Consiliul de Administrație
Despre C.A.
Consiliul de Administraţie al Universității de Vest din Timișoara îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Legii învățământului superior nr. 199/2023 și ale Cartei Universităţii de Vest din Timișoara.
Contact
- Organizare
- Atribuții
- Membrii C.A.
- Comitetul Director
- Cancelaria Rectorului
Consiliul de Administrație al Universităţii de Vest din Timișoara asigură, sub conducerea rectorului, conducerea operativă a universității și aplică deciziile strategice ale senatului universitar.
Consiliul de administrație este format din rector, prorectori, decanii facultăților, directorul general administrativ, directorul general adjunct administrativ și un reprezentant al studenților, desemnat de organizația studențească reprezentativă la nivel de UVT.
Un delegat al sindicatului reprezentativ la nivel UVT participă, în calitate de observator, la ședințele consiliului de administrație.
La şedinţele Consiliului de Administraţie au calitatea de invitați permanenți persoanele care ocupă următoarele funcții: președintele sau vicepreședintele Senatului universității, șeful Cancelariei Rectorului, șeful Cabinetului Rectorului și șeful Secretariatului General al UVT.
Rectorul poate invita la ședințele Consiliului de Administrație orice membru al comunității universitare sau persoane din afara acesteia, aflate, prin natura activității profesionale, în legătură directă cu subiectul dezbătut.
Persoanele invitate să participe la şedinţele Consiliului de Administraţie nu au drept de vot.
Între două şedinţe ale Consiliului de Administraţie funcționarea acestuia este asigurată de Comitetul Director.
Art. 52, alin. (2 ) din Carta UVT:
a) propune senatului universitar strategii ale universității pe termen mediu și lung, precum și politici pe domenii de interes ale universității;
b) avizează, la propunerea rectorului, și înaintează spre aprobare senatului regulamentele și metodologiile privind organizarea și funcționarea universității și a componentelor sale organizatorice;
c) avizează, la propunerea rectorului și cu respectarea legislației în vigoare, structura, organizarea și funcționarea universității;
d) avizează, la propunerea rectorului, și înaintează spre aprobare senatului universitar înființarea, organizarea, divizarea, comasarea și/sau desființarea componentelor organizatorice didactice, de cercetare și tehnico-administrative ale universității;
e) avizează, la propunerea rectorului, și înaintează spre aprobare senatului planul strategic multianual de dezvoltare instituțională și planurile operaționale;
f) avizează, la propunerea rectorului, și înaintează spre aprobare senatului proiectul de buget;
g) avizează și stabilește în termeni operaționali bugetul instituțional;
h) avizează execuția bugetară și bilanțul anual;
i) propune, în cadrul proiectului de buget, nivelul cheltuielilor de protocol aferente activităților curente;
j) aprobă operațiunile financiare care depășesc plafoanele stabilite de senatul universitar;
k) aprobă programul anual de achiziții publice;
l) avizează metodologia de concurs, standardele UVT de ocupare a posturilor didactice și de cercetare și rezultatele concursurilor pentru angajarea personalului didactic și de cercetare, precum și ale examenelor de promovare în cariera didactică și evaluează periodic resursa umană;
m) avizează statele de funcții ale personalului didactic și de cercetare și numărul posturilor pentru personalul didactic și de cercetare auxiliar, precum și pentru personalul administrativ;
n) aprobă propunerile de scoatere la concurs a posturilor didactice și de cercetare vacante și a posturilor de promovare în cariera didactică;
o) propune și înaintează spre aprobare senatului criteriile de stabilire a normei universitare efective în mod diferențiat, în funcție de domeniu, de specializare, de ponderea disciplinelor în pregătirea de specialitate a studenților și de dimensiunea formațiilor de studiu;
p) poate propune spre aprobare senatului mărirea normei didactice săptămânale minime, cu respectarea standardelor de asigurare a calității, fără a depăși limita maximă prevăzută de lege, precum și reducerea normei didactice cu cel mult 50% pentru personalul didactic și de cercetare titular care exercită o funcție de conducere în cadrul UVT, o funcție de conducere, îndrumare și control în cadrul Ministerului Educației și Cercetării, în instituțiile aflate în subordinea și coordonarea acestuia, precum și al ARACIS sau pentru personalul care este ales într-o funcție de demnitate publică;
