EȘTI AICI:
Revista presei – 24 martie 2021

Revista presei – 24 martie 2021

Buhnici
George Buhnici, invitat să vorbească despre tehnologie și antreprenoriat, la UVT
tion.ro

George Buhnici, cea mai ascultată voce din România în podcasturi și emisiuni legate de sectorul IT, este invitat la un eveniment online organizat de Universitatea de Vest din Timișoara pe tema viitorului educației digitale și tehnologiei în lumea antreprenorială.

George Buhnici este cunoscut mai ales în rândul publicului tânăr ca vlogger, blogger, prezentator TV și pentru transmisiunile sale tip podcast. În cadrul conferinței „Antreprenoriat 2.0”, el este invitat să vorbească pe tema viitorului educației digitale și tehnologiei în lumea antreprenorială și se va răspunde și curiozităților. Este primul eveniment din cadrul acestei serii de conferințe organizate de UVT.

George Buhnici este absolvent al Universităţii de Vest din Timișoara, la specializarea de Jurnalistică şi Relaţii Publice și profesează din primul an de facultate în domeniu. De când face parte din echipa Pro TV, el s-a axat pe subiecte legate de infrastructură, investigaţii, IT și tot el a creat rubrica „iLikeIT” care, din 2011 şi până în 2019, s-a bucurat de succes și a fost pe primul loc în domeniu. În prezent lucrează la propriul canal de YouTube și canal de difuzare tip podcast, unde a continuat în aceeași manieră, ocupându-se de sectorul de tehnologie.

Conferința are loc joi, 25 martie, de la ora 18 și va fi difuzată live online pe pagina de Facebook a Universității de Vest din Timișoara.

Uvt
UVT deschide înscrierile pentru cel mai popular program postuniversitar
ziuadevest.ro

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) lansează înscrierile pentru o nouă serie a unui program de studii postuniversitare aflat printre cele mai populare opțiuni ale înscrierilor din 2020.

Rectorul UVT, prof.univ.dr. Marilen Gabriel Pirtea, a explicat că este vorba despre program de studii postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă „Resurse educaționale și digitale pentru instruire online”, din domeniul Științe ale educației, dedicat cadrelor didactice din mediul preuniversitar.

Sesiunea de admitere se va desfășura online, în perioada 25 martie – 5 aprilie 2021.

În urma parcurgerii acestui program, cursanții vor dobândi competențele necesare utilizării eficiente a resurselor și instrumentelor digitale în activitățile de predare-învățare și își vor perfecționa abilitățile de comunicare și de colaborare utilizând și implementând bunele practici în crearea de conținut digital în activitatea profesională.

Aceasta va fi a treia serie de desfășurare a acestui program de studii postuniversitare, valorificând experiența acumulată pe parcursul derulării seriilor anterioare (iunie-iulie 2020, respectiv octombrie-noiembrie 2020).

În cadrul celor două serii ale programului de studii postuniversitare organizate până în prezent, au participat peste 130 de cadre didactice din 25 de județe, care își desfășoară activitatea în sistemul de învățământ astfel: 45% în învățământ liceal, 32% în învățământul gimnazial, 13 % în învățământul primar și 10% în alte forme de învățământ (postliceal, non-formal, universitar). Dintre participanți, 22% au provenit de la unități de învățământ din mediul rural. Cursanții seriilor anterioare au apreciat într-un mod extrem de pozitiv utilitatea acestui program de studii, 84% dintre aceștia considerând rezultatele obținute după parcurgerea programului educațional ca fiind peste nivelul așteptărilor inițiale.

„Adresabilitatea acestui program de studii postuniversitare este națională, un profil confirmat prin înscrierile din primele două serii, organizate în 2020, când cursanții au provenit din 25 de județe, din toate zonele țării. Prin această participare amplă, a devenit evident că interesul cursanților este deosebit de mare, transformând această serie de cursuri postuniversitare într-un adevărat model de bune practici,  apreciat și binecunoscut, din cadrul ofertei de programe postuniversitare susținute de UVT”, a spus Pirtea.

Timisoara Foto Unsplash Dan Visan
Timișoara, lovită puternic de lipsa studenților în ultimul an. „Estimăm în jur de 140-150 de milioane de euro pe an ca pierdere în economia locală”
economedia.ro

Marile orașe universitare din țară au fost afectate din cauza lipsei studenților în ultimul an, potrivit unui studiu al Universității Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj. Timișoara a fost unul din orașele cel mai puternic lovite de acest fenomen cauzat de pandemie, în contextul în care un student cheltuie în medie aproximativ 500 de euro lunar, iar în centrele universitare din orașul vestic sunt peste 45 de mii de studenți.

