EȘTI AICI:
Revista presei – 31 mai 2021

Revista presei – 31 mai 2021

Uvtt 696x401
UVT Green Week 2021: Economia Circulară în context european
gazetadinvest.ro

În perioada 31 mai – 4 iunie 2021, UVT are bucuria de a vă invita să participați la evenimentul UVT GREEN WEEK 2021: Economia Circulară în context european”, organizat și desfășurat la UVT, în calitate de partener oficial în cadrul evenimentului organizat de Uniunea Europeană: „EU GREEN WEEK 2021”.

Dintre activitățile semnificative prevăzute a se desfășura în cadrul acestei săptămâni dedicate mediului și ecologiei, vă invităm să participați la:

– 31 mai, cu începere de la ora 12: Conferința plenară, desfășurată online, desfășurată sub titlul: „Contribuția rețelei universitare europene UNITA la tranziția verde europeană”;

– 1 iunie, Parcul Dendrologic Bazoș, cu începere de la ora 12: activități dedicate copiilor, desfășurate în proximitatea Turnului de apă, având ca temă „Economia Circulară – Joacă de copii”. Atelierele pregătite îi vor ajuta pe copii să dobândească abilități de exploratori ai naturii, cu grijă față de mediul înconjurător. Astfel, vor parcurge, în ordinea dorită de ei, ateliere și experimente de Științe ale Naturii, Fizică, Arte Plastice și Muzică, Sport și mobilitate sustenabilă, Comunicare environmentală. Evenimentele vor dura până la ora 16.00, iar înscrierea copiilor se realizează prin școlile și grădinițele partenere;

– 3 iunie, cu începere de la ora 12: Deschiderea oficială a Grădinii Urbane UVT, cu participarea prof. univ. dr. Marilen Gabriel Pirtea, Rectorul UVT, și a prof. univ. dr. Anton Trăilescu, Președintele Senatului UVT;

– 4 iunie, cu începere de la ora 12, Conferința online „Economia circulară într-o Europă mai curată și mai competitivă”

Pentru a afla mai multe despre programul Săptămânii Verzi în UVT, vă invităm să parcurgeți agenda atașată. Evenimentele derulate online vor putea fi urmărite live pe pagina Facebook a UVT.

Universitatea Bucuresti 820x561
Universitățile din țară încearcă să îi atragă pe studenți cu facilități speciale
stirileprotv.ro

După un an de amorțeală, universitățile au început să-şi caute viitorii studenți. Unele și-au trimis delegații în țară, care stau de vorbă cu elevii, altele fac strategii în mediul virtual.

Fiecare a încercat să pregătească oferte care să le surâdă liceenilor, astfel încât să vină la facultate.

Profesorii de la Universitatea de Agronomie din Timişoara au ajuns tocmai la Novaci, în Gorj. Caută viitori medici veterinari sau specialişti în agricultură. Ca să îi atragă, le prezintă inclusiv avantajele de a locui într-un oraş mare, ca Timişoara.

La liceul din Novaci sunt zeci de absovenți în această vară.

Mihaela Popescu, profesor Liceul Novaci: ”Pot obţine şi fonduri mai uşor, pot să preia o fermă, dacă e calificat ca zootehnist, au mai multe oportunităţi.”

Dascălii spun că o discuţie directă cu tinerii are mai mult succes decât o simplă consultare a ofertei, online.

Cristian Lăzărescu, cadru didactic la Facultatea de Medicină Veterinară Timisoara: ”Pot să ne vadă în aceste condiţii - să discute direct - şi să discutăm direct. Trebuie să fie foarte bine informaţi.”

De altfel, anul trecut la admitere la Facultatea de Agronomie au fost cu 15% mai mulţi candidaţi pe locurile de la buget. La această creştere au ajutat şi tinerii din străinătate, iar profesorii au mers şi în acest an în ţări exotice pentru a-i convinge pe tineri să studieze la noi.