q) decide salarizarea personalului didactic și de cercetare și a personalului nedidactic din universitate, în condițiile legii;
r) propune și înaintează spre aprobare senatului, în baza criteriilor de performanță profesională și a situației financiare, continuarea activității unui cadru didactic sau de cercetare după pensionare, în baza unui contract pe perioadă determinată de un an, cu posibilitatea de prelungire anuală, în condițiile legii;
s) elaborează și înaintează senatului spre aprobare metodologia de menținere a calității de titular în învățământ și/sau în cercetare, în cazul în care UVT nu poate acoperi normele cu titulari, pentru cadrele didactice sau cercetătorii care au împlinit vârsta legală de pensionare, pe baza evaluării anuale a performanțelor academice;
t) elaborează și înaintează senatului spre aprobare metodologia de evaluare periodică a rezultatelor și performanțelor activităților didactice și de cercetare ale personalului didactic și de cercetare și metodologia de sancționare a personalului cu performanțe reduse;
u) propune și înaintează spre aprobare senatului structura anului universitar și calendarul activităților educaționale;
v) propune și înaintează spre aprobare senatului structura și cuantumul taxelor de școlarizare și a altor categorii de taxe;
w) propune și înaintează spre aprobare senatului programele de studii universitare și postuniversitare și planurile de învățământ aferente acestora, regulamentele de organizare și funcționare aferente fiecărui ciclu de studii universitare, regulamentul privind activitatea profesională a studenților și codul drepturilor și obligațiilor studenților, metodologia privind organizarea și desfășurarea de activități de învățare, predare, cercetare și aplicative în format mixt la programele de studii universitare la forma de învățământ cu frecvență, regulamentul de elaborare a statelor de funcții, regulamentele de organizare și funcționare a programelor de studii postuniversitare și regulamentul privind organizarea și funcționarea programelor de formare profesională a adulților;
x) propune și înaintează spre aprobare senatului programele de studii universitare de masterat organizate în cadrul unui domeniu acreditat;
y) avizează propunerile de programe noi de studii și formulează propuneri către senatul universitar de desființare a acelor programe care nu se mai încadrează în misiunea universității sau care sunt neperformante academic sau nesustenabile financiar;
z) propune și înaintează spre aprobare senatului numărul și dimensiunile formațiilor de studiu, cu respectarea standardelor de calitate, conform legii;
aa) avizează și înaintează senatului pentru aprobare regulamentul privind studiile universitare de doctorat;
bb) avizează înființarea sau desființarea școlilor doctorale din cadrul IOSUD-UVT;
cc) elaborează și înaintează spre aprobare senatului regulamentele UVT de organizare și desfășurare a procesului de admitere, metodologia privind recunoașterea și echivalarea studiilor sau a perioadelor de studii efectuate în țară sau în străinătate și regulamentul privind organizarea și desfășurarea examenelor de finalizare a studiilor;
dd) elaborează și înaintează senatului spre aprobare metodologia de acordare a burselor;
ee) propune și înaintează spre aprobare senatului universitar criteriile de stabilire a numărului studenților-doctoranzi care pot fi îndrumați simultan de un conducător de doctorat, atribuțiile studenților-doctoranzi încadrați ca asistenți de cercetare sau asistenți universitari pe o perioadă determinată și, în situații speciale, la propunerea conducătorului de doctorat și în limita fondurilor disponibile, prelungirea cu 1-2 ani a duratei programului de studii universitare de doctorat sau reducerea acesteia cu un an, la solicitarea doctorandului, cu avizul conducătorului de doctorat;
ff) organizează concursul pentru ocuparea posturilor de director general administrativ și director general adjunct administrativ;
gg) avizează și înaintează senatului pentru aprobare regulamentul de organizare și funcționare a comisiei de evaluare și asigurare a calității și reprezentanții cadrelor didactice în structura comisiei;
