EȘTI AICI:
Revista presei – 14 februarie 2022

Revista presei – 14 februarie 2022

Teatrul National Timisoara 768x380
Teatrul Național din Timișoara a lansat un concurs destinat regizorilor
debanat.ro

Teatrul Național din Timișoara își propune să dezvolte arta teatrului atât în termenii prezentului, cât mai ales în cei ai viitorului. Primul pas pe care îl face Teatrul Național în această direcție este lansarea unui concurs de proiecte dedicat regizorilor.

Astfel, Teatrul Național din Timișoara lansează concursul de proiecte metaFuture. În urma concursului, vor fi selectate proiecte care vor fi montate la Teatrul Național.

Regizorii sunt invitați să transmită propuneri pentru un spectacol bazat pe un text sau adaptare după un text din literatura Science fiction sau pe un text transpus într-o viziune  futuristă din punct de vedere tematic sau vizual. Propunerea va conține descrierea spectacolului, viziunea asupra montării, precum și echipa de creație.

Proiectul/proiectele câștigătoare vor fi montate la Teatrul Național din Timișoara, urmând să intre în repertoriul său curent. Regizorii vor lucra cu actorii Teatrului Național, în spațiile și cu echipa tehnică a Teatrului Național.

Proiectul metaFuture face parte din programul REFLECTOR TNTm, cuprins în noul proiect de management aprobat pentru Teatrul Național din Timișoara.

Proiectele vor fi transmise pe adresa de mail tntm.office@tntimisoara.com.

Data limită pentru transmiterea proiectelor este duminică, 10.04.2022.

Upt Admitere Liceu
Admitere 2022! Meditații gratuite la matematică și chimie, oferite elevilor de UPT
ziuadevest.ro

În 2022, Universitatea Politehnica Timișoara vine, la fel cum o face în fiecare an, în sprijinul elevilor de liceu, oferindu-le cursuri gratuite de pregătire la matematică și chimie.

Acestea sunt foarte necesare atât pentru cei care doresc să urmeze una dintre facultățile instituției, cât și pentru pregătirea examenului de bacalaureat.

Chiar dacă sunt adresate în special potențialilor săi studenți, indiferent de facultatea pentru care optează și independent de forma admiterii (concurs cu probe de verificare a cunoștințelor sau concurs de dosare), participanților la cursuri nu li se solicită nici un fel de angajament faţă de UPT.

„UPTeConectează!”

Departamentul de Matematică din cadrul Universității Politehnica Timișoara continuă tradiționalele lecții de matematică pentru pregătirea elevilor și a viitorilor studenți, oferindu-le șansa de a obține rezultate remarcabile atât în ceea ce privește promovabilitatea bacalaureatului, cât și a admiterii la facultate.

Temele dezbătute urmează conţinutul „Culegerii de probleme de matematică” pentru examenul de admitere la Universitatea Politehnica Timişoara, publicată la Editura Politehnica și disponibilă gratuit, în format electronic, la adresa: https://bit.ly/CulegereAdmitereUPT2022

Conținutul probei scrise a concursului de verificare a cunoștințelor (tip grilă) la matematică urmează programa de bacalaureat de la disciplina matematică.

Dreamstime S 73223991 E1628594910968
De ce plagiază universitarii. Cazuri celebre din România
europalibera.org

Plagiatul nu se termină odată cu primirea titlului de doctor. Este o metodă practicată și de diverși universitari pentru obținerea gradelor didactice. România furnizează exemple de impostură perpetuată în cariera didactică iar organismele abilitate să sancționeze furtul intelectual sunt inerte.

Cariera academică presupune, în România, îndeplinirea unor condiții care s-au aliniat în ultimii ani prin legislație la normele europene. Relativ, fiindcă prevederile Legii 1/2011 a Educației sunt dejucate adesea fără consecințe, iar comisiile de evaluare didactică funcționează pe principiul reciprocității: azi te trec eu, mâine mă ajuți tu.

