EȘTI AICI:
Revista presei – 28 mai 2021

Revista presei – 28 mai 2021

RectorulUVT 820x461
Admitere la facultate 2021. Care sunt cele 14 facilități acordate elevilor cu rezultate deosebite, odată ce devin studenți ai Universității de Vest din Timișoara
edupedu.ro
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) și-a consolidat, de-a lungul anilor, o politică publică orientată către tinerii cu rezultate deosebite, care excelează în diverse domenii, care vor să aducă o schimbare în societatea în care trăiesc, pentru susținerea și încurajarea în parcursul lor academic.

Pe lângă facilitățile pe care le acordă studenților săi, pentru performanțe academice (care includ, spre exemplu, burse de excelență, de performanță și de merit), UVT a pregătit și un pachet de beneficii pentru viitorii studenți, cei care, în perioada studiilor liceale, au obținut rezultate deosebite la diverse concursuri și olimpiade naționale și internaționale, care obțin media 10 la examenul de bacalaureat sau care sunt șefi de promoție în cele mai bune licee din fiecare județ.

Elevii care au obținut în perioada studiilor liceale distincții (premiile I, II, III, mențiune) la olimpiadele școlare internaționale vor fi admiși direct pe locuri finanțate de la bugetul de stat, la orice program de studii universitare de licență, fără susținerea concursului de admitere.

De asemenea, elevii care au obținut în perioada studiilor liceale distincții la olimpiade școlare naționale sau la alte concursuri naționale sau internaționale vor beneficia de condiții speciale de admitere, în funcție de metodologia stabilită de fiecare facultate în parte.

Elevii olimpici, cei care obțin media 10 la examenul de bacalaureat și șefii de promoție ai celor mai bune licee din fiecare județ beneficiază, în baza unei scrisori de invitație semnată de rectorul UVT, de următorul pachete de beneficii dacă aleg să studieze la Universitatea de Vest din Timișoara:

  • accesul, în condițiile de admitere specifice pentru fiecare facultate a UVT, pe locuri fără taxă;
  • scutirea de la toate taxele aferente procesului de admitere (taxa de înscriere, taxa de înmatriculare (confirmare) etc.);
  • integrarea în activitățile derulate în proiectele / centrele de cercetare ale UVT;
  • bursa Start UVT, în valoare de 500 de lei/lună, acordată din fondurile UVT, care se poate cumula cu bursa de merit, în valoare de 700 de lei/lună și cu bursa socială, în valoare de 600 de lei/lună, în condițiile îndeplinirii condițiilor de acordare a acestora, conform reglementărilor UVT;
  • asigurarea costurilor de transport și cazare pentru participări cu lucrări la conferințe naționale / internaționale;
  • flexibilitate în alegerea traseului educațional (posibilitatea de a alege discipline și alte activități didactice și de cercetare din cadrul altor facultăți);
  • cazare gratuită în căminele UVT;
  • permis gratuit pe toată perioada studiilor de licență la Biblioteca Centrală Universitară „Eugen Todoran” din Timișoara;
  • întâlniri speciale, și personale, cu personalități științifice, culturale și sportive, de rang național și internațional, participante la evenimentele organizate de UVT;
  • transport în comun în municipiul Timișoara în regim gratuit;
  • sejururi gratuite la cabana UVT de la Poiana Mărului;
  • acces gratuit la bazele sportive universitare din Timișoara;
  • participare gratuită la ediția 2021/2022 a UVT Liberty Marathon;
  • abonament la Teatrul Național Timișoara și/sau la Opera Națională Română Timișoara și/sau la Filarmonica Banatul;
  • acces gratuit la meciurile echipei de fotbal Ripensia UVT Timișoara.

Rectorul UVT, prof. univ. dr. Marilen Gabriel Pirtea: „Pentru că îndemnul universității noastre este „Become Your Best”, sub această idee generică ne străduim să îi sprijinim pe acei elevi care, încă din perioada studiilor liceale, sunt perseverenți în a deveni cea mai bună versiune a lor. Îi încurajăm și le acordăm cele mai interesante pachete de avantaje, atunci când ajung la următoarea etapă din viața lor – începerea studiilor universitare – și le transmitem că la Universitatea de Vest din Timișoara vor găsi mediul propice în care se vor putea dezvolta profesional. Îi încurajez să se îndrepte spre una dintre cele 11 facultăți din UVT, să guste bucuria vieții din cel mai important oraș vestic al României, să devină studenții noștri. Ne vom asigura că îndemnul „Become Your Best” devine realitate, dându-i fiecărui tânăr talentat șansa de a-și maximiza potențialul.”

