EȘTI AICI:
Revista presei – 6 septembrie 2021

Revista presei – 6 septembrie 2021

DebutHOP21
Marele premiu și premiul pentru cel mai bun actor pentru doi masteranzi ai UVT, la Gala Tânărului Actor HOP
ziuadevest.ro

Universitatea de Vest Timișoara se află alături de cei care apreciază cu superlative reușita celor doi tineri actori timișoreni, studenți ai programului UVT de masterat în Artele Spectacolului de Teatru, care au câștigat premii importante în cadrul Galei Tânărului Actor HOP.

Premiile anunțate în cadrul Galei HOP 2021 reprezintă o confirmare semnificativă a talentului lor, dar și a capacității formative pe care o dovedește școala de teatru din UVT, valorizată pe scena Teatrului Național „Mihai Eminescu” din Timișoara.

Marele Premiu al Galei Tânărului Actor HOP a fost acordat actriţei Oana Antonovici pentru „Caţa, Caţa, Caţaveanca”, iar Premiul pentru cel mai bun actor, secţiunea individual, a fost acordat actorului Marin Lupanciuc pentru „Mă crezi?”.

Cei doi tineri actori au evoluat în spectacolul „Debut: O noapte furtunoasă”, după I.L. Caragiale, în regia Adei Lupu Hausvater, în cadrul FEST-FDR 2021.

Rectorul Universității de Vest din Timișoara, prof.univ.dr. Marilen Gabriel Pirtea:

„Îi felicit pe cei doi studenți ai programului de masterat de la UVT – Artele Spectacolului de Teatru -, Oana Antonovici și Marin Lupanciuc, pentru premiile obținute în Galei Tânărului Actor HOP. Premiile atestă talentul individual al celor doi tineri actori, valorizat în spectacolul regizat de Ada Lupu Hausvater, dar vorbesc și despre valoarea creatoare a scenei timișorene de teatru, pentru care Facultatea de Muzică și Teatru din UVT își aduce o contribuție vizibilă. Acest succes de public și de critică teatrală ne aduce o bucurie imensă, atât mentorilor din UVT, cât și întregii comunități academice a universității noastre.”

26773054bfd0cb522b2f8e3111cc9dfa
Încep înscrierile la admiterea de toamnă la UBB Cluj
stiridecluj.ro

Absolvenții de liceu, dar și cei de facultate se pot înscrie începând de luni, 6 septembrie 2021, pe unul dintre locurile puse la dispoziția lor de Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) în cadrul celei de-a doua sesiuni de admitere în anul universitar 2020-2021.

Pentru această sesiune, UBB scoate la concurs 963 de locuri bugetate destinate absolvenților de liceu, care pot opta și pentru locurile cu taxă puse la dispoziție de facultăți atât pentru învățământul la zi, cât și pentru cel la distanță, nivel licenţă.

Absolvenții de liceu au la dispoziție 146 de specializări în limba română, 68 de specializări în limba maghiară, 9 specializări în limba germană, 15 specializări în limba engleză și 14 în alte limbi.

De asemenea, absolvenții de facultate care doresc să se înscrie la programele de master ale UBB pot opta pentru unul dintre cele 1029 de locuri bugetate, dar și pentru locurile cu taxă existente la cele 147 de programe în limba română, 42 de programe în limba maghiară, 37 de specializări în limba engleză, 5 specializări în limba germană și 4 specializări în limba franceză.

Înscrierile se vor desfășura online, prin intermediul platformei de admitere https://admitere2021.ubbcluj.ro/.

0652574CMED
Studii masterale: Metode și tehnici statistice în sănătate și cercetare clinică, la Timișoara
tion.ro

Programul de studii masterale este disponibil tinerilor din Timișoara și nu numai, care doresc să dobândească sau să-și largească cunoștințele în domeniul statisticii.

