EȘTI AICI:
Revista presei – 9 iunie 2021

Revista presei – 9 iunie 2021

Auerpopovici
Universitatea de Vest din Timișoara, gazda evenimentului „Franța și România în contextul relansării europene”
dcnews.ro

Ambasadoarea Franței din România, Laurence Auer, va fi prezentăîn Aula Magna a UVT și va susține prelegerea „Franța și România în contextul relansării europene”, se arată într-un comunicat al Universității de Vest din Timișioara. Evenimentul are rol de deschidere către internaționalizare, mai precizează sursa citată.

Evenimentul poate fi urmărit ÎN DIRECT pe DC NEWS și DC NEWS TV. Rămâneți alături de noi! Videoclipul a pornit la 16:20.

Colaborarea dintre Franța și România, precum și bunele relații dintre cele două țări sunt bine-cunoscute și întreținute permanent în rândul comunității academice a Universității de Vest din Timișoara. Discuția cu Excelența Sa, Doamna Ambasador Laurence Auer, va viza relațiile dintre Franța și România și perspectivele de dezvoltare pentru perioada ce va urma, se mai arată în comunicatul Universității de Vest din Timișoara.

Născută la Geneva, licențiată în limba și literatura engleză și având un Masterat în arabă (Universitatea Aix-Marseille), E.S., doamna Laurence Auer, a obținut diplome de studii aprofundate la Institutul de Studii Politice din Aix-en-Provence și din Paris. Domnia Sa și-a început cariera diplomatică în 1984 în cadrul Ministerului Culturii, urmând să activeze în funcții de Responsabil de misiune în cadrul Direcției de politici de dezvoltare, în cadrul Direcției Națiunile Unite, precum și la cabinetul Secretarului de stat pe lângă Prim-Ministrul Franţei, responsabil pe probleme de mediu. Secretar II la Reprezentanța permanentă a Franței pe lângă Comunitățile Europene de la Bruxelles și purtător de cuvânt la Comisia Europenă de la Bruxelles, doamna Laurence Aues este, în prezent, Ambasador al Franței în România și în această calitate va susține la UVT prelegerea cu titlul „La France et la Roumanie dans le context européen de relance”.

1 3 217924 1623125472 08230 Fav
29.000 de locuri scoase la concurs de UBB Cluj-Napoca
ziuadecluj.ro

UBB aşteaptă din toamnă 29.000 de studenţi la Cluj-Napoca. Oraşul se va umple în vara aceasta de părinţi şi viitori studenţi care vor trece prin procedurile de înscriere la universitatea clujeană.

Universitatea Babeș Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, cea mai mare din ţară, doreşte să revină la formatul clasic, fizic la cursuri, din toamnă şi scoate la concurs, la nivel de licenţă şi master, aproape 29.000 de locuri, dintre care peste 9.000 de locuri sunt bugetate.

"Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) va scoate la concurs, pentru anul universitar 2021-2022, un număr de 5.279 de locuri bugetate destinate absolvenţilor de liceu, peste 10.670 de locuri în regim cu taxă şi 2.840 de locuri pentru învăţământ la distanţă şi cu frecvenţă redusă pentru studii universitare de nivel licenţă. Din aceste locuri bugetate, 30 sunt locuri speciale alocate pentru candidaţii de etnie rromă, 188 sunt destinate absolvenţilor de licee situate în mediul rural, 15 se alocă pentru candidaţii proveniţi din sistemul de protecţie socială, în timp ce alte 128 de locuri au fost alocate etnicilor români din afara graniţelor ţării", se arată într-un comunicat transmis, luni, de UBB.

Locurilor la nivel de licenţă li se adaugă peste 10.000 de locuri la nivel de master. "La nivel master, UBB va scoate la concurs, pentru anul universitar 2021-2022, un număr de 3.879 de locuri la buget şi 6.332 de locuri la taxă. Un număr de 248 dintre locurile bugetate sunt alocate domeniilor prioritare, alte 10 locuri sunt destinate studenţilor rromi, 10 locuri pentru candidaţii proveniţi din sistemul de protecţie socială, iar 109 sunt destinate etnicilor români din afara graniţelor ţării. De asemenea, UBB va scoate la concurs 50 de locuri la masteratele didactice introduse în anul universitar 2020-2021", se mai arată în comunicat.

