EȘTI AICI:
Revista presei – 20 mai 2021

Revista presei – 20 mai 2021

1437290thumbnailcoveradmitereUVT2021
Elevi mai bine pregătiți, prin pachetul educațional oferit de UVT
bihon.ro

Sesiuni de pregătire pentru examenul de bacalaureat, webinare de dezvoltare personală, o platformă de testare psiho-vocațională și consiliere individuală.

Universitatea de Vest din Timișoara este preocupată să-i sprijine nu doar pe studenți, ci și pe viitorii studenți, oferindu-le tinerilor elevi diverse oportunități pentru dezvoltare profesională și personală. Încă din ianuarie, reprezentații UVT se întâlnesc săptămânal cu elevi din ultimul an de liceu, la sesiunile de pregătire pentru examenul bacalaureat, dar și lunar, în cadrul webinarelor organizate de Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră din UVT, oferind, de asemenea, și servicii de consiliere în carieră pentru aceștia în mod permanent.

Pregătire pentru examenul de bacalaureat

Până în data de 12 iunie 2021 va continua programul de pregătire gratuit pentru toate disciplinele pentru care se susține proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat, în fiecare zi de sâmbătă, fiind structurat astfel încât fiecare elev să poată participa la sesiunile organizate pentru toate cele trei discipline ale viitorului examen. Toate informațiile despre sesiunile de pregătire sunt disponibile AICI, iar elevii se pot înscrie prin intermediul ACESTUI FORMULAR.

Rectorul UVT, prof. univ. dr. Marilen Gabriel Pirtea: „Prin acest pachet integrat de servicii și programe dedicate elevilor, Universitatea de Vest din Timișoara își propune să sprijine tinerii din întreaga țară pentru a lua decizii bine informate cu privire la viitoarele lor cariere, dar și să contribuie la dezvoltarea lor, chiar dinainte de începerea studiilor universitare, pentru a face față cu succes provocărilor pe care le vor întâlni. Îi încurajez să se îndrepte spre una dintre cele 11 facultăți din UVT, să guste bucuria vieții din cel mai important oraș vestic al României, să devină studenții noștri. Ne vom asigura că îndemnul „BecomeYourBest – la Vest” devine realitate, dându-i fiecărui tânăr talentat șansa de a-și maximiza potențialul.”

 

De ce este UVT altfel? Toate detaliile, pe site-ul dedicat admiterii la UVT: https://admitere.uvt.ro/despre-uvt/de-ce-este-uvt-altfel/

1280x670 10 80 (2)
Peste 700 de ore de conținut gratuit de analytics și AI pentru masterul ”Data Science for Industry and Society” de la Universitatea Babeș-Bolyai
start-up.ro

Programul de Masterat care se desfășoară deja la UBB și încă două universități din România face parte din angajamentul SAS de a forma 5.000 specialiști în data science în România, până în 2025.

”Întrucât Cluj-Napoca a fost recunoscut drept centrul românesc de inovare tehnologică, știm că universitatea noastră trebuie să rămână în față și să ofere programe competitive de specializare în tehnologii de vârf. Oferim un program de masterat unic - Data Science for Industry and Society -, care conține 715 ore de conținut de învățare data science și este 90% SAS, inclusiv cursuri gratuite și furnizare de software”, declară Daniel David, Dr., Rector al Universității Babeș-Bolyai.

Tehnologia se dezvoltă rapid, iar țările se confruntă cu provocarea de a avea forță de muncă calificată gata să adopte și să utilizeze cele mai avansate instrumente pentru dezvoltarea societății și a mediului de business.

În ultimii ani au existat schimbări drastice ale cerințelor forței de muncă și, totodată, o lipsă de profesioniști calificați, capabili să înțeleagă nevoile de business. Abilitatea de a utiliza instrumente analytics și de a obține informații prin intermediul acestora este esențială pentru dezvoltarea digitalizării administrației guvernamentale și a sectorului de business.

Bac Elevi Sala Examen Bacalaureat 3 700x336
Sute de elevi vor în vacanţă, în fizic, la 11 şcoli de vară organizate de UAIC
ziaruldeiasi.ro

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi (UAIC) va desfăşura, în perioada iulie-septembrie 2021, 11 şcoli de vară gratuite dedicate elevilor de liceu, finanţate din Proiectul privind Învăţământul Secundar (ROSE) de către Banca Internaţională de Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca Mondială).

