EȘTI AICI:
Revista presei – 15 decembrie 2020

Revista presei – 15 decembrie 2020

Revista presei – 15 decembrie 2020
Ministerul Educației: Cel puțin 28 de mii de elevi de liceu provin din familii cu maximum 500 de lei pe lună venit pe membru
edupedu.ro

Peste 28 de mii de elevi de liceu provin din familii cu maximum 500 de lei pe lună venit pe membru, potrivit listei beneficiarilor programului de protecție socială “Bani de liceu”, publicată pe 9 decembrie de Ministerul Educației.

Sunt înscriși la liceu 629.755 de elevi, conform INS, iar dintre aceștia 28.587 au aplicat pentru programul “bani de liceu”, program prin care statul acordă pe toată durata studiilor 250 de lei pe lună. Condiția pentru primirea banilor este ca plafonul maxim de venit pe membru de familie al aplicantului să fie de 500 de lei în ultimele 3 luni înaintea depunerii cererii.

Din totalul liceenilor acest număr reprezintă 4,54%.

Cei mai mulți elevi din acest program sunt în județul Suceava, iar cei mai puțini în București. De exemplu, în orașul Cajvana, din județul Suceava, sunt 116 elevi de liceu în ale căror familii veniturile nu trec de 500 de lei pe membru și care vor primi bani prin acest program.

În alt oraș, tot în Suceava, la Vicovu de Sus, sunt 162 de elevi înscriși pentru acest program.

Revista presei – 15 decembrie 2020
Alianța Timișoara Universitară vrea să construiască InnoBusiness Center
ziuadevest.ro

În spiritul în care a fost creată Alianța Timișoara Universitară, un prim pas a fost făcut prin depunerea pentru finanțare a proiectului InnoBusiness Center – Centru Integrat Multidisciplinar de cercetare, dezvoltare si inovare – from lab to market.

Acesta prevede crearea unei platforme de cercetare-dezvoltare-inovare (CDI) care să integreze mai multe domenii de specializare inteligentă, mai precis construirea unui centru aflat la intersecția dintre piața de afaceri, cercetare aplicată și transfer tehnologic, în vederea sprijinirii întreprinderilor românești și internaționale pentru creșterea și maturizarea capacității acestora de a inova.

Proiectul a fost demarat cu participarea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al Romaniei”, Universității Politehnica Timișoara și Universității de Medicină și Farmacie „Victor Babeș”.

Mai precis, se dorește construirea unei platforme de cercetare-dezvoltare-inovare, în suprafață de 7200 mp, compusă din patru pavilioane modulare de câte 800 mp fiecare și un pavilion central de 4000 mp pentru centru de business și de conferințe, precum și dotarea celor cinci clădiri cu tehnologii și echipamente noi, în funcție de domeniul de specializare inteligentă destinat.

Proiectul este coordonat de Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al Romaniei”, care va pune la dispoziție și terenul necesar, în suprafață de 9 ha, iar partenere în proiect sunt Universitatea Politehnica Timișoara și Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș”.

Revista presei – 15 decembrie 2020
„Psihologia ca pseudoștiință sau psihologia pseudoștiinței?”
Facebook.com
O nouă săptămână, nouă conferință Future&Science, iar de data aceasta încercam să răspundem la întrebarea - Este psihologia o pseudoștiință sau există o psihologie a pseudoștiinței?
Și nu încercam acest lucru singuri, ci dimpotrivă, împreună cu invitatul nostru, Dragoș Iliescu.
Dragoș Iliescu este profesor universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității din București. Pe lângă cariera sa academică a fost activ în consultanță de-a lungul ultimilor 20 de ani. Interesele sale de cercetare se grupează în jurul a două mari domenii: psihologia aplicată în context ocupațional și în probleme de capital uman și testarea și evaluarea psihologică și educațională (cu o componentă interculturală puternică).

 

Întregul eveniment live AICI.

Revista presei – 15 decembrie 2020
PIAȚA MUNCII - Eurofound: Telemunca – revoluția tăcută ce se desfășoară în UE. Creștere spectaculoasă și în România
cursdeguvernare.ro

Anul trecut, doar 0,6% din totalul salariaților din România au lucrat sporadic de acasă în 2019. Ponderea a urcat anul acesta la 24% din angajați care au lucrat exclusiv de acasă, conform unui raport  Eurofound publicat la începutul lunii noiembrie.

Evoluția telemuncii în România a fost insignifiantă în ultimul deceniu – țara noastră a ocupat în fiecare an ultima poziție a clasamentului UE, realizat în funcție de procentul din total lucrători, și a urcat de la 0,1% din angajați care lucrau din când în când de acasă, la doar 0,6%, anul trecut. Anul acesta, ponderea a țâșnit la 24% din total, salariați care au munci și muncesc numai de la distanță, ceea a propulsat România șase poziții în clasamentul UE27.