Dacă ești elev și ai obținut, în perioada studiilor liceale, rezultate academice remarcabile, dar încă nu ai primit scrisoare din partea rectorului UVT, povestește-ne despre reușitele tale într-un e-mail trimis la adresa admitere@e-uvt.ro. Abia așteptăm să-ți auzim povestea și să-ți lansăm invitația de a te alătura, în scurt timp, comunității UVT!

Sport UVT 1 1068x713
Ziua Sportului la UVT – prilej de competiţie pentru universitarii timişoreni
radioresita.ro

Universitatea de Vest din Timișoara susține acțtivitățile fizice, încurajând o conduită sportivă și echilibrată. În perioada aniversării universității – care a început prin Ziua UVT, în 21 mai – comunitatea universitară a participat și la un program dedicat sportului, constând în competiții amicale, individuale și pe echipe, organizate sub genericul „Ziua Sportului la UVT”, desfășurate în 27 mai.

După luni de restricții, inclusiv acelea care au împiedicat organizarea de competiții sportive sau practicarea individuală a anumitor specialități sportive de sală, profesorii şi studenţii de la UVT au regăsit bucuria practicării sporturilor individuale sau pe echipe, într-un cadru organizat. Universitarii din departamentele și facultățile UVT s-au înscris pentru circuitul de pedalare organizat sub genericul „Pedalați cu familia UVT”, sau au format echipe pentru competițiile de fotbal, baschet sau volei.  Pentru participări individuale, „Ziua Sportului la UVT” a propus competiții de tenis de câmp și de masă, ori competiții de badminton.

Echipele performante au fost susținute de galerii energice, care s-au bucurat pentru fiecare punct câștigat de favoriţi.

Asf
Autoritatea de Supraveghere Financiară lansează Cartea Verde a Academic Fin Hub, un document care reunește idei și principii ce constituie punți de legătură între comunitatea academică și mediul de afaceri
asfromania.ro

Autoritatea de Supraveghere Financiară lansează Cartea Verde a Academic Fin Hub, un document care reunește idei și principii ce constituie punți de legătură între comunitatea academică și mediul de afaceri, ce au ca scop optimizarea nevoilor din piața muncii cu oferta educațională.

Documentul a fost cristalizat în urma unei întâlniri în format online, organizată de către A.S.F., între reprezentanți la nivel înalt ai mediului academic și cei ai piețelor financiare non-bancare.

Subiectele, care au fost dezbătute în cadrul întâlnirii, au vizat teme strategice și operaționale privind oferta educațională a mediului universitar, decalajul existent între ofertă și cererea de capital uman formulată de angajatori, acțiunile desfășurate de universități și angajatori pentru reducerea decalajului existent și direcțiile viitoare de colaborare.

Propunerile din acest document au scopul de a modela și dezvolta viitorul tinerilor studenți și de a contribui, prin aceasta, la dezvoltarea și stabilitatea pieței financiare.

Întărirea parteneriatului universități-angajatori și identificarea unor soluții concrete pentru calibrarea ofertei mediul academic cu cererea de resurse umane, formulată de mediul antreprenorial și corporatist, reprezintă piloni strategici pentru construirea unei Românii prospere și educate.

Cartea Verde a Academic Fin Hub poate fi consultată aici.

Anosr1
Învățământul superior din România (Timișoara) este competitiv în noul spațiu european al educației?
ziuadevest.ro

Conferința națională dedicată viitorului învățământului superior din România „Învățământul superior din România, competitiv în noul Spațiu European al Educației” are loc, în perioada 26-28 mai 2021, la care participă reprezentanții studenților din Timișoara, alături de colegii lor de la toate centrele studențești din România.

Evenimentul este organizat de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), în parteneriat cu Consiliul Național al Rectorilor și sub egida proiectului „România Educată”.

