EȘTI AICI:
Pentru cine bat clopotele – instantanee dintr-un context orădean lărgit

Pentru cine bat clopotele – instantanee dintr-un context orădean lărgit

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Share on print

O expoziție cu: Alexandru Antik, Vioara Bara, Sandor Bartha, Anca Brânzaș, Ioan Bunuș, Mircea Cantor, Tibor Fekete, Dorel Găina, Aniko Gerendi, György Jovián, Ferenczi Károly, Gyöngyi U. Kerekes, Ioan-Aurel Mureșan, Ciprian Mureșan, Dan Perjovschi, Ioan-Augustin Pop, Csongor Szabó, László Ujvárossy

Curator: Ami Barak

Galeria de Artă a Orașului din Cetate

Septembrie – Noiembrie 2020

Pentru cine bat clopotele este titlul unui roman pe care Ernst Hemingway l-a publicat în 1940 și în care autorul american ne plonjează în atmosfera războiului civil spaniol. Acest titlu a fost ales deoarece expoziția dorește să reunească, sub același acoperiș, artiști care au lucrat în acest oraș într-o perioadă emblematică a istoriei (anii 1980) , dar și alții pe care soarta i-a legat într-un fel sau altul de Oradea. Cartea povestește misiunea unui tânăr american implicat în Brigăzile Internaționale care împărtășește viața de zi cu zi a unui grup de guerilleros republicani din spatele liniilor de front. La fel ca autorul american, această expoziție aduce un omagiu artiștilor angajați, membri ai Atelierului 35, Cenaclul tinerilor al Uniunii Artiștilor Plastici, văzuți dintr-o anumită perspectivă istorică. Abordările lor individuale sau colective au fost o continuare a neo-avangardei occidentale istorice. În anii 1980 modurile lor de a lucra nu au fost mimate, ci au explorat nevoi simțite la o distanță asumată de capitala românească. Abordarea acestei epoci din punct de vedere al localității este concludentă, deoarece dezvăluie o serie de substraturi fără de care anumite opere sau poziții artistice nu pot fi înțelese pe deplin. Lucrările eterogene ale acestor artiști au fost mai puțin motivate de apartenența la un context artistic internațional larg, ci mai degrabă legate de o autodefinire care era în mod apreciabil rezistentă la sistemul artistic oficial, determinat strict de regimul comunist în care formele de exprimare. erau tradiționaliste si propagandistice. La aceste figuri istorice orădene din anii 1980 am alăturat câteva personalități cunoscute a căror soartă i-a legat de acest oraș și de asemenea, artiști dintr-o generație mai nouă, a căror muncă ni s-a părut într-o calitativă continuitate a predecesorilor.

Conf. univ. dr. Ioan Pop

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.