Sorin Stanciu - prorector USAMVB Timişoara: “Am fost în Brazilia, în Tanzania, în Kenia, în Haiti, în ţări poate mai puţin cunoscute, dar cu un bazin foarte mare de potenţiali studenţi.”

Şi Universitatea Politehnică Timişoara a pregătit 2.300 de locuri la buget, la zece facultăţi. Oferta poate fi consultată printr-un târg online, unde rectoratul a fost reconstruit digital.

 

Flashmobdoi 2 Copy 640x480
Concert inedit: peste 50 de studenți au cântat într-un flashmob desfășurat la Timișoara de studenții FMT - UVT
pressalert.ro

Un inedit flashmob a colorat după amiaza zilei de joi pentru toți cei care s-au aflat în curtea interioară a Iulius Mall-ului din Timișoara. Mai mult de 50 de studenți din cadrul Facultății de Muzică și Teatru din Universitatea de Vest din Timișoara au interpretat trei melodii spre deliciul și uimirea celor care au trecut prin zonă. Cele trei piese interpretate au fost G. Verdi-La Traviata “Brindisi” , E. Kalman – Uvertura la opereta Silvia (Die Csardasfürstin) și Queen – Will will rock you (orchestratie Andreas Schein). „Este de fapt proiectul de final al unei discipline care se numește Mangement Cultural. În cadrul acestei discipline deși majoritatea sunt artiști învață și cum să impleneteze și să organizeze un eveniment cultural. Practic asta am făcut noi aici un flashmob care a pus în scenă mai multe momente artistice, spre deliciul publicului. Care a fost surprins de acest eveniment. Studenții trebuie să fie familiarizați cu aceste lucruri pentru a înțelege toate aspectele unui proiect cultural. Trebuie să treacă și ei de cealaltă parte a baricadei. În momentul când vor ști să privească un proiect cultural din toate unghiurile vor fi pregătiți să abordeze individual un proiect de anvergură“, spune Ovidiu Megan, cadru didactic în cadrul Universității de Vest din Timișoara

Ineditul flashmob pus la cale la Timișoara a reușit din plin să-și atingă scopul.

Chiar dacă a debutat timid, pe parcursul celor trei melodii și cu ajutorul aplauzelor celor aflați pe margine, studenții și-au dat drumul, și pe acordurile We will rock you, celebra piesă a trupei Queen, atmosfera de final a fost una cât se poate de incendiară. Pe deoparte, studenții au prins „curaj“ și trecând peste inerentele emoții au simțit pe pielea lor ce înseamnă întâlnirea cu publicul, iar pe de altă parte numeroșii spectatori care au asistat la acest spectacol improvizat au rămas cu amintirea unui eveniment memorabil. „Pentru noi e foarte util să avem un cadru în care să putem cânta, mai ales după liniștea care a fost în ultimul an, Un asemenea moment este cât se poate de binevenit șii sperăm că o să mai fie“, spune Bogdan Aungurence, unul din soliștii participanți. Solista Boldan Maria a fost și ea foarte încântată de existența acestui flashmob, iar dirijorul Andreas Schein a concluzionat că „a fost în beneficiul nostru al artiștilor care am reușit să cântăm în fața spectatorilor, dar și în beneficiul publicului, deoarece a deschis apetitul spre această muzică cultă, spre marea muzică“. „A fost un prim experiment și ne bucurăm că studenții au trecut cu bine prin această experiență. Vom continua cu asemenea acțiuni care sunt cât se poate de benefice“, spune Vlad Gârboni, directorul Casei Studenților din Timișoara, care a asigurat partea tehnică a acestui flashmob. Asemenea acțiuni sunt cât se poate de necesare atât pentru revenirea la „normalitate“ după complicata perioadă de pandemie prin care am trecut dar și în perspectiva capitalei culturale europene care bate la ușă-n 2023 în orașul nostru. Și asta pentru că dincolo de vorbe, planuri și open call-uri, coborârea spectacolelor culturale în mijlocul oamenilor este cât se poate de benefică.

