EȘTI AICI:
Revista presei – 5 iulie 2022

Revista presei – 5 iulie 2022

Admitere UVT
A început Admiterea 2022 la Universitatea de Vest din Timișoara / Candidații își pot crea dosare de înscriere, online, pe platforma de admitere – Become your best, la Vest!
edupedu.ro

Aspiranții la studii universitare și-au început oficial procesul de admitere la Universitatea de Vest din Timișoara (UVT), prin intermediul platformei online special creată pentru a face înscrierea candidaților mai facilă – admitereonline.uvt.ro, arată instituția într-un comunicat.

Până în prima parte a lunii iulie 2022, candidații vor putea să completeze informații și să încarce documente pe platforma de înscriere. Procesul de înscriere se derulează în mediul online, urmând ca documentele să fie prezentate de către candidați la centrele de admitere, pentru certificarea acestora conform cu originalul, prin scanare de către reprezentanții UVT. Pașii pe care trebuie să-i parcurgă candidații în cadrul procesul de înscriere sunt disponibili aici.

Oferta UVT este formată din 73 de programe de studii universitare de licență și 87 de programe de studii universitare de masterat, din 34 de domenii de studii. Locurile disponibile la programele de studii universitare din cadrul UVT pentru procesul de admitere din acest an sunt disponibile aici. Pentru anul universitar 2022-2022, UVT scoate la concurs peste 11 mii de locuri la programele de studii universitare de licență și masterat, dintre care 2350 finanțate de la bugetul de stat pentru programele de studii universitare de licență, respectiv 1450  de locuri pentru programele de studii universitare finanțate de la bugetul de stat .

La toate programele de studii universitare de licență din cadrul UVT, procesul de admitere presupune susținerea unei probe de admitere, în format fizic, la sediul central UVT sau la sediile facultăților UVT, fie pentru testarea cunoștințelor / aptitudinilor conexe domeniului de studii ales și a capacităților cognitive, fie de tipul unui test de evaluare a abilităților lingvistice și de raționament (EALR). Mai multe detalii despre procesul de admitere pentru fiecare program de studii universitare pot fi găsite pe paginile aferente acestora de pe platforma de admitere.

Rectorul UVT, Marilen Gabriel Pirtea: „Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) știe cât este de important ca tinerii cu rezultate deosebite, care excelează în diverse domenii și care vor să aducă o schimbare în societatea în care trăiesc, să fie susținuți și încurajați în parcursul lor academic. Așadar, pe lângă facilitățile pe care le acordă, pentru performanțe academice, studenților săi (care includ, spre exemplu, burse de excelență, de performanță și de merit), UVT a pregătit și un pachet de beneficii pentru viitorii studenți care, în perioada studiilor liceale, au obținut rezultate deosebite la diverse concursuri și olimpiade naționale și internaționale, care obțin media 10 la examenul de bacalaureat sau care sunt șefi de promoție în cele mai bune licee din fiecare județ, mai multe detalii fiind disponibile aici.

646x404 (62)
Credite avantajoase de studii pentru studenți. Ce variante au tinerii la dispoziție
stirileprotv.ro

Bacalaureatul s-a încheiat, așa că o mare parte dintre absolvenții de liceu caută în această perioadă variante pentru a face o facultate, în România sau în străinătate.

Studiile superioare pot fi costisitoare, iar unele familii nu-și permit să își trimită copiii la universitate. Pentru astfel de situații există însă credite speciale.

Mai nou sunt și la noi programe și credite dedicate celor care nu își permit să facă o facultate sau un master, pe modelul celor din străînătate. Taxele facultăților pot ajunge la mii de euro, chiar și cele de stat, de exemplu Medicina sau Arhitectura, iar unele familii nu au aceste sume, la care se adaugă și cazarea, daca studentul este în alt oraș, cheltuieli cu materialele școlare etc.

Iar tinerii care nu au venituri și nu au proprietăți, în general, nu au șanse să acceseze un credit de nevoi personale. Însă există soluții.

De exemplu, Guvernul a aprobat, săptămână trecută, programul național Student Invest. Este un program dedicat tinerilor între 18 și 30 de ani, care sunt înscriși la o universitate de stat sau privată, autorizată de Ministerul Educației.

