Departamentul de Relații Internaționale
Adresă: Universitatea de Vest din Timișoara, bd. Vasile Pârvan nr. 4, etajul 1, camera 155B, Timișoara, cod poștal 300223, județul Timiș, România
Adresă de e-mail: international@e-uvt.ro
Până în momentul de față, la nivelul învățământului preuniversitar, 50,3 % dintre angajați au declarat disponibilitatea de vaccinare raportat la totalul de 292.872 de angajați în sistemul de învățământ preuniversitar, anunță Ministerul Educației, potrivit Mediafax.
În sistemul de învățământ universitar, procentul privind disponibilitatea de vaccinare este de cca. 77 % (raportat la totalul de 60.389 angajați în sistemul de învățământ superior, personal titular și asociat).
Numărul angajaților din sistemul de învățământ care și-au declarat disponibilitatea de vaccinare (inclusiv cei deja vaccinați până la data de 1 februarie 2020) este de 193.573 persoane (147.314 persoane din sistemul de învățământ preuniversitar și 46.259 - personal din sistemul de învățământ universitar).
Numărul angajaților din sistemul de educație deja vaccinați cel puțin cu prima doză este de 27.033, reprezentând 14% din angajații cu disponibilitate de vaccinare (17.357 din sistemul de învățământ preuniversitar și 9.676 din sistemul de învățământ universitar, inclusiv cadrele didactice din învățământul superior medical).
Peste 22 de mii de clădiri de școli și grădinițe din totalul de 26 de mii din România nu au în acest moment autorizație ISU de protecție la incendiu, potrivit cifrelor calculate în baza procentelor anunțate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a spus că 15% din unitățile de învățământ nu au autorizație de securitate la incendiu, aproape 20% dintre aceste clădiri sunt în curs de obținere a autorizațiilor, iar aproape 50% nu o necesită.
Calculele făcute pe baza procentelor anunțate arată astfel:
„Este unul din subiectele pentru care ne gândim să organizăm o videoconferință cu toate inspectoratele școlare județene care sunt în legătură cu autoritățile locale. Autoritățile locale sunt titularii avizelor sau autorizațiilor de securitate la incendiu. Situația pentru cele 26.471 de clădiri în care se derulează actul didactic, în care funcționează cantine și în care funcționează săli de sport, este următoarea: puțin peste 15% au autorizație de securitate la incendiu, aproape 20% dintre aceste clădiri sunt în curs de obținere a acestor autorizații, aproape 50%, conform legii, nu necesită autorizație, iar 15% sunt clădiri școlare care necesită autorizație de securitate la incendiu și care nu au autorizație și nici măcar nu sunt în curs de obținere. Aceasta este situația reală. Lipsa avizelor sau lipsa autorizațiilor nu împiedică școlile să se concentreze pe acțiunile de prevenție pentru securitate la incendiu, lucru pe care o să-l aducem în atenția inspectoratelor școlare și a autorităților locale cu maximă apăsare. Iar presa va fi invitată la această discuție”, a răspuns Cîmpeanu.
Numărul utilizatorilor care s-au confruntat cu ameninţări cibernetice deghizate în platforme populare de învăţare online a crescut cu 60% în a doua jumătate a anului 2020, arată datele unei analize realizate de Kaspersky şi publicată luni, publicată de Agerpres.
„Pe măsură ce pandemia continuă şi şcolile sunt din nou închise sau urmează un model hibrid de învăţare (în persoană şi la distanţă), sectorul educaţional continuă să atragă atenţia criminalilor cibernetici. Din iulie până în decembrie 2020, 270.171 de utilizatori au întâmpinat diverse ameninţări cibernetice deghizate în platforme populare de învăţare – o creştere de 60% în comparaţie cu prima jumătate a anului 2020”, menţionează reprezentanţii Kaspersky.
Pentru a ajuta profesorii să rămână în siguranţă, Kaspersky a lansat un set de instrumente digitale pentru învăţarea celor mai bune practici în materie de securitate cibernetică.
Primăvara trecută, peste un miliard de şcolari din întreaga lume au fost afectaţi de închiderea şcolilor, deoarece ţările au încercat să încetinească creşterea ratelor de infecţie. Specialiştii Kaspersky susţin că, pentru mulţi, acest lucru a însemnat trecerea de urgenţă la sistemul de învăţare la distanţă – o tranziţie care, din păcate, a făcut ca mulţi studenţi şi educatori să fie vulnerabili la riscurile cibernetice.
Intr-o perioada in care se vorbeste tot mai mult de digitalizare in administratie si economie, Romania se afla pe ultimul loc in Uniunea Europeana la capitolul competente digitale, potrivit unui studiu realizat de Frames & FACTORY 4.0.
Dincolo de dinamica sectorul IT, competentele digitale, atat cele de baza cat si avansate, sunt extrem de scazute prin raportare la populatia generala.
Fara un program national de pregatire a angajatilor aliniat unei strategii nationale si cadrului european de competente digitale DigComp 2.0, riscam ca digitalizarea sa reprezinte o "Fata Morgana", din care ne vom alege doar cu un nou contingent de echipamente scumpe, pastrate sub cheie in depozitele firmelor si institutiilor publice.
Potrivit datelor de la Eurostat, Romania se afla pe ultimul loc in Uniunea Europeana in privinta participarii angajatilor la cursurile de educatie si training.
Numai 1,6% dintre angajati au urmat astfel de forme de formare profesionala, in 2019. Spre comparatie:
Numai 1,6% dintre angajati au urmat astfel de forme de formare profesionala, in 2019. Spre comparatie:
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a ținut să reamintească faptul că problema autorizațiilor la incendiu, din școli, este în lista datoriilor autorităților locale. Totodată, Cîmpenau a precizat că urmează să aibă, săptămâna aceasta, o discuție cu reprezentanții școlilor din fiecare județ, pentru a se asigura că fiecare știe ce are de făcut în cazul unui incendiu.
„Autorizațiile de securitate la incendiu sunt responsabilitate clară a autorităților locale, pentru toate cele 26.471 de clădiri din sistemul public de învățământ. Aceste lucruri fac obiectul unei legislații care, din păcate, nu a fost clarificată. Au fost depuse încă de acum câțiva ani proiecte de clarificare a legislației, care din păcate trenează.
În cursul zilei de miercuri, sau cel mai târziu joi, va fi unul dintre subiectele principale pe care îl vom aborda cu reprezentanții școlilor din fiecare județ, tocmai pentru a ne asigura că în limita posibilităților reale știu ce au de făcut pentru a preveni cât se poate de eficient riscul la incendiu în școli.
UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.
Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.
Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.
Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.