EȘTI AICI:
Revista presei – 19 iulie 2021

Revista presei – 19 iulie 2021

Uvt2 700x360
Cei mai tineri absolvenți ai UVT și-au primit diplomele
debanat.ro

Cei mai tineri absolvenți ai Universității de Vest Timișoara și-au primit diplomele într-un cadru festiv, în centrul orașului. Într-o atmosferă plină de energie, reprezentanții promoției 2021, alături de mentorii lor și de familii sau de cei apropiați, au participat la Ceremonia de Absolvire UVT 2021.

Tinerii care au avut de parcurs un ultim an de studiu extrem de dificil, din cauza coronavirusului, se gândesc acum la oportunitățile care li se deschid acum.

„Universitatea de Vest din Timișoara înseamnă pentru mine locul în care am avut parte de foarte multe oportunități, de la activități în sprijinirea dezvoltării profesionale, până la evenimente de socializare și recreaționale, toate formative, toate memorabile. Momentul de azi reprezintă un sfârșit, dar și un nou început, pentru fiecare dintre noi. În numele Promoției 2021, vă mulțumim, stimate și dragi cadre didactice, pentru toate eforturile dumneavoastră, de a ne forma, pentru a fi buni profesioniști în domeniile noastre, și, tot atât de important, pentru a fi cetățeni responsabili ai societății în care trăim. Să ne revedem sănătoși și zâmbitori, peste zece ani!”, a spus șefa promoției UVT 2021, Denisa – Elena Durle, Facultatea de Sociologie și Psihologie

„Mediul academic merită recunoștința noastră, acesta oferă unica ocazie de a lăsa ceva în urmă, nu doar copiilor și nepoților, ci și umanității întregi. Vă doresc să aveți succes în tot ce vă propuneți și vă încurajez să nu vă lăsați opriți nici de pandemie, nici de ploi, nici de granițe sau regimuri politice și să nu vă abateți de la scopul vostru: Become Your Best!”, a subliniat și șeful promoției UVT 2021, Tudor – Ioan Suciu, Facultatea de Chimie, Biologie, Geografie.

De cealaltă parte, rectorul UVT, Marilen Pirtea, a vorbit despre adaptabilitatea celor care au fost studenți și la traversarea cu succes a cursurilor online.

„ Ați reușit! Sunteți noua generație de absolvenți UVT! Sunt mândru de voi și toți cei din această piață, profesori și părinți, simt același lucru! Ați absolvit la una dintre cele mai bune universități din țară, ați studiat în condiții imprevizibile, în timp ce întreaga planetă trecea prin cea mai grea încercare din ultimele decenii, v-ați adaptat, ați folosit tehnologia în favoarea voastră, iar azi sunteți aici, învingători. Tehnologia, pe care voi o înțelegeți altfel decât generațiile precedente, poate să vă fie prieten sau adversar. Cine știe, peste câțiva ani, colegul vostru de birou s-ar putea să fie un robot”, a spus la eveniment și rectorul UVT, Marilen Pirtea.

Întregul eveniment AICI.

Eleve De 10
Cele două eleve de 10 ale Caraș-Severinului vor studia la Universitatea de Vest din Timișoara
renasterea.ro

Ionela Bosioc („C.D. Loga” Caransebeș) și Adelina Albu („Tata Oancea” Bocșa) au fost premiate de universitatea timișoreană, acolo unde vor studia Dreptul. Acestora li se vor alătura alți șapte elevi de nota 10 din zona de vest a țării!

„Pentru noi, excelența a devenit o normalitate, un firesc pe care l-am indus generațiilor întregi de studenți UVT și nu numai. Suntem bucuroși să îi primim cu brațele deschise pe cei nouă ambițioși din vestul țării care au obținut zece pe linie la bacalaureat. Bine ați venit în comunitatea UVT!”, este mesajul universitarilor pentru noii studenți.

Potrivit rectorului Marilen Pirtea, universitatea timișoreană încearcă să-i atragă pe cei mai buni elevi ca să rămână să studieze în țară, asta și printr-o serie de beneficii pe parcursul anilor de studenție. „Pe acești studenți de nota 10 pe care-i targetăm cu oferte speciale, personalizate, ni-i dorim aici și iată că rezultatele se văd, pentru că de ceva ani de zile, absolvenți de licee cu media 10 în Bacalaureat, olimpici, șefi de promoție, vin la Universitatea de Vest din Timișoara și mă refer nu doar din Timiș, ci și din toată zona de vest”, spune Marilen Pirtea, rectorul UVT.