Contextul pandemic a ridicat numeroase semne de întrebare privind funcționarea învățământului superior, cu studenți puși în numeroase dificultăți personale, financiare, educaționale sau psihologice, iar pe absolvenți în postura de a nu-și găsi un loc de muncă.

De asemenea, este reanalizat modul în care sunt pregătiți tinerii formați prin educație terțiară pentru societatea viitorului. Concomitent, perioada de pandemie s-a suprapus cu definirea priorităților europene în materia educației. Asumate de statul român, lipsa unor măsuri clare și de profunzime ne vor aduce un rezultat întâlnit, din nefericire, în mai multe cazuri – neatingerea țintelor propuse.

Fie că vorbim de echitatea învățământului superior, de adecvarea competențelor formate la nevoile studenților sau de valorile transmise acestora, în lipsa unor acțiuni ferme și instituționale, ele vor rămâne un deziderat amintit în strategii. Situația relevată de diferite statistici privind situația învățământului superior este inacceptabilă în mai multe domenii, precum necorelarea dintre competențe și nevoile pieței muncii, accesul persoanelor din categorii dezavantajate, problemele financiare ale studenților sau încrederea lor în obținerea unui loc de muncă.

Dorind să pună în atenția actorilor relevanți toate aceste probleme, precum și nevoia de a iniția reformele necesare pentru a atinge prioritățile europene, în perioada 26-28 mai 2021, ANOSR organizează conferința ce reunește atât actori din sistemul educațional românesc, cât și cel european, de la studenți la autorități publice și cadre didactice.

Conferința cuprinde o serie de 16 ateliere la care vor participa cele mai importante categorii sociale din sistemul de învățământ superior – studenții și cadrele didactice, fiind invitați Profesorii Bologna, acele cadre didactice premiate de ANOSR în singurul program național de apreciere a performanței didactice a cadrelor didactice universitare, la nominalizarea oricărui student din România, pentru că au dovedit promovarea unui învățământ de calitate, centrat pe student.

Printre temele abordate în ateliere, ale căror concluzii vor fi prezentate în cadrul celei de-a XIII-a ediții a Galei Profesorului Bologna, se numără „Viitorul Alianțelor de Universități Europene și impactul lor în rândul comunității universitare”, „Angajabilitatea studenților: care este măsura colaborării dintre universități și piața muncii și cum punem în centru studenții?”, „Fenomenul Brain Drain sau cum asigurăm circulația creierelor înspre România”, „Cum arată universitatea inovativă a viitorului?” sau Dimensiunea socială a educației. 

La deschiderea conferinței au participat reprezentanți din partea următoarelor autorități și instituții: Administrația Prezidențială, Ministerul Educației (ME), Reprezentanța Comisiei Europene în România, Organizația Europeană a Studenților (European Students’ Union, ESU), Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), Consiliul de Etică și Management Universitar (CEMU), Autoritatea Naţională pentru Calificări (ANC), Consiliul Național de Statistică și Prognoză în Învățământul Superior (CNSPIS), Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior (CNFIS), Federația Națională Sindicală „ALMA MATER” (Federația ALMA MATER) și Agenția Națională pentru Programe Comunitare in Domeniul Educației si Formării Profesionale (ANPCDEFP).

Lacramioara Stoicu Tivadar 1 700x336
Recunoastere internationala pentru un profesor de la Universitatea Politehnica Timisoara
opiniatimisoarei.ro

Un nou motiv de mândrie pentru Universitatea Politehnica Timișoara! Prof.univ.dr.ing. Lăcrămioara Stoicu-Tivadar, cadru didactic la Facultatea de Automatică și Calculatoare a UPT a fost aleasă ca membru al unei organizații internaționale de prestigiu, IAHSI-The International Academy of Health Sciences Informatics, cu sediul în Elveția.

Conform uzanțelor, fiecare nouă nominalizare în cadrul IAHSI trebuie să fie urmare a propunerilor venite din partea a doi membri titulari și, ulterior, să fie ales în plenul Academiei. International Academy of Health Sciences Informatics – IAHSI, înființată în 2017 sub auspiciile IMIA – Asociația Internațională de Informatică Medicală și ca o componentă a acestei asociații, este similară cu academiile naționale de științe. Acesta reunește specialiști din toată lumea, ale căror contribuții în informatică medicală sunt recunoscute la nivel internațional.

