Este vorba de fișiere în care informațiile despre vaccin sunt prezentate schematic și cu ilustrații astfel încât să fie ușor de înțeles de către elevi.
Alte explicații pe care cadrele didactice le pot folosi în lecțiile de la clasă cu elevii lor despre motivele dezvoltării mai rapide a vaccinului anti-covid:
-„COVID-19 a atins fiecare continent de pe Pământ, procesul de dezvoltare a vaccinului a implicat o colaborare mondială fără precedent“;
-„În timp ce multe eforturi științifice se confruntă cu dificultăți de finanțare, cercetătorii COVID-19 au primit finanțare de la o gamă largă de donatori“;
-„Un alt factor care încetinește dezvoltarea vaccinului este recrutarea voluntarilor. În cazul COVID-19, nu au lipsit persoanele care doreau să ajute. În acest caz, oamenii de știință au putut derula simultan studii clinice, ceea ce a economisit mult timp.“
„Acești factori și alții similari au însemnat că vaccinul a putut fi dezvoltat rapid fără a compromite siguranța“, ar putea concluziona un profesor la lecția despre vaccinare.
Dar cum le poți explica copiilor că vaccinul nu conține microcip? „Nu este posibil fizic ca aceste componente să fie micșorate la o dimensiune suficient de mică pentru a putea trece prin acul cu care se face injecția.“
Sau cum poți răspunde unui elev sau părinte care spune că vaccinul anti-covid produce infertifilitate? „Această teorie a fost lansată la toate vaccinurile noi și nu s-a adeverit la niciunul. În studiile clinice nu au fost raportate cazuri de infertilitate.“