hh) avizează și înaintează senatului pentru aprobare regulamentul de organizare și funcționare a comisiei de etică universitară și propune senatului spre avizare componența acesteia;
ii) propune senatului înființarea sau preluarea unor institute naționale de cercetare-dezvoltare, institute de cercetare-dezvoltare, stațiuni didactice și stațiuni de cercetare, dezvoltare;
jj) propune și înaintează spre aprobare senatului înființarea, inclusiv în cadrul unor proiecte, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată, unor structuri de cercetare sau de spectacole distincte sub raportul bugetului de venituri și cheltuieli, care au autonomie și statute proprii;
kk) elaborează și înaintează senatului spre aprobare regulamente proprii de organizare și de funcționare pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat, înființate în structura universității, și propune și înaintează spre aprobare senatului cifra de școlarizare pentru învățământul postliceal organizat de către universitate, în condițiile legii;
ll) elaborează și înaintează senatului spre aprobare regulamentul de elaborare a acordurilor și de desfășurare a programelor de cooperare națională și internațională ale UVT;
mm) avizează și propune senatului aprobarea susținerii de activități de predare și cercetare în alte instituții de învățământ superior sau de cercetare de către personalul titular al UVT;
nn) aprobă, pe o durată determinată, angajarea în cadrul universității a unor cadre didactice universitare și a altor specialiști cu valoare științifică și profesională recunoscută în domeniu, din țară sau din străinătate, în calitate de cadre didactice universitare asociate;
oo) avizează și înaintează senatului pentru aprobare metodologia privind angajarea specialiștilor cu valoare științifică și profesională recunoscută în domeniu, din țară sau din străinătate, care nu dețin diploma de doctor, în calitate de cadre didactice asociate invitate;
pp) avizează echivalarea calității de profesor universitar pentru specialiștii de prestigiu care dețin această calitate, precum și calitatea de conducător de doctorat, dobândite în străinătate, în condițiile legii;
qq) elaborează înaintează senatului, la sfârșitul fiecărui an bugetar, raportul conducerii universității referitor la activitatea de cercetare, dezvoltare, inovare și creație artistică, la modul în care au fost efectuate cheltuielile de regie pentru granturile și contractele de cercetare, precum și la informațiile privind fondurile de cercetare și fondurile aferente proiectelor finanțate prin programe naționale și internaționale, derulate de universitate;
rr) stabilește și înaintează senatului spre aprobare propunerile de acordare a anului sabatic;
ss) avizează propunerile de acordare a titlurilor și distincțiilor onorifice;
tt) analizează și înaintează spre dezbatere senatului raportul rectorului privind starea universității;
uu) analizează și înaintează spre dezbatere senatului raportul anual privind respectarea codului drepturilor și obligațiilor studenților întocmit de organizația studențească reprezentativă în UVT;
vv) propune senatului înființarea de societăți, fundații sau asociații, unități de învățământ preuniversitar și acordarea, prin contract, a dreptului de administrare și folosință asupra bunurilor universității;
ww) aprobă componența comisiilor de cercetare disciplinară a personalului didactic și de cercetare și numește comisiile de analiză pentru cercetarea abaterilor disciplinare săvârșite de personalul didactic auxiliar și personalul administrativ;
xx) îndeplinește alte atribuții stabilite de senatul universitar, conform legii.
Prof. Univ. Dr.
Marilen Gabriel PIRTEA
RECTOR
- +40-(0)256-592168
- cabinetrector@e-uvt.ro
Prof. Univ. Dr.
Flavia Mirela BARNA
Prorector
Prorector responsabil cu parteneriatele instituţionale, managementul proiectelor europene și antreprenoriat
- +40-(0)256-592779
- flavia.barna@e-uvt.ro
Conf. Univ. Dr.
Octavian Mădălin BUNOIU
Prorector
Prorector responsabil cu strategia CDI, sustenabilitate, transfer tehnologic și relația cu diaspora
- +40-(0)256-592392
- madalin.bunoiu@e-uvt.ro
Conf. Univ. Dr.
Valy Geta CEIA
Prorector
Prorector responsabil cu strategia de internaţionalizare, rețele universitare și relația cu instituțiile europene
- +40-(0)256-592389
- valy.ceia@e-uvt.ro
Prof. Univ. Dr.