Dreamstime M 164651266 820x547
Finanţări de zeci de mii de euro pentru ideile inovatoare de business. Studenţii ieşeni îşi pot transforma visele în realitate
observatornews.ro

Studenții cu idei de afaceri inovatoare vor primi finanţări de la universitate de până la 100.000 de euro pentru ca visul lor să devină realitate. Se întâmplă la Universitatea Agronomică din Iaşi, care a câştigat fonduri în valoare de 1.3 milioane de euro, în urma unei competiţii strânse la nivel naţional. Şi asta pentru ca studenţii să-şi poată pune în practică planurile de afaceri.

Brutării, crame, consultanță, culturi agricole, ferme de animale, farmacii fitosanitare și multe altele. Practic orice idee de afacere a studenților, masteranzilor și doctoranzilor de la Univertatea de Științe Ale Vieții "Ion Ionescu de la Brad" din Iași poate deveni realitate acum.

Oana Coca, Asist. Univ. Universitatea de Științe ale Vieții Iași: În cadrul proiectului studenții vor beneficia de cursuri de formare antreprenorială și vor fi selectați 350 de studenți și după urmarea cursurilor își vor scrie singuri planurile de afaceri. Proiectele vor fi cu sprijin nerambursabil de 100% vor crea minim 2 locuri de muncă și vor beneficia de tot sprijinul Universității .

În funcție de planul și ideea de afacere sumele pot fi de la 40.000 de euro și până la 100.000 de euro. Pentru a nu da banii înapoi tinerii antreprenori trebuie să garanteze că timp de cel puţin un an vor avea cinci angajaţi.

Diana Creangă, doctorand:Mi se pare o oportunitate foarte mare pentru noi studenții. Mi se pare cea mai bună modalitate de a începe o carieră. Eu analizez dezvoltarea rurală la doctorat și în licență și la disertație și vreau să devină un business ceea ce cercetez de 6 ani.

Dragoș este student în anul patru și vrea să își deschidă o cramă. Suma de care are nevoie este de 200.000 de euro. Iar un prim pas spre realizarea visului său sunt tocmai banii oferiţi de universitate.

Dragoș Dumitraș, student: Fiind o fire mai competitivă nu mi-am dorit să fiu un angajat, ci voiam să fiu angajator, iar prin acest proiect care se derulează mă va ajuta foarte mult. Având în vedere că poate noi de acasă nu avem o situaţie financiară foarte bună, iar prin acset ajutor ne putem duce ideea mai departe.

Universitatea Bucuresti 640x400
Admitere iulie 2021 la Universitatea din București
marketwatch.ro

Aproape 8.000 de locuri bugetate scoase la concurs de cele 19 facultăți ale UB pentru studii de licență și master pentru candidații la admiterea 2021

Aproape 8.000 de locuri bugetate – mai exact, 7.865 – îi așteaptă pe absolvenții de liceu și licență la admiterea de anul acesta la Universitatea din București. Dintre acestea, peste 200 de locuri sunt alocate domeniilor prioritare de dezvoltare a României, 19 sunt destinate absolvenților de liceu proveniți din sistemul de protecție socială și 50 sunt dedicate candidaților care își doresc să urmeze studiile în cadrul programelor de master didactic puse la dispoziție de UniBuc.

Pentru programele de licență și master, concursul de admitere la facultățile Universității din București se desfășoară în perioada 1-30 iulie 2021, iar data limită de afișare a rezultatelor este 30 iulie 2021. În schimb, pentru programele de doctorat, perioada de înscriere este cuprinsă între 1 și 20 septembrie 2021. Este important de precizat faptul că fiecare facultate are propriul calendar, cuprins în perioadele mai sus-menționate. Datele pot fi consultate de toți cei interesați pe website-urile facultăților.

Pentru studiile de licență, Universitatea din București oferă celor interesați să studieze la una din cele 19 facultăți un număr de 4.515 de locuri bugetate, în timp ce pentru candidații la studii de master, UB pune la dispoziție 3.350 de locuri bugetate. Mai multe detalii cu privire la numărul de locuri bugetate scoase la concurs de fiecare facultate sunt disponibile în documentul de aici (pentru licență) și în documentul de aici (pentru master).