Şcolile de vară au ca scop organizarea de cursuri şi alte activităţi relevante destinate elevilor de liceu, cu precădere celor dezavantajaţi social, pentru încurajarea finalizării de către aceştia a studiilor liceale şi facilitarea continuării educaţiei la nivel terţiar. Şcolile de vară, cu o durată de două săptămâni, se vor desfăşura în campusul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Elevii participanţi vor beneficia de cazare şi masă pe toată perioada programului, iar facultăţile implicate vor asigura toate resursele necesare realizării activităţilor. „Pe parcursul şcolilor de vară, elevii vor fi monitorizaţi în permanenţă de cadre didactice şi studenţi supraveghetori. Toate activităţile şcolilor de vară se vor desfăşura respectând normele în vigoare cu privire la prevenirea răspândirii virusului SAR-CoV-2 şi participanţilor li se vor pune la dispoziţie soluţii de dezinfectare şi măşti de protecţie. În cazul în care oraşul Iaşi va intra în scenariul roşu sau se va institui carantină la nivel zonal, regional sau naţional, activităţile şcolilor de vară se vor desfăşura în mediul on-line”, au precizat reprezentanţii universităţii.

895x430 Comunicat SNSPA 833x400
SNSPA: Cursurile vor continua online până la finalul anului universitar 2020-2021. Tot online vor fi sesiunea de examene și admiterea 2021
edupedu.ro

Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) a decis să păstreze măsurile de prevenție folosite până acum pentru limitarea cazurilor de Covid-19 și să continue online activitățile de predare până la sfârșitul anulului academic în curs, potrivit unui comunicat de presă. Decizia a fost luată miercuri, “după consultarea tuturor actorilor implicaţi în comunitatea academică”, indiferent de măsurile de relaxare adoptate la nivel național, subliniază comunicatul.

  • activităţile didactice de predare din semestrul al II-lea al anului universitar 2020-2021 se vor desfăşura în continuare în sistem online, pe platformele de tip e-learning ale facultăţilor
  • sesiunea de examene se va desfăşura online, precum şi examenele de finalizare a studiilor de licenţă şi de masterat.

Potrivit comunicatului, Admiterea 2021 la programele de studii universitare de licenţă, masterat şi doctorat ale SNSPA se va desfăşura în mediul online, prin intermediul platformei admitere.snspa.ro, conform calendarului anunţat.

Instituția precizează că modalitatea de organizare a activităţilor didactice şi de cercetare în noul an universitar 2021-2022 se va decide pe parcursul lunii septembrie 2021, în funcţie de situaţia epidemiologică la nivel naţional.

Universitatea Lucian Blaga Din Sibiu Foto Facebook Universitatea Lucian Blaga (3)
Rectorul Universităţii ‘Lucian Blaga’ Sibiu: Încurajăm, dar nu condiţionăm studenţii să se vaccineze
edupedu.ro

Cei 15.000 de studenţi ai Universităţii ‘Lucian Blaga’ din Sibiu (ULBS) sunt încurajați să se vaccineze, dar sunt liberi să aleagă dacă o fac sau nu, iar nicio facultate din această universitate nu condiţionează accesul la cursuri, stagiile practice, examene de vaccinarea împotriva COVID-19, a spus miercuri rectorul Sorin Radu, citat de Agerpres.

“E o temă în discuţie astăzi. Am văzut că, cel puţin o universitate a luat această decizie. Universitatea din Sibiu nu condiţionează accesul nici la stagiile practice, Facultatea de Medicină derulează stagii practice, activităţi de laborator faţă în faţă, dar nu condiţionăm participarea la aceste activităţi şi nici la examinare, la examenele finale de vaccinare. Sigur că universitatea a încurajat, a derulat şi derulează în cadrul universităţii, un program de încurajare a vaccinării în rândul studenţilor. Suntem foarte aproape de ei. Mai mult decât atât, am implicat studenţii prin voluntariat în acţiunile comunităţii de sprijin al vaccinării, dar nu există sub nicio formă nicio condiţionare în acest sens. (…) Vom vedea dacă în toamnă ministerul (Educaţiei – n.r.) vine cu o precizare în acest sens’, a precizat rectorul ULBS, Sorin Radu, într-o conferinţă de presă.

Uniunea Europeana
Programul Erasmus primește finanțare pentru următorii 7 ani
europafm.ro

Programul Erasmus plus, prin care tinerii europeni merg la studii în străinătate sau în tabere cu diverse tematici, primește finanțare și pentru următorii 7 ani.

Peste 28 de miliarde de euro urmează să fie investiți în acest program, dublu față de perioada anterioară de 7 ani.