 

Conferinta Cultura 2 700x336
Declaratia comuna a actorilor culturali majori care isi unesc fortele pentru relansarea integrata a activitatilor culturale din Timis in perspectiva TM2023
opiniatimisoarei.ro

O gandire integrata a programului cultural, asumata la nivel de institutii publice si de actori culturali este unul dintre pilonii succesului proiectului Timisoara Capitala Europeana a Culturii 2023.

In acest context, ca rezultat direct al dezbaterilor din cadrul conferintei de management si marketing cultural „Linked Culture 2021” organizat de BMagency in parteneriat cu CJ Timis, reprezentanti ai institutiilor de cultura subordonate administratiei locale si centrale, ai administratiei publice si ai universitatilor din Timisoara au semnat, astazi, o declaratie comuna, pentru a sprijini relansarea activitatilor culturale din Timis intr-o maniera convergenta si integratoare.

Conform documentului agreat, modalitatile de indeplinirea a acestui deziderat constau in:

– Realizarea in comun a unui calendar cultural conceptual prin care sa se eficientizeze programarea activitatilor culturale si care sa raspunda nevoilor culturale ale cetatenilor Judetului Timis;
– intarirea colaborarii institutionale dintre institutiile de cultura din judet prin identificarea unor proiecte comune cu un impact major asupra comunitatilor locale;
– Identificarea proiectelor care pot asigura o sustenabilitate corespunzatoare a sectorului cultural in perioada post 2023;
– Identificarea si realizarea unor proiecte care sa se realizeze pe cuprinsul judetului Timis, inclusiv prin caravane culturale;
– Identificarea si centralizarea nevoilor de dezvoltare a infrastructurii culturale din judet si modul in care autoritatile pot sprijini concret aceste proiecte de investitii;
– Sprijinirea demersurilor de a integra cat mai bine studentii in viata culturala a Timisoarei.

Semnatarii documentului:

– Dan Simion – director artistic, Filarmonica Banatul;
– Lucian Varsandan – director, Teatrul German de Stat Timisoara;
– Cristian Rudic – director general, Opera Romana din Timisoara;
– Lect. univ. dr. Remus Rotaru – prodecan, Facultatea de Arte si design, UVT;
– Danut Radosav – manager, Muzeul Satului Banatean Timisoara;
– Laurentiu Plesa – manager, Teatrul pentru Copii si Tineret „Merlin” Timisoara;
– Filip A. Petcu – manager, Muzeul National de Arta Timisoara;
– Claudiu Ilas – manager, Muzeul National al Banatului;
– Liliana Laichici – manager, Centrul de Cultura si Arta al Judetului Timis;
– Prof. univ. dr. Violeta Zonte – decan, Facultatea de Muzica si Teatru, UVT;
– Mihai Adrian Vilcea – presedinte, Fundatia Judeteana pentru Tineret Timis;
– Biblioteca Judetean Timis – manager, Tudor Cretu;
– Maria-Adriana Hausvater – manager, Teatrul National din Timisoara;
– Conf. univ. dr. Florin Dragan – rector, Universitatea Politehnica Timisoara.

Va reamintim, peste 40 de actori din lumea culturala si artistica discuta, in zilele de 27 si 28 mai, in cadrul „Linked Culture 2021”, despre cum putem reconstrui sectorul cultural din Romania si cum va arata drumul pana in 2023, cand Timisoara va purta titlul de Capitala Europeana a Culturii. Cea de-a V-a editie a conferintei are loc la Sala Multifunctionala a Palatului Administrativ, CJ Timis alaturandu-se evenimentului in calitate de coorganizator.