Cele două eleve de 10 din Caraș-Severin vor avea parte de cazare gratuită, înscriere gratuită la facultate, taxa gratuită de confirmare, o bursă de 500 de lei pe lună, cumulată cu bursele de merit și social și acces gratuit la bazele sportive din Timișoara, unde UVT are parteneriate. De asemenea, Ionela Bosioc și Adelina Albu vor avea gratuitate la operă, teatru, evenimente culturale, deplasări decontate, dar și întâlniri restrânse cu personalitățile care vin la Universitatea de Vest Timișoara.

Admitere Facultate 2021 1620x1080
După Bacalaureat, urmează admiterea la facultate! Topul universităţilor din România. UVT este foarte bine situată în majoritatea domeniilor de studiu pe care le propune
click.ro

Gata cu Bacalaureatul, acum urmează admiterea la facultate. Cele mai bune facultăți din România sunt la mare căutare din motive diferite, de către tinerii care vor să își continue studiile după absolvirea liceului. Tocmai din acest motiv, am alcătuit un mic ghid cu cele mai bune facultăți din România spre care se îndreaptă cei mai mulți tineri în fiecare an.

Am luat în considerare mai multe statistici din ultimii ani, cum ar fi numărul de candidați pe loc, clasarea în diferite topuri internaționale ale facultăților, dar și numărul de locuri de muncă disponibile pentru domeniile în care facultățile își specializează studenții.

În continuare aveți lista programelor de studii publicată de edu.ro cu 60 de domenii și facultățile cele mai bune. Asociația Universităților Europene a întocmit acest clasament, iar facultățile prezentate se încadrează în categoria A, cea mai bună.

Iată lista celor mai BUNE facultăţi din România (notate cu A), pe domenii de studiu:

Cele mai bune facultăți din România - Informatică
Universitatea din Bucureşti
Universitatea de Vest din Timişoara
Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca
Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi

Cele mai bune facultăți din România - Geografie
Universitatea din Bucureşti
Universitatea de Vest din Timişoara
Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi
Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca

Cele mai bune facultăți din România- Domeniul Fizică
Universitatea din Bucureşti
Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca
Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi
Universitatea de Vest din Timişoara

Cele mai bune facultăți din România Domeniul - Ştiinţe politice
Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca
Universitatea de Vest din Timişoara
Scoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti
Universitatea din Bucureşti
Universitatea din Craiova

Cele mai bune facultăți din România Domeniul Economie
Academia de Studii Economice din Bucureşti
Universitatea de Vest din Timişoara
Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca

Dreamstime S 132334447
Formarea profesorilor în “România Educată”: Stagiatură didactică și mentori la intrarea în sistem, însă fără stimulente financiare pentru mentori / Transformarea definitivatului într-un examen de licențiere pentru cariera didactică la finalul formării inițiale
edupedu.ro

Intrarea în sistemul de învățământ se va face printr-un sistem de formare inițială cu accent pe partea practică, iar admiterea în programele inițiale va fi revizuită pentru a pune accent pe calitatea selecției celor care vor face parte din corpul profesoral, se arată în Raportul România Educată, publicat de Administrația Prezidențială și asumat de Guvern prin memorandum.

Pentru asta va fi dezvoltat un sistem de stagiatură didactică pentru intrarea în profesie, însemnând că fiecare profesor-stagiar va avea un profesor-mentor care îl va ghida și “îi va încuraja autoreflecția”, însă aceste roluri suplimentare de mentor, formator, evaluator etc. “nu vor aduce și stimulente suplimentare pentru cadrele didactice calificate (de exemplu: modificări în modul de încadrare, salarizare, normare etc.)”, se arată în proiectul prezidențial.

Ideea de mentorat pentru tinerii care intră în sistem nu este una nouă. În primăvară, Ministerul Educației a lansat proiectul PROF*, care e bazat pe aceeași idee de formare inițială cu profesori-mentori. Proiectul PROF a fost anunțat pe 16 aprilie de secretarul de stat Maria Manea, care a declarat atunci pentru Edupedu.ro că este vorba despre un proiect cu o finanțare de 28 de milioane de euro (135.733.852,02 lei din care asistență financiară nerambursabilă 120.150.531,521 lei), iar grupul țintă este de 28.211 persoane. Proiectul a fost apoi lansat pe 7 mai, iar la conferința de lansare, consilierul prezidențial Ligia Deca a menționat că acest proiect este creat în urma dezbaterilor din proiectul România Educată.

Proiectul România Educată face referire și la masteratul didactic în formarea inițială, care a fost implementat din toamna anului trecut de Ministerul Educației. Deja, 8 universități din România pilotează programe de studii universitare de master didactic, la forma de învățământ cu frecvență. Proiectul România Educată menționează „extinderea progresivă a programului de masterat didactic, pe baza evaluării etapei de pilotare (cu accent pe analiza impactului acestei rute de formare asupra pregătirii profesorilor) și în condițiile asigurării resurselor și a condițiilor necesare la nivelul instituțiilor de formare”.