Eugen Cosmin ENACHE
Prorector
Prorector responsabil cu strategia financiară, digitalizare și dezvoltare organizațională
- +40-(0)256-592174
- cosmin.enache@e-uvt.ro
Prof. Univ. Dr.
Irina Elena MACSINGA
Prorector
Prorector responsabil cu inovarea educațională, cariera academică și relația cu studenții
- +40-(0)256-592735
- irina.macsinga@e-uvt.ro
Lect.Univ.Dr.
Alexandru POPA
Prorector
Prorector responsabil cu legislația, conformitate, patrimoniul UVT, relația cu Senatul UVT și comunitatea Alumni UVT
- +40-(0)256-592776
- alexandru.popa@e-uvt.ro
Ec. Dr.
Laurențiu GEORGESCU
Director General Administrativ
- +40-(0)256-592272
- laurentiu.georgescu@e-uvt.ro
Ec. Dr.
Vlad PETCU
Director General Administrativ Adjunct
- +40-(0)256-592309
- vlad.petcu@e-uvt.ro
Student
Ecaterina CORBU
Preşedinte OSUT
Prof. Univ. Dr.
Diana Ornella ANDREESCU
Decan Facultatea de Arte și Design
Prof. Univ. Dr. Habil
Nicoleta IANOVICI
Decan Facultatea de Chimie, Biologie, Geografie
Prof. Univ. Dr.
Lucian BERCEA
Decan Facultatea de Drept
Conf. Univ. Dr.
Florin Claudiu BOȚOC
Decan Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor
Conf. Univ. Dr.
Adrian Constantin NAGEL
Decan Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport
Prof. Univ. Dr.
Daniel Florin VIZMAN
Decan Facultatea de Fizică și Matematică
Prof. Univ. Dr.
Dana Andreea PERCEC
Decan Facultatea de Litere, Istorie, Filosofie şi Teologie
Conf. Univ. Dr.
Cosmin BONCHIȘ
Decan Facultatea de Informatică
Conf. Univ. Dr.
Cătălina Armanca ANCUȚA
Decan (Interimar) Facultatea de Muzică si Teatru
Prof. Univ. Dr.
Delia Mihaela VÎRGĂ
Decan Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației
Conf. Univ. Dr.
Lupșa Marius
MATICHESCU
Decan Facultatea de Sociologie și Asistență Socială
Conf. Univ. Dr.
Alexandru JĂDĂNEANȚ
Decan Facultatea de Ştiinţe Politice, Filosofie şi Ştiinţe ale Comunicării
Prof. Univ. Dr.
Marian ILIE
Invitat permanent
Director Departament pentru Pregătirea Personalului Didactic
Conf. Univ. Dr.
Liana ȘTEFAN
Invitat permanent
Președinte Sindicat Universitas Timisiensis
Ing.
Ramona Maria PUIU
Invitat permanent
Secretar Șef
- Între două şedinţe ale Consiliul de Administraţie funcționarea acestuia este asigurată de Comitetul Director.
- Comitetul Director al Consiliului de Administraţie se constituie din: rector, prorectori, directorul Consiliului pentru Studiile Universitare de Doctorat, directorul general administrativ şi reprezentantul studenţilor.
- La şedinţele Comitetului Director au calitatea de invitați permanenți, fără drept de vot, șeful Cancelariei Rectorului și șeful Cabinetului Rectorului.
- Consiliul de Administraţie poate delega soluţionarea unor probleme care intră în atribuţiile sale către Comitetul Director al Consiliului de Administraţie.
Prof. Univ. Dr.
Marilen Gabriel PIRTEA
RECTOR
- +40-(0)256-592168
- cabinetrector@e-uvt.ro
Prof. Univ. Dr.
Flavia Mirela BARNA
Prorector
Prorector responsabil cu parteneriatele instituţionale, managementul proiectelor europene și antreprenoriat
- +40-(0)256-592779
- flavia.barna@e-uvt.ro
Conf. Univ. Dr.
Octavian Mădălin BUNOIU
Prorector
Prorector responsabil cu strategia CDI, sustenabilitate, transfer tehnologic și relația cu diaspora
- +40-(0)256-592392
- madalin.bunoiu@e-uvt.ro
Conf. Univ. Dr.