Scopul Academiei, care oferă consultanță de specialitate organismelor guvernamentale și non-guvernamentale, este de a promova diseminarea cunoștințelor și a celor mai bune practici, de a încuraja colaborarea la nivel mondial și schimbul de expertiză și resurse. Este o nouă recunoaștere internațională a activității doamnei prof.univ.dr.ing. Lăcrămioara Stoicu-Tivadar după ce, la sfârșitul anului trecut, a devenit vicepreședinte al Asociației Internaționale de Informatică Medicală – IMIA.

Doamna prof.univ.dr.ing. Lăcrămioara Stoicu-Tivadar a preluat anterior președinția Federației Europene de Informatică Medicală – EFMI pentru un mandat de 2 ani (2018-2020) în cadrul unei impresionante ceremonii de transmitere a Marelui Colan al Președinților EFMI. Festivitatea a avut loc în 16 octombrie 2018, la Conferința Internațională MIE-STC, desfășurată la Zagreb, în Croația. Președintele EFMI devine automat, după cei doi ani, vicepreședinte IMIA pentru un mandat de 2 ani.

Ipiccy Image (16)
UMF Cluj, singura universitate de medicină românească în Shanghai Global Ranking of Academic Subjects
monitorulcj.ro

Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” (UMF) din Cluj-Napoca este listată, în clasamentul internațional Shanghai Global Ranking of Academic Subjects 2021, la trei domenii de studiu din categoria științelor medicale.

Ranking-ul internațional Shanghai Global Ranking of Academic Subjects 2021 clasifică universitățile din lume în 54 de domenii de studiu, grupate pe cinci categorii fundamentale: ştiinţele naturii, inginerie, ştiinţele vieţii, ştiinţe medicale şi ştiinţe sociale.

UMF „Iuliu Hațieganu” este prezentă în acest clasament la categoria Științe Medicale și este singura universitate de medicină și farmacie din România listată în clasamentele domeniilor de studiu Farmacie și Științe Farmaceutice – locul 201-300 și Tehnologie Medicală – locul 401-500. La fel ca anul trecut, la domeniul de studiu Medicină Clinică, universitatea clujeană ocupă locul al doilea, la nivel național și locul 401-500 la nivel mondial.

La domeniul de studiu Medicină Clinică, mai sunt listate alte două universități de profil din țară: Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București – locul 101-150 și Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” din Timișoara – locul 401-500.

 

Universitatea Bucuresti 640x400
Patru mari universități au încheiat un acord pentru creșterea numărului de locuri de asistenți sociali: cel puțin 500 de locuri vor fi disponibile la nivel național. 70% dintre angajații din sistemul de asistență socială nu au studii în domeniu
g4media.ro

Patru mari universități au semnat un acord pentru creșterea numărului de asistenți sociali, cu precădere în zonele rurale, precum și pentru a face mai ușor accesul asistenților sociali deja activi în învățământul superior. Universitatea din București, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași și Universitatea de Vest din Timișoara sunt cele patru instituții de învățământ superior semnatare ale acordului, alături de Colegiul Național al Asistenților Sociali și de UNICEF în România.

Prin protocolul semnat vineri, începând cu acest an vor fi introduse etapizat programe pentru consolidarea forței de muncă din domeniul serviciilor sociale, la nivel local. Unul dintre programele care demarează anul acesta îl reprezintă deschiderea a cel puțin 500 locuri pentru învățământul la distanță, în cele 4 universități.

Un alt obiectiv al acordului se referă la colaborarea pentru dezvoltarea competențelor și a capacităților pentru cercetare, pregătire și supervizare pentru profesiile forței de muncă din serviciile sociale, incluzând promovarea Codului privind practica asistentului social.