Noul program Erasmus plus pune la dispoziție mai multe resurse pentru tinerii persoanele care, de-a lungul timpului, au avut mai puține oportunități de participare – persoane cu handicap, persoane care trăiesc în sărăcie, într-o locație îndepărtată, persoane care provin din familii de migranți și multe alte categorii.

Tinerii vor putea cere un permis gratuit cu care pot călători în Europa pentru a participa la cursuri de limbi străine sau la seminarii organizate de muzee.

”Proiectul referitor la Discovery EU permite oricărui tânăr să viziteze alt stat european pentru a învăța o limbă străină, pentru a afla mai multe despre cultura respectivului stat”.

În comparație cu programul Erasmus plus anterior, noul program va include și un ajutor pentru o perioadă de maximum șase luni petrecută într-o altă țară din Uniunea Europeană pentru cursanții adulți. Programul va ajuta astfel persoane de toate vârstele să dobândească noi competențe profesionale și să se adapteze mai bine la schimbările generate de tranziția către o economie verde și digitală, precum și de pandemia de COVID-19.

Jazzed 1 690x460
Jazzed UP! – un nou concept de turism cultural pentru vestul României
renasterea.ro

Organizatorii de evenimente de jazz și administrațiile locale și județene din zona de vest a țării pun bazele unui program cultural pilot de comunicare turistică pentru regiune: Jazzed UP! În limba engleză „to jazz up”, înseamnă „a face ceva mai interesant, mai captivant”. Numele programului ar mai putea suferi unele modificări.

Jazzed UP! va fi un program cultural pilot de comunicare turistică pentru regiune. Alegerea unui gen muzical specializat, dezvoltat în regiune de către două dintre cele mai relevante evenimente de gen din România (JazzTM și Gărâna Jazz Festival), este în sine, un mesaj important care contribuie la accesibilizarea formelor artistice performative, dezvoltând un public nou, care mai apoi poate susține întreaga scenă culturală.

Acest concept este bazat pe festivalul JazzTM, program cultural al Primăriei Municipiului Timișoara și Gărâna Jazz Festival, program cultural al Primăriei Municipiului Reșița și al Consiliului Județean Caraș-Severin. De asemenea, conceptului i s-a mai alăturat și platforma timișoreană Jazz Updates.

JazzTM este un eveniment de educație muzicală și este, totodată, cel mai vizibil festival desfășurat la Timișoara. Festivalul prezintă, anual, nume relevante ale scenei mondiale de jazz, contrapunctate de un line-up accesibil, cu scopul de a dezvolta audiențe noi.

Jazz Updates este o platformă care își propune promovarea unor proiecte inovative din zona jazz-ului contemporan, artiști și inițiative muzicale de avangardă.

Gărâna Jazz Festival este, de un sfert de secol, un eveniment de marcă ce a cultivat diversitatea jazz-ului la cea mai înaltă calitate și a găzduit concerte legendare. În tot acești ani a ținut în viață scena românească de jazz, transformând satul în care se desfășoară într-o veritabilă atracție turistică.

„Bazându-ne pe radiografia istoricului cultural regional, în contextul în care turismul cultural este o prioritate de ani de zile și, în egală măsură, o oportunitate pe termen lung de susținere și poziționare a localităților și comunităților din Banat, o colaborare regională public-privată este strategia care poate genera impactul pozitiv așteptat, prezentând totodată un caz de bună practică, unic în România”, explică Norbert Tako, producătorul Festivalului JazzTM.

Inițiatorii Jazzed UP! consideră că exercițiul și exemplul colaborării în sine sunt importante pentru comunitățile noastre și se așteaptă la un impact cultural și turistic sporit, ca urmare a colaborării dintre administrațiile noastre locale și județene în susținerea de programe culturale în beneficiul regiunii. Aceștia consideră că o marcă regională este mult mai eficientă și cu rezultate mult mai vizibile decât eforturile locale izolate. Ei speră ca Jazzed UP! să devină un diferențiator pe partea de ofertă culturală față de alte regiuni ale României și să susțină considerabil turismul cultural în regiunea de vest, inițiativă la care invită să se alăture și alte autorități locale și Consiliul Județean Timiș.

