facultate |
Student Armand-Alexandru VOINOV |
Facultatea de Științe Politice, Filosofie şi Științe ale Comunicării |
Președintele comisiei | Facultate |
Prof. dr. Vasile Gheorghe POPOVICI |
Facultatea de Litere, Istorie şi Teologie |
Membrii comisiei – cadre didactice | Facultate |
Conf. dr. Petre BIRTEA |
Facultatea de Matematică şi Informatică |
Conf. dr. Gabriela GROSSECK |
Facultatea de Sociologie şi Psihologie |
Conf. dr. Sorina Natalia VOICULESCU |
Facultatea de Chimie, Biologie, Geografie |
Lect. dr. Nicoleta Adina ȘTEFU |
Facultatea de Fizică |
Membrii comisiei – studenți | Facultate |
Student Alina IONAȘCU |
Facultatea de Economie |
Președintele comisiei | Facultate |
Student Andreea-Raluca ARGEȘEANU |
Facultatea de Litere, Istorie şi Teologie |
Membrii comisiei – cadre didactice | Facultate |
Conf. univ. dr. Dana VLASCICI |
Facultatea de Chimie, Biologie, Geografie |
Lect. univ. dr. Simona Daniela NEGRU |
Facultatea de Muzică şi Teatru |
Lect. univ. dr. Alexandru POPA |
Facultatea de Drept |
Membrii comisiei – studenți | Facultate |
|
Facultatea de Chimie, Biologie, Geografie |
– |
Facultatea de Științe Politice, Filosofie |
Președintele comisiei | Facultate |
Lect. dr. Marius Cristian MILOȘ |
Facultatea de Economie |
Membrii comisiei – cadre didactice | Facultate |
Conf. dr. Lucian-Iulian BOJIN |
Facultatea de Drept |
Conf. dr. Alin Constantin DUMITRESCU alin.dumitrescu@e-uvt.ro |
Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor |
Conf. dr. Remus Mihai FERARU |
Facultatea de Litere, Istorie şi Teologie |
Membrii comisiei – studenți | Facultate |
Student Ilie-Mădălin VÎLCU |
Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor |
– |
Facultatea de Fizică |
Președintele comisiei | Facultate |
Conf. dr. Dan Radu MOGA |
Facultatea de Arte şi Design |
Membrii comisiei – cadre didactice | Facultate |
Conf. dr. Carmen Mihaela BĂBĂIȚĂ |
Facultatea de Economie |
Conf. dr. Dana Sorina CHIFU |
Facultatea de Muzică şi Teatru |
Lect. dr. Tiberiu Silviu PUTA tiberiu.puta@e-uvt.ro |
Facultatea de Educație Fizică şi Sport |
Membrii comisiei – studenți | Facultate |
Student Lucian-Ioan BUTAȘ |
Facultatea de Educație Fizică şi Sport |
Student Alexandra-Iunia CIOBĂNIȚĂ-SĂLĂJAN alexandra.ciobanita99@e-uvt.ro |
Facultatea de Muzică şi Teatru |
Președintele comisiei | Facultate |
Prof. dr. Mihaela Alida TOMIȚĂ |
Facultatea de Sociologie şi Psihologie |
Membrii comisiei – cadre didactice | Facultate |
Conf. dr. Remus Ionuț NAGHI |
Facultatea de Economie |
Lect. dr. Adina BAYA |
Facultatea de Științe Politice, Filosofie şi Științe ale Comunicării |
Lect. dr. Sorin Vlad PREDESCU |
Facultatea de Sociologie şi Psihologie |
– |
Facultatea de Litere, Istorie şi Teologie |
Membrii comisiei – studenți | Facultate |
Student Maria-Cristina LĂCĂTUȘU |
Facultatea de Drept |
– |
Facultatea de Economie |
Contact
Preşedintele Senatului UVT
Prof. univ. dr. Anton TRĂILESCU
Adresă de e-mail:
Număr de telefon: +40-(0)256-592302
Vicepreşedintele Senatului UVT
Prof. univ. dr. Nicoleta-Claudia MOLDOVAN
Adresă de e-mail:
Număr de telefon: +40-(0)256-592302
Secretariatul Senatului UVT
Secretar Elena BOTEZ E-mail: secretariat.senat@e-uvt.ro Telefon: +40-(0)256-592351 Fax: +40 256-592 310 Analist Ionela-Melania BONCEA E-mail: secretariat.senat@e-uvt.ro Telefon: +40-(0)256-592729 Fax: +40 256-592 310
Cabinet: 171, Bd. Vasile Pârvan nr. 4, Timișoara, cod poștal 300223, județul Timiș, România