EȘTI AICI:
Revista presei – 8 martie 2023

Revista presei – 8 martie 2023

Cetatuia Brasovului 640x400
Universitatea Transilvania anunță că dorește să preia Cetățuia Brașovului
g4media.ro

Universitatea Transilvania din Brașov a răspuns pozitiv întrebării Ministerului Educației dacă ar fi interesată de preluarea Cetățuii Brașovului, anunță Bună Ziua Brașov. Și Ministerul de Interne a anunțat că își dorește imobilul pentru a face aici un centru de pregătire al polițiștilor.

„Universitatea poate reda oraşului şi turiştilor care îl vizitează un spaţiu modern de dialog”, anunță Universitatea.

Conform notei de fundamentare transmisă de Universitatea Transilvania, „pe de o parte, preluarea spaţiului respectiv ar permite rezolvarea unor probleme stringente legate de spaţiile cu destinaţie didactică, pe de altă parte, ar permite universităţii să continue să îşi onoreze şi misiunea culturală pe care şi-a asumat-o ca instituţie aparţinând oraşului şi regiunii”. De altfel, instituţia de învăţământ braşoveană a amintit în respectivul document că are în structură Centrul multicultural, Centrul muzical, Centrul de limbă, cultură şi civilizaţie românească, Centrul de creativitate, dar acestea funcţionează acum în condiţii improprii.

În cazul în care va prelua în administrare monumentul, Universitatea Transilvania a promis, prin nota de fundamentare amintită, că „şi alte instituţii locale sau naţionale vor putea folosi gratuit spaţiul pentru evenimente publice”.

1Universitatea Politehnica Timisoaar Foto Eye In The Sky
Campus de învățământ dual de importanță regională
timpolis.ro

Municipiul Timișoara, reprezentat de Primăria Timișoara, mediul universitar, mediul de afaceri local și alte instituții de învățământ, a depus o cerere de finanțare pentru un Campus de învățământ dual de importanță regională.

Pentru cererea de finanțare a fost înființat un consorțiu dedicat cu 31 de parteneri, unde lider de consorțiu este Universitatea Politehnica Timișoara. Valoarea totală a construcției campusului este estimată la 134 de milioane de lei cu TVA, adică aproximativ 27 de milioane de euro.

Constituirea consorțiului are ca scop final obținerea unei finanțări pentru construcția unui Campus dual la Timișoara. La nivel de țară sunt disponibile finanțări pentru zece astfel de campusuri. Valoarea maximă eligibilă pentru construcții este de peste 103 milioane de lei, adică apropae 21 de milioane de euro, la care se adaugă apropae 29 de milioane de lei, adică apropae 6 milioane de euro, contribuție din bugetul local.

„Timișoara este un magnet pentru cei care doresc să studieze, să lucreze și să investească aici și învățământul dual face parte din rețeta succesului oricărui oraș de secol XXI. Prin acest nou campus, avem ambiția de a atrage tineri dornici de o carieră în domenii tehnice, în meserii de care depinde dezvoltarea economică a Timișoarei. Îi felicit pe cei 31 de parteneri care s-au așezat la aceeași masă și au lucrat pentru un proiect comun care va dezvolta Timișoara și întreaga regiune. Îi mulțumesc rectorului Politehnicii, Florin Drăgan, care și-a asumat, ca reprezentant al UPT, rolul de lider al acestui consorțiu”, transmite primarul Dominic Fritz.

Politehnica Un Pas Spre Viitor 1
Politehnica Timișoara – un pas spre viitorul tău
expressdebanat.ro

Zece concursuri la cea de-a X-a ediție a competiției „Politehnica Timișoara – un pas spre viitorul tău!” Se pot înscrie elevii din clasele a XI-a și a XII-a, alături de mentori.

Universitatea Politehnica Timișoara invită elevii de liceu, împreună cu profesorii acestora, să participe, între 8 aprilie – 12 mai 2023, la „Politehnica Timișoara – un pas spre viitorul tău!”, având astfel ocazia să cunoască mediul universitar tehnic timișorean, oferta de studii a Politehnicii, să-și verifice cunoștințele în domeniile de interes prin participarea la concursurile organizate de facultăți, să ia contact cu cei care sunt deja studenți și să cunoască îndeaproape orașul Timișoara.

