EȘTI AICI:
Revista presei – 22 iulie 2022

Revista presei – 22 iulie 2022

646x404 (8)
Două medalii de aur, una de argint şi una de bronz la Olimpiada Internaţională de Geografie
adevarul.ro

Elevii români care au participat la Olimpiada Internaţională de Geografie de la Paris au realizat o performanţă strălucită. Competiţia a reunit 209 tineri din 54 de ţări.

Medaliile de aur au fost obţinute de Daniel Hanganu de la Colegiul Naţional Iaşi şi Radu Andrei Brădăţeanu din Bucureşti, cea de argint de Mihai Bratu din Târgu Jiu şi cea de bronz de Darius Topai din Oradea.

"Lotul României, format din patru elevi, s-a reunit la Iaşi, în perioada 7-12 iulie, unde avut o perioadă de pregătire intensivă, desfăşurată la Colegiul Naţional Iaşi sub îndrumarea profesorilor Cornelia şi Dorin Fiscutean. De peste un deceniu, pregătirea teoretică şi practică a elevilor care reprezintă România la competiţiile internaţionale de geografie se realizează la Iaşi. Lotul României obţine în acest an, în urma celor trei probe de concurs - proba teoretică, proba practică şi testul multimedia, două medalii de aur, una de argint şi una de bronz", potrivit unui comunicat al ISJ Iaşi.

Olimpiada Internaţională de Geografie este o competiţie anuală destinată celor mai buni elevi la geografie, elevi cu vârste cuprinse între 16 şi 19 ani din întreaga lume.

 

Universitatea Babes Bolyai E1603192206103 (1)
Peste 20.000 de candidaţi, înscrişi la admiterea UBB Cluj
someseanul.ro

Peste 20.000 de candidaţi s-au înscris la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) în sesiunea de vară a admiterii în anul universitar 2022 – 2023.

Potrivit instituţiei de învăţământ universitar, cele mai căutate facultăţi ale UBB în ceea ce priveşte studiile de licenţă cu frecvenţă (zi) sunt Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor, cu 2.460 de candidaţi, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei – cu peste 1.750 de dosare depuse, Facultatea de Matematică şi Informatică – cu 1.641 de dosare pentru studiile de licenţă la zi.

Acestea sunt urmate de Facultatea de Litere, cu 1.329 de dosare depuse, Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării, unde au fost depuse peste 1.200 de dosare de înscriere, respectiv Facultatea de Drept, cu 1.036 de candidaţi.

În ceea ce priveşte înscrierile pentru învăţământul la distanţă, prima poziţie este ocupată de Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei – cu aproape 900 de dosare depuse, urmată de Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor şi de Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării.

Candidaţii pentru programele de master oferite de UBB s-au orientat în număr mare către specializările Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor (peste 900 de candidaţi), către cele ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei (peste 800 de dosare depuse) şi ale Facultăţii de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării (aproape 500 de candidaţi), precizează sursa citată.

UBB a scos la concurs, pentru anul universitar 2022 – 2023, 5.231 de locuri bugetate destinate absolvenţilor de liceu care vor să se înscrie la facultate, 10.250 de locuri în regim cu taxă şi 2.910 locuri pentru învăţământ la distanţă şi cu frecvenţă redusă pentru studii universitare de nivel licenţă.

Recensam
Recensământul Populaţiei şi Locuinţelor a fost din nou prelungit, până la 31 iulie, în localităţile în care recenzarea nu s-a încheiat
universul.net

Perioada de culegere a datelor pentru Recensământul Populaţiei şi Locuinţelor a fost prelungită cu încă o săptămână, până la 31 iulie 2022, a decis Comisia Centrală pentru RPL2021, potrivit News.ro.

Acesta este ultimul termen de prelungire privind culegerea datelor de la populaţie. Actele normative nu permit prelungirea perioadei de recenzare dincolo de data de 31 iulie.
”Primarii vor lua măsurile necesare pentru asigurarea încheierii contractelor conform modelului Contractului-cadru de servicii pentru Recensământul Populaţiei şi Locuinţelor (RPL 2021)”, arată Hotărârea.
Festival Medieval Timisoara 400x230
Festivalul Medieval al Castelului Huniade din Timişoara, organizat în perioada 22-24 iulie
radiotimisoara.ro

Festivalul Medieval al Castelului Huniade din Timişoara, organizat în perioada 22-24 iulie, în parcul castelului, ajunge la cea de-a IV-a ediție.

Festivalul începe, vineri, cu o ‘Călătorie în timp’ până în Evul Mediu, alături de formaţii de muzică din Transilvania, Cluj, Mediaş, Oradea, Bucureşti, Sibiu, Timişoara şi Slovacia.

