EȘTI AICI:
Revista presei – 15 februarie 2021

Revista presei – 15 februarie 2021

Revista presei – 15 februarie 2021
Platforma “YTM” pentru îndrumarea în carieră, pusă la dispoziție de Universitatea de Vest din Timișoara – test de orientare vocațională și consiliere
edupedu.ro

Yes Timișoara (acronim YTM) este un site pus la dispoziție de echipa Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC) al UVT și își propune să ajute adolescenții în găsirea unei filiere potrivite pentru aptitudinile și preferințele lor profesionale. Testul se completează online, iar rezultatele sunt primite pe mail, alături de sfaturi și orientări.

Ca elev de clasa a XI-a, sunt vizat și m-a interesat o experiență de acest tip; astfel am ales să testez platforma și să văd în ce constă, etapele, pașii de urmat, rezultatele finale.

Pentru rezultate cât mai precise, este indicat să fie date răspunsuri sincere, oneste.

Precum arată indicațiile creatorilor, pentru a putea completa chestionarul, este necesară crearea unui cont pe platformă unde se cer date precum clasa și județul în care învăț, iar apoi se trece la verificarea mail-ului introdus. Din link-ul din mail, se ajunge la pagina de introducere și salvare a unei parole, următorul pas fiind redirecționarea la pagina propriu-zisă a contului și a testului.

Ajuns în pagina de test care se deschide în alt tab, am putut schimba limba, probabil a butoanelor din cadrul testului, din engleză în română, fiind nevoie ulterior să accept termenii și condițiile site-ului gazdă care a făcut posibilă susținerea chestionarului.

Primul set de întrebări este legat de trăsături comportamentale, reacții și apreciere de sine. Al doilea punctează aptitudinile cognitive: întrebări pe marginea unor texte cu informații sau date matematice, majoritatea împreună cu grafice consultative. Aici, probabil, ai nevoie de o ciornă. Ultima parte constă în cerințe bazate pe interese ocupaționale: de exemplu, mi-ar plăcea să croiesc logo-ul unei companii? Înainte să trimit răspunsurile, mi s-a indicat că pot să le revizuiesc prin săgeata înapoi din pagină. Butonul TRIMITE centralizează datele spre procesare. Putem închide fereastra.

Întors în pagina principală YTM, chiar dacă progresul poate apărea 0%, după câteva refresh-uri, pagina anunță că răspunsurile sunt în analizare și că voi fi notificat curând pe e-mail despre ce a rezultat.

update: Întors în mail, notificarea a apărut după aproximativ două minute. Link-ul din mail duce în pagina unde accesez rezultatele: “Află mai multe despre rezultatele tale ->”. De acolo, “Descarcă rezultate” începe descărcarea unei arhive .zip de aproximativ 2 MB cu două documente .pdf:

  1. Raport de personalitate, cu analize, descrieri și sugestii de meserii, un raport solid conform sincerității răspunsurilor date;
  2. Raport de interese, de asemenea cu analize și sugestii detaliate, legate de încadrarea în tipologiile realist, investigativ, artistic etc., cu procentaje privitoare la potrivirea personală cu anumite meserii și cu referință la COR (Clasificarea ocupațiilor din România).

Ambele au în vedere și specifică nivelul de studii necesar fiecărei ocupații, codul CAEN și aptitudinile cele mai des întâlnite.Captură site

De menționat este faptul că progresele testului sunt salvate automat chiar dacă se iese din fereastra YTM deschisă în browser. Un avantaj al acestei resurse este că Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră al UVT este dispus să ofere îndrumare în alegerea unei facultăți potrivite prin contact la ccoc@e-uvt.ro – pentru o prealabilă ședință cu unul dintre consilieri.

Terminarea testului a durat circa 18-20 de minute, cu răspunsuri gândite și reale. Timpul necesar, final, cu tot cu reflecție și citirea materialelor .pdf, este de aproximativ o oră – o oră și jumătate.

