EȘTI AICI:
Revista presei – 1 februarie 2021

Revista presei – 1 februarie 2021

1827859AfisMuzicaTraditionala (1)
Două concursuri de interpretare organizate de Facultatea de Muzică și Teatru din UVT
tion.ro

Prin Facultatea de Muzică și Teatru, UVT anunță lansarea a două noi concursuri de interpretare, concepute într-un format de desfășurare online.

Primul dintre ele este Concursul Național Muzică Tradițională, interpretare instrumentală și vocală, dedicat elevilor de licee vocaționale din clasele XI-a și XII-a, care se va desfășura în perioada 12-16 aprilie, iar înscrierile înregistrărilor se fac până în 8 aprilie. Cel de-al doilea este Concursul național de flaut „inSuflu”, care se adresează elevilor de liceu, și care este structurat în două categorii: categoria A (clasele XI-XII) și categoria B (clasele IX-X). Pentru concursul de flaut, tinerii concurenții vor trimite o înregistrare a repertoriului impus pentru fiecare categorie, prin transfer, la adresa concursinsuflu@e-uvt.ro, până în de 5 martie.

 

35a2280441d5f30df4e73dfb77e12a1be3c47b43
Cum se poate vindeca școala în țara în care 98,5% dintre profesori se consideră buni și foarte buni, iar 40% dintre elevi sunt analfabeți funcțional. Interviu cu Măriuca Talpeș
republica.ro

Din 230.000 de copii care au intrat în anul 2004 în clasa I în România, doar 35% au ajuns în anul 2016 să promoveze examenul de Bacalaureat. Instituția fundamentală care ar trebui să le ofere copiilor cunoaștere, valori, repere, evoluție s-a specializat, de fapt, în a-i pierde pe drum, de la semestrul 1 la semestrul 2, de la un ciclu de învățământ la celălalt.

Măriuca Talpeș, CEO Intuitext și inițiatoarea proiectului Merito, care îi premiază pe profesorii valoroși din România, vorbește, cu cifre, despre situația învățământului românesc. Sunt procente care ocupă spații infime pe hârtie, dar care înseamnă de fapt că zeci de mii de elevi și absolvenți se află astăzi într-o poziție vulnerabilă, într-un loc rău și pentru ei, dar și pentru România. Un număr uriaș de copii, care și-au imaginat cândva, la începutul clasei I că ar putea avea un viitor frumos, riscă să se transforme în șomeri de lungă durată. Iar acest lucru se întâmplă la fiecare generație.

Cristian Litan 1640x1225 1 640x400
Cristian Litan, prorector al Universității Babeș-Bolyai din Cluj, propus de PLUS pentru funcția de secretar de stat pentru cercetare în noul Minister al Cercetării, Inovării și Digitalizării
g4media.ro

Cristian Litan, conferențiar universitar, cercetător și unul dintre prorectorii Universității Babeș-Bolyai din Cluj, este persoana propusă de PLUS pentru postul de secretar de stat pentru cercetare în noul Minister al Cercetării, Inovării și Digitalizării, condus de ministrul Ciprian Teleman, la rândul lui reprezetant USR PLUS în noul guvern. Ciprian Teleman a confirmat, vineri seara, pentru Edupedu.ro această informație, vehiculată inițial, în presa clujeană, de reprezentanți locali și centrali ai partidului.

Conf. Univ. dr. Cristian Litan, în vârstă de 43 de ani, prorector UBB, desfășoară activități de cercetare și predare în statistică, econometrie, microeconomie și economie publică în cadrul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor – Departamentul de Statistică, Previziuni, Matematică, potrivit propriului CV.

Stft
Felix Tătaru, cofondator SuperTeach: „Dacă vrem ca România să mai existe, să ne ţinem generaţiile în ţară, trebuie să reconstruim şcoala“
adevarul.ro

Felix Tătaru, iniţiatorul şi cofondatorul proiectului SuperTeach, explică de ce schimbarea mentalităţii profesorilor e principalul pas în redresarea sistemului de învăţământ şi, implicit, a României. Antreprenorul este convins că dacă tinerilor le vor fi oferite motive să iubească şcoala, ei nu-şi vor mai dori să emigreze şi vor contribui la succesul ţării pe toate planurile.