4d2c847b3d21caa2d5d3ffab5e6d98b8997aa770
O profesoară propune 10 soluții simple pentru o școală mai bună
republica.ro

Voi prezenta în acest articol acele măsuri care, în opinia mea, ar rezolva o parte din problemele școlii românești (nu toate, deoarece unele țin în grad prea mare de problemele societății în general):

1. Centralizarea sistemului de învățământ.

2. Eliminarea articolului 253 din ordonanța de urgență 117/2013. Acesta prevede ca profesorii ce au obținut mai mult de nota 7 să poată fi titularizați prin decizie descentralizată, la nivelul unității de învățământ. Din pricina asta, peisajul multor cancelarii este compromis, cu oameni care au devenit total obedienți față de directori, în pofida intereselor elevilor și ale lor înșiși. Unii colegi îmi vor replica faptul că anual există discipline care nu au niciun loc titularizabil prin sistem centralizat (sau o cifră jenantă de circa 3-5 locuri in București sau la nivel de județ). Numai că acest număr mic de posturi titularizabile este explicabil tocmai prin faptul că directorii nu scot la concurs posturile disponibile, acestea fiind dedicate unor persoane agreate. Putem înțelege, până la un punct, și motivațiile unor directori: un om cu notă foarte mare la examen poate totuși să fie problematic caracterial, să fie conflictual, lipsit de bunăvoință (mai ales că directorul e nevoit să solicite personalul pentru mult voluntariat – de pildă lucrul masiv și neremunerat în diverse comisii, ori corectură și asistență la diverse concursuri). Dacă ai un profesor deja verificat, apreciat de elevi, pe care îl ții de mai mulți ani ca suplinitor, de multe ori îți dorești să îi dai șansa de a-l titulariza. Cu toate acestea, bunele intenții teoretice nu se potrivesc cu realitatea din teren. Există directori care au transformat școlile în niște latifundii personale, cu un sistem de alianțe și de pârghii de putere. În momentul în care inspectoratul decide schimbarea directorului, oricum răul este creat, noul venit de obicei nu are nicio șansă de a colabora eficient cu o cancelarie configurată de directorul anterior (care se poate întâmpla să rămână în unitate, dacă e titularul ei).

3. Acordarea unei mai mari puteri de decizie directorului și slăbirea consiliului de administrație. Această propunere poate părea în dezacord cu cea anterioară. Totuși, este nevoie ca directorul să poată lua singur multe decizii (mai puțin cea de angajare ca titular, ce duce la risc de corupție).

3317749pexelskampusproduction6299265 Scaled
Școli de vară în mediul rural, organizate pentru elevii din ciclul primar din Timiș
tion.ro

Peste 140 de elevi din ciclul primar, din cinci localități din Timiș, se vor bucura în această vacanță de școli de vară în instituțiile unde învață. Vor fi activități educative distractive, pentru elevii care nu au o situație bună la școală.

Peste 140 de elevi din mediul rural, de la Liceul Teoretic „Traian Vuia” Făget și de la școlile gimnaziale din Ohaba Lungă, Balinț, Nădrag și Sudriaș vor participa la școli de vară în unitățile școlare unde învață. Inițiativa aparține Inspectoratului Școlar Timiș și sunt implicați și studenți voluntari de la Universitatea de Vest. Vor fi organizate activități de învățare, într-un mod plăcut, unde participă și cadre didactice.

Școlile de vară au fost organizate în aceste școli pentru a ajuta elevii defavorizați, care au nevoie de pregătire suplimentară la învățătură.

„Pornind de la rezultatele obținute la evaluărilor naționale de la clasa a II-a și a IV-a am identificat nevoie pregătirii suplimentare a elevilor, mai ales a celor din mediul rural. În aceste condiții am ajuns la concluzia că o pregătire suplimentară este bine-venită în cadrul organizării unor activități în școlile de vară. Aici a existat disponibilitatea cadrelor didactice pentru realizarea unor activități de un alt tip, față de activitățile obișnuite de la școală sub forme de lecții. Elevii sunt invitați să parcurgă conținuturi din programa școlară în mod inedit și îi va ajuta să-și dezvolte cunoștințele”, spune Dorina Lobonț, inspector în învățământul primar.

Școlile de vară se vor desfășura câte cinci ore pe zi, de la ora 9. În perioada 19-29 iulie sunt organizate activități la Ohaba Lungă și la Făget, iar între 20-29 august în celelalte trei localități.

Până la finalul lunii august au loc și activități remediale la nivel naționale.

Studenti Upt 1 700x336
Universitatea Politehnica Timisoara vine cu noutati la admiterea 2021 la masterat
opiniatimisoarei.ro

Universitatea Politehnica Timișoara vine și anul acesta cu noutăți în ceea ce privește admiterea la masterat. După ce, în anii trecuți, a lansat o serie de programe de studii în domenii noi, căutate pe piața muncii, cum sunt cele de Cloud Computing, Internet of Things, Cyber Security, Automotive etc., anul acesta UPT lansează studiile de masterat în domeniul Ingineria Datelor – iDATA.