Acțiunea, care este una de tradiţie, aflată acum la o ediţie aniversară, vizează informarea și familiarizarea liceenilor cu mediul universitar, în scopul asigurării unei mai bune tranziții spre învățământul superior și orientarea lor către o carieră de succes.

De asemenea, în cadrul evenimentului, facultățile Universității Politehnica Timișoara vor orgaaniza o serie de concursuri dedicate elevilor de liceu.

20230306 172927
Prin programului multidisciplinar Bright Cityscapes, UPT revoluționează artistic Timișoara
ziuadevest.ro

Universitatea Politehnica Timișoara și FABER au organizat, luni 6 martie, de la ora 18.00, evenimentul de prezentare a programului multidisciplinar Bright Cityscapes, parte din proiectul cultural TM2023.

Pornind de la o cercetare conturată în jurul ecosistemelor productiv și academic ale Timișoarei, programul reunește gânditori internaționali, mediul academic, designeri, sociologi, rețele creative, instituții și companii. Astfel, a fost prezentată în cadrul evenimentului o perspectivă nouă, artistică și situată, asupra orașului în care trăim și profesăm.

Bright Cityscapes este un program multidisciplinar, care face parte din amplul proiect cultural al Timișoara 2023, Capitală Culturală Europeană. Bright Cityscapes a fost inițiat cu scopul de a crea un laborator de design pentru orașul Timișoara – unul interesat să observe, să răspundă și să acționeze la urgențele contemporane prin discipline precum cea de design, arhitectură sau de cultură digitală. Programul își deschide larg porțile cu o compoziție de produse selectate, procese, piese mecanice și componente care fac parte din ecosistemul industrial al Timișoarei. Întrucât conceptul de oglindire în știința socială este un comportament inconștient de imitare de la o ființă la alta, expoziția își propune să creeze o tablă de reflecție, un inventar și o interconexiune tangibilă de abilități, locuri, tehnologii și produse. În ansamblu, spațiul se va reflecta asupra stării de design a orașului și a rolului său de disciplină invizibilă sau vizibilă fundamentală pentru economia locală conectată la cererile și ofertele.

Student Pexels (1)
Norma didactica, in noua lege a Educatiei: Profesorii pot aloca aproape un sfert din norma didactica pregatirii suplimentare a elevilor
portalinvatamant.ro

Proiectul Legii invatamantului preuniversitar aduce cateva modificari la norma didactica, in asa fel incat profesorii sa poata aloca mai mult timp pregatirii suplimentare pentru elevi.

Este vorba de aproape un sfert din norma didactica (4 din 18 ore/saptamana), alocat pregatirii remediale sau de stimulare a excelentei. In acest fel, sustin reprezentantii Ministerului Educatiei, profesorii sunt incurajati sa renunte la meditatiile acordate in privat si sa lucreze mai mult cu toti elevii, la scoala.

Intr-un interviu acordat Digi24, Sorin Ion, secretar de stat in Ministerul Educatiei, a vorbit despre impactul modificarilor la norma didactica din noua lege a Educatiei.

„Una din masurile pe care le prevede proiectul legii invatamantului preuniversitar este ca incercam sa mutam aceasta pregatire suplimentara sau meditatii, cum ne place sa le spunem, la scoala. Masura este bine definita, pentru ca norma profesorului, care actualmente este alcatuita doar din ore de predare-evaluare, poate fi compusa si din ore de pregatire suplimentara pentru elevi: fie pregatire remediala, fie pregatire de excelenta. Si asta nu e deloc neglijabil, pentru ca vorbim pana la aproape un sfert de norma. Deci 4 pe saptamana din 18 pot constitui ore care actualmente la scoala nu se platesc”, a declarat secretarul de stat.
Legea in vigoare prevede ca in norma didactica pot fi alocate 2-3 ore pentru pregatirea remediala sau pentru cea de performanta.
PTQ0MCZoYXNoPTFkNTlmNjhiNThiYzI4NDAwOTlhMWNkYTNkNmIzNTVk.thumb
Educația financiară și gândirea critică devin materii obligatorii
digi24.ro

Reforma mult promisă a Educației vrea să îi pregătească pe copii pentru viață. Educația financiară, rutieră, cea pentru sănătate ori gândire critică sunt câteva dintre disciplinele care s-ar putea regăsi în orar. Nu sună rău, spun elevii și profesorii, însă este greu de pus în practică. Abia se găsesc profesori și pentru actualele materii.