Dacă SuperTeach ar deveni proiect guvernamental şi programul „Mentalitatea Deschisă în Educaţie“ ar fi implementat în toate şcolile din România, rezultatele s-ar vedea în maximum cinci ani. Avem şansa extraordinară să lucrăm cu Institutul Arbinger din SUA, care este lider global în schimbare de mentalitate şi susţine proiectul SuperTeach. Aşadar, avem condiţii să facem cu adevărat o revoluţie a mentalităţii, doar că este nevoie de voinţă şi susţinere şi din partea clasei politice, altfel e greu. De ce se tem profesorii Care sunt principalele instrumente cu care ar fi bine să plece profesorii la clasă după programele SuperTeach? Noi îi ajutăm pe profesori să se întoarcă la valorile fireşti, la sentimentele de bază ale relaţiilor umane – empatia, generozitatea, atenţia la nevoile celorlalţi – şi să-şi vadă elevii dincolo de programa şcolară, de materia pe care o predau, de teme şi note. Doar ascultându-i cu adevărat pe elevi, încurajându-i să-şi depăşească temerile şi oferindu-le feedback constructiv îi pot ajuta să se dezvolte şi să-şi atingă adevăratul potenţial. Desigur, le oferim şi instrumente prin care să-şi facă orele mai atractive, exerciţii practice şi modalităţi prin care să transmită mai uşor şi mai bine informaţia. Toate acestea, însă, nu vor avea şanse de reuşită dacă relaţia dintre profesor şi elev nu se bazează pe o colaborare deschisă, pe afecţiune, pe înţelegerea nevoilor copilului şi, cel mai important, pe încredere. Încrederea că nu stă cineva să vâneze ce nu ştii, ci din contră: cineva te ajută să ajungi la cea mai bună formă a ta, îţi vede progresul, vede ce ştii şi ce poţi, nu ce nu ştii şi ce nu poţi. Este un schimb de mentalitate esenţial pe care trebuie să-l facem.

 

Daniel David 2 (1)
O analiză psihologică succintă a fenomenului de dublu standard
dilemaveche.ro

Într-o definiție de lucru, simplu spus, dublul standard se referă la faptul că aplicăm seturi diferite de principii la situații similare, deși etic/moral situațiile ar trebui tratate prin același set de principii. Faptul că aplicăm seturi diferite de principii la situații similare nu înseamnă automat că ajungem la dublu standard. Uneori similaritatea situațiilor se stabilește prin atribute/variabile diferite, astfel că două situații pot fi mai mult sau mai puțin similare în funcție de atributele prin care le analizăm. Apoi, atributele pot dobîndi la rîndul lor relevanță etică/morală diferită și chiar același atribut are implicații etice diferite în contexte diferite. Direct spus, dublul standard apare atunci cînd etic/moral ar fi trebuit să tratăm similar diverse situații, dar nu o facem! Constructul psihologic cel mai clar opus dublului standard este cel de corectitudine (fairness).

Dacă ne limităm doar la situații care implică relațiile interumane, dublul standard se poate manifesta în patru feluri: (1) cum se raportează un individ la alți indivizi; (2) cum se raportează un individ la grupuri; (3) cum se raportează un grup la indivizi; (4) cum se raportează un grup la alte grupuri.

Pentru politici publice/educaționale împotriva dublului standard este important de știut care sînt factorii psihoculturali care pot favoriza mecanismele psihologice individuale ale dublului standard menționate anterior.

Daniel David este profesor la Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, profesor asociat la Icahn School of Medicine at Mount Sinai, New York, SUA și președintele Asociației Psihologilor din România. A publicat, printre altele, Psihologia poporului român. Profilul psihologic al românilor într-o monografie cognitiv-experimentală, Editura Polirom, 2015.

Image 2021 01 29 24571343 0 Rata Abandon Scolar
România educată, surprinsă într-o imagine statistică. Cifrele îngrijorătoare ale abandonului școlar
hotnews.ro

În România, băieţii abandonează şcoala într-un număr mai ridicat decât fetele, iar în zonele rurale doar 36% din copii merg la școală, arată datele INS transmise la solicitarea HotNews.ro. Rata abandonului a înregistrat valori mai mari pentru băieți, atât în învăţământul primar şi gimnazial, în învăţământul secundar superior (liceal şi profesional) cât şi în învăţământul postliceal. Abandonul școlar se manifestă cel mai evident în învățământul postliceal, rata celor care părăsesc sistemul de educație fiind de 9,7% (9,7% în cazul fetelor, respectiv 9,8% în cazul băieților), spun experții INS.

