EȘTI AICI:
Revista presei – 21 iulie 2021

Revista presei – 21 iulie 2021

EITlogooficial
Universitatea de Vest Timișoara participă la un nou proiect pentru stimularea inovației, finanțat de Institutul European de Inovare şi Tehnologie
caleaeuropeana.ro

Universitatea de Vest din Timişoara (UVT) va participa la un nou proiect finanţat de Institutul European de Inovare şi Tehnologie (EIT), pentru stimularea inovaţiei şi antreprenoriatului, care îşi propune, între altele, să încurajeze schimbarea instituţională prin dezvoltarea infrastructurii digitale şi îmbunătăţirea birourilor de transfer tehnologic.

Proiectul ”INNOUNITA – Dezvoltarea Capacității de Inovare în UNITA” este organizat cu accent pe sustenabilitatea rezultatelor prin crearea unei rețele inteligente și creative de tineri inovatori, provenind din licee sau chiar start-up-uri, continuând cu activități de cercetare, dezvoltare și inovare.

Totodată, proiectul va reprezenta o oportunitate de a familiariza participanții și inovatorii activi cu privire la portofoliile de programe ale Comunităților de Cunoaștere și Inovare EIT, potrivt unui comunicat al instituției.

Proiectul va primi finanțare din Inițiativa IÎS a EIT: Consolidarea capacității de inovare pentru învățământul superior. Această nouă inițiativă a Institutului European de Inovare și Tehnologie (EIT) își propune să stimuleze capacitatea antreprenorială și de inovare a instituțiilor de învățământ superior (IÎS).

An Universitar Ubb
Circa 17.000 de absolvenți de liceu s-au înscris la admitere la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj, până în prezent. Alți 4.000 de candidați s-au înscris pentru studiile de master
monitorulcj.ro

Peste 2.500 de absolvenți de liceu au susținut, în ultimele două zile, examenul scris pentru admiterea la Facultatea de Matematică și Informatică și la Facultatea de Drept din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.

Examenul a fost organizat cu respectarea măsurilor de distanțare și a celor de siguranță sanitară impuse de condițiile speciale în care se desfășoară, în acest an, admiterea la cele 22 de facultăți ale UBB, iar rezultatele vor fi afișate, conform calendarului, în perioada imediat următoare.

Înscrierile online pentru prima sesiune a admiterii 2021 la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca au început în data de 12 iulie 2021, numărul candidaților ajungând, după prima săptămână de înscrieri, la 17.000 pentru studiile de licență, respectiv 4.000 pentru studiile de master.

Cele mai căutate facultăți ale UBB sunt, după prima săptămână de înscrieri, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, care a atras peste 3.300 de absolvenți de liceu, Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor – cu 3.126 de candidați înscriși pentru studiile de licență, Facultatea de Matematică și Informatică, unde au fost depuse aproape 1.600 de dosare, Facultatea de Litere, cu 1.589 de candidați, respectiv Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, unde s-au înscris aproape 1.400 de candidați.

La nivel master, cele mai căutate facultăți sunt, după prima săptămână de înscrieri, Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor – cu peste 1.000 de candidați, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației – care a atras aproape 950 de candidați, respectiv Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, unde s-au înscris peste 500 de absolvenți de facultate.

Alfabetizarea Copiilor De La Sate 820x483
Alfabetizarea copiilor de la sate printr-un program național, dorită de aproape 90% dintre români
edupedu.ro

Aproape 90% dintre români ar fi de acord cu demararea unui amplu program național de alfabetizare a copiilor și adolescenților de la sate. În același timp, 41% consideră că sistemul de educație din România de dinainte de Revoluție era mai slab decât școala de azi. Rezultatele aparțin sondajului “Percepții publice asupra educației din România” realizat de Avangarde în săptămâna în care președintele Klaus Iohannis a lansat raportul final România Educată, raport care se va transforma în lege, potrivit promisiunilor făcute de premierul Florin Cîțu.