646x404 (5)
Capitala Tineretului, oraşul care-şi alungă tinerii. „Eşuează în domeniile care constituie motive de migraţie”
adevarul.ro

Desemnată Capitala Tineretului din România (2021), Constanţa este oraşul din care mulţi tineri îşi doresc să plece. Motivele sunt multe şi au fost prezentate într-un raport al Federaţiei Tinerilor din Constanţa (FTC).

„Situaţia tinerilor din oraşul Constanţa în anul 2021” este o analiză succintă, bazată pe informaţii disponibile publicului larg, în special cifrele Institutului Naţional de Statistică (INS), a principalelor aspecte definitorii ale vieţii unui tânăr, care pot influenţa decizia lui de a rămâne sau pleca din oraşul Constanţa. Conform INS, în ultimii zece ani populaţia de tineri (14-35 de ani) din judeţul Constanţa a scăzut cu aproximativ 21,7%, ceea ce situează oraşul cu 4 procente peste media naţională de 17,7%. Comparativ, oraşe cu o populaţie asemănătoare, fie au suferit o scădere sub media naţională sau aproape inobservabilă. Astfel, în Cluj populaţia de tineri a scăzut cu 15,8%, în timp ce la Iaşi scăderea a fost de doar 0,76%.

„Am identificat trei domenii care pot influenţa decizia de migraţie a tinerilor: oportunităţile educaţionale şi de carieră, bunăstarea şi infrastructura de tineret disponibilă în oraş”, spune Mihai Tănase, preşedintele FTC. Eduard Burghelia (23 de ani) este unul dintre tinerii care au plecat din Constanţa. A ajuns un antreprenor de succes în Bucureşti, punând bazele afacerii Confidas, o platformă on-line complexă în care găseşti informaţii despre companii, firme cu datorii, acţionariate, contracte cu statul, analize financiare şi multe altele.  „Am plecat din Constanţa la 18 ani din cauza lipsei oportunităţilor de calitate. Din perspectiva studiilor, am considerat că facultăţile de profil economic sau afaceri din Constanţa nu mă vor ajuta să fiu un antreprenor sau profesionist mai bun. Comunitatea de startup-uri este foarte mică în comparaţie cu alte oraşe. În Bucureşti am găsit diversitate, profesionalism şi perspective - este şi normal, fiind cel mai important oraş din România”, explică Eduard.

 

646x404 (1)
EDITORIAL - Despre concursurile de directori şi inspectori din învăţământul preuniversitar
adevarul.ro

A fost aprobată în guvern OUG cu noile condiţii şi probe pentru ocuparea funcţiilor de director/director adjunct din şcoli, inspectori/inspectori generali din Inspectoratele Şcolare. OUG reprezintă un mare pas înainte spre depolitizarea managementului şcolar, ştiind că aceste funcţii au fost ocupate de oameni din partidele aflat la guvernare, de regulă din clientele politice. Criteriul de numire a fost obedienţa, nu competenţa.

Cu cinci ani vechime în învăţământ pot fi cadre didactice care au definitivatul,  adică şi tineri profesori chiar şi în vârstă de 25 de ani. Un mare pas înainte, dacă vom vedea reuşind la aceste concursuri tineri cu o viziune modernă despre şcoală şi educaţie. Mai prevede OUG că  „Funcţia de director şi de director adjunct se ocupă prin concurs public, care constă în probă scrisă şi interviu”,  conform unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei.

Din câte am înţeles subiectele probei scrise sunt elaborate de profesori ai Universităţii din Bucureşti. Este foarte bine aşa, subiectele nu trebuie să pună accent pe legislaţia din educaţie, pe care o ştiu mai bine actualii directori, proveniţi din clientele politice, dar nici pe teorii savante de psihopedagogie la care un tânăr profesor de matematică, de exemplu, n-a avut acces. Dar are calităţi foarte bune de manager. Să sperăm că profesorii universitari care se ocupă cu alcătuirea subiectelor vor ţine cont de aceste lucruri.

