EȘTI AICI:
Revista presei – 8 februarie 2022

Revista presei – 8 februarie 2022

Microcertificate
Universitățile sunt cele care trebuie să implementeze cât mai curând micro-certificatele, susține Remus Pricopie, rectorul SNSPA, la o întâlnire inițiată de comisarul european pentru Educație
edupedu.ro

Micro-certificatele europene trebuie implementate cât mai curând de universități, a declarat rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), Remus Pricopie, la întâlnirea organizată la inițiativa comisarului european pentru Inovare, Cercetare, Cultură, Educație și Tineret, Mariya Gabriel, potrivit unui comunicat. La videoconferința desfășurată în format online au participat reprezentanți ai conducerii celor 41 de universități europene și Themis Christophidou, directorul general pentru Educație și Cultură din cadrul Comisiei Europene.

SNSPA mai spune că alianțele universitare europene își propun să sprijine proiectele Comisiei Europene privind învățarea pe tot parcursul vieții și acționează ca lideri pentru a deschide calea implementării micro-certificatelor în politicile educaționale ale statelor membre.

În întâlnirea online s-a discutat și despre faptul că „universitățile europene vor elabora standarde comune de calitate și transparență, alături de toate părțile interesate – actorii de pe piața forței de muncă, societatea civilă, camerele de comerț, angajatorii din statele membre și țările din spațiul european al învățământului superior – pentru a crea o strategie comună pe termen lung, devenind furnizori de încredere pentru cetățenii europeni care doresc să își perfecționeze competențele sau să se recalifice, în diferite etape ale vieții.”

“România are șansa de a fi implicată de la început în viitorul micro-certificatelor în spațiul european prin cele 10 universități care fac parte din alianțele europene. Trebuie să conștientizăm importanța adoptării micro-certificatelor în sistemul de învățământ superior din țara noastră, astfel încât demersurile europene să fie implementate rapid și la nivel național. Astfel, le vom oferi românilor accesul la programe de formare și dezvoltare profesională, recunoscute la nivel european, care le vor permite dezvoltarea acelor abilități și competențe specifice solicitate de piața europeană a forței de muncă.

IMG 1693 No5f
Tinerii din țările în curs de dezvoltare, mai grav afectați de pandemie. Economiștii compară criza de pe piața muncii cu cea din 2009
scoala9.ro

În timp ce virusul a curmat viețile celor mai în vârstă, tinerii vor resimți efectele în anii următori, atunci când vor intra pe piața muncii. Mai ales cei din țările sărace, unde pierderile educaționale au fost mai mari: în 2020, elevii au pierdut jumătate din anul școlar. Specialiștii previzionează că și economia va suferi de long COVID (n.r. COVID pe termen lung), iar fiecare generație va purta cicatrici diferite, scrie IMFBlog.

Azi, la mai bine de doi ani de la izbucnirea pandemiei de COVID-19, școlile rămân închise pentru milioane de elevi și studenți din întreaga lume, din cauza variantei Omicron, foarte transmisibilă.

O analiză realizată de IMFblog arată că tinerii din țările în curs de dezvoltare vor avea cel mai mult de suferit. Astfel, pandemia de COVID-19 n-a făcut altceva decât să adâncească inechitățile sociale.

În țările mai sărace închiderea școlilor din cauza pandemiei s-a făcut pe o perioadă mai mare de timp, aproape dublă față de țările cu o economie mai dezvoltată. Specialiștii mai spun că nu se va încheia criza economică până când criza de sănătate nu va fi controlată peste tot, subliniază IFMBlog. De aceea, autoritățile și decidenții politici ar trebui să se concentreze pe menținerea securității sociale, serviciilor de sănătate publică și accesul la educație.

Un sfert de an școlar au pierdut țările cu economii avansate doar în 2020 și jumătate de an cele în curs de dezvoltare, arată o estimare făcută de Monitorul fiscal al Fondului Monetar Internațional (FMI), în aprilie 2021. Un grafic publicat de FMI arată că aceste inechități între țări au persistat până în octombrie.

Tinerii care intră pe piața muncii, pe fondul recesiunii economice, se confruntă cu perspective mai proaste de angajare și salarii mai mici, așa cum s-a întâmplat și în cazul Marii Recesiuni din perioada 2007-2009. Așadar, va fi o provocare pentru absolvenți să-și găsească locuri de muncă avantajoase.

Proiect Pilot Scoli Sanatoase Clasa
Proiect-pilot: ”Școli sănătoase” sau cum ar trebui să arate o clasă de secol 21
rfi.ro

Elevii ar putea obține rezultate mai bune la învățătură, dacă ar studia în săli de clasă modernizate. Un grup de cercetători români a lansat proiectul ”Școli sănătoase”, prin care sălile de curs sunt dotate cu un sistem de ventilație mecanică, panouri izolante ce îmbunătățesc acustica în încăperi și un sistem de iluminat mai performant.

Tiberiu Catalina este doctor inginer și conferențiar la Facultatea de Inginerie a Instalațiilor de la Universitatea Tehnică de Construcții din București.

El i-a explicat lui Cosmin Ruscior la emisiunea Planeta Verde ce prevede proiectul ”Școli sănătoase” și cum ar trebui să arate o sală de clasă de secol 21: ”Aerisirea sălilor de curs în cele cinci-zece minute de pauză nu este suficientă pentru a dilua sau pentru a înlătura toți compușii organici volatili sau toți poluanții interiori, mai ales acum, în perioadă de pandemie, normele internaționale și recomandările sunt pentru o ventilare continuă, cu aerisire permanentă, cu număr de schimburi de aer cât mai mare. Noi ce am făcut la liceul Mihai Viteazul este că am instalat un sistem de ventilare, pe de o parte, deci, am asigurat calitatea aerului, printr-un debit de aer care vine constant și care se adaptează în funcție de numărul de persoane din încăpere, asică dacă sunt doi elevi sau 30 de elevi, el își ajustează debitul de aer, astfel încât în permanență să se monitorizeze CO2, care este un foarte bun indicator al calității aerului”.