Sondajul a fost realizat de Avangarde în perioada 11.07 – 20.07.2021, pe un eșantion format din 900 de persoane, prin metoda CATI (interviuri telefonice), cu o marjă de eroare de 3,2% pentru un nivel de încredere de 95%. Vezi mai jos, în exclusivitate, rezultatele integrale ale Barometrului “Percepții publice asupra educației din România”.

Peste 30% dintre respondenți susțin că actualul sistem de învățământ NU este unul în mod real gratuit, în timp ce 28% nu știu/nu răspund.

La întrebarea “Dumneavoastră personal ați fi de acord ca guvernul să demareze un amplu program național de alfabetizare a copiilor și adolescenților de la sate?”, doar 1% au răspuns “Nu” și 11% “Nu știu / Nu răspund”, în timp ce 88% s-au declarat de acord cu un astfel de proiect.

Întrebați dacă știu în ce constă proiectul România Educată, 36% dintre români au răspuns “Da”. Amintim că administrația prezidențială a publicat raportul final abia pe 14 iulie 2021, după ce în săptămâna premergătoare a prezentat în cadrul ultimelor consultări doar o sinteză. Sondajul de față a fost realizat în perioada 11-20 iulie.

 
Universitatea Tehnica Cluj 1280x640
Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) își va deschide porțile în noul an universitar 2021-2022 cu activități desfășurate față în față.
edumanager.ro

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) își va deschide porțile în noul an universitar 2021-2022 cu activități desfășurate față în față. Prezența fizică a studenților în campusurile UTCN va însemna revenirea la ritmul trepidant, specific studenției, a tuturor activităților căminelor si cantinelor universității. Startul acțiunilor on-site este dat de promoția 2021 a absolvenților UTCN, care vor susține examenele de finalizare de studii cu prezența fizică.

Cu peste 180 de programe de studii de licență și masterat, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca pregătește specialiști pentru o mare varietate de domenii, de la inginerie la arhitectură, de la științe fundamentale la științe socio-umane și arte.  Cei care aleg să urmeze cursurile UTCN au parte de învățământ de calitate, de programe de studii mereu actuale, ce integrează tendințele spre care se îndreaptă pregătirea în domeniul ingineriei și mediul economic  – Smart Specializations, Artificial Intelligence, Industry 4.0.

Înscrierea pentru sesiunea de vară, ce a început luni, 12 iulie și care se va încheia luni, 19 iulie, se desfășoară online, pe platforma dezvoltată de UTCN https://admitereonline.utcluj.ro care asigură procesarea rapidă și eficientă a datelor.  Candidații vor putea urmări situația înscrierilor în timp real urmărind secțiunea ”Statistici live” din platforma menționată.

În acest an, UTCN scoate la concurs 5069 de locuri la învățământul de licență, 2792 la masterat și 195 de locuri la doctorat. Admiterea la masterat se derulează pe aceeași platformă, cu înscrieri online care vor începe luni, 19 iulie.

Universitatea Transilvania Brasov 2 1280x640 (2)
Cel mai mare număr de candidați din ultimii 10 ani la admiterea la Universitatea din Brașov
edumanager.ro

Peste 10.000 de candidaţi vor participa la admiterea din sesiunea de vară la programele de licenţă zi de la Universitatea Transilvania din Braşov, numărul acestora fiind unul record pentru ultimul deceniu, susţin reprezentanţii instituţiei de învăţământ superior.

Conform unui comunicat remis de UniTBv, la finalul celor 6 zile de înscrieri, au fost validate 10.812 dosare depuse, cu 11% mai multe decât anul trecut, candidaţii fiind din toate judeţele României şi din alte 19 ţări.

Universitatea braşoveană a scos, anul acesta, la concurs peste 6.000 de locuri la cele 18 facultăţi, dintre care aproximativ 2.800 sunt finanţate de la buget.

Cea mai mare concurenţă a fost la Facultatea de Medicină, unde admiterea este pe bază de examen, nu mai puţin de 1.729 de candidaţi înscriindu-se pentru unul dintre cele 355 de locuri, din care 149 bugetate.

Peste 1.500 de dosare au fost depuse la Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administrarea afacerilor (1.522 de dosare pentru 625 de locuri, dintre care 213 locuri bugetate).

