EȘTI AICI:
Revista presei – 22 septembrie 2022

Revista presei – 22 septembrie 2022

Pixabay Studenti Sala Cursuri University 105709 1920 E1634018715546 (1)
Universitățile pot înființa societăți comerciale și consorții duale
edupedu.ro

Guvernul a aprobat în termen record, prin ordonanță de urgență (OUG), modificări la legea actuală a Educației, astfel încât universitățile să poată înființa societăți comerciale și consorții de învățământ dual, transmite Executivul într-un comunicat de presă.

Pe 15 septembrie, Ministerul Educației publica aceleași prevederi într-un alt proiect de OUG care conținea, însă, și modificări despre decontarea transportului elevilor. Acel proiect a fost retras pe 16 septembrie (detalii aici) și împărțit în alte două: cel privind decontarea transportului a fost postat vineri seara pe site-ul ministerului, iar cel privind înființarea învățământului superior dual a apărut acum două zile pe site.

Ordonanța care modifică legea actuală intră în vigoare după ce este publicată în Monitorul Oficial. OUG-ul vine cu o săptămână înaintea începerii anului universitar 2022-2023. Celălalt OUG legat de transportul elevilor mai are de parcurs etape: premierul Ciucă ar fi acceptat astăzi să se întâlnească în zilele următoare cu reprezentanții elevilor, s-a anunțat și o consultare online pe această temă, iar apoi se vor vedea și alte măsuri.

1 2
70% dintre elevi sunt analfabeți funcțional. Încotro?
spotmedia.ro

Anul acesta mai mult de 1 din 4 elevi de clasa a XII-a nu s-a înscris la bacalaureat, mai exact 26,7%. Însă, situația e mai gravă dacă dăm timpul înapoi cu 12 ani... fiindcă, rezultă că 45,4% dintre liceeni nu termină liceul cu o diplomă de absolvire.

Referitor la mediul universitar, în România, în 2019, mai erau doar 37 de universități private. În 2010 erau 52. În universitățile private mai studiază astăzi doar 65.000 de studenți. În urmă cu zece ani erau peste 230.000. Această situație nu se întâlnește numai în universitățile private, ci și în cele de stat. De ce? În practică s-a dovedit că diplomele pe bandă rulantă acordate unor studenți în fapt mediocri nu le asigură un job constant și bine plătit, de aici și dezamăgirea aferentă și scăderea interesului absolvenților de liceu pentru învățământul superior, majoritatea optând pentru munca de jos bine plătită în afara țării. Ca să nu mai aducem în discuție împiedicarea studenților români în a-și dezvolta competențele încă din timpul facultății, dat fiind că le este condiționată prezența la cursuri de absolvire. Iar companiile, ce să vedeți, punctează negativ lipsa experienței absolvenților. Un cerc vicios din care nu există scăpare decât dacă cele două părți – universitatea & angajatorul – își dau mâna.

Dreamstime S 51727581 E1644576902451
Universitatea din București: Activitățile online nu trebuie să depășească 25% din totalul unui program de studiu, la nivel de licență, în anul universitar 2022-2023
edupedu.ro

Senatul Universității din București a aprobat, miercuri, metodologia pentru modul cum își vor desfășura activitatea facultățile instituției în noul an universitar. În acest sens, forul a decis că ponderea activităților online, la nivel de licență, nu trebuie să depășească 25% din totalul activităților din cadrul programelor de studii. Decizia vine în contextul în care studenți ai universității au semnalat pentru Edupedu.ro cazuri în care conducerea unei facultăți se exprimase, preliminar, în favoarea trecerii în online pe perioade prelungite, în sezonul de iarnă, invocând nevoia de economii, prin reducerea consumului de energie.

Contactată de edupedu.ro în legătură cu acest lucru, Mirabelei Amarandei, purtător de cuvânt al Universității din București, a spus că nevoia de a face economii nu poate fi un argument de sine stătător:

  • “În cadrul Universității din București, sunt facultăți care își vor derula cursurile cu prezență fizică 100% – Facultatea de Sociologie și Asistență Socială sau Facultatea de Geografie, de exemplu. Sunt și facultăți care optează pentru a include în anul universitar 2022-2023 activități didactice în format online, fără a depăși 25% din programul de studiu. Dar pentru aceasta poate fi un cumul de argumente. Susții cursuri sau alte activități didactice online pentru că, pe de o parte, asiguri calitatea educației dar, în egală măsură, este o perioadă mai lejeră a anului universitar, cum sunt sărbătorile de iarnă. Sau, spre exemplu, la studiile de master, unde studenții doresc mai mult online, pentru că au și un job. Dar motivul ‘să facem economie’ nu poate fi un argument de sine stătător.”