Maraton în iulie

Pentru luna iulie a acestui an, organizatorii și-au propus un adevărat maraton de jazz. Astfel, la JazzTM, program vor figura: 2 iulie – Nubya Garcia, Ashley Henry; 3 iulie – Ibrahim Maalouf – Quelques Melodies, Theon Cross; 4 iulie- JLCO with Wynton Marsalis, Bokante. Sub genericul Jazz Updates, în 5 și 6 iulie sunt programate formate de solo și duo din trei muzicieni – Louis Sclavis (Lyon, Franța), Ralph Alessi (New York), Lucian Ban, (România/New York). Aceste evenimente din Timișoara vor fi urmate de Festivalul de jazz de la Gărâna, unde vor putea fi urmăriți: 7 iulie – Dhafer Youssef – Sounds of Mirrors, Vincent Peirani & Émile Parisien; 8 iulie – Avishai Cohen Trio, Trygve Seim Quartet; 9 iulie – Nils Peter Molvaer Band, The Letter – Shri Sriram & Bugge Wesseltoft; 10 iulie – Mohini Dey, David Helbock Trio; 11 iulie – Lars Danielsson Quartet, Vandercris.

 

Screenshot 20190417 152223
ANTREPRENORIAT - Povestea parcă de film a unui antreprenor român
businessmagazin.ro

Platforma marketplace creată de gigantul american Amazon, cel mai mare retailer online din lume, poate fi un triunghi al Bermudelor pentru planurile şi investiţiile antreprenorilor, dar şi o adevărată fabrică de bani pentru cei care sunt perseverenţi şi ştiu să îşi aleagă inspirat nişele de business pe care le atacă. Un exemplu ce pare a fi extras dintr-un roman: un antreprenor român care şi-a început cariera prestând servicii de curăţenie într-un oficiu poştal şi care acum a dat lovitura comercializând cărţi pe care i le tipăreşte Amazon.

Cu toate că am «reuşit» să îmi închid businessul de două ori şi să îl reîncep de la zero deoarece am făcut două mari greşeli şi toate conturile de pe platformele unde îmi vindeam cărţile mi-au fost închise, asta nu m-a oprit niciodată să o iau de la zero şi să îmi doresc să duc acest model de afacere la un alt nivel. Sunt o persoană care testează mult şi îmi place să duc orice platformă la limitele maxime admise.

Această experienţă m-a ajutat foarte mult şi mi-a permis să îmi fac un traseu nou fără greşeli şi cu strategii foarte bine puse la punct. Odată cu cele peste 100.000 de cărţi vândute am depăşit şi cifra de 700.000 de dolari în vânzări”, a povestit pentru Business MAGAZIN Claudiu Nistor, antreprenor şi fondator GoPublish. Ideea de a vinde cărţi i-a venit acum circa doi ani de zile, după ce testase, învăţase şi avusese deja succes cu un alt business de produse fizice pe Amazon.com.

„Businessul era stabil şi majoritatea proceselor erau automatizate sau externalizate. Deja aveam cunoştinţele necesare pe această platformă şi am căutat să le valorific cât mai mult posibil. Astfel am descoperit că Amazon oferă serviciul de print on demand pentru cărţi. Şi nu vă gândiţi doar la cărţile complicate pe care le avem în bibliotecă. Sub termenul generic de cărţi, includ şi jurnale, agende, cărţi de colorat sau cu jocuri şi multe alte variante de acest fel ce pot fi realizate în minute de muncă pe baza unor template-uri.

Practic tu trebuie să faci formatul digital al unei cărţi, de orice fel ar fi acesta, încarci acest conţinut în format digital la ei pe platformă, iar ei o vor printa, o vor lega şi o vor livra ori de câte ori un client Amazon.com plasează o comandă. Înţelegând acest demers, aşa mi-a venit ideea de a testa acest model de business online bazat pe sistemul de print on demand”, a precizat el, adăugând, ca să clarifice, că el a exploatat categoria de cărţi care sunt foarte căutate în online dar şi într-o librărie clasică - cărţi simple, caiete, jurnale, agende, cărţi de colorat, ş.a.m.d., şi nu cărţile clasice, scrise, pe care toată lumea le are în biblioteca de acasă.

„Primele cărţi «realizate» de mine, dacă le pot numi aşa, pentru că nu a fost o muncă foarte mare la ele, au fost caiete de matematică, cărţi de colorat şi jurnale pentru copii. A început totul ca un test cu 25 de cărţi simple care se adresau pieţei din America. Implementasem tot ce ştiam din activitatea legată de vânzarea de produse fizice, de la crearea unei prezentări, la SEO, la o imagine ideală folosită pentru copertele cărţilor. După aproximativ 30 de zile de la începerea acestui model de business online am vândut aproximativ 1.000 de astfel de cărţi.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.