Revista presei – 15 februarie 2021
UV Timişoara obţine un punct la Bucureşti, dar pierde în decisiv
debanat.ro

Cel mai spectaculos meci al etapei în liga de elită de volei masculin s-a disputat la București, între Știința și UV Timișoara. S-au impus gazdele, cu scorul de 3-2, după ce bănățenii au revenit de la 0-2 la 2-2. Pe seturi partida a fost foarte echilibrată, oricare dintre grupări putând câştiga lupta. CSU Știința București – CS UV Timișoara 3-2 (26-24, 25-23, 21-25, 23-25, 15-8).

Cel mai bun marcator al meciului a fost cel mai tânăr jucător de pe teren, Alin Ion, care va împlini 17 ani în acest an. El a reușit 19 puncte, în condițiile în care a jucat doar două seturi pentru echipa câştigătoare! De partea cealaltă s-au remarcat Sergiu Rodina și Sebastian Micu, ambii cu câte 18 puncte.

În aceeaşi etapă, Dinamo continuă cursa de urmărire a locului 4 și a obținut a patra victorie din tot atâtea meciuri disputate în acest an în Divizia A1. De data aceasta, bucureștenii au învins cu 3-0 pe Explorări Baia Mare. Steaua și SCM Craiova, ocupantele locurilor 3 și 4 în clasament, nu au avut nici o emoție în a câștiga cu 3-0 meciurile cu SCU Brașov, respectiv Universitatea Cluj.

Universitatea de Vest Timişoara obţine un punct în această partidă şi are 4 în total cu care este pe locul 10, penultimul din clasament. Lider este Arcada Galaţi cu 36 de puncte.

Revista presei – 15 februarie 2021
Viitorul țării: 33.000 de elevi au participat la concursul de robotică NextLab
start-up.ro

Cea de-a doua ediție a concursului național de robotică NEXTLAB.TECH, organizat de NEXTLAB.TECH împreună cu BCR, a avut 33.000 de participanți în anul 2020. Concursul reprezintă cea mai mare competiție de acest gen din România și este parte a programului Romania Tech Nation, înscris în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.

Elevii au fost coordonați de 1.598 de profesori implicați în proiect și împreună cu aceștia au rezolvat peste 560.000 de exerciții STEM.

Concursul a fost organizat în două faze și, cu toate că inițial presupunea o componentă live, din cauza condițiilor impuse de pandemie, s-a desfășurat în totalitate în online. Prima fază a implicat lucrul cu roboți virtuali, iar în a doua etapă elevii au construit roboți fizici NEXTLAB.TECH, bazați pe tehnologia ARDUINO.

Dintre cei 33.000 de elevi înscriși inițial, s-au calificat în faza a II-a a concursului 4.800 de elevi, iar dintre aceștia aproximativ 1.400 de elevi au primit un roboțel gratuit de la sponsori sau au achiziționat un kit din resurse proprii.

La concurs au participat elevi din toată țara, iar cele trei școli aflate pe podium au fost Liceul Teoretic C.A. Rosetti din București, Centrul Județean de Excelență din Vaslui și Școala Ștefan cel Mare din Focșani. Un Top 250 al școlilor poate fi accesat aici.

Revista presei – 15 februarie 2021
Consiliul Naţional al Rectorilor (CNR) susţine poziţia organizaţiilor studenţeşti, prin care se solicită Guvernului menţinerea facilităţilor acordate pentru transportul feroviar gratuit al studenţilor
edumanager.ro

Consiliul Naţional al Rectorilor (CNR) susţine poziţia organizaţiilor studenţeşti, prin care se solicită Guvernului menţinerea facilităţilor acordate pentru transportul feroviar gratuit al studenţilor.

„Înţelegând dificultăţile legate de deficitul bugetului de stat pentru anul 2021, CNR recomandă însă Guvernului o analiză atentă a impactului negativ mai general pe care l-ar produce o limitare a dreptului studenţilor la transport feroviar gratuit, având încrederea că disponibilitatea de dialog a tuturor actorilor interesaţi va conduce la soluţionarea problemelor semnalate”, se arată într-un comunicat de presă al CNR.