Cel mai aşteptat moment va fi parada participanţilor, când se vor prezenta cavaleri în armură, pe armăsari dichisiţi cu podoabe şi ţesături scumpe, războinici nomazi din stepele Răsăritului, arcaşi şi lancieri, mercenari pedeştri, cu halebarde şi tunuri, războinici din diferite perioade ale Evului Mediu sau ostaşii otomani.

Sâmbătă va avea loc Marele turnir al Castelului Huniade, în care întrecerile şi serbările vor captiva publicul. Seara se va încheia cu un Bal mascat medieval şi cu poveşti misterioase, din negura timpului. Va fi o zi dedicată unor demonstraţii memorabile, care amintesc de invazia asediul cetăţii din 1551, ‘Dreptatea lumească’ – judecata pentru furt şi pedepsirea hoţilor de cai, dar şi ‘Dreptatea bisericească’ – în cadrul căreia va fi prezentat un rug pregătit pentru un eretic al vremii.

Duminică va fi ziua în care spectatorii sunt invitaţi în lumea războiului medieval, a confruntărilor militare din zona Bazinului Carpatic, de la ciocnirile cruciaţilor cu şarjele iuţi ale arcaşilor călare, la cumplitele baraje de artilerie din carele de război ale Evului Mediu târziu, până la momentul cuceririi Timişoarei de către Imperiul Otoman şi, convenţional, sfârşitul Epocii Medievale
Festivalul Medieval al Castelului Huniade este organizat de Muzeul Naţional al Banatului şi Consiliul Judeţean Timiş.

Ziua Judetului Timis
Fotbal, concerte, trasee tematice și multe surprize de Ziua Județului Timiș
renasterea.ro

Timișenii vor avea șansa să redescopere județul din punct de vedere turistic și cultural, în cadrul programului dedicat Zilei Județului 2022, sărbătorită anual în 28 iulie. Seria de evenimente se întinde în acest an pe patru zile și include o zi a porților deschise, schimbul de gardă, concerte acustice, cupa instituțiilor timișene la fotbal, dar și trasee tematice cu unele dintre cele mai frumoase obiective turistice din județ.

28 iulie marchează instaurarea administrației românești în județ, în anul 1919, după retragerea trupelor de ocupație de pe teritoriul comitatului Timiș.

Ziua Județului Timiș va fi marcată printr-o serie de activități pentru toate gusturile și vârstele. De exemplu, în data de 27 iulie, la sediul Consiliului Județean Timiș are loc „Ziua porților deschise”, eveniment dedicat copiilor, cu tema Timiș DigitALL. Evenimentul se adresează elevilor cu vârste între 8 și 12 ani și urmărește creșterea nivelului de informare al copiilor într-un mod interactiv.

Micii vizitatori vor participa la un tur ghidat al sediului, vor afla informații referitoare la istoricul instituției și al clădirii, vor învăța câte ceva despre atribuțiile pe care le are administrația timișeană, iar în Sala Multifuncțională a CJT va fi amenajat un spațiu dedicat, unde vor participa la ateliere de robotică și programare. Cei interesați să participe sunt rugați să se înscrie la adresa portideschise@cjtimis.ro.

În 28 iulie, la Bastionul Theresia, suntem invitați la „Schimbul de gardă”, un eveniment în care se prezintă uniforme ale Armatei Române din Primul Război Mondial, reprezentând generali, ofițeri, subofițeri, soldați și surori de caritate, ca omagiu adus Reginei Maria. Se vor mânui arme, se va prezenta onorul, se va spune rugăciunea înaintea plecării pe front și se va executa o salvă de tun.

Sorin Cimpeanu Gov Ro Doi
Cum îi atragem pe absolvenţii universităţilor să aleagă o carieră în învăţământ?
edumanager.ro

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, este de părere că pentru a-i atrage pe absolvenţii universităţilor să aleagă o carieră în învăţământ, trebuie ca aceasta să fie făcută atractivă, începând cu nivelul de salarizare.

Cîmpeanu a participat miercuri seară la dezbaterea publică pe tema proiectului legii educaţiei – componenta ce vizează învăţământul preuniversitar, organizată de Alianţa „O Voce pentru Educaţie”.

Printre temele abordate în cadrul discuţiei s-au numărat alfabetizarea funcţională, cariera didactică, sistemul curricular, digitalizarea, evaluarea rezultatelor învăţării, finanţarea, managementul şcolar, guvernanţa sistemului de educaţie, învăţământul profesional dual.

Mai bine de jumătate din proiectul legii învăţământului preuniversitar vizează în mod clar, chiar dacă implicit, alfabetizarea funcţională, de la standardizarea evaluărilor, de la un curriculum construit pentru ca elevii să dobândească cele opt competenţe cheie de bază – competenţe, şi nu cunoştinţe -, până la formele de examinare, până la formarea cadrelor didactice, este cuplat proiectul legii cu Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă în care avem finanţare pentru formarea a peste 100.000 de cadre didactice din această perspectivă a alfabetizării funcţionale şi a alfabetizării digitale. Toate aceste lucruri vizează nivelul de alfabetizare funcţională pentru că aceasta este o problemă reliefată de testele PISA„, a afirmat ministrul Educaţiei.