Acest program de master are cateva elemente de diferentiere distincte dintre care amintim:

  • Este un program cu caracter puternic aplicativ

  • Se ofera burse de studii private si locuri de munca celor mai buni absolventi

  • Se ofera sansa celor care sunt la al doilea master sa-l efectueze gratuit

  • Anumite cursuri sunt predate in limba engleza de catre lectori de la Imperial College, Londra

  • Este realizat in colaborare de catre trei universitati din Timisoara si o companie privata

Programul de master se gaseste in oferta de studii de master al Universitatii Politehnica – Departamentul de matematica si are o durata de 2 ani (4 semestre).

Posibile cariere dupa absolvire:

  • · Specialist in statistica studiilor clinice
  • · Specialist in cadrul companiilor de asigurari de sanatate
  • · Specialist pentru organizatiile internationale importante (UNICEF, Asociatia Mondiala de Sanatate)

Cursuri incluse in program (unele sunt optionale):

  • · Probabilitati si teoria distributiei
  • · Teorie si practica a inferentei statistice
  • · Programare utilizand programul R*
  • · Baze de date
  • · Principiile tehnologiei cercetarii clinice
  • · Modele liniare
  • · Metode statistice non parametrice
  • · Statistica Bayesiana*
  • · Metode statistice in studii clinice*
  • · Meta analiza*
  • · Designul si analiza studiilor clinice adaptative*
  • · Epidemiologie clinica si metode de cercetare privind sanatatea populatiei
  • · Probleme etice in cercetarea care necesita subiecti umani
  • · Reguli internationale privind studiile clinice si cercetare clinica
Image 2021 09 3 25015529 0 Vaccinare Caz Sua Delta
Cum se transmite varianta Delta într-o școală primară, dacă învățătorul este nevaccinat și infectat. Caz concret din SUA cu 26 de îmbolnăviri, prezentat de RO Vaccinare​
hotnews.ro

Varianta Delta se poate răspândi rapid în școli atunci când profesorii și personalul nevaccinat sunt în interior și nu poartă măștile de protecție, arată un studiu din SUA prezentat de CDC, citat pe pagina RO Vaccinare. Este prezentat cazul concret al unui focar asociat cu varianta Delta într-o școală primară din Marin, California, în perioada mai-iunie 2021, pornit de la un învățător infectat și nevaccinat.

Mai exact, în perioada 23 mai - 12 iunie 2021, au apărut 26 de cazuri de COVID-19 confirmate în rândul elevilor unei școli primare din Marin, California, dar și în rândul părinților, după expunerea la un profesor infectat și nevaccinat.

Rata de atac într-o clasă afectată a fost de 50%, adica 12 din 24 elevi, riscul fiind corelat cu apropierea locurilor elevilor față de profesor. (vezi imaginea mai jos)

Profesorul a raportat că a devenit simptomatic pe 19 mai, dar a continuat să lucreze timp de 2 zile înainte de a primi rezultatul testului, pe 21 mai.

Începând cu 23 mai, au fost raportate cazuri suplimentare de COVID-19 în rândul altor membri ai personalului, elevi, părinți și frați ai celor care aveau legătură cu școala. În total- 26 de elevi și membri ai familiilor.
Concluzia CDC în acest caz punctual: Acest focar care a plecat de la un profesor nevaccinat subliniază importanța vaccinării angajaților școlii care iau contact, în spațiu închis, cu copii care nu pot fi vaccinați, atunci când școlile vor începe.

Cazul poate fi citit pe larg aici

Postarea RO Vaccinare vine la 10 zile înainte de începerea școlii, în format fizic, pe 13 septembrie.
Banner20210510 UglA
Educația în lume. China a intrat în top 20 al celor mai bune universități
scoala9.ro

Worldwide. Care sunt cele mai bune universități în 2022 într-un nou clasament. China a intrat în top 20

Universitățile care au publicat cercetări legate de Covid-19 au avut o creștere semnificativă a numărului de citări ceea ce le-a crescut prestigiul la nivel internațional. Așa arată ultimul clasament global realizat de Times Higher Education.