„Lipsa studenților din universitățile timișorene a avut și are un impact economic semnificativ asupra economiei locale. Noi avem o populație de aproximativ 45 de mii de studenți, estimând undeva o cheltuială lunară de 400-500 de euro pe lună. Ținând cont că doar o parte din studenți sunt din Timișoara, o pondere covârșitoare având-o cei din afara localității, putem să estimăm undeva în jur de 140-150 de milioane de euro pe an ca pierdere în economia locală”, a declarat Cosmin Enache, profesor universitar doctor la Universitatea de Vest din Timișoara, pentru Economedia.

Scăderi economice se observă și în Cluj. Universitatea Babes Bolyai a făcut un studiu care arată că 33,4 milioane de euro sunt cheltuiți lunar de către studenți. Cele mai semnificative scăderi sunt observate in imobiliare, alimentație, îmbrăcăminte, restaurante, dar și activități de recreere. Studiul include 11 universități din Cluj.

„Pornind de la cheltuielile studenților UBB  în 2015, ajustate în funcţie de numărul studenţilor UBB în anul academic 2019/2020, rata inflaţiei şi extrapolate la numărul total al studenţilor din toate cele 11 universităţi clujene – 6 universităţi publice şi 5 universităţi private – rezultatele studiului sugerează că totalul cheltuielilor lunare ale studenţilor sunt de aproximativ 33,4 milioane de euro. Această sumă rămâne subestimată, deoarece în estimările iniţiale au fost incluse doar cheltuielile studenţilor înscrişi la forma de învăţământ la zi, la nivel licenţă, master şi doctorat, fără a fi incluse persoanele înscrise la studii postuniversitare şi gradele didactice”, arată studiul realizat de către UBB.

22.03.21 Sondaj INSCOP. Capitolul 1
OPINIA PUBLICĂ - Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false
strategicthinking.ro

O majoritate covârșitoare a românilor (81%) este de părere că România trebuie să aleagă direcția VEST (adică UE, SUA, NATO)  din punctul de vedere al alianțelor politice și militare. Este una dintre concluziile principale ale sondajului de opinie intitulat ”Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false”.

Sondajul de opinie ”Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false” a fost realizat de INSCOP Research în parteneriat cu Verifield la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group (www.strategicthinking.ro) în cadrul unui proiect de cercetare sprijinit de The German Marshal Fund of the United States și finanțat de Black Sea Trust for Regional Cooperation prin True Story Project (www.truestoryproject.ro).

Sondajul de opinie, realizat în perioada 1 – 12 martie 2021, este împărțit în patru capitole, primul capitol fiind dedicat măsurării percepțiilor românilor cu privire la UE, SUA și Rusia, respectiv asupra direcției spre care ar trebui să se îndrepte România din punctul de vedere al alianțelor politice și militare[1].

 

Screenshot 2021 03 23 At 15.17.47
Ligia Deca: Proiectul SmartEdu va fi preluat în România Educată / În câteva luni vom avea rezultatul final, un raport care să fie lansat de președintele României în dezbatere. Apoi va fi transmis către Minister pentru implementare
edupedu.ro

Procesul de digitalizare a sistemului de Educație fost structurat de dezbaterile circumscrise SmartEdu, pe care Administrația Prezidențială le va prelua în România Educată, iar în câteva luni va fi comunicat și rezultatul final, un raport care să fie lansat de președintele României în dezbatere politică, apoi va fi transmis către Minister pentru implementare, a declarat astăzi consilierul prezidențial pe Educație Ligia Deca în cadrul Conferinței online “Educația digitală asimptomatică”.

„Proiectul România Educată se îndreaptă spre obținerea unui rezultat final care să poată fi pus în practic. Există o activitate intensă pentru programele europene de finanțare. România Educată e un punct de plecare atât pentru programul de guvernare, cât și pentru finanțările europene.

Procesul de digitalizare a fost structurat de dezbaterile circumscrise SmartEdu, pe care noi o vom prelua în România Educată. În câteva luni vom avea rezultatul final, un raport care să fie lansat de președintele României în dezbatere politică. Apoi va fi transmis către Minister pentru implementare.