La facultăţile cu profil IT şi ingineresc s-a înregistrat, de asemenea, un număr semnificativ de candidaţi, cea mai mare concurenţă fiind la Facultatea de Matematică şi Informatică – 1.018 dosare pentru 275 de locuri, din care 149 bugetate, şi la Facultatea de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor – 1.001 dosare pentru 515 locuri, din care 332 bugetate.

UMF Carol Davila
Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” din Bucureşti anunţă că anul acesta se înregistrează un nou record privind numărul de candidaţi înscrişi la examenul de admitere care va avea loc duminică
edumanager.ro

Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” din Bucureşti anunţă că anul acesta se înregistrează un nou record privind numărul de candidaţi înscrişi la examenul de admitere care va avea loc duminică, pentru ocuparea celor 1.629 de locuri aplicând 3.427 de absolvenţi de liceu.

„Pentru admiterea la studiile de licenţă din cadrul universităţii noastre asistăm şi anul acesta la un nou record, din perspectiva numărului candidaţilor înscrişi, 3.427 de absolvenţi de liceu, cu 101 mai mulţi în comparaţie cu cei care au concurat anul trecut şi cu peste 400 în plus faţă de numărul celor înscrişi la ediţia din 2019, ceea ce ne demonstrează un interes amplificat şi continuu al tinerilor faţă de profesia de medic”, a declarat rectorul Viorel Jinga.

Pentru cele 710 de locuri la Facultatea de Medicină s-au înscris 2.337 candidaţi, pentru Facultatea de Medicină Dentară – 595 de candidaţi pe 213 de locuri, pentru Facultatea de Farmacie – 122 de candidaţi pe 121 de locuri, iar pentru Facultatea de Moaşe şi Asistenţă Medicală – FMAM (4 sau 3 ani de studiu) – 345 de candidaţi pe 192 de locuri. Acestora li se adaugă alţi 28 de candidaţi care vor concura pentru ocuparea locurilor speciale dedicate absolvenţilor de licee din mediul rural, al celor din centrele de plasament şi rromilor. Pentru candidaţii ale căror medii de admitere nu vor permite accederea la studiile universitare de licenţă pe locurile finanţate de la bugetul de stat sunt puse la dispoziţie alte 393 de locuri cu taxă.

Examenul de admitere la studiile de licenţă din cadrul UMFCD în domeniile medicină, medicină dentară şi farmacie, precum şi la FMAM se va desfăşura, duminică, începând cu ora 9,00, în mai multe locaţii din Capitală. Candidaţii înscrişi pentru ocuparea locurilor scoase la concurs la facultăţile de medicină şi medicină dentară vor susţine examenul de admitere în spaţiile special amenajate din cadrul Complexului Expoziţional Romexpo din Bucureşti (pavilioanele B1 şi B2), în timp ce pentru susţinea examenului de admitere la Facultatea de Farmacie şi la FMAM, organizatorii le-au pus la dispoziţie candidaţilor spaţiile din cadrul Facultăţii de Farmacie, respectiv cele din Palatul Facultăţii de Medicină din Bucureşti.

Robotica (1)
Echipa de robotică a României - record mondial la Chicago
rfi.ro

Premierul Florin Cîţu i-a felicitat, marţi, pe membrii echipei de robotică a României pentru performanţa obţinută la Campionatul Internaţional de la Chicago unde au ocupat primul loc. Prim-ministrul a transmis că ei reprezintă „o mândrie” pentru şcoala de profil din ţara noastră, dar şi „un model” pentru generaţia lor.

”Felicit echipa de robotică a României și pe coordonatorul Ionuț Valentin Panea pentru performanța excepțională obținută la Campionatul Internaţional de Robotică de la Chicago.

Este un succes binemeritat, care vine după multă muncă, pasiune și știința de a lucra în echipă. Sunteți o mândrie pentru școala românească de robotică și un model pentru generația voastră!