Treptele didactice de la preparator, asistent, lector, conferențiar, profesor, la care se adaugă abilitarea pentru conducere de doctorat, impun un număr de publicații științifice, participări la conferințe, prezență internațională în domeniu. Doctoratul devine obligatoriu de la nivelul de asistent.

Numărul de lucrări științifice punctate crește cu cât gradul universitar este mai înalt, iar publicațiile cotate internațional sunt și ele obligatorii.

Lucrările științifice serioase presupun cercetări care durează uneori ani întregi. De aceea, este suspectă abundența lucrărilor științifice într-o perioadă scurtă, care atrage ascensiunea rapidă a unor cadre didactice. Și mai suspectă este publicarea unor studii în domenii diferite, fără legătură între ele.

Universitățile au, prin lege, obligația de a constitui regulamente, coduri și comisii de etică, proceduri de sancționare.

Verificarea lucrărilor suspecte de plagiat, altele decât doctoratul - care este făcută de Consiliul Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNADTCU) aflat sub Ministerul Educației - cade în competențaConsiliului Național de Etică a Cercetării Științifice (CNECSDTI), autoritate aflată în structura Ministerului Cercetării.

Cei 19 membri ai Consiliului Național de Etică sunt selectați în funcție de biografie și de alte criterii.

Storytelling 4203628 1920 DpWn
Studiu. Copiii cărora părinții le citesc cărți la vârsta de 4-5 ani vor avea rezultate școlare mai bune
scoala9.ro

Lectura le influențează direct copiilor rezultatele școlare, îi ajută să-și dezvolte abilitățile cognitive, dar și empatia, arată mai multe studii. E nevoie, însă, de un minim efort din partea părinților: să le citească zilnic micuților câte o poveste. Pentru a încuraja „cititul împreună”, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a decis ca pe 15 februarie să fie sărbătorită Ziua Națională a Lecturii și încurajează școlile din țară să organizeze activități ad-hoc.

Începând din acest an, România are o Zi națională a lecturii - pe 15 februarie, a anunțat ministrul Educației printr-un comunicat de presă. „Într-o țară în care sub 10% dintre cetățeni cumpără o carte pe an, rolul școlii devine esențial în a cultiva o activitate aparent desuetă, lectura, ca preocupare menită să ne salveze dintr-un univers superficial, un univers în care dăm click fără a decide”, a transmis Sorin Cîmpeanu.

Astfel, ministrul Educației a decis ca marți, 15 februarie, în toate școlile din țară programul să se modifice astfel încât, indiferent de disciplina prevăzută în orar, la ora 11:00 și la ora 14:00, învățătorul sau profesorul să organizeze, la clasa unde este prezent, activități de lectură la care să participe toți preșcolarii și elevii.

„În prealabil, personalul didactic va recomanda tuturor să aducă o carte preferată sau să împrumute de la biblioteca școlară o carte și, timp de 15 minute, să citească fie individual, fie în grupuri mici de lucru”, se mai arată în comunicat. Obiectivul este de a promova lectura ca obicei cotidian.

Potrivit unui studiu realizat de un institut australian de cercetare economică, din cadrul Universității din Melbourne, copiii cărora părinţii le citesc cărţi, de la o vârstă fragedă, își vor îmbunătăți abilitățile cognitive, vor face progrese rapide la școală și vor înțelege lumea mult mai bine, ulterior.

De asemenea, frecvența cu care părinții le citesc copiilor este importantă și are un efect cauzal direct asupra rezultatelor lor școlare, indiferent de mediul din care provin. Astfel, potrivit studiului, nivelul de lectură al copiilor de 4-5 ani cărora li se citeşte zilnic este mai avansat cu un an faţă de cel al copiilor de aceeași vârstă cărora nu li se citeşte atât de des.

Iar dacă le citim copiilor de 3-4 ori pe săptămână, îi ajutăm pe aceștia să îi surclaseze cu șase luni pe cei de aceeași vârstă.