Educație financiară, rutieră, antreprenorială ori gândire critică. Sunt materii opționale acum, dar din anul școlar 2024 - 2025 ar putea să devină obligatorii. Asta înseamnă mai multe ore în programă pentru aceste discipline față de cât au alocat acum.

Matei, elev: Sună foarte bine că alevii vor pleca din școală și cu niște competențe cumva mai practice, însă nu știm cum vor apărea aceste ore în programul elevului. Nu știm cine le va preda, dacă vor ajunge să înlocuiască alte ore. Exact acestea sunt și temerile profesorilor.

Mariana Comăniță, director Colegiul Național Spiru Haret: Este posibil să fie excluse din trunchiul comun disciplinele artistice, educația muzicală și vizuală. Asta ar exclude competențele culturale ale copiilor, la fel de importante precum cele pentru viață.

Milena Botaru, director Școala profesională Argetoaia: Să vină cineva din exterior e foarte greu, noi fiind foarte departe, să asigure 2-3 ore de educație rutieră.

Sorin Ion, secretar de stat Ministerul Educației: Putem apela la specialiști din domeniu care nu au statut de cadru didactic. Din 2024, progresiv, și resursa umană va urma aproape natural noile tendințe.

De cealaltă parte, unii părinții cred că programul copiilor se va aglomera inutil. Însă reprezentanții Ministerului Educației spun că elevii nu vor face ani la rând aceeași materie.

Elevi Gradinita Scoala 696x522
Federaţia Coaliţia pentru Educaţie cere un grad ridicat de autonomie pentru învăţământul preuniversitar
pedagoteca.ro

Federaţia Coaliţia pentru Educaţie a solicitat marţi ca proiectul de lege privind învăţământul preuniversitar să ofere un grad ridicat de autonomie şi asumare a deciziei şi a responsabilităţilor pentru învăţare, inclusiv la nivelul elevului.

Reprezentanţii coaliţiei consideră că proiectul de lege „ar putea clarifica şi mai mult” nivelurile de implicare, reprezentativitate şi responsabilitate, inclusiv prin participarea elevilor, părinţilor şi directorilor de şcoli la procesul de luare a deciziilor la fiecare nivel instituţional.

„Coaliţia consideră că este nevoie de mai mult curaj în adresarea marilor probleme sistemice precum centralizarea, politizarea, titularizarea, formarea profesională, birocratizarea, care sunt abordate cu timiditate în forma actuală a proiectului de lege. Salutăm prezenţa mecanismelor de susţinere şi mentorat în noua lege a educaţiei, dar atragem atenţia asupra riscului de ultra-centralizare şi lipsa de reprezentare la toate nivelurile”, a declarat Fabiola Hosu, membră a Consiliului Director al Coaliţiei, citată într-un comunicat remis presei.

„În cadrul articolului 3, proiectul de lege prevede următoarele: „e) principiul descentralizării decizionale presupune redistribuirea autorităţii decizionale de la nivelurile centrale către cele locale, pentru a răspunde adecvat nevoilor beneficiarilor”. Cu toate acestea, proiectul arată că există un nivel mare de neîncredere în profesori şi şcoli, cărora nu li se permite să ia decizii care au legătură directă cu progresul şi interesul elevilor dintr-o unitate de învăţământ, cum ar fi: gestionarea resurselor umane şi financiare, implementarea curriculum-ului, practicile de evaluare, personalizarea orarului cu discipline la decizia reală a elevului”, susţin reprezentanţii coaliţiei în comunicat.

Potrivit sursei citate, „monopolul de stat domină” procesele de formare şi evaluare, iar acesta poate fi „prevenit prin implementarea unei liberalizări reale” a serviciilor de dezvoltare profesională, care să nu încurajeze căutarea „excesivă” a diplomelor şi creditelor profesionale.