Pot accesa un credit garantat de stat, de cel mult 50.000 de lei, deci 10.000 de euro, pe o perioadă de maximum 10 ani. Deci iată că poate fi returnat, în mare parte, după absolvire și după angajare. Și se poate stabili o perioada de grație de cel mult 5 ani, adică o perioadă în care nu sunt plătite ratele.

Foarte important: dobânda sau comisioanele vor fi plătite de stat, din bugetul Ministerului Familiei, deci studenții vor plăti doar principalul din credit, doar suma împrumutată.

Masa Calda La Scoala Pranz Mancare Cantina Foto Dreamstime E1638256847233
Ordonanța de urgență prin care elevii și copiii de grădiniță din 300 de unități de învățământ primesc gratuit o masă caldă, în anul școlar 2022-2023
edupedu.ro

Ordonanța de urgență care prevede ca elevii și copiii de grădiniță din 300 de unități de învățământ să primească gratuit o masă caldă în anul școlar 2022-2023, pe perioada desfășurării cursurilor, a fost publicată în Monitorul Oficial. Limita unei valori zilnice este de 15 lei/beneficiar, prevede documentul.

Amintim că Edupedu.ro a scris că ministrul Educației a anunțat săptămâna trecută că a fost adoptată o ordonanță de urgență ce prevede extindere programului pilot „Masă caldă” de la 150 de școli la 300 de școli. – detalii aici

„La cererea motivată a părinților/reprezentantului legal, formulată în scris și susținută de un document-suport, înregistrată la secretariatul unității de învățământ în care este înmatriculat preșcolarul/elevul, preșcolarii și elevii care din considerente de natură medicală, culturală sau religioasă nu pot beneficia de masa caldă sau, după caz, de pachetul alimentar, vor beneficia de produse alimentare adecvate situației acestora”, conform ordonanței publicate în Monitorul Oficial.

Lista școlilor și grădinițelor în care se implementează programul pilot, numărul de beneficiari și sumele alocate pentru finanțarea programului în anul școlar 2022—2023 se aprobă prin ordin al ministrului educației, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

Finanțarea programului-pilot este asigurată din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor, sectoarelor și municipiului București, astfel: în anul 2022 suma de 147.000.000 de lei, iar în anul 2023 suma de 207.900.000 de lei, conform sursei menționate.

Ministeruleducatiei E69y
În timp ce se discută despre coronițe, Ministerul Educației e repetent la angajamentele din Planul Național de Redresare și Reziliență
scoala9.ro

Coronițe, școli bune, școli rele, olimpiade și podiumuri - acestea sunt câteva dintre subiectele care au epuizat universul discursiv privind viitorul (și prezentul) politicilor educaționale de la noi, în aceste zile toride. Elevii, studenții și profesorii au intrat în vacanță, la fel și Ministerul Educației, se pare, fiindcă întârzie cu succes implementarea unor reforme prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență. Patru jaloane avea de îndeplinit Ministerul din componenta dedicată „României Educate”: primele trei vizau învățământul preuniversitar și nu au fost îndeplinite. A intrat în linie dreaptă doar angajamentul care viza universitățile.

Primul jalon pe care Ministerul Educației trebuia să îl îndeplinească până la finalul acestui trimestru, adică până pe 31 iunie, vizează educația timpurie, o componentă esențială a programului „România Educată”. Potrivit Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Ministerul Educației și Ministerul Lucrărilor, Dezvoltării Publice și Administrației aveau obligația de a semna contracte pentru construirea, echiparea și operaționalizarea a 110 noi creșe.

Pentru a asigura sustenabilitatea acestui obiectiv, clădirile nou-construite ar urma să respecte obiectivul privind necesarul de energie primară cu cel puțin 20% mai mic decât cerința pentru clădirile al căror consum de energie este aproape egal cu zero. 230 de milioane de euro a primit țara noastră pentru construcția acestor creșe. Potrivit Edupedu.ro, care îl citează pe ministrul Lucrărilor, Dezvoltării Publice și Administrației, în 2021 erau 368 de creșe în toată țara.

Ghidul solicitantului pentru cei care doresc să dezvolte aceste creșe a fost publicat pe 6 mai iar cei interesați puteau transmite ofertele până pe 30 iunie. Până la ora actuală, nu există informații publice dacă, într-adevăr, aceste contracte au fost semnate la timp, adică înainte ca termenul celui de-al doilea trimestru al anului 2022 să expire.