Potrivit CNR, dreptul studenţilor de a beneficia de transport feroviar gratuit are consecinţe „pozitive, sociale şi academice foarte importante” printre care „întărirea colaborărilor academice între centrele universitare din ţară” şi „reducerea inechităţilor sociale”, permiţând şi studenţilor din medii defavorizate o mai mare mobilitate socială şi de studiu.

Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) a criticat luni poziţia premierului Florin Cîţu de a discuta limitarea transportului gratuit al studenţilor şi a solicitat Guvernului încetarea „imediată a acestor demersuri”.

De asemenea, Uniunea Naţională a Studenţilor din România şi-a exprimat luni „îngrijorarea” cu privire la „limitarea” gratuităţii biletelor la călătoriile feroviare pentru studenţi şi a afirmat că „nu se pot face economii” de pe urma acestora. AGERPRES

Revista presei – 15 februarie 2021
Profesoara Madlen Șerban, care a lucrat la elaborarea Strategiei de digitalizare a educației: „Dacă în 2021 continuăm să dăm atestatul de competențe digitale cu creionul pe hârtie, mai bine stingem lumina”
scoala9.ro

În învățământul profesional și tehnic, rata de succes la examenele de certificare este de 100%. Madlen Șerban, profesor asociat la Universitatea din București, cu experiență în arhitectura politicilor educaționale, explică de ce nu ar trebui să ne bucure această reușită: aceste certificate nu au și calitatea pregătirii în spate și trebuie revizuite.  Profesoara a fost coordonatoarea grupului de lucru „Curriculum școlar pentru meserii emergente” în contextul elaborării Strategiei de digitalizare a educației și a explicat pentru Școala 9 care sunt pașii pentru a adapta școala cu piața muncii. „Oamenii deja au aflat că există viață în afara cutiei pe care o numim România. Și pleacă.”

Nu diplomele și calificările, ci capacitatea de adaptare va fi căutată în primul rând la angajații viitorului. Viitor care vine peste noi cu repeziciune. Astăzi se vorbește de meserii emergente, adică de meserii care în contextul Revoluției industriale 4.0, a automatizării prin digitalizare, sunt supuse unor transformări tehnologice permanente, care necesită un set complex de competențe. Revoluția Industrială 4.0, marea transformare digitală, presupune inovarea meseriilor, dezvoltarea ocupațiilor prin inteligență artificială, biotehnologie, realitatea augmentată și robotică.

„...noi dorim să oferim tuturor copiilor din România șansa de a învăța, de a învăța suficient de bine pentru a avea o meserie serioasă, o meserie a viitorului, în așa fel încât toți copiii să se realizeze ca oameni!”, a spus într-o declarație și președintele Klaus Iohannis.

Madlen Șerban a fost directorul European Training Foundation, agenție a Uniunii Europene care ajută țările membre să atingă potențialul de pregătire pentru piața muncii a cetățenilor săi. Într-un interviu pentru Școala 9, specialista a explicat pașii pentru adaptarea la o piață a muncii în permanentă mișcare și cum o diplomă din școală nu te mai profesionalizează pe viața.

În acest moment, Strategia de digitalizare a educației - SMART-Edu, elaborată în vremea ministrului Monica Anisie, se află în dezbatere publică. Din păcate, ministrul în exercițiu, Sorin Cîmpeanu, nu și-a asumat nici acum direcția în care ne îndreptăm cu acest document de politică educațională, la care au contribuit reprezentanți ai societății civile și ai mediului privat, într-un demers fără precedent.

 

 

Revista presei – 15 februarie 2021
Timișoara Capitală Culturală Europeană: noi structuri și regulament nou pentru finanțări
tion.ro

„Restart Timișoara 2023” se numește mult-așteptatul plan al primarului Timișoarei pentru anul în care orașul va purta titlul de Capitală Culturală. Acesta include și trei structuri noi în primărie și un nou regulament de finanțare pentru proiectele. Dominic Fritz le-a prezentat planul operatorilor culturali din oraș, pe care i-a invitat, vineri după-amiază, la o discuție prin platforma Zoom.