Programul de studii universitare de master Ingineria Datelor este organizat de Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, iar misiunea acestuia este aceea de a produce specialiști înalt calificați, la nivel de master, cu abilități de cercetare-dezvoltare în domeniu.

Într-un raport al World Economic Forum din anul 2018 este argumentat faptul că, pentru perioada 2018-2022, patru factori vor domina creșterea economică: conexiunea Internet rapidă pe terminale mobile, inteligența artificială, adoptarea tehnologiilor Big Data și tehnologiile Cloud Computing. Ultimii trei factori sunt în strânsă legătură cu Ingineria Datelor. În același raport este previzionată o creștere a cererii de specialiști ce pot ocupa funcții de analist date (Data Analyst), inginer date (Data Scientist), specialist inteligență artificială, specialist în tehnologii Big Data, dezvoltatori software.

Plecând de la raportul World Economic Forum, putem avea în vedere o creștere a cererii de specialiști în Ingineria Datelor în următorii ani la nivel internațional. Cum piața românească este deschisă și are un cost cu forța de muncă mai redus față de țările vestice, tendința companiilor de outsourcing de a se extinde se va menține și în următoarea perioadă. De asemenea, la nivel național există o cerere considerabilă pe piața muncii pentru pozițiile precizate anterior.

Acest fapt este susținut și de companiile din zona de Vest a României. Din discuțiile cu aceste companii și din analiza cererii de pe piața muncii se poate observa că necesarul de specialiști în Ingineria Datelor și domenii conexe este unul în continuă creștere.

De altfel, principalele companii din Timișoara și din regiune, care gestionează circa 100.000 de locuri de muncă, sunt reprezentate în Comitetul Director al Universității Politehnica Timișoara, un organism creat în premieră națională, care consiliază conducerea UPT în adaptarea programelor de studii la piața muncii, asigură practica studenților și ulterior, la absolvirea studiilor sau uneori chiar mai devreme, angajarea acestora.

La ultima ședință a Comitetului Director al UPT, printre subiectele discutate s-a aflat și încurajarea tinerilor de a-și continua studiile la nivel de masterat și chiar de doctorat, ceea ce le-ar permite ocuparea unor joburi mai atractive, mai bine plătite, în condițiile în care companiile investesc, la Timișoara, din ce în ce mai mult în cercetare-dezvoltare-inovare și au nevoie de specialiști cu înaltă calificare.

Înscrierile la studii de masterat se pot face până în data de 21 iulie 2021. Detalii despre toate cele 61 de programe de studii de master ale Universității Politehnica Timișoara se găsesc pe site-ul instituției (www.upt.ro), în secțiunea dedicată admiterii.

Transformation 4990460 1280
Autoritatea pentru Digitalizarea României și Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca au lansat în această săptămână procesul de consultare publică privind utilizarea Inteligentei Artificiale în România
economedia.ro

Consultarea urmărește să adune informatii despre organizatia respondentului si legatura cu domeniul IA, experiența sa în sector, prin explicitarea intenției, a gradului de adoptare IA, a rezultatelor obținute și a impactului așteptat. Companiile din România și startup-urile au adoptat deja soluții de Inteligență Artificială, dar domeniul încă nu e foarte clar reglementat sau monitorizat, notează Actualdecluj.ro.

„Inteligența Artificială are capacitatea de a revoluționa activitatea administrației publice. Datorită AI, vom putea beneficia de servicii publice mai bune, de sisteme de transport mai sigure, de produse și servicii personalizate, mai ieftine și mai durabile. De asemenea, AI va duce la apariția unor noi profesii, pe măsură ce industriile bazate pe aceste tehnologii se dezvoltă. Avem nevoie de o cooperare solidă cu toți stakeholderii, pentru că transformarea digitală a sectorului public se realizează cu aceleași tehnologii din mediul de business. Strategia națională în AI trebuie să fie asumată de toți actorii relevanți din domeniu și să reflecte pe deplin perspectivele și nevoile de dezvoltare”, a spus Octavian Oprea, președintele Autorității pentru Digitalizarea României

ADR, în parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, propune o primă etapă de consultare online, prin intermediul unui chestionar, în vederea sondării mediului academic și de cercetare-dezvoltare-inovare, a administrației publice centrale și locale, precum și a mediului de afaceri cu privire la stadiul actual și la potențialul Inteligenței Artificiale în România.

Rezultatele colectate prin chestionar vor fi analizate în vederea dezvoltării următoarei etape de consultare, bazată pe ierarhizare argumentativă, spun reprezentanții ADR.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.