Job Elvetia Criza Locuri De Munca Pexels (1)
Platformă de locuri de muncă despre piața job-urilor pentru doamne: România, loc fruntaș în UE în ceea ce priveşte femeile în roluri de conducere. Domeniile dominate de femei sunt Medicină, Educație, HR și Marketing
economedia.ro

Profilul candidatului feminin pe piața muncii se caracterizează prin prudență, conform datelor prezentate de platforma de recrutare online BestJobs: femeile aplică la joburi unde gradul de potrivire este de peste 70%, în comparație cu bărbații care își asumă mai ușor riscuri. După salariu, pachetul de beneficii extrasalariale este considerat cel mai important criteriu din anunțul de angajare în ochii candidatelor, acestea urmărind preponderent stabilitatea locului de muncă. Alte beneficii pe care le caută la un job nou sunt flexibilitatea sau un grad ridicat de înțelegere din partea angajatorului, dar și proximitatea sediului față de domiciliu.

Aproape 54% dintre candidații BestJobs sunt femei. Cu toate acestea, rata de ocupare a forței de muncă este în continuare mai ridicată în rândul candidaților de gen masculin atât la nivel național, cât și la nivelul statelor membre ale Uniunii Europene. În România, ponderea femeilor din totalul persoanelor încadrate pe piața muncii este de 46,4%, potrivit datelor Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă. Mai mult, în luna decembrie 2022, rata şomajului pentru persoanele adulte (25-74 ani) a fost estimată la 4,4%  (4,1% în cazul femeilor şi 4,6% al bărbaţilor), potrivit datelor INS.

“Un număr mai mare de femei lucrează în domenii sau departamente unde abilitățile interpersonale, empatia și grija față de ceilalți sunt esențiale, precum domeniul medical (poziții de asistenți medicali, medici, farmaciști), Resurse Umane și Educație (în special joburi de educatoare și poziții în învățământul primar)”, arată analiza BestJobs. În anul școlar 2021-2022, rolul de cadru didactic în învățământul preuniversitar a fost deţinut în proporție de 82,4% de femei, așa cum 90% dintre asistenții medicali cu studii superioare în perioada 2010-2021 veneau tot din rândul populației feminine, după cum arată datele Institutului Național de Statistică.

Alte domenii pentru care aplică preponderent femeile sunt Marketing & Comunicare, Suport Clienți sau alte poziții administrative, iar cele mai multe candidate de pe platformă au experiență și în domenii precum Vânzări, Producție/ Logistică, Management, Administrativ, Transport, Turism și Financiar/ Contabilitate.

Nicolae Ciuca 620x400
Premierul Ciucă, despre noua lege a învățământului universitar: Aproximativ 20% dintre studenţii români vor efectua stagii peste hotare
stiripesurse.ro

Preşedintele PNL şi premierul Nicolae Ciucă a precizat că în noile legi ale Educaţiei a fost introdusă posibilitatea efectuării de către studenţii români a unor stagii în străinătate, dar şi o deschidere a universităţilor româneşti pentru studenţii străini. „Aceste două iniţiative sunt parte a proiectului «România Educată», în care sunt specificate câteva estimări pentru orizontul de timp al anului 2030: aproximativ 20% dintre studenţii români vor efectua, în mod curent, stagii peste hotare, iar circa 10% dintre tinerii care studiază în România vor fi străini”, a adăugat şeful Executivului.

„În noua lege a educaţiei pentru mediul universitar, a fost introdusă posibilitatea efectuării de către studenţii români a unor stagii în străinătate, dar şi o deschidere a universităţilor româneşti pentru studenţii străini. Aceste două iniţiative sunt parte a proiectului «România Educată», în care sunt specificate câteva estimări pentru orizontul de timp al anului 2030: aproximativ 20% dintre studenţii români vor efectua, în mod curent, stagii peste hotare, iar circa 10% dintre tinerii care studiază în România vor fi străini”, a scris Nicolae Ciucă, marţi pe Facebook.

El a mai spus că de realizarea acestor schimburi academice se va ocupa Programul Naţional pentru Internaţionalizare Universitară, care va oferi studenţilor români tot sprijinul şi informaţiile de care au nevoie pentru a putea începe o perioadă de studiu în altă ţară.