Pexels Ivan Samkov 5676744 Scaled E1637659792531 (1)
Ambasada SUA lansează Luna Voluntarului – inițiativă pentru ONG-uri, școli, licee și universități
edupedu.ro

Ambasada Statelor Unite ale Americii și American Councils for International Education anunță derularea proiectului 4/4PentruPrieteni, ajuns deja la cea de a patra ediție. Proiectul se derulează în perioada 1-10 aprilie, scrie G4Media.ro.

Prin proiectul 4/4PentruPrieteni e onorată moștenirea impresionantă lăsată de Dr. Martin Luther King, Jr.

Ediția din 2022 va avea loc în perioada 1-10 aprilie, când organizatorii îi invită pe participanți să aleagă o zi în care să dedice o parte din timpul lor către comunitate.

Dacă sunteți un ONG, grup de inițiativă locală, școală, liceu, universitate sau alt tip de organizație și vreți să găzduiți sau să organizați un eveniment în perioada 1- 10 aprilie, puteți completa acest formular până cel târziu pe 10 martie 2022.

În urma completării formularului, aplicanții vor fi contactați de un reprezentant al American Councils. Apoi, programul propus va apărea pe platforma online a proiectului. Activitățile de voluntariat pot fi din orice arie tematică, online sau offline și dedicate oricărui tip de grup țintă.

Fiecare activitate înscrisă trebuie să aibă un singur coordonator, care va fi responsabil de asigurarea voluntarilor necesari pentru desfășurarea activității. În contextul actualei pandemii, nu va fi deschis call separat pentru înregistrarea voluntarilor.

Toți coordonatorii locali vor primi certificate de apreciere și diverse materiale personalizate. Reprezentanții Ambasadei SUA în România și ai Consiliilor Americane pentru Educație Internațională vor participa pe teren la varii activități, în funcție de disponibilitate.

Unibuc (2)
Universitatea din București își prezintă poziția în dezbaterea privind viitorul învățământului superior european: alianțele sunt cheia, dar au nevoie de sprijin inclusiv financiar din partea Comisiei și a statelor / Identitatea universităților să fie protejată
edupedu.ro

Alianțele universitare europene devin cei mai importanți promotori ai schimbării în învățământul superior, dar universitățile au nevoie de sprijin atât din partea Comisiei Europene, cât și din partea statelor, consideră Universitatea din București într-o serie de comentarii pe marginea Strategiei Europene pentru Universități, strategie promovată la nivel UE. Instituția românească afirmă, în poziția sa, că este nevoie de o abordare curriculară nouă și notează că se alătură proiectului de pilotare a Diplomelor Europene.

Universitatea din București, ca parte a alianței europene Civis, publică această poziție în ideea de poziționare ca participant activ la dezbaterea privind viitorul învățământului superior european, în condițiile în care, săptămâna aceasta, rectorul Marian Preda a luat parte la o consultare inițiată de comisarul european pentru Educație, Mariya Gabriel, pe tema dezvoltării micro-creditelor în universitățile europene.

În documentul de poziție prezentat oficial joi, universitatea bucureșteană apreciază că principalele probleme cu care se confruntă instituțiile de învățământ superior sunt cele ce țin de armonizarea legislativă, care să permită dezvoltarea programelor comune de studii și recunoașterea învățării în aceste programe.

UB consideră statutele legale ale alianțelor europene, care sunt un element central în strategia menționată, drept “instrumente valoroase” pentru identitatea academică transnațională. Dar instituția notează că e nevoie să fie asigurată “continuitatea identităților individuale” ale universităților incluse în alianțe, “cu respectarea particularităților culturale și a specificațiilor academice proprii fiecăreia”.

Despre alianțele europene, Universitatea din București apreciază că acestea sunt importante pentru “testarea principalelor proiecte de reformă europeană: unități de învățare flexibile care să ducă spre micro-credite (micro-credentials), flexibilizarea curriculei academice și a proceselor de învățare, deschiderea ofertei educaționale către studenții non-tradiționali, accentuarea mobilității și a schimburilor culturale și, cu atât mai mult, dezvoltarea programelor comune de studii și a Diplomelor Europene”.