Upt 7feb22
Primul micro-MBA dedicat profesioniștilor în HR – “Talent Academy” 2022, găzduit de UPT
ziuadevest.ro

Un micro-MBA pentru profesioniștii din HR livrat în România prin Connect CEE, University of Suffolk și Școala Pentru Oameni Responsabili (SPOR) și găzduit în spațiile Universității Politehnica Timișoara va debuta în martie 2022 cu a doua generație de cursanți din România și cu o extindere geografică importantă.

În Timișoara, cursurile vor avea loc în atelierul Google din cadrul Facultății de Management în Producție și Transporturi, într-o serie de șase module, câte unul pe lună, cu durata de o zi fiecare. La final, cursanții vor primi un Certificat Internațional emis de University of Suffolk.

Programul ”Talent Academy” este un concept educațional de nivel post-universitar și de o complexitate egală cu a unui MBA, construit în special pentru profesioniștii în resurse umane și managerii de talente din organizații. Talent Academy este un program acreditat la nivel internațional, care oferă participanților săi standarde globale de calitate. După finalizarea acestui program acreditat internațional, participanții vor primi un certificat de absolvire emis de Universitatea din Suffolk, Regatul Unit al Marii Britanii.

Acest program educațional este creat și livrat de profesorul britanic Andrew Taylor, un profesionist cu o carieră de peste 25 de ani în mediul universitar și consultanță de business în Europa, America de Nord și Asia. A lucrat ca head-hunter, consultant de management, director de HR pentru companii precum Coca-Cola, Holcim, AIG, PwC, GSK, Deloitte, Orange, Volksbank, ING sau Vodafone. Autor al mai multor cărți și articole de cercetare academică, Andrew Taylor a obținut doctoratul la Universitatea Cardiff și este directorul Transylvania Executive Education, organizația care livrează programele britanice Executive MBA la Cluj, în parteneriat cu Buckingham University, University of Suffolk și Hull University Business School.

Programul Talent Academy Advanced include șase module de studiu. Cele șase module se livrează în sesiuni față în față, cu durata de o zi, organizate la circa o lună distanță unul de celălalt, respectând și lunile de vacanță de vară (nu sunt programate cursuri în iulie-august). Programul efectiv al cursurilor este stabilit de comun acord de către liderul programului, Andrew Taylor și componenții fiecărei grupe de studiu. Versiunea Advanced este dedicată cursanților cu un grad de senioritate ridicat, nu neapărat cu rol de manager și include modulele: Strategic HR Management; Performance Management; Employer Branding; Motivation & Personality; Management & Leadership; High-Performance Management.

Smfoto
Consiliul de supraveghere al BCR a decis: Sergiu Manea, CEO al BCR, a doua cea mai mare bancă din România, are mandatul prelungit până în 2026
zf.ro

„Desemnarea membrilor Comitetului Executiv şi durata mandatelor acestora se stabilesc prin hotărâre a Consiliului de Supraveghere. Potrivit datelor înregistrate la Registrul Comerţului, mandatul lui Sergiu Manea, CEO, BCR este activ până în februarie 2026“, a transmis BCR pentru ZF.

Sergiu Manea (49 de ani), care de­venea în 2015 preşedinte exe-cutiv al BCR, fiind primul ro­mân pe care austriecii de la Erste au pariat să ducă banca înainte, a primit recent o prelungire a man­datului până în februarie 2026.

„Desemnarea membrilor Comitetului Exe­cutiv şi durata mandatelor acestora se sta­bilesc prin hotărâre a Consiliului de Su­pra­veghere. Potrivit datelor înregistrate la Re­gistrul Comerţului, mandatul lui Sergiu Manea, CEO BCR este activ până în fe­brua­rie 2026“, a transmis BCR la solici­tarea ZF.

 

NzgwJmg9NDQwJmhhc2g9NGQ4NmZkNDE4ZTc1NjkzNjQwZjA1MDhiMTM2NzA3NGU=.thumb
Cât costă „să furi” un examen? Soluțiile la care apelează studenții în timpul cursurilor online
digi24.ro

Studenții sunt în căutare de soluţii pentru rezolvarea temelor și a examenelor pe grupurile de pe rețelele de socializare, contra cost, bineînțeles. Un examen complicat poate costa și 300 lei, iar o temă simplă în jur de 100 de lei.

„Am nevoie de ajutor la un examen la management” - așa sună unul dintre mesajele de pe grupurile cu studenți din mediul online. Deși ar putea părea că această tânăra vrea sprijin să învețe mai bine, de fapt vrea ca altcineva să îi rezolve examenul în timp ce îl susține. Totul este contra cost. Am încercat și noi să cumpărăm o temă cerând ajutor pe un astfel de grup. În scurt timp au apărut și ofertele. Pentru o lucrare de marketing acest student cere 200 de lei. Am schimbat apoi rolul și ne-am oferit și noi serviciile. Pentru un examen, un cursant ne-a oferit 200 de lei după ce a negociat. Profesorii spun că odată cu orele online le este aproape imposibil să își dea seama dacă un student își face singur tema sau dacă știe răspunsurile la examen.

Daniel Nica - profesor universitar de etică: În cazul acesta nu există nici calitate intelectuală, nici calitate morală. Ei nu fac un efort intelectual, ci îl deleagă unor terți, alții muncesc în locul lor, iar ei se plafonează, ratează orice șansă de autodepășire, de evoluție intelectuală.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.