Aceasta este situația consemnată în sondajul realizat în iulie, pentru că în aprilie țara noastră se situa tot la finalul clasamentului.

Revoluția discretă ce se desfășoară în domeniul vieții profesionale

La începutul lunii martie, lideri europeni declarau că viața așa cum o știam s-a încheiat, cel puțin pentru o perioadă. Angajatorii au fost sfătuiți să apeleze imediat la telemuncă acolo unde se poate, iar în cazul ocupațiilor „esențiale” să reorganizeze modul de lucru pentru a evita îmbolnăvirile.

În 2019, 31% dintre persoanele angajate în Suedia lucrau uneori de acasă, acesta fiind cea mai mare pondere din UE. Amploarea schimbării produse începând cu luna martie a fost uimitoare.

Raportul Living, working and Covid-19, realizat de Eurofound și Comisia Europeană, arată că 40% din orele plătite lucrate de angajați au fost efectuate în iulie de acasă.

Cele două grafice ce ilustrează “revoluția tăcută” ce se desfășoară în Uniunea Europeană, conform Eurofound:

Revista presei – 15 decembrie 2020
Când s-ar putea întoarce elevii la școală. Anunțul făcut de Jean Badea, secretar de stat în Ministerul Educației
gandul.ro

Jean Badea, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat că este posibil ca elevii să se reîntoarce în bănci începând cu data de 11 ianuarie, dar acest lucru va depinde în mare parte de situația epidemiologică la nivel național. Anunțul vine din cauza problemelor serverelor de la Google.

Milioane de elevi și studenți studiază la distanță din cauza pandemiei. Astăzi, Google Classroom a fost inaccesibil, iar problemele au fost sesizate atât de utilzatorii din țara noastră, cât și de cei din mai multe părți ale lumii, printre care Statele Unite ale Americii, Marea Britanie și India.

Ne dorim ca începând cu data de 11 ianuarie, să reluăm, pe cât posibil, sau într-o pondare cât mai mare cursurile față în față, însă așa, după cum știm, aceasta depinde în mare parte de situația epidemiologică la nivel național.

Am făcut apel în această perioadă  la părinți, la elevi, la cadre didactice, mai ales în contextul în care se apropie și vacanța, iar tentația de a ne întâlnic cu cei dragi este mare, să fim precauți, tocmai pentru a contribui și noi, ca sistemul de educație la lupta pe care medicii o duc în sistemul de sănătate și să putem să revenim în școală, în bănci, așa cum ne dorim’”, a spus Jean Badea, secretar de stat în Ministerul Educației, la Antena 3.

Revista presei – 15 decembrie 2020
EDUCAȚIA ÎN LUME. „Cel mai bun profesor” din lume este un indian care a luptat pentru incluziunea fetelor dintr-o comunitate săracă. Țările asiatice, cele mai tari la matematică
scoala9.ro

Un indian a câștigat premiul pentru cel mai bun profesor în 2020 pentru munca depusă în a integra la școală fetele dintr-o comunitate dezavantajată din vestul țării. Elevii din Singapore, Taiwan, Hong Kong și alte țări asiatice au obținut cele mai bune rezultate la una dintre cele mai importante testări internaționale în domeniul matematicii și științelor.

India. „Cel mai bun profesor al anului” a împărțit banii cu ceilalți finaliști

Premiul „Global Teacher Prize“ de anul acesta a fost câștigat de Ranjitsinh Disale pentru munca sa privind incluziunea fetelor din comunitățile sărace într-o școală rurală din vestul Indiei. Profesorul Ranjitsinh Disale a fost selectat dintre 12.000 de cadre didactice nominalizate din peste 140 de țări din lume, scrie site-ul Al Jazeera.

Profesorul a anunțat că va împărți premiul de un milion de dolari cu ceilalți nouă finaliști din țări precum Italia, Nigeria sau Coreea de Sud. Disale este cel de-al șaselea câștigător al premiului „Global Teacher Prize“ oferit de Fundația Varkey (dedicată educației incluzive) în parteneriat cu Organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (UNESCO).

Ranjitsinh Disale a ajuns în 2009 la Școala Zilla Parishad, care se află într-un sat din Maharashtra, o provinciedin vestul Indiei. La acea vreme, orele se desfășurau într-o clădire deteriorată, lângă un grajd de vite. Prezența la cursuri era redusă, mai ales în rândul fetelor, din cauza căsătoriilor timpurii.

Iar curriculumul nu era tradus în limba Kannada, pe care o vorbesc fetele din comunitate. Profesorul s-a mutat în sat, a învățat limba Kannada și a tradus toate lecțiile în această limbă. De asemenea, Disale a introdus instrumente digitale la cursuri și a realizat programe personalizate de învățare pentru fiecare elev. Prezența acum la școală este de 100%.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.