EȘTI AICI:
Revista presei – 7 octombrie 2021

Revista presei – 7 octombrie 2021

FBAdc1dVUA41fT9 640x400
Cercetătorii Benjamin List şi David W.C. MacMillan, laureați ai premiului Nobel 2021 pentru chimie, pentru „dezvoltarea organocatalizei asimetrice”
g4media.ro

Cercetătorii Benjamin List şi David W.C. MacMillan au fost recompensaţi miercuri cu premiul Nobel pentru chimie pe anul 2021, potrivit unui anunţ făcut de Goran K. Hansson, secretarul general al Academiei Regale de Ştiinţe din Suedia, relatează nobelprize.org.

Laureaţii din acest an au fost premiaţi pentru „dezvoltarea organocatalizei asimetrice”, a precizat Goran K. Hansson.

În 2020, premiul Nobel pentru chimie a fost atribuit cercetătoarelor Emmanuelle Charpentier şi Jennifer A. Doudna pentru dezvoltarea unei metode de editare a genomului.

Cu excepţia distincţiei acordate în domeniul economiei, premiile Nobel au fost create de magnatul suedez Alfred Nobel (1833-1896), inventatorul dinamitei.

În 2021, fiecare premiu Nobel va fi însoţit de un cec în valoare de 10 milioane de coroane suedeze (1,1 milioane de dolari).

Sezonul premiilor Nobel din acest an a debutat luni, odată cu atribuirea premiului pentru medicină, care a revenit cercetătorilor David Julius şi Ardem Patapoutian, premiaţi pentru descoperirea receptorilor de temperatură şi de atingere.

Marţi, premiul Nobel pentru fizică a fost decernat cercetătorilor Syukuro Manabe, Klaus Hasselmann şi Giorgio Parisi, recompensaţi pentru studii ce au vizat sistemele fizice complexe.

După atribuirea premiului Nobel pentru chimie, decernat miercuri cercetătorilor Benjamin List şi David W.C. MacMillan pentru dezvoltarea organocatalizei asimetrice, sezonul premiilor Nobel din 2020 va continua cu decernarea premiului pentru literatură, pe 7 octombrie, şi a premiului pentru pace, pe 8 octombrie. Premiul Riksbank Sveriges în Ştiinţe Economice în Memoria lui Alfred Nobel va fi anunţat în data de 11 octombrie.

Dreamstime M 154494634 820x547
Guvernul britanic intenționează să scoată în afara legii “fabricile de eseuri” folosite de studenți contra cost pentru a trișa
edupedu.ro

“Fabricile de eseuri sunt complet lipsite de etică și profită subminând munca grea pe care o fac majoritatea studenților. Luăm măsuri pentru a interzice aceste servicii de înșelăciune”, a declarat ministrul adjunct al educației din Marea Britanie, Alex Burghart.

La ora actuală operează peste 1.000 de fabrici de eseuri în funcțiune, potrivit Agenției de Asigurare a Calității pentru Învățământul Superior, organism de reglementare a standardelor în universitățile din Marea Britanie.

Un purtăror de cuvânt al agenției a declarat că decizia “trimite un semnal clar”, dar că sectorul învățământului superior trebuie să colaboreze pentru a elimina aceste “activități lipsite de scrupule”.

 

Cum Vor Fi Testa I Copii Infecta I Cu SARS CoV 2 Care Revin La Coal Preciz Rile Ministrului Educa Iei
Cum vor fi testați copii infectați cu SARS-CoV-2, care revin la școală. Precizările ministrului Educației
ziare.com

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, miercuri, că au fost clarificate aspectele legate de testarea elevilor care vor să revină la şcoală începând cu a opta zi de la infectarea cu SARS-CoV-2.

În Monitorul Oficial se va publica o completare la ordinul comun cu ministrul Sănătăţii.

El a menţionat, într-o declaraţie de presă, că sunt trei situaţii posibile. Acolo unde există, cabinetele medicale şcolare au obligaţia testării elevilor, iar unde nu sunt astfel de cabinete Direcţia de sănătate publică va organiza echipe mobile. Totodată, elevii se pot testa oriunde altundeva şi vor prezenta rezultatul negativ.

"E regretabil că printr-o adresă semnată de un funcţionar al Ministerului Sănătăţii s-au adus completări unui ordin comun de ministru, lucru ilegal, deoarece o adresă nu este un act administrativ de natură a aduce completări unui ordin de ministru.

Elevi 4 1 700x336
Avem peste 1200 de elevi, profesori si angajati din scolile din Timis infectati cu COVID, de la inceput anului scolar
opiniatimisoarei.ro

Creste de la o zi la alta numarul elevilor si profesorilor care se infecteaza cu COVID.