„Activitatea externă a acestui program se va centra pe platforma online www.studyinromania.gov.ro, unde vor fi popularizate posibilităţile de studiu pe care le oferă instituţiile de învăţământ superior din ţara noastră. Am încredere că expunerea tinerilor români la alte culturi şi la studiul în altă limbă le va extinde orizonturile şi le va îmbunătăţi capacităţile de care se vor folosi în viaţa profesională. Atragerea de studenţi străini va construi punţi de legătură cu alte ţări şi va pune bazele unor schimburi culturale importante pentru viitorul relaţiilor internaţionale ale României”, a completat Ciucă.

Eua Organisational Autonomy
România, printre ultimele țări din Europa în ceea ce privește autonomia organizațională a universităților, dar înregistrează un scor mediu sau ridicat în privința autonomiei financiare, academice și de personal
edupedu.ro

România se numără printre țările europene cu cel mai scăzut nivel al autonomiei organizaționale în mediul universitar, dar universitățile românești au o autonomie medie sau ridicată când vine vorba despre administrarea propriilor bani, a chestiunilor de personal și a activităților academice, potrivit celui mai nou “Autonomy Scorecard”, raport periodic realizat de Asociația Universităților Europene, dat publicității marți. Este pentru prima dată când România este inclusă în acest raport, aflat la a patra ediție și care apare din șase în șase ani.

Acest raport, publicat de asociația ce reprezintă peste 850 de universități din 48 de țări, spune că, pentru România, a avut ca reper legislativ “Legea învățământului superior”. Or, legea în vigoare este Legea educației naționale 1/2011, o lege a învățământului superior fiind încă în stadiu de proiect, dezbătut în diverse forme din vara anului trecut. Din România, este menționat drept participant la studiu (ca reprezentant al organizației rectorilor și cel care a răspuns la chestionare și interviuri) rectorul Universității Politehnica din București, Mihnea Costoiu.

În privința autonomiei organizaționale, măsurată în elemente precum alegerea și demiterea conducătorului executiv, mandatul rectorului, incluziunea și alegerea membrilor în forurile de conducere, capacitatea de a înființa entități legale, România figurează pe ultimul loc în rândul țărilor cu o autonomie mediu-scăzută, la egalitate cu Republica Cehă și Cipru, cu un scor de 54%. Ea depășește doar grupul foarte restrâns al țărilor cu o autonomie organizațională scăzută – Grecia, Islanda și Turcia. (Vezi foto deschidere)

La polul opus, cu o autonomie organizațională totală (100%) sau aproape totală, se află Anglia, Scoția, Finlanda, Belgia (Valonia), Lituania, Danemarca și Olanda.

În același timp, când vine vorba despre autonomia financiară a universităților, România figurează în rândul țărilor cu o autonomie mediu-superioară, cu un scor de 75%, la egalitate cu Luxemburg și la același nivel general cu Estonia (77%) și Belgia (Flandra – 74%). La acest capitol, autonomia cea mai ridicată o au Letonia (90%) și Anglia (89%).

Mircea Bertea Foto UVT E1678179895213
Mircea Bertea, președintele Asociației Colegiilor Pedagogice, despre proiectele consolidate ale noilor legi ale educației: O șansă finală pentru educație – Vremea experților autentici
edupedu.ro

Cursa lungă a nașterii noilor legi ale educației se apropie de sfârșit. Și, ca la marile competiții, ultima sută de metri poate fi, și de cele mai multe ori este, hotărâtoare. Acum se decid câștigătorii. Ceea ce în cazul noilor proiecte de legi ale educației noastre viitoare înseamnă că acum se decid și se finalizează variantele câștigătoare. Variante care vor urma curând calea intrării în circuitul oficial al dezbaterii si aprobării guvernamentale și parlamentare. Un proces, se știe, în ultimă instanță, mai puțin sub auspiciile științifice și educaționale, dar hotărâtor ca influență și angajament politic.