Ce vedem acum reflectat în PNRR e ceea ce unde avem un grad ridicat de consens. E clar că avem nevoie de infrastructură, de digitalizare, e clar că nu trebuie să lăsăm niciun copil în urmă.

Cred că obiectivul general al sistemului de educație, nu doar referitor la PISA, este că nivelul de competențe ale copiilor să fie maxim. (…) E un punct câștigat al pregătirii accelerate pentru digital, dar școala nu poate fi exclusă din mediul de învățare – mediul social nu poate fi exclus. Vom avea de recuperat într-un proces bine definit așa încât rezultatele la PISA în 2022 să sufere cât mai puțin.

Romania vorbește despre formarea inițială a profesorilor. (…) Țările care se bucură de o experiență îndelungată în formarea inițială au în multe cazuri rute diferite de intrare în profesie, care au garanții suficiente că indiferent de rută calitatea profesorilor este adecvată. (…) Obiectivul trebuie să fie creșterea nivelului de pregătire. Ce înseamnă asta trebuie văzut. Creșterea standardului de pregătire și intrare în profesie este esențială. Cred că putem imagina și alte trasee de intrare în carieră. Dacă ne uităm la penuria profesorilor de informatică / T.I.C., poate că formele de până acum nu mai sunt suficiente.

Cred că merită păstrată baza de resurse educaționale care s-au format și s-au redescoperit rapid, capacitatea dascălilor de adaptare la online, procesul educațional poate să arate diferit prin instrumentele digitale, trebuie păstrată debirocratizarea, merită păstrate platformele, cred că trebuie profitat de tot ce înseamnă sprijinul acordat de UE și la nivel național pentru școli – niveluri succesive de digitalizare care să țină cont de faptul că niciun copil nu trebuie să rămână în urmă. Fiecare școală are nevoie de un laborator (…), de o masă critică de profesori cu abilități digitale. Cred că deja câștigul este esențial.”

Ministrul Educatiei Sorin Cimpeanu 2
Ministrul Educației: Vacanță de primăvară de o lună, Evaluarea Națională se mută după Bacalaureat
pressalert.ro

Examenul de Evaluare Națională pentru clasa a VIII-a se mută după Bacalaureat, a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu la dezbaterea online „Educația digitală asimptomatică”, organizată de Edupedu.ro în parteneriat cu World Vision România. De asemenea, într-o conferință de presă desfășurată după eveniment, ministrul Educației a anunțat o propunere de modificare a structurii anului școlar chiar în timpul desfășurării acestuia: o vacanță de primăvară de o lună, din 2 aprilie până în 4 mai, vacanță care va cuprinde și Sărbătorile Pascale.

„Nu vor fi perturbate simulările, care se încheie pe data de 31 martie. De asemenea pot să vă spun că examenul bacalaureat va rămâne pe aceleași date care au fost deja stabilite, comunicate și sunt cunoscute. Evaluarea națională se va muta după examenul de bacalaureat”, a spus Cîmpeanu. Învățământul va intra în online când localitatea intră în carantină, nu când incidența depășește 6 la mie, prevede propunerea lui Sorin Câmpeanu de modificare a ordinului comun cu MS, iar vacanța de primăvară e prelungită cu trei săptămâni, între 2 aprilie și 4 mai.

„Pentru ca perturbările să fie minime am propus o serie de modificări în structura anului școlar. (…) Propunând o vacanță de primăvară care să înceapă pe data de 2 aprilie până în 4 mai, va cuprinde perioada sărbătorilor pascale catolice și ortodoxe. Deci vacanță de primăvară prelungită cu trei săptămâni. În acest fel, perioada lunii aprilie, care e cea mai critică din perspectivă epidemiologică, va beneficia de o scădere a mobilității. Al doilea avantaj e că examenul de bacalaureat se păstrează la datele planificate, cu prezență fizică. Se va desfășura între 28 iunie și 1 iulie. Vom echivala competențele. Un alt avantaj, în afară de derularea până pe 31 martie a simulărilor, se regăsește în păstrarea datelor evaluărilor claselor a IV-a și a VI-a, iar la clasa a II-a urmând a fi reprogramate în luna mai”, anunță ministrul Educației, Sorin Câmpeanu.