In 6 octombrie, la aproximativ 3 saptamani de la debutul anului scolar, nu mai putin de 880 de elevi s-au infectat, dar si 318 cadre didactice si angajati din scoli.

Odata cu acest aceste cifre, au trecut in online 649 de clase, astfel ca 13.686 de elevi invata, deocamdata, online.

Situatia s-ar putea schimba chiar de saptamana viitoare, cand numarul elevilor care invata de la distanta urmeaza sa creasca.

Alte 4 scoli vor trece in sistem online, dupa au fost identificate cazuri de imbolnavire cu COVID 19 la mai mult de 50% dintre clasele fiecarei unitati de invatamant in parte.

AR406772(1) 0e6A
Cum pot profesorii să combată miturile despre vaccinare. UNICEF le pune la dispoziție un plan de lecție
scoala9.ro

Peste 4.500 de profesori și-au făcut cont pe o platformă dezvoltată de UNICEF în parteneriat cu Ministerul Educației pentru a accesa materiale educaționale despre vaccinare și alte măsuri de siguranță în pandemie pe care le pot folosi la clasă. Conținutul acestor materiale le ajută pe cadrele didactice inclusiv să demonteze mituri legate de vaccinare, cum ar fi că vaccinurile anti-covid nu sunt sigure fiindcă au fost realizate prea repede față de alte vaccinuri.

Cum explici unui copil de ce vaccinul anti-covid a fost făcut mai repede decât celelalte vaccinuri? Profesorii le pot spune elevilor că oamenii de știință nu au  început cercetările de la zero în privința coronavirusurilor. „Deși SARS-CoV-2 a fost nou pentru știință, cercetătorii au studiat coronavirusurile de zeci de ani, iar genomul acestui virus a fost descifrat în circa 10 zile“, arată materialele realizate de UNICEF împreună cu Ministerul Educației, dedicate elevilor între 12 și 18 ani.

Este vorba de fișiere în care informațiile despre vaccin sunt prezentate schematic și cu ilustrații astfel încât să fie ușor de înțeles de către elevi.

Alte explicații pe care cadrele didactice le pot folosi în lecțiile de la clasă cu elevii lor despre motivele dezvoltării mai rapide a vaccinului anti-covid:

-„COVID-19 a atins fiecare continent de pe Pământ, procesul de dezvoltare a vaccinului a implicat o colaborare mondială fără precedent“;

-„În timp ce multe eforturi științifice se confruntă cu dificultăți de finanțare, cercetătorii COVID-19 au primit finanțare de la o gamă largă de donatori“;

-„Un alt factor care încetinește dezvoltarea vaccinului este recrutarea voluntarilor. În cazul COVID-19, nu au lipsit persoanele care doreau să ajute. În acest caz, oamenii de știință au putut derula simultan studii clinice, ceea ce a economisit mult timp.“

„Acești factori și alții similari au însemnat că vaccinul a putut fi dezvoltat rapid fără a compromite siguranța“, ar putea concluziona un profesor la lecția despre vaccinare.

Dar cum le poți explica copiilor că vaccinul nu conține microcip? „Nu este posibil fizic ca aceste componente să fie micșorate la o dimensiune suficient de mică pentru a putea trece prin acul cu care se face injecția.“

Sau cum poți răspunde unui elev sau părinte care spune că vaccinul anti-covid produce infertifilitate? „Această teorie a fost lansată la toate vaccinurile noi și nu s-a adeverit la niciunul. În studiile clinice nu au fost raportate cazuri de infertilitate.“

Invatamant Online
SELFIEforTEACHERS – instrument UE de autoevaluare a competențelor digitale destinat profesorilor
cursdeguvernare.ro

Comisia Europeană lansează o platformă ce le va permite profesorilor să analizeze modul în care utilizează tehnologiile digitale în activitățile de predare. Instrumentul se adresează profesorilor din învățământul primar și secundar din întreaga Uniune.

Bazat pe o serie de întrebări, instrumentul „SELFIEforTEACHERS” îi poate ajuta să-și evalueze nivelul competențelor digitale și să identifice domeniile în care au nevoie de formare și sprijin suplimentare.

Instrumentul este disponibil acum în limbile engleză, franceză, germană și slovenă, dar în curând vor exista variantele în toate limbile oficiale ale Uniunii Europene.

Cum funcționează noul instrument?

Fiecare profesor din învățământul primar sau secundar se poate înscrie pentru a utiliza instrumentul.

El va răspunde la o serie de afirmații privind modul în care utilizează tehnologia, în șase domenii specifice:

  • predarea și învățarea
  • găsirea, utilizarea și crearea de resurse digitale
  • personalizarea învățării și implicarea elevilor în învățarea practică
  • evaluarea și feedbackul din partea elevilor
  • comunicarea și colaborarea cu elevii, familiile și colegii
  • dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.