 

Copil Citind 21078900
Raport UNICEF: Mai mult de jumătate din copiii de 10 ani din lume nu pot citi un text simplu
dcnews.ro

Discrepanța calității de viață dintre țările înstărite și cele cu dezvoltare precară accentuează pierderile de învățare produse de criza pandemică, la nivel mondial, ceea ce oferă șanse inegale copiilor de a se dezvolta în continuare, arată un raport recent al UNICEF, publicat recent. Autorii raportului, experți de la Comisia de Educație a organizației internaționale și de la partenerii săi, au dorit să afle ce competențe și în ce mod își însușesc copiii din lume abilitățile de viață după pandemia de Covid-19. "Ne aflăm într-o criză de învățare. Pentru a le oferi tinerilor cele mai bune șanse de reușită, trebuie să îi sprijinim în mod holistic [n. red. complet, pe fiecare parte]. Primul pas este să identificăm unde se află copiii și tinerii în ceea ce privește dobândirea gamei de competențe de care au nevoie, să monitorizăm progresul în dezvoltarea lor și să ne asigurăm că niciun copil sau tânăr nu este lăsat în urmă" – aceasta este înaintarea de pe site-ul unicef.org unde se găsește raportul.

“Închiderile prelungite ale școlilor provocate de pandemia COVID-19 au cauzat probabil perturbări în dezvoltarea competențelor – în special pentru cei care au rămas deja în urmă și pentru țările cu venituri medii inferioare, unde este concentrat cel mai mare număr de tineri”, remarcă autorii. Țările cu cele mai lungi perioade de închidere a școlilor au avut adesea cele mai scăzute niveluri de calificare chiar și înainte de pandemie, potrivit documentului, ceea ce ar fi putut avea ca rezultat mărirea, în continuare, a decalajelor în dezvoltarea competențelor. Cu cât școlile rămân închise mai mult timp, cu atât este mai probabil ca copiii să rămână și mai mult în urmă în ceea ce privește dezvoltarea competențelor fundamentale și a altor competențe esențiale. În plus, mai puțin de jumătate dintre tineri sunt pe drumul cel bun pentru a obține întreaga gamă de competențe necesare pentru a se dezvolta în școală, la locul de muncă și în viață. Doar aproximativ două cincimi dintre tineri sunt pe drumul cel bun pentru a dobândi competențe de citire și matematică la nivel secundar, competențe transferabile privind cetățenia și competențele globale (pe baza a 38 de țări cu date) și competențe digitale pentru a efectua activități simple pe calculator” (…) - se mai arată în raport, potrivit Edupedu.

În rândul țărilor cu venituri mici, nivelul de dobândire a competențelor a atins doar nivelurile Alarmant sau Scăzut, cu o mare parte a tinerilor care nu sunt pe drumul cel bun pentru dobândirea fiecărei competențe. Cu toate acestea, este important de remarcat faptul că, deși proporția de tineri care nu sunt pe drumul cel bun în ceea ce privește dobândirea competențelor este cea mai mare în țările cu venituri mici, numărul acestora poate fi și mai mare în țările cu venituri medii inferioare, chiar dacă sunt ceva mai dezvoltate, pentru că acolo locuiește cea mai mare parte a populației de tineri.

Daniel David DB 6 Scaled
Rectorul Universității Babeș-Bolyai, despre „disputa CNATDCU”, instituția-cheie în analizarea plagiatelor: „Reglementările actuale au birocratizat atât de mult organizarea/funcționarea CNATDCU, încât instituția este frânată major în ceea ce ar trebui să facă”
gandul.ro

Prof. Univ. Dr. Daniel David, rector al Universității Babeș-Bolyai din Cluj, a publicat pe blogul său un punct de referitor la „disputa CNATDCU” (n.r. – Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare), cu referire la noile legi ale educației.

“Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) a observat cu îngrijorare acțiunile politicului care afectează etica academică, demarate cu mai mult timp în urmă, dar culminând cu recenta decizie a Curții Constituționale, care complică măsurile ce se pot lua în contextul plagiatului”, sunt câteva dintre precizările apărute pe site-ul news.ubbcluj.ro.

În acest moment, mai simplu spus, în actuala paradigmă construcția este focalizată pe CNATDCU, care are un rol complex: de standardizare, de decizie, de monitorizare, de control și chiar de strategie, fiind o instituție formată în esență din personalități academice de referință. CNATDCU este, astfel, o construcție considerată necesară pentru faza actuală de dezvoltare a mediului academic românesc. Până aici lucrurile pot fi acceptabile, în condițiile în care o paradigmă nu este adevărată/falsă, ci utilă/inutilă.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.