Corpul O Al Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2
Investiție pentru modernizare și transformare, la o clădire celebră din zona Copou, orașul Iași! Universitatea „Cuza” a semnat contractul de execuție
bzi.ro

Investiție pentru modernizare și transformare, la o clădire celebră din zona Copou, orașul Iași! Universitatea „Cuza” a semnat contractul de execuție a lucrărilor de consolidare și refuncționalizare a Corpului O, în vederea înființării unei noi biblioteci. Finanțarea (de 2.9 milioane de euro) este prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

Miercuri, 26 mai 2021, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) a semnat contractul de execuție a lucrărilor de consolidare și refuncționalizare a Corpului O, finanțate prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, apel „Creșterea relevanței învățământului terțiar universitar în relație cu piața forței de muncă și sectoarele economice competitive”. Contractul are o valoare de 9.219.996 lei cu TVA, durata de execuție fiind de 24 de luni. Scopul proiectului constă în creșterea atractivității ofertei educaționale a Universității „Cuza” din Iași în relație cu piața forței de muncă și sectoarele economice competitive, prin îmbunătățirea infrastructurii educaționale ca rezultat al consolidării și refuncționalizării clădirii Corpului O, până la 31 decembrie 2023, pentru a crea o bibliotecă și o arhivă care să valorifice fondul de carte al instituției.

Proiectul își propune valorificarea potențialului unei clădiri cu o suprafață construită de 708 metri pătrați, aflată în gestiune proprie și care se prezintă într-o stare de degradare avansată, prin lucrări de consolidare, reabilitare, modernizare și prin dotarea spațiilor în vederea înființării unei biblioteci care să adune fondul de carte al filialelor facultăților, într-un singur spațiu, pentru a deservi cititorilor săi. Valoarea totală a investiției este de 14.524.034,78 lei, aproape 3 milioane de euro, termenul de execuție fiind de 28 de luni. Corpul O, situat pe Bulevardul Carol I, nr. 24, a fost construit în anul 1924, având destinația de Cămin de Fete de la Universitatea „Cuza”. În decursul timpului, clădirea a fost extinsă și modificată pentru a satisface exigențele funcționale, fiind dezafectată de aproximativ 10 ani.

Tehnologie Automatizare Foto Dreamstime Com
Economedia – Sondaj UiPath: Deschiderea către automatizare este uriașă, 90% dintre români cred că va îmbunătăți serviciile publice. Răzvan Atim: Adopția automatizării este foarte greoaie în aparatul de stat. O pun pe tema unei încetineli în a educa
edupedu.ro

Opt din 10 români s-au deplasat la ghișeul instituțiilor publice și doar o cincime au optat pentru plata electronică a taxelor, în timpul pandemiei, arată un sondaj UiPath obținut în exclusivitate de Economedia. Cu toate acestea, sondajul arată o deschidere extraordinară a cetățenilor spre automatizare, 90% din cei chestionați considerând că automatizarea va îmbunătăți calitatea serviciilor publice și experiența cetățeanului în interacțiunea cu administrația publică.

Ce înseamnă automatizarea în serviciile publice și de ce stă România prost la acest capitol? „Automatizarea elimină acele procese de lucru mecanice, de tipul copy-paste, în care oamenii pierd timp cu hârțogăraie și foarte multe date, încetinesc procesele, fiind foarte multă birocrație. Când vrei să ai o interacțiune decentă cu o autoritate publică, ajungi să aștepți foarte mult pentru o cerere simplă: alocații, informațiile privind înregistrări de locuri de parcare. Sunt situații în care, dacă ai o solicitare de la ANAF, trebuie să te duci la ghișeu tot timpul. Față de alte țări – deși nu este doar România un caz – adopția automatizării este foarte greoaie în aparatul de stat. O pun pe tema unei încetineli în a educa autoritățile și sectorul public în general despre ce înseamnă tehnologia și beneficiile pe care le aduce”, afirmă Răzvan Atim, General Manager pentru Europa de Est la UiPath.

 

56582783 303
Opinie: Copiii sunt capitalul nostru, să-i luăm mai în serios
dw.com/ro

Afirmaţiile nu lipsesc din niciun discurs de politican, nu au lipsit nici înaintea şi nici în timpul pandemiei: tinerii din Germania sunt capitalul nostru, educaţia este materia primă a Republicii Federale, campioană la exporturi. Doriţi câteva exemple? "Nu este permis ca tinerii să devină perdanţii pandemiei" (cancelara Angela Merkel, septembrie 2020). Afirmaţii similare au făcut toţi premierii regionali, preşedinţii partidelor, miniştrii. Doar vice-cancelarul Olaf Scholz, ministrul Finanţelor în actualul guvern, a recunoscut acum că închiderea şcolilor în primul lockdown din primăvara anului trecut a fost o eroare. "A fost o decizie care mi s-a părut foarte dificilă", a spus Scholz, referindu-se la povara pe care au trebuit s-o suporte copiii şi adolescenţii precum şi părinţii lor. Un politician măcar a spus asta.