19 universități au înregistrat un progres notabil, dintre care 11 sunt din China, una din Taiwan, iar alta din Hong Kong. O altă surpriză legată de China este că anul acesta a intrat în top 20 (locul 16) cu două universități: Universitatea Peking și Universitatea Tsinghua. Alte țări care au urcat remarcabil în clasament sunt Egipt, Malaezia și Arabia Saudită (care a intrat în top 200).

Universitatea Oxford (Marea Britanie) rămâne pe locul I pentru al șaselea an la rând. Următoarele poziții sunt în continuare ocupate de alte universități de top din Marea Britanie, cât și din SUA: Institutul de Tehnologie din California, Harvard, Standford, Cambridge și Institutul de Tehnologie din Massachusetts.

Times Higher Education World University Rankings 2022 include mai mult de 1.600 de universități din 99 de țări și teritorii. Clasamentul din acest an a analizat 108 milioane de citări din peste 14,4 milioane de publicații și a inclus răspunsuri la sondaje de la 22 de mii de cercetători  din peste 2.100 de universități.

Academia de Studii Economice este prima universitate românească care intră în clasament de pe poziția 501-600. Este urmată de Universitatea de Medicină și Farmacie din Cluj-Napoca pe poziția 801-1000.

 

Ekevi 640x426
Cea mai mare fraudă din România: elevi cu 12 clase fără să știe limba română
newsweek.ro

S-a vorbit, în anii ‘90 și 2000, de o devalizare „la vedere” a țării. Bănci prăduite, bani pentru spitale și autostrăzi deturnați, miliardari de carton care, azi, se ascund peste graniță. O fraudă financiară de proporții care a lăsat țara nemodernizată, sărăcită și a împins milioane de români să fugă din țară.

S-a descoperit, în ultimul deceniu, o fraudă academică. Politicieni și șefi angajați în diverse administrații și instituții de stat au fost dovediți plagiatori, absolvenți ai unor „școli la distanță”, colecționari de diplome obținute la kilogram.

Există și un „trafic” cu diplome, la scară largă, despre care se vorbește foarte puțin.

Newsweek România a scris despre acest fenomen săptămânile trecute. Zeci de mii de elevi trec prin gimnaziu și termină liceul fără să aibă minime cunoștințe de limba română sau de matematică.

La examenul de limba română de la Evaluarea Națională din acest an, 20.0000 de elevi nu au luat notă de trecere.

Aproape 40.000 de elevi nu au luat nota 5 la examenul de matematică. Fără să cunoască aceste două materii esențiale, acești elevi au absolvit clasele V – VIII, unii cu medii peste 8.

Dovediți că nu cunosc matematică și/sau română (au luat sub 5 la examenele de la Evaluarea Națională), acești elevi au fost repartizați la liceu. În anul școlar 2020/2021, doar 1.100 de elevi nu au fost repartizați la liceu. Notele obținute la examenele de final de clasa a VIII-a determină repartizarea elevilor în licee. Evaluarea Națională nu se pică.

Elevi care au luat note de 2 și 3 la examenul de matematică de la Evaluarea Națională au intrat la liceu în clase de matematică-fizică sau de economie.

Elevi, care au luat note de 2 și 3 la limba română, au intrat în clase de filologie.

Între numărul celor care se înscriu la examenul de Bacalaureat și al celor care au susținut examenele de Evaluare Națională există o diferență de câteva mii de elevi. Ceea ce arată că mulți elevi cu note sub 5 la examenul de final de clasa a VIII-a, repartizați, ulterior, la liceu, au terminat 12 clase.

Această practică durează de ani de zile și are mai mulți complici. Profesorii care trec elevii dintr-o clasă în alta pentru a nu-și pierde catedrele. Unele universități care au nevoie de cât mai mulți posibili candidați. Sistemul de educație care permite intrarea la liceu cu medii sub cinci la examenele de Evaluare națională.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.