Pentru sesiunea iulie 2021 a admiterii la Universitatea din București, în ceea ce privește studiile universitare de licență se pot distinge cinci forme de admitere, stabilite de consiliile celor 19 facultăți ale UB și aprobate în Senatul UB:
♦ Admitere pe baza mediei/ a notelor de la bacalaureat
 în cazul Facultății de Administrație și Afaceri, al Facultății de Biologie, al Facultății de Chimie, al Facultății de Fizică, al Facultății de Geologie și Geofizică, al Facultății de Litere, al Facultății de Limbi și Literaturi Străine (pentru o parte din specializări), precum și al Facultății de Psihologie și Științele Educației;
♦ Admitere pe baza mediei de la bacalaureat și a unui eseu motivațional în cazul Facultății de Filosofie, al Facultății de Geografie, al Facultății de Istorie, al Facultății de Sociologie și Asistență Socială, al Facultății de Științe Politice, precum și al Facultății de Teologie Baptistă
♦ Admitere pe baza unei formule mixte în cazul Facultății de Administrație și Afaceri (Business Administration), al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, al Facultății de Limbi și Literaturi Străine (pentru o parte din specializări), al Facultății de Matematică și Informatică, precum și al Facultății de Teologie Romano-Catolică;
♦ Admitere pe baza unui interviu motivațional în cazul Facultății de Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul”
♦ Admitere pe bază de examen în cazul Facultății de Drept.

Informații detaliate despre modalitățile de admitere la studiile de licență ale celor 19 facultăți pot fi consultate aici. În ceea ce privește programele de master din oferta educațională a Universității din București, modalitățile de admitere pentru sesiunea iulie-septembrie 2021 pot fi accesate aici.

Asefront
România ar putea inversa fenomenul de „migrație universitară” și de exod al inteligenței o dată cu internaționalizarea universităților și abordarea pragmatică a programei
gandul.ro

România ar putea inversa fenomenul de „migrație universitară” și de exod al inteligenței o dată cu internaționalizarea universităților și abordarea pragmatică a programei, în parteneriat cu mediul de afaceri, spune într-un interviu acordat GÂNDUL FINANCIAR Tănase Stamule, decanul Facultății de Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine (FABIZ) din cadrul Academiei de Studii Economice (ASE). Există o preocupare în creștere în acest sens în mediul universitar, adaugă el, iar la nivelul FABIZ se „pilotează” acum un program de master care aduce o experiență unică de învățare. În România, cel puțin. O experiență 3D am putea spune, care oferă practic studenților „all skills”.

Astfel, studenții care participă la Masterul de Antreprenoriat și Gestionarea Afacerilor (Master d’Entrepreneuriat et Gestion des Affairs –MEGA) în limba franceză beneficiază de o triplă experiență de învățare, și anume de la un cadru didactic din cadrul ASE, de la un cadru didactic de la o școală din Top 10 al învățământului universitar din Franța și de la un manager de top de la o companie franceză în România.

Patronajul comunității economice franco-române (CCIFER) conferă acestui program de master unicitate la nivel național, conceptul fiind în curs de implementare și în alte centre universitare din țară.

„Aproape tot boardul de la CCIFER predă la facultatea noastră, sunt cadre asociate, și pot spune că feedback-ul de la studenți este foarte bun. Desigur, este primul an – suntem încă în etapa de pilotare a programului de master – și sperăm ca din toamnă, o dată cu revenirea fizică în clase, să continuăm și în această formulă. Eu sunt convins că masterul va deveni unul dintre cele mai competitive programe din regiune. Pentru că o structură de predare la acest nivel nu mai există – iar această triplă experiență este unică pe piața învățământului superior din România.” – Tănase Stamule, decanul Facultății de Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine (FABIZ)

646x404 (6)
Studiu: 66,1% dintre tineri consideră că educaţia din România nu te pregăteşte pentru viaţa reală, 40% ar părăsi ţara
adevarul.ro

Un total de 67,5% dintre tineri au răspuns că le este teamă de viitor şi pentru 40% plecarea din Romania a fost considerată ca opţiune. De ce? 66,1% consideră că educaţia din Romania nu te pregăteşte pentru viaţa reală.