Primarul Fritz a pregătit o prezentare în powerpoint, explicând, din start, că Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană „poate să fie o parte din puzzle, dar nu mai trebuie să fie singura entitate care garantează succesul”.

„Nu sunt eu cel care dorește desființarea asociației, dar nu vreau să investesc un an să încercăm să reparăm ce nu a funcționat în structura asociației în ultimii patru ani”, a explicat edilul-șef.

Tocmai de aceea, primarul propune înființarea a trei structuri noi, pe care le numește „noi actori ai sistemului”. Aceste structuri vor gestiona tot ceea ce înseamnă viață culturală a orașului.

Fritz vrea un Serviciu de Cultură în Primăria Timișoara, care care va elabora, coordona și implementa direcțiile strategice din cultură, va reprezenta primăria în foruri culturale, va facilita accesul la spațiile culturale, va armoniza calendarul evenimentelor culturale și va realiza studii privind percepțiile și impactul la nivel de oraș și regiune. Acest serviciu nu va face finanțări.

Un alt „actor al sistemului” va fi un nou Centru timișorean de proiecte. Există deja unul, înființat de fostul primar Nicolae Robu, în vara anului trecut, care însă nu este funcțional.

„Finanțări va face un nou centru timișorean de proiecte, înființat în august de predecesorul meu. Probabil forma juridică trebuie să fie alta. Noi am vrea să îl gândim, de fapt, cu o altă menire. Eu aș vrea să avem un centru prin care să facem toate finanțările nerambursabile puse la dispoziție de primărie”, a explicat Fritz.

Al treilea „actor al sistemului” va fi Asociația de Promovare a Timișoarei, care a fost cerută acum mult timp de reprezentanții Horeca. Va fi o organizație de management al destinației, care va avea venituri obținute din taxa de turism și cotizații. Va aduna finanțări private și va dezvolt un brand al orașului, precum și strategii de atrage a turiștilor.

Primarul Timișoarei a vorbit și despre un nou regulament privind finanțarea nerambursabilă a programelor, proiectelor și acțiunilor culturale, care spune că proiectele depuse vor fi evaluate de specialiști externi, iar procesul de înregistrare a documentelor va fi digitalizat. Operatorii culturali din oraș pot afla mai multe AICI și pot veni cu sugestii.

De asemenea, pentru corelarea activităților în jurul proiectului Capitală Culturală și luarea unor decizii strategice dincolo de programul cultural pentru anul 2023 (de exemplu, privind infrastructura culturală) se va înființa un Comitet de coordonare pentru programul cultural Timișoara – Capitală Europeană a Culturii. Acesta va coordona programul cultural oficial, în acord cu dosarul de candidatură, și va fi format din reprezentanți ai instituțiilor finanțatoare și specialiști cu experiențe în capitale europene ale culturii. De respectarea dosarului de candidatură se ocupă și Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană.

 

Revista presei – 15 februarie 2021
Matei Visniec - Lecţiile pandemiei: cînd coeziunea socială salvează vieţi omeneşti
dilemaveche.ro

Din două studii realizate la începutul acestui an rezultă că democraţiile occidentale nu au fost chiar foarte eficiente în lupta împotriva pandemiei. Un centru de reflecţie australian, Institutul Lowy din Sydney, prin analizele sale comparative, pune în lumină faptul că Uniunea Europeană, în materie de mobilizare pentru obţinerea unui vaccin, se situează în „coada plutonului”. Iar revista britanică Te Economist clasează o ţară ca Franţa în categoria „democraţiilor deficiente”. Iată tot atîtea concluzii oarecum şocante şi meritînd o analiză mai atentă.

Institutul Lowy redactează o listă cu zece ţări considerate campioane în ceea ce priveşte combaterea noului virus. Pe primele patru locuri se situează Noua Zeelandă, Vietnam, Taiwan şi Thailanda. Din acest grup de zece fac parte şi trei ţări europene, dar nu cele la care ne-am aştepta pentru că ele sînt Islanda, Cipru şi Letonia. Pe ansamblul celor aproape o sută de ţări luate în considerare, cea mai puţin performantă este Brazilia. România este situată pe locul 81, între Kuweit şi Africa de Sud, doar puţin mai sus de Franţa, care ocupă locul 73.