De mai bine de un an elevii, profesorii şi părinţii sunt aruncaţi de colo-colo, oscilând între învăţământul fizic, la distanţă, şi cel hibrid. În funcţie de regiune, regulile au fost diferite şi derutante, fiindcă educaţia este de competenţa guvernelor regionale. Apoi, în sfârşit, la mijlocul lunii aprilie, anul curent, regulile au devenit unitare. La o incidenţă de peste 165 de noi infectări la suta de mii de locuitori, şcolile şi grădiniţele rămân închise. Din nou.

Acum numărul infectărilor scade rapid iar guvernele regionale pot decide iarăşi măsurile care se aplică în raza lor de competenţă. Iar elevilor li se oferă măcar perspectiva că se vor putea duce iarăşi la şcoală înaintea vacanţei de vară, de exemplu în landurile Renania de Nord-Westfalia, Brandenburg şi altele. Dar în capitală, la Berlin, se va menţine învăţământul hibrid până la vacanţa de vară, care începe acolo pe 24 iunie. Deci o parte din elevi se duc la şcoală, în vreme ce restul învaţă online de acasă, indiferent de nivelul incidenţei.

Concomitent, restaurantele şi cafenelele îşi deschid terasele iar evenimentele culturale redevin treptat posibile. Motivaţia Senatului din Berlin pentru menţinerea restricţiilor în şcoli vorbeşte de la sine: elevii, profesorii şi părinţii trebuie să-şi tragă sufletul, nu trebuie să fie suprasolicitaţi. Mai pe scurt: nu mai putem, lăsăm totul cum este şi facem un nou început după vacanţa de vară.

Este o dovadă a neputinţei clasei politice. Încă înaintea pandemiei starea multor şcoli era precară, profesorii erau suprasolicitaţi şi părinţii depăşiţi de situaţie. În timpul pandemiei situaţia s-a agravat. Dotarea digitală a multor şcoli este o ruşine pentru o ţară prosperă ca Germania. În plus, elevii au fost înfieraţi fără jenă de nu puţini politicieni drept principal factor de răspândire a coronavirusului, fără a putea prezenta dovezi concrete în acest sens. Chiar cancelara a propus la un moment dat ca unui copil să nu-i mai fie permis să se întâlnească decât cu un singur prieten sau prietenă. O idee ruptă de realitatea vieţii, care a fost rapid abandonată. Dar care a arătat cât preţ se pune pe copii şi adolescenţi în Germania.

Hacker 696x458
CYBERSECURITY - Val de atacuri de tip sextortion via e-mail, în România
unbiversul.net

Specialiştii Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) au înregistrat, recent, multiple notificări şi alerte privind un val de emailuri transmise din partea unor grupări infracţionale mai multor utilizatori din România, în care sunt conţinute mesaje de tip Sextortion Scam Email.

Destinatarii mesajelor de tip Sextortion Scam Email sunt anunţaţi, în mod fals, că dispozitivul pe care îl folosesc a fost infectat cu malware şi că infractori cibernetici au preluat controlul asupra acestuia”, atenţionează experţii.

Fenomenul de Sextortion Scam Email a fost observat în România, susţine sursa citată.

Utilizatorii sunt notificaţi fie că au fost filmaţi cu camera web a dispozitivului utilizat în ipostaze intime, fie vizitând site-uri cu conţinut pornografic, cu ameninţarea că o înregistrare video urmează a fi trimisă către toate contactele din agenda utilizatorului, pentru a afecta reputaţia potenţialei victime. Infractorii cer o sumă de aproximativ 1.300 de dolari, în criptomonedă, într-un termen de 50 de ore. Spre deosebire de cazuri anterioare, atacatorii nu oferă o ‘dovadă’ pentru a demonstra controlul asupra dispozitivului compromis sau veridicitatea celor scrise. Prin această metodă se urmăreşte declanşarea unei reacţii de panică a posibilei victime cu scopul de a o determina să plătească suma cerută în cel mai scurt timp”, se subliniază în comunicatul de presă al CERT-RO, transmis miercuri Agerpres.

 

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.