Că pandemia a afectat şcoala am tot vorbit în ultimul an. Însă cum sunt tinerii romani când e vorba de viitorul lor educaţional? Că tot se apropie examenele finale (Evalurea Naţională şi Bacalaureatul). Care sunt nevoile, dorinţe, erorile în orientarea şcolară. Cum poţi afla cel mai bine aceste răspunsuri decât direct de la ei. Opinii ale specialiştilor/experţilor am tot auzit.

Cum tinerii îşi petrec mare parte din zi în mediul online, în aprilie 2021 am elaborat un chestionar online care a cuprins întâi întrebări privind vârsta, sexul, mediul de provenienţă şi nivelul educaţional. L-am revizuit după primele 10 răspunsuri. Pentru a păstra confidenţialitatea, dar şi pentru a încuraja sinceritatea răspunsurilor, nu am solicitat nicio dată de identificare (nume, prenume, adresă de email, etc.) şi am încercat să nu includ nicio întrebare fără relevanţă. Întrebările au vizat atât categoria elevilor de liceu, a studenţilor, dar au putut răspunde şi cei care au absolvit recent studiile universitare, cei care au trecut prin sistemul educaţional (aşa cum le-am prezentat în informare). În total la cele 40 de întrebări au răspuns 567 tineri (166 băieţi şi 401 fete, vârsta medie de 20,9 ani). Dintre aceştia, 386 încă sunt studenţi, cei mai mulţi la inginerie (86), apoi studenţi la ştiinţe sociale (53), studenţi la economie, business sau management (50), medicină (46), drept şi ştiinţe juridice (41), literatură şi limbi străine (17), dar şi studenţi la informatică (13) şi pe ultimele locuri studenţi la jurnalism (7) şi trei studenţi la arte.

Mi-a plăcut că şi artiştii au răspuns. În ceea ce priveşte alegerea liceului, cei mai mulţi dintre respondenţi, (73,2%) au declarat că a fost decizia lor, însă au fost şi tineri care au declarat că nu şi-au dorit acest liceu, însă nu au avut de ales (probabil datorită mediilor scăzute?) într-un procent de peste 10% (10,4%).

I-am întrebat dacă alegerea domeniului de studiu coincide cu ceea ce părinţii tăi vor să facă?  Un procent ridicat de 40% dintre tineri consideră că părinţii lor au alte dorinţe, că ceea ce ei au ales nu coincide cu ceea ce părinţii vor pentru ei. Ne dăm seama că deşi aparent părinţii spun în multe cazuri „îl las să facă ce vrea el, nu mă bag” totuşi în 40% din cazuri ei şi-ar dori altceva. Că exercită o influenţă este altceva.

 

Image 2021 05 21 24812624 41 Citu Ministri
Ce este acela un cloud guvernamental și ce beneficii ar trebui să aducă pentru cetățeni și firme
hotnews.ro

O infrastructură IT de tip cloud implică în primul rând existența unor centre de date performante cu multe servere conectate la internet și software care permite utilizarea centrelor de date. Pentru utilizatori, simpli cetățeni, firme ori instituții publice, cloud-ul oferă aplicații informatice care pot fi accesate peste web, de oriunde și în orice moment, fără a avea grija resurselor (spațiu, capacitate de procesare etc). Principalul beneficiu, cel puțin pentru instituțiile publice, ar fi reducerea cheltuielilor pe achiziția neunitară de hardware și software și crearea de sisteme care nu comunică între ele.

Giganți precum Amazon, Microsoft ori Google au investit miliarde de dolari în astfel de centre de date pentru a susține serviciile furnizate la nivel mondial.

Cel mai recent exemplu este Amazon care a anunțat că va investi 2,5 miliarde euro pentru construcția unor centre de date în regiunea Aragon din Spania.

Google, spre exemplu, explică pe site-ul propriu cum centrele de date conțin o multitudine de servere care susțin servicii precum Gmail, Youtube ori Search. Practic atunci când cauți ceva pe motorul de căutare Google ori te uiți la un clip pe Youtube serverele lucrează pe fundal pentru ați livra aceste servicii și ele stochează datele și informațiile tale, precum email-uri ori fotografii. Datele stocate în "cloud" sunt de fapt date stocate pe serverele din centre de date.