Valy Geta CEIA
Prorector
Prorector responsabil cu strategia de internaţionalizare, rețele universitare și relația cu instituțiile europene
- +40-(0)256-592389
- valy.ceia@e-uvt.ro
Prof. Univ. Dr.
Eugen Cosmin ENACHE
Prorector
Prorector responsabil cu strategia financiară, digitalizare și dezvoltare organizațională
- +40-(0)256-592174
- cosmin.enache@e-uvt.ro
Prof. Univ. Dr.
Irina Elena MACSINGA
Prorector
Prorector responsabil cu inovarea educațională, cariera academică și relația cu studenții
- +40-(0)256-592735
- irina.macsinga@e-uvt.ro
Lect. Univ.Dr.
Alexandru POPA
Prorector
Prorector responsabil cu legislația, conformitate, patrimoniul UVT, relația cu Senatul UVT și comunitatea Alumni UVT
- +40-(0)256-592776
- alexandru.popa@e-uvt.ro
Ec. Dr.
Laurențiu GEORGESCU
Director General Administrativ
- +40-(0)256-592272
- laurentiu.georgescu@e-uvt.ro
Student
Ecaterina CORBU
Preşedinte OSUT
Cancelaria Rectorului este structura administrativă de suport dedicată Rectoratului și Consiliului de Administrație al Universității de Vest din Timișoara.
Prin activitatea sa, Cancelaria Rectorului contribuie la buna funcționare a managementului executiv, asigurând cadrul operațional necesar implementării deciziilor strategice și coordonării eficiente a proceselor instituționale la nivelul superior al universității.
Contact:
Adresa: Cancelaria Rectorului
Universitatea de Vest din Timișoara, Bd. Pârvan, nr. 4, 300223, Timișoara, Romȃnia
Cabinet: 171 (etaj 1)
E-mail: cancelarie.rector.uvt@e-uvt.ro
Conducere:
Șef Cancelarie:
Şef corp control intern Ec. dr. Daniela Haş
e-mail: daniela.has@e-uvt.ro
Tel: +40-(0)256-592135
Secretariat Cancelarie și Senat
Referent:
Dragana Ioan-Pansulschi-Dulcean
e-mail: dragana.pansulschi@e-uvt.ro
Tel: +40-(0)256-592170
Secretar Senat: Sorina-Ramona Torzan
e-mail: sorina.torzan@e-uvt.ro
Tel: +40-(0)256-592351
Secretariat Prorectorate
Secretar Prorector responsabil cu strategia CDI, sustenabilitate, transfer tehnologic și relația cu diaspora: Georgeta Fulop
e-mail: georgeta.fulop@e-uvt.ro
Tel: +40-(0)256-592392
Secretar Prorector responsabil cu strategia financiară, digitalizare și dezvoltare organizațională: Florina Furdean
e-mail: florina.furdean@e-uvt.ro
Tel: +40-(0)256-592174
Secretar Prorector responsabil cu parteneriatele instituţionale, managementul proiectelor europene și antreprenoriat: Silvia-Martha Libotean
e-mail: silvia.libotean@e-uvt.ro
Tel: +40-(0)256-592779
Secretar Prorector responsabil cu strategia de internaţionalizare, rețele universitare și relația cu instituțiile europene: Monica Neumann
e-mail: monica.neumann@e-uvt.ro
Tel: +40-(0)256-592389
Secretar Prorector responsabil cu inovarea educațională, cariera academică și relația cu studenții: Mihaela Valentina Țăranu
e-mail: mihaela.taranu@e-uvt.ro
Tel: +40-(0)256-592735
Secretariat Direcția Generală Adminsitrativă
Secretar: Simona-Doinița Circu
e-mail: simona.circu@e-uvt.ro
Tel: +40-(0)256-592272
Registratura, Curierat si Relații cu Publicul
Referent: Daniela Antal-Musteți
e-mail: daniela.antal@e-uvt.ro
Tel: +40-(0)256-592141
Secretar: Mitruța Musteață
e-mail: mitruta.musteata@e-uvt.ro
Tel: +40-(0)256-592141
