EȘTI AICI:
Evaluarea cadrelor didactice de către studenți

Evaluarea cadrelor didactice de către studenți

În conformitate cu  Metodologia privind desfășurarea procesului de evaluare a cadrelor didactice de către studenți la Universitatea de Vest din Timișoara (UVT), prima etapă de evaluare a cadrelor didactice de către studenți se va desfășura la jumătatea fiecărui semestru, vizând activitatea didactică desfășurată în prima jumătate a semestrului. Rezultatele vor fi puse la dispoziția cadrelor didactice imediat după încheierea perioadei de evaluare, sub forma unui raport general care conține media notelor obținute la fiecare întrebare în urma evaluărilor studenților și răspunsurile la întrebările deschise, fără a fi menționați autorii acestora. Cadrele didactice vor analiza rezultatele procesului de evaluare și vor implementa încă din semestrul curent, dacă este cazul, acele îmbunătățiri necesare în desfășurarea procesului didactic, ținând cont de feedbackul transmis de studenți;

Scopul evaluării cadrelor didactice de către studenți este de a colecta opiniile și feedbackul acestora cu privire la procesul educațional pe care l-au parcurs în acest semestru, în vederea îmbunătățirii activității cadrelor didactice și a serviciilor educaționale oferite de Universitatea de Vest din Timișoara.

Evaluarea cadrelor didactice de către studenți se realizează prin intermediul platformei evaluare.uvt.ro, pe care studenții se conectează cu datele contului lor instituțional @e-uvt.ro

Chiar dacă pe platformă studenții se autentifică vă cu adresa de e-mail și parola contului instituțional, evaluarea cadrelor didactice de către studenți este 100% anonimă, răspunsurile fiind criptate în așa fel încât să nu poată fi identificați autorii.

Pașii de utilizare a platformei sunt disponibili în ACEST GHID.

În prezent, pentru fiecare activitate didactică (curs, seminar, laborator) studenții vor completa un singur chestionar de evaluare a cadrului didactic, care conține: 3 întrebări deschise unde pot detalia impresiile lor – două obligatorii (puncte tari și puncte slabe despre activitatea didactică) și una opțională (orice alte comentarii) și 10 întrebări opționale, cu scală de la 1 la 10, pentru zece afirmații despre activitatea didactică. În cazul chestionarului aplicat la finalul fiecărui semestru, în etapa a doua de evaluare, există o întrebare suplimentară care se adresează doar acelor studenți care au răspuns la chestionarul de evaluare de la respectiva disciplină și în etapa I a procesului de evaluare, la jumătatea acestui semestru, prin care dorim să aflăm dacă feedbackul transmis de studenți a produs un impact în activitatea didactică desfășurată de cadrul didactic în a doua parte a semestrului.

Fiecare chestionar de evaluare pentru o activitate didactică poate fi completat distinct.

Un document cu cele mai frecvente întrebări cu privire la procesul de evaluare a cadrelor didactice este disponibil AICI.

În cazul în care studenții întâmpină dificultăți în procesul de evaluare sau identifică erori în formular, pot transmite acest lucru printr-un e-mail la adresa edu@e-uvt.ro, însoțit de capturi de ecran cu eventualele erori.

Analiza procesului de evaluare a cadrelor didactice de către studenți

Pentru a oferi o perspectivă integrată și coerentă asupra evoluției instrumentelor de evaluare a cadrelor didactice de către studenți, evidențiind schimbările care au avut loc de-a lungul ultimilor ani și impactul acestora asupra calității procesului educațional, a fost realizată o analiză a procesului de evaluare a cadrelor didactice de către studenți la Universitatea de Vest din Timișoara, în perioada 2021-2025. Prin corelarea datelor existente și a rezultatelor obținute în diferite etape ale procesului de evaluare, demersul urmărește să clarifice rațiunile care au stat la baza transformărilor procesului de evaluare și să fundamenteze direcțiile de dezvoltare viitoare la nivel instituțional. În acest sens, analiza pune în evidență atât progresele realizate, cât și dificultățile întâmpinate în procesul de evaluare, oferind, totodată, argumentele necesare pentru optimizarea procesului în concordanță cu nevoile studenților și ale cadrelor didactice. Documentul poate fi consultat AICI.

Percepția studenților UVT asupra procesului de evaluare a cadrelor didactice

Percepția studenților asupra procesului de evaluare a cadrelor didactice a fost analizată în anul universitar 2024-2025 prin intermediul unui chestionar aplicat online, în perioada 28 martie – 17 aprilie 2025, utilizând platforma Google Forms. Chestionarul a inclus 20 de itemi cu răspunsuri închise referitoare la importanța, utilitatea și desfășurarea procesului de evaluare, precum și itemi suplimentari care au vizat comportamentul de completare, percepția asupra noii structuri a procesului de evaluare a cadrelor didactice în trei etape și asupra campaniei de promovare derulate la nivel instituțional. În plus, au fost incluse întrebări deschise pentru a identifica motivațiile studenților, dificultățile întâmpinate și sugestiile lor privind îmbunătățirea procesului de evaluare a cadrelor didactice.

Raportul privind percepția studenților UVT asupra procesului de evaluare a cadrelor didactice de către studenți desfășurat în anul universitar 2024-2025 poate fi consultat AICI.

Sintezele procesului de evaluare a activităților didactice de către studenți, pentru fiecare semestru universitar, se regăsesc mai jos: