EȘTI AICI:
Revista presei – 18 aprilie 2022

Revista presei – 18 aprilie 2022

SIA Fb Post Timisoara
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) a găzduit SOCIAL BUSINESS LAB, în cadrul proiectului INNOUNITA, pentru stimularea inovației și antreprenoriatului
oficialmedia.com

Universitatea de Vest din Timișoara a găzduit, în cadrul programului INNOUNITA, un workshop de ideație pe tema antreprenoriatului social, organizat de Social Impact Award (SIA).

Evenimentul „Social Business Lab” face parte din ediția 11 a Social Impact Award România, competiție internațională care susține tinerii profesioniști, studenții și elevii care vor să devină antreprenori sociali. Tinerii între 14 și 30 de ani care își doresc să aducă soluții inovative la probleme sociale curente sunt așteptați să aplice până pe 10 mai intermediul platformei online: https://apply.socialimpactaward.net/romania/.
În cadrul SIA 2022, participanții au acces la o comunitate internațională de antreprenori sociali, premii în valoare totală de 10.000 de euro, un program de 3 luni de incubare și mentorat alături de antreprenori sociali români cu experiență.

După primirea aplicațiilor până în 10 mai, juriul va selecta 15 idei de proiecte care vor intra într-o etapă de dezvoltare și incubare a ideilor pe parcursul verii. Juriul este format din Diana Certan, Director, Organizația Umanitară Concordia, Anca Luca, Senior Brand Manager, BCR, Alina Kasprovschi, Director Executiv, Fundația Comunitară București, Angela Achiței, Președinte ADV România, Andrei Coșuleanu, Fondator, Act for Tomorrow, Zoltan Bereczki, Președinte, Synergy Venture Catalizer și un reprezentant SAP România. Perioada de incubare vine cu resursele necesare, astfel încât tinerii să își dezvolte ideea mai departe.

Marilen Gabriel Pirtea, rectorul UVT: Participarea la activități specifice, în care sunt angrenate universitățile membre ale alianțelor europene, este prioritară pentru UVT, membră a alianței europene UNITA. Suntem alături de marile universități ale Europei, în aceste proiecte formatoare și inovative, într-un spațiu al educației și cercetării care reunește cele 41 de alianțe europene de universități create la inițiativa UE, între care se află și 10 dintre cele mai importante universități românești.

Organizatori și parteneri:

Universitatea de Vest din Timișoara organizează în perioada 2021-2023 proiectul INNOUNITA. Acesta își propune să crească gradul de calitate a inovației și educației antreprenoriale prin programe de inovare, formare antreprenorială și scheme de mentorat pentru membrii comunității. Pentru realizarea acestei misiuni, UVT și universitățile din consorțiul UNITA – Universitas Montium se implică în acțiuni de consolidare a parteneriatele printr-o rețea îmbunătățită de învățare reciprocă și colaborare, în cadrul Inițiativei IÎS a EIT: Consolidarea capacității de inovare pentru învățământul superior.
În România competiția Social Impact Awards a ajuns la ediția cu numărul 11 și este organizată de echipa Social Innovation Solutions, cu sprijinul BCR România și SAP și alături de partenerii internaționali Erste Foundation și Vienna University.

Misiunea Social Innovation Solutions este să susțină indivizi și organizații să înțeleagă transformările viitorului și să dezvolte soluții sustenabile de tehnologie, politici publice și antreprenoriale. SIS dezvoltă incubatoare și acceleratoarele în CEE cum ar fi: Future Makers, Social Impact Award, Transformator & Switch; conversațiile globale & platforme educaționale: Future Summit, Future Talks & Sustainable Futures și cursuri de foresight & sustenabilitate.

O Voce Pentru Educatie Eveniment 3
Societatea civilă și mediul privat, reprezentând peste 50% din PIB-ul României, s-au constituit sub forma unei alianțe, numită „O Voce pentru Educație”
edumanager.ro

Pentru prima dată în România, societatea civilă și mediul privat, reprezentând peste 50% din PIB-ul României, s-au constituit sub forma unei alianțe, numită „O Voce pentru Educație”. Aceasta s-a format în contextul redactării unui nou proiect de lege a educației (2022). Obiectivul alianței este de a contribui la reformarea reală a sistemului de învățământ.

Alianța „O Voce pentru Educație” este formată din actori relevanți pentru reforma educației, precum 30 de organizații non-profit și companii educaționale, 20 de camere de comerț și grupuri de business. Acestea își propun să încurajeze și să susțină demersurilor unei ample reforme pentru transformarea educației din România în una de calitate.

Alianța „O Voce pentru Educație” – punctele de reformă pentru un sistem de învățământ modern și incluziv

Prima întâlnire extinsă de lucru a alianței „O Voce pentru Educație” a avut loc miercuri și au participat 180 de lideri din mediul educațional și de business, dar și și reprezentanți ai părinților și elevilor. Aceștia își doresc să contribuie cu expertiză pe arii specifice pentru temele de reformă. Întâlnirea a facilitat primul dialog cu Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu și echipa sa ministerială, privind cele mai importante măsuri de reformă pentru legea educației, pornind de la principiile definite și prin România Educată, proiect național inițiat de Președintele României.

Anca Horvath 1 768x513
200.000 de euro de proiect, pentru tinerii antreprenori. Programele, puse la dispoziție de o universitate din vestul țării
banatulazi.ro

De la 40.000 la 200.000 de euro poate primi un tânăr care vrea să înceapă o afacere, în cadrul a două programe organizate de Universitatea Politehnică Timișoara, cu bani europeni

Primul program – StartUPT – se adresează exclusiv studenților (nu doar ai instituției, ci și ai celorlalte universități din zona de Vest a Românie), iar al doilea – SUS Rural – este destinat tinerilor de la țară, care vor să pornească o afacere la sat.

Geanina Ioana Bogluț are 21 de ani, studiază Managementul în producție și transporturi la Universitatea Politehnică Timișoara și este unul dintre studenții care au aplicat pentru proiectul StartUPT – Innotech Student. A motivat-o atât posibilitatea de a învăța, aplicat, cum să-și deschidă propria afacere, cât și șansa de a obține finanțarea necesară pentru a pune pe picioare proiectul la care s-a gândit, pentru că e hotărâtă să urmeze exemplul familiei sale care are deja o afacere.
„Pe mine m-a determinat să mă înscriu faptul că părinții mei sunt antreprenori, avem propria firmă și vreau ca și eu, singură, să demarez propria afacere, diferită de a lor, prin care să am un control financiar propriu, să încep să fac eu bani. Consider că te dezvolți mult mai bine atunci când ai propria afacere, tocmai pentru că ai mai multe responsabilități, din care înveți mult mai multe lucruri.

Mă gândesc la un business de viitor, foarte pretabil pentru zilele noastre, cu o componentă de protejare a mediului, reducere a aglomerației din trafic: amplasarea mai multor stații de biciclete în fiecare cartier din orașul la care m-am gândit, pentru implementarea proiectului, de unde clienții vor putea închiria o bicicletă direct dintr-o aplicație sau cu un card, cu tarife pe oră și reducere pentru elevi și studenți. Vor fi și biciclete pentru copii. Proiectul e gândit de mine, iar pe baza cursurilor voi dezvolta planul de afaceri”, a arătat, pentru PressHub, Geanina Ioana Bogluț.

Luciana Alexandra Ghica Foto UB 1024x683
Platformă de sprijin pentru studenții refugiați, creată de o echipă din Universitatea București
edupedu.ro

Studenții refugiați din Ucraina, fie ei ucraineni sau străini, găsesc pe platforma Uni4Ukraine dezvoltată de Universitatea București informațiile esențiale despre continuarea studiilor dar și despre locuri de cazare sau centre de donații. Platforma funcționează acum în română plus alte șapte limbi și colaborează cu inițiative similare din mediul academic, din alte țări, scrie G4Media.ro

Profesoara Luciana Ghica și studenții de la cursul de Master pe care îl predă la Universitatea București au creat și au dezvoltat această platformă începând din prima săptămână de război.

„Ne-am dat seama că studenții aveau și alte probleme decât cele imediat de securitate, și anume că doreau să își continue studiile și am strâns imediat toate informațiile utile de la universități”, a explicat pentru ENTR/G4Media Luciana Ghica, conferențiar universitar la Facultatea de Științe Politice, Universitatea București.

Aceasta a mai spus că ulterior alte organizații din mediul academic din străinătate au găsit platforma și au început să trimită și ei informații. „Acum colaborăm cu Science for Ukraine, cu alte inițiative internaționale și dorim să colaborăm în curând și cu una din cele mai importante platforme care este „Scholars at risk”, una din cele mai mari rețele globale de sprijin a refugiaților din mediul academic”, a explicat Luciana Ghica.

Danubius IBrnew
Universitatea Danubius din Galați și Institutul Bancar Român (IBR) au semnat un acord de parteneriat
edumanager.ro

Începând cu luna aprilie 2022, Universitatea Danubius din Galați și Institutul Bancar Român (IBR) au semnat un acord de parteneriat. Astfel, studenții și masteranzii din cadrul Facultății de Științe Economice și Administrarea Afacerilor vor fi primii beneficiari prin acces la cursuri de înaltă calitate și certificări europene pe baza unor oferte preferențiale.

„Activitatea facultății noastre este complementară cu cea a Institutului Bancar Român. Noi deținem programe de licențe și master în domeniul financiar-bancar. IBR derulează programe de formare profesională în același domeniu.  Deci, prin parteneriatul semnat ne putem susține reciproc pentru a oferi clienților noștri pachete complete de produse educaționale, inclusiv certificări la nivel internațional. Facultatea noastră va putea promova noile programe la care lucrează, de exemplu Masterul FINTECH, acreditate ARACIS, un unicat la nivel național, care se va lansa din septembrie 2022”, a spus Lect. Univ. Dr. Călin-Mihai Rangu, Decan la Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor.

Institutul Bancar Român (IBR) este leader în furnizarea programelor de pregătire în domeniul financiar-bancar, acoperind cu succes şi arii de mare interes pentru o carieră de succes în industria serviciilor financiar-bancare.

Fondat în 1991, IBR are ca principal obiectiv perfecţionarea profesională, pregătirea şi specializarea personalului din sectorul financiar-bancar, în conformitate cu strategia stabilită de către membrii săi fondatori, Banca Naţională a României (BNR) în cooperare cu Asociaţia Română a Băncilor (ARB).

„Beneficiile pentru facultate sunt numeroase, directe și indirecte, academice și financiare. Pe lângă extinderea portofoliului de cursuri se va asigura implicarea profesorilor noștri, cu experiență practică și pedagogică, țintirea poziției facultății ca o facultate de primă alegere pentru cei care doresc sa devină economiști și să lucreze în domeniul financiar-bancar și lărgirea bazei de expertiză cu experiență avansată a IBR în acest domeniu. IBR are o experiență vastă fiind principalul furnizor de servicii educaționale în domeniul bancar. Facultatea noastră are o tradiție recunoscută în domeniu, alăturarea ne onorează și ne bucură. Prin acest protocol și alte protocoale cu alți parteneri educaționali sau instituționali, asigurăm încrederea că activitatea noastră se realizează pe fundamente solide, facultatea se dezvoltă și se reorientează către cerințele și nevoile pieței muncii, a economiei românești, împărtășește valori comune cu instituții de prestigiu la nivel național”, a mărturisit Lect. Univ. Dr. Călin-Mihai Rangu.

Eveniment Fff Ebihoreanul 13042022 15
Masterclass „Superscrieri” la Universitatea din Oradea: Studenții în dialog cu jurnaliștii
ebihoreanul.ro

Ce înseamnă meseria de jurnalist, care sunt presiunile pe care le resimt ziariștii, cum faci o investigație care zguduie o țară întreagă sunt câteva din întrebările la care s-a căutat răspuns, miercuri, în cadrul unui masterclass „Superscrieri” organizat de Fundația Friends for Friends (FFFF) la Universitatea din Oradea, în cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării.

FFFF este asociația care, an de an, premiază cele mai bune materiale jurnalistice din România, în gala „Superscrieri”. Tema ediției din acest an este presa locală, motiv pentru care asociația a organizat o caravană în mai multe orașe din țară (Iași, Constanța, Sibiu, Cluj și Oradea), invitând jurnaliști din București să dialogheze cu cei din presa locală și cu studenții.

Audiența masterclass-ului a fost formată din profesori și studenți orădeni, ziariști locali, moderator a fost jurnalistul de televiziune Octavian Haragoș, iar invitata specială a întâlnirii a fost Diana Oncioiu (safielumina.ro și dela0.ro), unul dintre jurnaliștii care, printre altele, a lucrat la investigațiile care au demonstrat abuzuri sexuale petrecute în Biserica Ortodoxă Română.

Înainte de a începe discuțiile, cei prezenți au vizionat filmul „Spotlight”, care prezintă ancheta jurnalistică a echipei de investigații din redacția Boston Globe pe tema abuzurilor sexuale din Biserica Catolică. Premiat cu un Oscar în 2016, filmul dezvăluie eforturile jurnaliștilor, presiunile la care au fost supuși și munca de investigație făcută și este o temă de casă obligatorie pentru studenții sau tinerii dornici să fie jurnaliști. De altfel, după cum a precizat profesorul și fostul jurnalist Florin Ardelean, obligatoriu, toamnă de toamnă, bobocii de la Jurnalism trebuie să urmărească filmul.

Analysis 2030261 1280 820x546 (1)
„Isteria E-urilor" | Cercetătorul Dan Vodnar explică termenul: „Nu există o educație privind alimentația"
europalibera.org

Cercetarea din România este subfinanțată cronic, în ciuda potențialului în domeniu, spune profesorul și cercetătorul Dan Vodnar. Specialist în știința alimentelor, el a vorbit și despre impactul industriei alimentare asupra produselor pe care le consumăm și isteria „E-urilor".

La doar 39 de ani, Dan Vodnar este prorector, responsabil cu cercetarea la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj.

După 10 ani de cercetări, Dan Vodnar și colegii săi, de la post-doctoranzi la studenți, au lansat Echibiotic, un supliment alimentar produs de universitate.

Cercetătorii au reușit să îmbine șase tulpini de bacterii „bune”, probiotice, folosind tehnica microîncapsulării, care permite eliberarea controlată a substanței active în organism.

Profesor de Gastronomie Moleculară şi Biotehnologii Alimentare la USAMV, Dan Vodnar este deja o figură cunoscută publicului, datorită numeroaselor prezentări de produse culinare care încorporează fel de fel de micro-organisme, inclusiv nano-particule de aur.

Pe cât sunt de apetisante, produsele reprezintă și o pârghie prin care cercetătorul încearcă să popularizeze știința, dincolo de notorietatea care i-o conferă. De altfel, el a și lansat și „Atelierele de știință cu sare și piper”, dedicate celor mici.

La nivel științific, profesorul universitar, cu brevete de invenții la activ, figurează între primii 100 oameni de știință din țară, potrivit „World ranking of top 2% scientist”, clasificare internațională publicată în 2021 de Elsvier BV - o prestigioasă platformă academică - sub umbrela Universității Stanford.

Foto Programul De Lucru Inegal In Pandemie
PIAȚA MUNCII - Companii în era lucrului hibrid: IT&C, telecom sau domeniul financiar bancar, rămân în top/ Distribuție, HR, Legal, domeniile care readuc angajații la birou
economedia.ro

Ridicarea restricțiilor a dus către dorința companiilor de a aduce angajații înapoi la birou. Astfel, multe firme au ales să implementeze un mod de lucru hibrid pentru echipele sale. Care sunt principalele industrii care rechemă angajații la birou și ce domenii propun un program de muncă ceva mai flexibil? La aceste întrebări răspunde Loreda Dragomir, director permanent placement professional recruitment & executive search division Addeco România.

„Putem face referire la industriile care au funcționat în ultimii 2-3 ani cu angajații prezenți la locul de muncă – producție, transport/  logistică, e-commerce, sănătate, retail, energie, inginerie, însă în aceste cazuri nu este neapărat vorba de rechemare la birou. Dacă vorbim despre reîntoarcerea la birou, putem face referire la majoritatea companiilor, care își doresc ca angajații să interacționeze la job sau unde chiar angajații își doresc acest lucru. Aici putem menționa companiile care au de-a face cu: distribuția, comercializarea de bunuri sau businessuri care oferă servicii profesionale – HR, Legal, Admin, unde interacțiunea face2face cu clienții, respectiv candidații este benefică”, a declarat Loreda Dragomir pentru Economedia.

Pe de cealaltă parte, cele mai întâlnite companii în care se poate lucra în continuare de acasă sau propun un mod de lucru hybrid sunt IT&C, telecom, BPOs și Shared Services, companii din domeniul financiar, asigurări, inclusiv domeniul bancar.

 

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.