Potrivit deciziei Senatului ce stabilește pragul de maxim 25% activități online sincron, Universitatea precizează: “Consiliile celor 19 facultăți ale UB își stabilesc modalitățile de desfășurare a activităților de predare, învățare, cercetare, aplicații practice și evaluare, respectând procentul mai sus menționat.” O situație centralizată urmează să fie pusă la punct în zilele următoare.

Univeristatea din București subliniază că limita de 25% pentru activități online “este cu mult sub limita maximă permisă de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior – ARACIS și care poate ajunge până la 50%. Universitatea din București încurajează activitățile didactice #fațăînfață.”

IMG 3373 Jl9t
Ghid de supraviețuire pentru profesorii din România. „Cu cât venitul este mai redus, cu atât anxietatea este mai crescută”
scoala9.ro

Cu o experiență de 17 ani la catedră, psihoterapeuta și profesoara Carmen Neagu a scris un ghid de supraviețuire pentru dascăli. La început de carieră aceasta a avut momente în care nu mai voia să meargă la școală și depresia începuse să se instaleze. A vrut să împărtășească din experiența ei prin care a transformat „supraviețuitul” în „trăit” în volumul ce va ajunge la public luna viitoare. Profesoara va începe și o serie de întâlniri cu colegii ei, față în față și online, pentru a le explica mai multe despre resursele din carte.

Stresul de la catedră îi face pe profesorii tineri să renunțe la profesie. O arată un studiu realizat în 2017 de două profesoare de la Universitatea de Stat Tiraspol. Totodată, gradul crescut al stresului profesorilor îi afectează și pe cei din jur, în special pe elevi care încep să dezvolte sentimente de vinovăție sau frustrare.

Printre factorii de stres identificați, cei mai des întâlniți sunt: salarizarea scăzută – 78%, programul supraîncărcat – 72%, condiții inadecvate, îndeosebi în mediul rural - 67%, conflictele – 66% și scăderea motivației elevilor – 61%. Apoi, apar problemele medicale: creșterea tensiunii arteriale, apariția insomniilor, oboseala cronică, durerile de cap etc.

Carmen Neagu, profesoară de engleză și psihoterapeut, a vrut să-și ajute colegii, pornind de la propria experiență, să învețe să-și gestioneze emoțiile și să-și crească starea de bine. Într-un interviu pentru Școala 9, aceasta a explicat ce a însemnat stresul profesional pentru ea și care au fost metodele de a-l reduce.

3749310aidaopera
CULTURA - Spectacolul Aida deschide noua stagiune a Operei timișorene
tion.ro
Opera Națională Română din Timișoara va deschide stagiunea 2022/2023 duminică, 25 septembrie, de la ora 18.

Spectacolul este cântat în limba italiană și titrat în limbile română și engleză.

Biletele se găsesc la Agenția de bilete a Operei, de pe str. Mărășești nr. 2, orar duminică-vineri (sâmbătă închis): 11:00-19:00.

Următoarele spectacole programate în luna septembrie sunt: miercuri, 28 septembrie, ora: 19:00 – La Bayadère (Baiadera) de Ludwig Minkus (spectacol de balet) și vineri, 30 septembrie, ora: 19.00 – Le nozze di Figaro (Nunta lui Figaro) de Wolfgang Amadeus Mozart, spectacol de operă cântat în limba italiană și tradus în limba română.

Uaic Iasi
Home » National » Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași le urează bobocilor „Bun venit” Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași le urează bobocilor „Bun venit”
estnews.ro
În perioada 24-26 septembrie 2022, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) organizează a XI-a ediție a evenimentului „Bun venit la UAIC”, dedicat informării și orientării studenților din anul I.

Pe parcursul celor trei zile, „bobocii” vor fi întâmpinați, la standurile amenajate în fața Universității, de colegi mai mari, asociații studențești, angajați ai UAIC și reprezentanți ai instituțiilor de cultură și companiilor din Iași. La standul „Informații despre Studenție”  din zona centrală de informare, personalul și voluntarii universității vor oferi detalii despre burse, cazare, biblioteci etc. Studenții vor primi pachetul de bun-venit care conține informațiile esențiale de orientare în studenție: ghidul studentului, harta campusului, materiale despre serviciile Universității, despre oportunitățile de angajare etc. Pe parcursul evenimentului vor fi organizate vizite ghidate la Muzeul Universității și la Centrul de Învățare al UAIC, tururi ale orașului, workshopuri susținute de specialiști din cadrul Serviciului pentru Studenți, Orientare în Carieră și Inserție Profesională și Alumni din cadrul UAIC, dar și activități sportive cu premii și alte surprize.

 

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.