 

Dreamstime M 108171249 820x433
Cum schimbă inteligența artificială componentele marketingului?
marketwatch.ro

Mediul de afaceri este dinamic, evoluează de la o zi la alta, iar inovațiile tehnologice se văd și își găsesc rostul în fiecare domeniu de activitate. Nici domeniul marketingului nu a fost lăsat neatins, iar odată cu schimbarea modului de comunicare, marketingul convențional (tradițional) a evoluat către un marketing neconvențional, prin introducerea de inteligență artificială (IA) în instrumentele de marketing.

Este evident că IA a sporit performanțele marketingului în diferite moduri. În viitorul apropiat, este de așteptat ca IA să stimuleze și mai mult impactul și de fapt să schimbe modul în care se creează strategiile și tacticile de marketing, mixul de marketing (cei 4 P clasici), cercetarea de marketing. În definitiv, de la atestarea marketingului ca știință, acesta a trecut prin câteva etape fundamentale, astfel că se consideră (conform părintelui marketingului – Philip Kotler) că este momentul să vorbim de Marketing 5.0.

Trecem în revistă mixul de marketing, cei 4 P fundamentali și anume: produs, preț, plasare și promovare, impactul asupra consumatorilor și al managementului marketingului.

Ca marketer, primul pas pe care trebuie să îl faci este să definești produsul (sau serviciul), să știi ce face, ce beneficii oferă și cu ce se diferențiază de competitori. Prin instrumente de inteligență artificială, acest lucru pare mult mai ușor de făcut. De exemplu, dezvoltarea și lansarea de produse noi sau modificarea celor existente se poate face ca urmare a informațiilor colectate de un simplu chatbot. Fac referire aici la o nouă rețetă de bere ce a fost efectiv creată ca urmare a datelor strânse de către un chatbot (Intelligentx Brew).

Exemplele pot continua și în mediul financiar-bancar, unde ofertele la depozitele bancare pot fi stabilite ca urmare a analizelor făcute pe baza soldurilor inițiale, a modului de cheltuire a banilor, practic a întregului comportament al consumatorului la care orice instituție bancară are acces în timp real. Astfel că, prin compararea comportamentului indivizilor și a unei comunități date, se pot dezvolta aplicații ce se potrivesc perfect nevoilor financiare ale acestora.

Afis Summer University Ub 1 820x451
UB Summer University: șase zile de experiență la Universitatea din București, pentru elevii de clasa a XI-a / Înscrieri până pe 6 iunie
edupedu.ro

Elevii de liceu, de clasa a XI-a, sunt invitați să participe la Școala de Vară UB Summer University, desfășurată în perioadele 13-20 și 21-28 iulie la București. La a cincea ediție acest an, vor fi selectați în program 120 de elevi, iar pașii de înscriere sunt simpli. Totodată, intrarea în proiect are o taxă de 300 de lei, după confirmarea admiterii.

Sunt două perioade în care Universitatea desfășoară această școală de vară, 13-20 și 21-28 iulie, fiind vizați exclusiv elevi din afara Bucureștiului. “Fie că este vorba de cursuri, mersul la cantină, nopțile nedormite sau atmosfera din campus, super-eroii vor avea ocazia să le experimenteze pe toate.”, îi îndeamnă organizatorii programului pe elevii cărora li se adresează.

În prima săptămână, facultățile gazdă sunt:

  • Facultatea de Chimie
  • Facultatea de Filosofie
  • Facultatea de Fizică
  • Facultatea de Istorie
  • Facultatea de Limbi Străine
  • Facultatea de Matematică și Informatică
  • Facultatea de Psihologie și Științele Educației
  • Facultatea de Științe Politice
  • Facultatea de Teologie Ortodoxă

În cea de-a doua săptămână, se desfășoară școala de vară la următoarele:

  • Facultatea de Administrație și Afaceri
  • Facultatea de Biologie
  • Facultatea de Drept
  • Facultatea de Geografie
  • Facultatea de Geologie și Geofizică
  • Facultatea de Jurnalism si Științele Comunicării
  • Facultatea de Litere
  • Facultatea de Sociologie și Asistență Socială

Sunt elev, cum mă înscriu?