Sigur, astfel de ierarhii pot fi contestabile. Putem spune, de exemplu, că Islanda a avut noroc, fiind o insulă, la fel şi Taiwan şi Cipru. Şi totuşi, numeroşi alţi observatori constată că ţările asiatice parcă au fost mai rapide, mai disciplinate, mai inventive în contextul pandemiei.

„Occidentul ar avea numai de cîştigat dacă s-ar asiatiza puţin”, scrie editorialistul Franz-Olivier Giesbert în revista franceză Le Point. Sigur, nu în sens chinez, şi de altfel Institutul Lowy nici nu include China în lista celor 98 de ţări analizate întrucît consideră că datele oficiele furnizate de puterea comunisto-capitalistă de la Beijing nu sînt fiabile. În schimb, europenii ar avea numai de cîştigat dacă ar analiza modelul Coreei de Sud şi mai ales al societăţilor coezive. Iată un alt concept interesant vehiculat de experţii centrului de reflecţie australian. Societăţile coezive, spun ei, s-au descurcat mai bine, au recurs mai repede la un întreg arsenal destinat combaterii virusului şi nici nu au fost obligate să oprească economia.

 

Revista presei – 15 februarie 2021
Economia circulara în Romania
economistul.ro

The Diplomat-Bucharest organizeaza prima editie a evenimentului dedicat ECONOMIEI CIRCULARE pe 16 februarie, in cadrul unei conferinte online adresata partilor interesate si relevante din departamentele guvernamentale si economice, companii, grupuri de lobby si experti.

Proiectul dezvoltat de IRCEM, in parteneriat cu Ministerul Mediului si Departamentul pentru Dezvoltare Durabila din Guvernul Romaniei si referitor la tranzitia catre o economie circulara (ROCES) 2020-2030,are scopul de a defini pilonii pentru sustinerea acestei tranzitii catre o economie circulara prin implicarea tuturor actorilor relevanti si prin atragerea sprijinului financiar necesar.

Obiectivele cheie ale proiectului sunt legate de identificarea oportunitatilor regionale si locale ale sectorului economiei circulare din România, care vizeaza principalul plan de actiune al Comisiei Europene in directia mai multor directive:

• Directiva-cadru privind gestionarea deseurilor

• Directiva privind depozitele de deseuri

• Directiva privind ambalarea si deseurile de ambalaje

• Vehicule scoase din uz (ELV), baterii si acumulatori si baterii pentru gestionarea deseurilor de baterii

• Deseuri de echipamente electrice si electronice (DEEE)

AGENDA EVENIMENTULUI

14:30- 16:30 PANNEL DISCUSSION

14:30-14:35 CONSTANTIN DAMOV, PRESEDINTE C.E.R.C.
Cum se poate dezvolta un model de economie circulara în Romania?

  • Cadrul legislativ european și national privind tranzitia către o economie circulara
  • Planul de actiune pentru economie circulara la nivel national ( economic, social , mediu, comunicare, educatie)
  • Potentialul economiei circulare la nivel national

VORBITORI

LÁSZLÓ BORBÉLY, State Counselor, Department of Sustainable Development Government of Romania (confirmed)

CONSTANTIN DAMOV, President, Circular Economy Coalition (CERC) (confirmed)

CONSTANTIN TOMA, Mayor, Buzau City Hall (confirmed)

GABRIEL IVAN, Country General Manager, CHEP Romania with presentation: Circular Economy in FMCG – Regenerative Supply Chains(confirmed)

TRAIAN IONESCU, Business development manager, Moderator (on behalf of CERC(confirmed)

BARNA TÁNCZOS, Ministry of Environment, Water and Forests(tbc)

CLAUDIU NASUI, Ministry of Economy, Entrepreneurship and Tourism(tbc)

EMIL BOC, President, Romanian Municipalities Association (AMR)(tbc)

16:30-17:30 Bune practici la nivel national

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.