Urmați-vă visul și aveți încredere că munca și determinarea vă vor duce acolo unde vă propuneți să ajungeți!”, a transmis Florin Cîțu pe pagina de Facebook a Guvernului României

Echipa de Robotică a României a obţinut locul întâl la Campionatul Internaţional de la Chicago, care a avut loc pe 16 şi 17 iulie 2021, în format fizic, unde au fost prezente cele mai bune echipe de robotică din Statele Unite ale Americii, potrivit adevarul.ro.

Iniţial, echipa de Robotică a României AutoVortex a participat la Campionatul Internaţional de Robotică din Federaţia Rusă din aprilie 2021 şi apoi a câştigat locul 1 la Campionatul de Robotică Asia Pacific din iulie 2021, astfel că cele trei divizii ale echipei româneşti au obţinut dreptul de a participa la Campionatul din SUA.

Tineri
20-34 de ani – nici nu lucrează și nici nu învață: Observații pe locul fruntaș deținut de România la procentul tinerilor fără nicio ocupație
cursdeguvernare.ro

România figurează printre statele UE cu cea mai mare pondere a tinerilor care nici nu lucrează și nici nu învață („neither in employment nor in training” sau NEET în lb. engleză), conform unui raport publicat de Eurostat.

Cu un procentaj 20,2%, suntem în grupul celor șase state membre în care mai mult de o persoană din cinci la grupa de vârstă 20-34 ani se poziționează în afara interesului pentru piața muncii.

Chsetiunea este de maximă importanță pentru o creștere economică sustenabilă pe termen mediu și lung, simultan cu îmbunătățirea protecției sociale pentru persoanele care nu pot lucra sau sunt retrase din activitate.

Foarte sugestiv pentru falia între nord și sud pe piața unică, iată care sunt grupele de țări de la extremele acestui indicatori, inclusiv cu valorile pe sexe (unde stăm ceva mai bine față de media UE la bărbați dar mult mai slab la femei) :

Se poate deduce foarte ușor că lipsa de educație și dezinteresul pentru muncă/lipsa de locuri de muncă nu fac bine la PIB și duc la utilizarea sub potențial a factorului uman, cum se spunea odinioară, „cel mai prețios capital”. De aceea, educația capătă o importanță aparte în dezvoltarea economică, mai ales în tentativa de reducere a decalajelor care ne separă de Occident.

În context, trebuie subliniat că România figurează pe penultimul loc între statele UE la ponderea tinerilor adulți aflați într-o formă de pregătire, cu doar 30,2% (doar Cipru apare mai jos, cu 28,8%), cu mult sub media europeană de 41,7%. Sub Malta (31,9%, dar acolo dacă nu învață tinerii au tendința pronunțată să lucreze) și vecinele Bulgaria (32,2%) și Ungaria (33,5%).
2 Nicolae Istudor Rector Ase Stanga Sus
Nicolae Istudor, rectorul ASE: Cele patru obiective majore din „România Educată“ pentru învăţământul superior sunt bune, „dar trebuie să se şi întâmple“
zf.ro

„Cele patru obiective mi se par rezonabile, ideea este să ajungem la un moment dat să ne punem de acord cu toţii asupra unei legi a educaţiei care să dureze şi să nu se mai schimbe ori de câte ori întâmpinăm o problemă.“

Nicolae Istudor, rectorul Academiei de Studii Economice din Bucureşti, crede că obiectivele din raportul România Educată care privesc dezvoltarea învăţământului superior locală sunt bune, însă trebuie să fie monitorizate astfel încât să ajungă să se şi implementeze.

„Cele patru obiective majore din România Educată pentru învă­ţământul superior sunt bune, ideea este să le monitorizăm astfel încât să se şi întâmple. Pentru acest lucru nu numai Ministerul Educaţiei trebuie să participe, ci trebuie să fie şi finanţarea armonizată cu ceea ce se întâmplă în afară, trebuie să avem deschidere pentru a-i trimite pe cei tineri în străinătate să facă stagii de pregătire, trebuie să avem deschidere pentru copiii care au probleme de adaptare, inclusiv pentru cei din mediul rural, pentru cei din zonele defavorizate. Un astfel de material privind educaţia este mult mai amplu“, a spus Nicolae Istudor pentru ZF.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.