„Principalul beneficiu în implementarea proiectului de Cloud guvernamental vizează reducerea cheltuielilor în rândul instituțiilor publice. Concret, se vor reduce costurile pentru achiziționarea de echipamente și servicii IT în sectorul public, inclusiv hardware, software, dar și pentru alte operațiuni. Instituțiile publice nu vor mai avea povara asigurării mentenanței sistemelor informatice, fiind diminuate deopotrivă costurile pentru migrarea serviciilor către platforme noi.”, declara, în vara anului 2018, Petru Bogdan Cojocaru, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale.

Atenție! Și atunci se preciza în Ghidul solicitantului că proiectul va asigura resurse tehnologice în mediu virtual pentru instituţiile publice, în vederea livrării serviciilor publice în format electronic, prioritar pentru evenimentele de viață, iar ulterior, prin investiții suplimentare se va extinde cloudul guvernamental, astfel încât să fie transferate restul aplicațiilor software utilizate în administrația publică.

Cloud-ul guvernamental în România: Cum s-a ajuns de la 45 milioane de euro plus investiții ulterioare la 500 milioane de euro

Image 2021 02 14 24606084 41 Klaus Iohannis Romania Educata
Consilier prezidențial pe educație: Varianta finală a proiectului „România Educată” va fi lansată după discuţii la nivel politic / Cele trei condiții pentru digitalizarea întregului sistem de educație
hotnews.ro
Consilierul prezidenţial Ligia Deca a anunţat, marţi, că varianta finală a proiectului "România Educată", care va fi lansată în "scurt timp", după o serie de discuţii la nivel politic, are o secţiune dedicată exclusiv digitalizării.

"Această secţiune se bazează pe prevederile Legii Educaţiei, care, încă, unele dintre ele mai trebuie aprofundate şi puse în practică. Însă, în acelaşi timp, include şi măsurile iniţiale care se aflau în raportul pus în dezbatere publică, elemente din Strategia Smart Edu realizată de către Ministerul Educaţiei, care şi ea, la rândul său, se află într-o etapă de consultare, încorporând, practic, lecţiile pe care pandemia ne-a învăţat, într-un fel, să le învăţăm în ultimul an şi jumătate. Această secţiune de 'România Educată' include şi preia elemente din Planul de Acţiune pentru Educaţie Digitală 2021-2027 al Comisiei Europene", a afirmat Deca, în cadrul dezbaterii "Reforma digitală a Educaţiei", organizată de Edupedu.ro, UiPath Foundation şi Brio.ro, citează Agerpres.

"Pe parcursul acestei veri vor avea loc o serie de discuţii politice mediate de către preşedintele României pentru a avea asumările necesare, în aşa fel încât începând cu sesiunea parlamentară următoare să aibă loc dezbaterile parlamentare necesare pentru eventualele modificări ale cadrului normativ", a explicat Deca.
Ea a precizat că trebuie îndeplinite trei condiţii de bază privind digitalizarea întregului sistem de Educaţie: acces în toate şcolile la o reţea de internet de mare viteză; existenţa unui laborator de informatică funcţional în fiecare unitate de învăţământ, dar şi cadre didactice "alfabetizate digital".

"Din perspectiva proiectului 'România Educată' pentru a putea să ne gândim la digitalizarea întregului sistem de Educaţie şi pentru a avea un nivel mulţumitor, dacă nu unul bun de competenţe digitale în rândul populaţiei, avem nevoie de trei condiţii de bază. Prima condiţie ar fi accesul la reţea de internet de mare viteză pentru toate şcolile din România, din toate localităţile, o a doua condiţie ar fi existenţa unui laborator de informatică funcţional în care să existe suficiente resurse hardware, dar şi acces la resurse soft şi, în acelaşi timp, avem nevoie de existenţa unei mase critice de cadre didactice alfabetizate digital în fiecare unitate şcolară, în aşa fel încât aceste resurse atât de conectare, cât şi resurse fizice de tip laborator sau alte tipuri de resurse să poată să îşi atingă scopul, adică să asigure formarea elevilor şi, în acelaşi timp, să facă din procesul educaţional unul modern", a susţinut ea.

Ea a amintit că aproximativ o treime din fondurile direcţionate pe componenta "România Educată" din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă vizează digitalizarea.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.