Printre pașii enumerați în anunțul oficial, cei care doresc să se înscrie trebuie să completeze formularul de înscrieresă fie informați că iau parte în program, iar apoi să achite taxa în valoare de 300 de lei.

Cluj Napoca Sursa Foto Tamas Pap Unsplash
Cluj-Napoca este cel mai „business friendly” oraș din România
economedia.ro

Cluj-Napoca este cel mai „business friendly” oraș românesc, potrivit clasamentului Emerging Europe Business Perception Index for 2021, datorită unor avantaje precum faptul că este un oraș inteligent și mulțumită sprijinului puternic al autorităților locale.

  • Un oraș „business friendly” este un oraş „prietenos” din punct de vedere economic, propice creării şi dezvoltării afacerilor. De obicei, aceste orașe sunt reprezentate de capitalele țărilor, dar, surprinzător, în acest an, multe orașe din provincie au intrat în top.

De exemplu, orașul polonez Łódź este nu numai câștigătorul clasamentului „business friendly” din acest an, dar este și primul oraș non-capitală care ajunge în top, de trei ani de când există acest clasament. Anul trecut, topul a fost condus de Varșovia (în 2019) și de Budapesta (în 2020).

Cu aproape 700.000 de locuitori, Łódź este al treilea cel mai mare oraș din Polonia. Înconjurat de o rețea amplă de autostrăzi și drumuri expres, orașul a devenit un hub logistic și de transporturi. Este, de asemenea, un mare centru educațional și științific și casa unei școli de film recunoscute la nivel internațional. Cu toate aceste atuuri, Łódź atrage companii din industria creativă, dar și companii din outsourcing și cercetare și dezvoltare.

Top 10 mai conține un oraș care nu este capitală – orașul românesc Cluj-Napoca. Acesta a avansat pe locul 8 în clasament, de la locul 15 anul trecut, după ce a ieșit câștigător la categoria „smart city”. La această categorie, respondenții au fost rugați să aleagă cinci orașe care au introdus politici și soluții care îmbunătățesc sustenabilitatea și viața în oraș pe câteva fronturi-cheie: mobilitate și infrastructură; conectivitate și digitalizare; educație și muncă; guvernanță; piața imobiliară și mediu. Orașul care a ieșit primul la aceste categorii a fost Cluj-Napoca, urmat de Sofia și Tallinn. De asemenea, Cluj-Napoca este cunoscut pentru un sprijin puternic al autorităților locale în materie de business. Cluj-Napoca se mai regăsește pe locul 10, la egalitate cu București, la categoria „brand” al orașului.

 

Image 2021 05 27 24822970 41 Codrut Lemeni Mihai Pirvulet Fondatorii Platformei Vreau Examen
Site-ul VreauLa creat de doi studenți politehniști se extinde pentru Bacalaureat și Evaluarea Națională
startupcafe.ro

Site-ul educațional pentru elevi VreauLa.ro, lansat de doi studenți la Politehnică se extinde cu Vreau La Examen, o secțiune gratuită pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat. Platforma este gratuită și caută profesori care să creeze teste pentru cei 21.000 de utilizatori.

În parteneriat cu Consiliul Național al Elevilor, platforma de e-learning pune la dispoziția elevilor lecții prezentate schematic la materii precum Limba și literatura română, Matematică, Istorie, dar și teste de autoevaluare. Simulările și testele sunt actualizate, iar rezultatele examinărilor sunt oferite în timp real.

În acest moment, platforma oferă:

  • 146 teste de antrenament
  • peste 4000 de întrebări tip grilă, împărțite pe capitole
  • tips & tricks pentru învățare rapidă

La realizarea materialelor au participat studenți din asociațiile studențesti și voluntari ai Consiliului Național al Elevilor.

 

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.