 

Elevi Cu Masca
Într-o lună şi jumătate în școlile din România au fost folosite doar 19.000 din cele 1.850.000 de teste rapide distribuite / Solicitarea ministrului Educației către Vlad Voiculescu
hotnews.ro
Doar 19.000 din totalul de 1.850.000 de teste antigen rapide distribuite în școli și grădinițe au fost folosite într-o lună și jumătate. Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, spune că a cerut Ministerului Sănătății folosirea de teste rapide non-invazive în unităţile de învăţământ, pentru că sunt părinţi care nu își dau acceptul pentru testarea copiilor considerând că aceste teste sunt invazive.
Ministrul Educaţiei consideră că numărul mic de testări pentru depistarea COVID-19 în şcoli este consecinţa reticenţei părinţilor faţă de testele rapide folosite în prezent, pe care mulţi le consideră ca fiind invazive.
  • "Eu susţin utilizarea acestor teste antigen rapide distribuite într-un număr de peste un milion, 1.850.000 în şcoli, sunt părinţi care trebuie să-şi dea acceptul şi care nu-şi dau acceptul pentru că le consideră invazive. Soluţia ar fi utilizarea unor teste non-invazive.
  • Am făcut această propunere. Faptul că s-au utilizat 19.000 de teste din 1.850.000, vreme de mai bine de o lună, deja cred că avem o lună şi jumătate de când sunt distribuite aceste teste şi într-o lună şi jumătate s-au utilizat doar 19.000 de teste este total nesemnificativ.
  • (...) Și ieri şi astăzi am avut discuţii cu ministrul Sănătăţii pe această temă şi sunt convins că există o concentrare pe acest subiect pentru că, într-adevăr, nu merge. Într-o lună şi jumătate am utilizat 19.000 de teste din 1.850.000 de teste. E clar că ceva nu merge”, a afirmat Sorin Cîmpeanu, luni seară, la Realitatea Plus, potrivit News.ro.
Unesco 2
UNESCO: avertismente legate de o posibilă „catastrofă generaţională”
rfi.ro

Ziua internaţională a francofoniei, care se sărbătoreşte pe 20 martie, a fost celebrată de UNESCO pe 23 martie printr-un colocviu intitulat „Să gîndim lumea de după” (Penser le monde d’après). Este vorba, evident, de o reflecţie legată de lumea post-Covid. La colocviu, care a avut loc prin teleconferinţă, au fost invitaţi să se exprime peste 20 de scriitori şi artişti francofoni din numeroase ţări printre care România şi Republica Moldova.

Este foarte important ca să aflăm ce gîndesc nu numai experţii ci şi artiştii despre cum trebuie imaginată lumea post-Covid. Cu atît mai mult cu cît cultura şi educaţia au fost sectoarele cele mai afectate din cauza pandemiei. UNESCO, Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură ştie, cu siguranţă acest lucru. UNESCO furnizează de altfel cîteva cifre îngrijorătoare despre dezastrul educaţional din ultimele 12 luni.

În momentele cele mai dificile ale crizei, peste un miliard şase sute de milioane de copii din peste 190 de ţări au încetat să mai meargă la şcoală. Peste o sută de milioane de profesori şi cadre lucrînd în învăţămînt au fost şi ele afectate de închiderea şcolilor. Şi chiar în acest moment, două treimi dintre copiii şi tinerii aflaţi într-un proces educativ sunt afectaţi de închiderea parţială sau totală a şcolilor, iar în 29 de ţări ele sunt total închise.

Pandemia a accentuat şi inegalităţile care existau deja, iar în unele ţări aflate şi înainte de pandemie în situaţii dificile bugetele pentru învăţămînt au suferit noi reduceri.

Nu întîmplător experţii în materi de educaţie utilizează acum expresia catastrofă generaţională. O întreagă generaţie va fi afectată în cursul viitorilor ani, poate timp de un deceniu sau chiar mai mult, de aceşti doi ani pierduţi: este vorba de 2020 şi chiar de 2021 dat fiind că noi valuri de contaminări afectează numeroase ţări, inclusiv în Europa. Catastrofa generaţională constă şi în faptul că 24 de milioane de copii şi de tineri se află în situaţia de a-şi întrerupe studiile – am citat o cifră furnizată tot de UNESCO. Iar Internetul nu poate compensa chiar tot şi nici nu poate face minuni, mai ales că în jur de trei miliarde şase sute de milioane de persoane de pe planetă nu sunt conectate la Internet. Ceea ce, mai concret, înseamnă că 463 de milioane de elevi nu pot beneficia de cursuri online.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.