 

NzYzZmRiYjFhYmM0ODMyYzkwMmQyYWE1ZWFhZWQ3.thumb
ANIS cere ore obligatorii de Tehnologia informației pentru toți elevii de liceu. Lipsa specialiștilor IT, o provocare în România
digi24.ro

Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii (ANIS) cere introducerea orelor obligatorii de Tehnologia Informației și Comunicării (TIC) pentru toți elevii de liceu, indiferent de profil. Potrivit unui comunicat al ANIS, România are nevoie tot mai mare de specialiști în domeniul IT, dar și de cetățeni pregătiți pentru o societate digitalizată.

„Educația în domeniul tehnologiei informației reprezintă o prioritate pentru ANIS, prin care adresăm una dintre cele mai mari provocări ale industriei de IT din România – lipsa specialiștilor IT, care încetinește progresul tehnologic și digitalizarea societății. Menționăm că țara noastră se situează pe ultimul loc la nivelul UE în ceea ce privește gradul de digitalizare a societății, conform indicelui DESI, ce integrează și o componentă de educație. Un pas sigur pe care îl putem face astăzi spre acest deziderat constă în dezvoltarea competențelor digitale ale absolvenților de liceu și învățământ universitar, iar introducerea orelor de TIC în licee, indiferent de profilul absolvit, reprezintă o necesitate”, a declarat Mihai Matei, președintele ANIS.

ANIS propune introducerea în trunchiul comun din curricula liceală ore obligatorii de TIC pentru toate tipurile de învăţământ (teoretic, vocaţional, tehnologic, profesional şi tehnic), indiferent de profilul clasei, întrucât competenţele avansate de tehnologie a informaţiei sunt esenţiale tuturor cetăţenilor, iar IT-ul devine parte, în ritm accelerat, din toate industriile. Mai mult, Asociaţia consideră necesară actualizarea curriculei pentru cursurile de TIC, astfel încât să nu existe o suprapunere cu noţiunile din gimnaziu, ci să se asigure o completare a materiei predate.

Totodată, ANIS subliniază faptul că această propunere este asumată de România prin PNRR, componenta 15 pe Educaţie având o reformă dedicată în acest sens cu obiectivul "adaptarea cadrului legislativ pentru dobândirea competenţelor digitale ale elevilor transdisciplinar". Pentru implementarea acesteia, este necesară elaborarea unui document cadru ce vizează îmbunătăţirea competenţelor digitale ale elevilor din învăţământul primar, gimnazial şi liceal. Competenţele digitale trebuie formate permanent, prin intermediul unei abordări interdisciplinare, în paralel cu integrarea TIC în anumite discipline sau predarea TIC ca disciplină separată.

5 Minute A New
Aproape 250.000 elevi au ascultat muzică clasică la școală grație proiectului “Ascultă 5 minute de muzică clasică”
spotmedia.ro

Ascultă 5 minute de muzică clasică, unul dintre cele mai importante proiecte educative marca Radio România, s-a desfășurat pentru al optulea an școlar consecutiv în școlile românești, grație unui parteneriat Radio România – Ministerul Educației Naționale, derulat începând cu anul 2014.

Pe parcursul anului școlar 2021-2022, la proiect au participat, conform raportărilor primite, 246.272 de copii din București și 33 județe, mai mult cu 20.000 de copii participanți, față de anul școlar trecut.

Radio România Muzical a pus la dispoziția școlilor și liceelor din România, prin inspectoratele județene, 50 lucrări din muzica clasică, însoțite de scurte explicații pe înțelesul copiilor. Proiectul a avut și o componentă activă pentru elevi, sub forma unui concurs derulat pe site-ul proiectului (www.romania-muzical.ro/5minute). Pe parcursul anului școlar 2021-2022, Radio România Muzical a premiat din copiii care au răspuns corect la cele două întrebări săptămânale referitoare la lucrările muzicale ascultate în cadrul proiectului. În total s-au oferit 250 premii constând în CD și DVD-uri cu spectacole muzicale oferite de sponsorul concursului, Universal Music România. Săptămânal, s-au primit, în medie, 3000 de răspunsuri corecte la concursul organizat sub egida proiectului.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.