În ultimii ani, sistemul de educaţie din România s-a confruntat cu un fenomen nefavorabil: scăderea numărului de absolvenți cu diplomă de bacalaureat (reușiți la examenul de bacalaureat). Deși fenomenul se află într-o ușoară tendință de ameliorare, ratele de succes în învățământul liceal abia depășesc 60%. La nivel individual, fenomenul are puternice influenţe asupra elevilor aflaţi în această situaţie, însă acesta se propagă la nivelul societăţii şi economiei naţionale, prin impactul pe care îl are asupra pieţei forţei de muncă.
La finalul anului şcolar 2018-2019, doar 62,6% din totalul elevilor care au promovat anii terminali de liceu (clasele a XII-a şi a XIII-a) în acel an au reuşit să obţină diploma de bacalaureat, cu 1,4 puncte procentuale mai mult comparativ cu anul precedent. Situaţia este diferită pe sexe, în sensul că rata de succes la examenul de bacalaureat este mai ridicată în cazul fetelor (68,7%), comparativ cu cea a băieţilor (55,8%). Nivelul scăzut al ratei de succes este influenţat şi de faptul că un număr mare dintre elevii care absolvă liceul nu s-au prezentat la examenul de bacalaureat, în anul absolvirii. Pentru absolvenţii anului şcolar 2018-2019, ponderea elevilor care au reuşit să obţină diploma de bacalaureat, în totalul celor care s-au prezentat, a fost de 77,5%.
În învăţământul profesional şi în cel postliceal ratele de succes sunt ridicate (95,3%, respectiv 88,0% la finele anului şcolar 2018-2019). Se înregistrează totuși diferenţe mai mari pe sexe în învățământul postliceal și de maiștri (8,8 punte procentuale, în favoarea fetelor).
În învăţământul superior, aproape toţi absolvenţii programelor de licenţă reuşesc să finalizeze studiile cu diplomă, ceea ce înseamnă rate de succes foarte mari. În anul universitar 2018-2019, rezultatele examenului de licență arată că ponderea studenților care au obținut diploma de licență în totalul celor care s-au prezentat a fost de 96,6%.
Timisoara
Oraşul din România unde piaţa imobiliară a explodat total. Aici un apartament cu vedere spectaculoasă ajunge si la 1 milion de euro
businessmagazin.ro

În Timişoara, preţul unui apartament este cuprins între 1.300 şi 1.500 de euro/mp. Apartamentele nou construite sunt cu 2% mai ieftine decât cele din blocuri vechi. În ansamblurile de lux, preţul unui apartament ajunge la un milion de euro

La Timişoara sunt aproape gata două astfel de blocuri. Fac parte dintr-un proiect amplu, pe care pariază Ovidiu Şandor.

Cartierul se întinde pe o suprafaţă de 6 hectare  şi este la mai puţin de un kilometru de centrul oraşului.

„Conţine, dincolo de peste 1.200 de apartamente, şi o componentă impportantă de birouri, pe lângă care, toate serviciile de care ai nevoie pentru viaţa de zi cu zi: de la magazin alimentar, la brutărie, la bancă, şamd. Proiectul nostru oferă diverse soluţiile de locuire: de la cele care costă câteva zeci de mii de euro, la cele care ajung şi la peste un milion de euro”, explică Ovidiu Şandor, dezvoltator imobiliar.

În Timişoara, preţul unui apartament este cuprins între 1.300 şi 1.500 de euro/mp. Apartamentele nou construite sunt cu 2% mai ieftine decât cele din blocuri vechi. În ansamblurile de lux, preţul unui apartament ajunge la un milion de euro

La Timişoara sunt aproape gata două astfel de blocuri. Fac parte dintr-un proiect amplu, pe care pariază Ovidiu Şandor.

Cartierul se întinde pe o suprafaţă de 6 hectare  şi este la mai puţin de un kilometru de centrul oraşului.

„Conţine, dincolo de peste 1.200 de apartamente, şi o componentă impportantă de birouri, pe lângă care, toate serviciile de care ai nevoie pentru viaţa de zi cu zi: de la magazin alimentar, la brutărie, la bancă, şamd. Proiectul nostru oferă diverse soluţiile de locuire: de la cele care costă câteva zeci de mii de euro, la cele care ajung şi la peste un milion de euro”, explică Ovidiu Şandor, dezvoltator imobiliar.

 

Elrond Mincu
ANTREPRENORIAT - Blockchain-ul Elrond, dezvoltat de startup-ul sibian, a depășit evaluarea de 1 miliard de dolari, ceea ce face din Elrond al doilea Unicorn românesc, după UiPath
profit.ro

„Felicit echipa, comunitatea și partenerii pentru efortul depus! Este doar ziua unu. Elrond este la începutul unei perioade de expansiune accelerată, iar următorul pas pentru noi este lansarea aplicației de mobil Maiar. De la cărți, am trecut la eBooks, de la poștă la eMail, iar de la aur la eGold”, a spus Beniamin Mincu, în mesajul transmis Profit.ro.

Clubul “unicornilor” este format din companii private evaluate la cel puțin 1 miliard de dolari. Elrond și Maiar folosesc criptomoneda eGold (EGLD) care face referință la ideea de aur digital. Rețeaua Elrond este capabilă să proceseze peste 15.000 de tranzacții pe secundă și poate scala cu cererea la peste 100.000 de tranzacții pe secundă. La nivel  global, primele doua rețele din punctul de vedere al capitalizarii de piață sunt Bitcoin, care a depășit o valoare totală de 600 de miliarde de dolari, și Ethereum, cu peste 120 de miliarde de dolari.

Pentru a susține ritmul și viteza de creștere, Elrond se pregătește pentru extinderea pe piața americană. Co-fondatorul Beniamin Mincu a vizitat recent Florida pentru a discuta cu Francis Suarez, primarul orașului Miami, despre transformarea economiei globale și migrarea masivă către tehnologia blockchain proiectată pentru următorii 3-5 ani. Suarez este un susținător al tehnologiei, care își dorește să transforme Miami în Silicon Valley 2.0.

 

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.