Ceea ce iarăși înseamnă că Guvernul și Parlamentul ar trebui să primească săptămânile viitoare câte un proiect de lege expert pe cele două paliere: învățământ preuniversitar și învățământ universitar/superior. Și aici noi am putea avea o mare problemă. Anume aceea că în România toată lumea este expertă în educație, suntem o națiune de pricepuți, de la multitudinea de asociații ale elevilor, până la cele ale părinților și bunicilor, la care se adaugă alte mulțimi de ONG-uri din toate domeniile, unele chiar fără domenii. N-aș dori să se înțeleagă că eu cred și spun/scriu că nu avem nevoie de asociații ale elevilor, de părinți și de bunici, de ONG-uri cărora să le pese de ceea ce se întâmplă sau nu se întâmplă, deși ar trebui să se întâmple, în învățământul românesc, în educația noastră în general. Nicidecum. Dimpotrivă. Ele sunt necesare. Și sunt unele ONG-uri/asociații sau fundații care au făcut și fac mai mult pentru învățământul românesc decât inspectoratele școlare și primăriile din raza lor de acțiune. Chiar mult mai mult, cu serioase contribuții la nivel național, dac-ar fi să amintesc aici doar Asociația Centrul pentru Educație și Dezvoltare Profesională ”Step by Step”, World Vision, Salvați Copiii sau Teach for Romania. Spun/scriu doar că trebuie să ținem cont că este o măsură în toate, că nu ne putem pricepe la tot și la toate, chiar dacă ne pasă și ne doare, că nu trebuie confundată dezbaterea publică cu analiza expertă. Cu atât mai mult cu cât astăzi se recunoaște și se afirmă la nivel planetar că Educația (cuvânt scris cu majuscule!) este răspunsul imediat, dar și pe termen lung, la tot și la toate. Ce putem și ce trebuie să facem pentru a eradica sărăcia? Educație! Răspunsul este același și în ceea ce privește amenințarea venită din perspectiva schimbărilor climatice, a celor care fug din calea războaielor regionale etc. Educația este răspunsul până și la temerile din noi, la fluxul conștiinței noastre năucită de prea multă informație în epoca multiversului și a virtualului acaparator.

Marian Preda
Reacție dură a rectorului Marian Preda, la legile Deca
edupedu.ro

Reacție dură a rectorului Universității din București, sociologul Marian Preda, la proiectele legilor educației puse în dezbatere de ministrul Ligia Deca. Sunt „proiecte de legi care cred că vor face, pe termen mediu și lung, mai degrabă deservicii sistemului de învățământ românesc”, prin prevederile care adâncesc politizarea învățământului, care permit incompatibilitățile rector-parlamentar și rector-lider de partid politic, care acordă mandate de încă 10 ani rectorilor în funcții deja de 8 sau 12 ani, care adaugă un examen de admitere la liceu care deschide poarta inechităților. Într-o analiză pentru Edupedu.ro, Marian Preda atrage atenția că aprobarea legii în varianta în care ministrul a publicat-o în dezbatere ne va aduce „stegulețe și condiționalități și privind educația, așa cum avem acum privind pensiile speciale sau cum am avut în trecut în domeniul justiției“. Vezi mai jos soluțiile rectorului Universității din București.

„Sunt sigur că anul viitor vor apărea crize succesive generate de nemulțumirile la nivelul altor universități și la nivelul societății, atunci când vor apărea de exemplu primele suspiciuni de incorectitudine la admiterea în liceu, la angajările în universități, în alegerile rectorilor sau la numirile de decani, de prorectori și de alți responsabili în interiorul universității. Și mai ales cred că va fi foarte greu să explicăm la nivel european de ce unii rectori din România sunt de 12, 17 sau 22 de ani în funcție“, a declarat rectorul Universității din București, pentru EduPedu.ro.

Sociolog, rectorul Marian Preda a explicat pe larg de ce nu este bine ca rectorii să aibă un număr mare de mandate. „Legea vine cu o ipocrizie spunând că limitează numărul de mandate la două. Două de acum încolo, după ce sunt destui rectori cu trei mandate. Au fost 12 ani rectori, o să mai fie încă 10, deci în total vor fi la conducerea universităților 22 de ani. […] La rectorul în funcție, toți votanții îi sunt subordonați; așadar, se creează un avantaj competițional major, pentru că rectorul poate să influențeze salarizarea, angajarea, sancționarea, numirea în funcții și atunci toate acestea îi dau un control suplimentar asupra votanților și, implicit, asupra voturilor lor. Când lucrul acesta se perpetuează 22 de ani, este clar că nu mai există o libertate de opțiune și o egalitate de șanse între potențialii candidați la funcția de rector. Rectorul în funcție are un avantaj competițional aproape imbatabil“.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.