8699460primazidescoalaelevimascaghiozdancnb202120
Părinții se opun trecerii la trimestre: „3 teze și 30 de note în plus, ca să evaluăm ce?”
alephnews.ro
  • Inițiativa ministrului Educației de a modifica structura anului școlar stârnește nemulțumiri.
  • „Așa, doar să schimbăm denumirea la nivel de structură, fără să schimbăm paradigma, fără să venim cu niște modificări, nu aduce la absolut nimic bun”, spune Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți.
  • Andreea Ionescu, președintele grupului civic „Părinții cer schimbare” spune că elevii sunt deja extenuați de schimbările bruște din ultimii doi ani.

Inițiativa ministrului Sorin Cîmpeanu de a modifica structura anului viitor școlar în trimestre stârnește nemulțumiri. Motivul? Elevii ar avea mai multe evaluări.

Așa că federațiile de părinți îi cer ministrului să renunțe la idee. Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți spune că nu știe pe ce se fundamente se bazează Ministerul Educației. Săptămâna viitoare urmează să discute cu Sorin Cîmpeanu despre acest aspect.

Iulian Cristache, președinte Federația Națională a Asociațiilor de Părinți: „Vom pune o întrebare la ceea ce-și dorește ministrul cu așa-zisa trecere de la semestre la trimestre. Așa, doar să schimbăm denumirea la nivel de structură, fără să schimbăm paradigma, fără să venim cu niște modificări, nu aduce la absolut nimic bun.”

Președintele grupului civic „Părinții cer schimbare”, Andreea Ionescu, este de părere că introducerea trimestrelor ar duce la și mai multe evaluări pentru elevi, deja extenuați de schimbările bruște din ultimii doi ani.

Andreea Ionescu, președinte „Părinții cer schimbare”: „Au foarte multe ore pe zi. Au un program foarte încărcat. 3 teze de dat, plus 30 de note în plus, ca să evaluăm ce? Când mai avem timp să predăm în două luni de zile, cât ține ultimul trimestru.”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a venit cu mai multe propuneri pentru anul școlar 2022-2023. Printre acestea se regăsesc reintroducerea vacanței din februarie, o vacanță pentru toți elevii în luna octombrie și „3 secțiuni” care să înlocuiască actualele semestre.

55100544 303
De la România educabilă la "România Educată"
dw.com

O reformă radicală a sistemului de Educație a fost mereu promisă și uitată în sertarele demagogiei electorale. De la căderea comunismului, puterea politică a înscăunat peste 30 de miniștri ai Educației, cei mai mulți dintre ei fără a avea vreo legătură cu competențele și responsabilitatea uriașă pe care le cerea exercitarea acestei funcții. Învățământul a rămas de-a lungul timpului unul dintre domeniile cele mai politizate, inspectorii școlari și directorii școlilor depinzând în mare măsură de coloratura guvernelor.

Legea Educației din 2011 prevede alocarea anuală din bugetul de stat și din bugetele primăriilor a minimum 6% din PIB, dar niciodată acest procent nu a fost măcar cât de cât apropiat de cel stipulat în actul legislativ. În fiecare an guvernele au amânat aplicarea legii prin ordonanțe de urgență. Anul trecut, de pildă, Ministerul Educației a primit doar 2,5% din PIB, peste 70% din fonduri fiind alocate salariilor cadrelor didactice și personalului auxiliar. La capitolul finanțare suntem pe penultimul loc în UE, mult sub media europeană de 4,7%.

Săptămâna trecută a revenit în actualitate proiectul "România Educată" care a fost inițiat de președintele Iohannis încă din anul 2016 și a cărui lungă perioadă de gestație naște deja îndoieli. Premierul Nicolae Ciucă a analizat împreună cu ministrul Educației Sorin Cîmpeanu problemele din educație și ceea ce trebuie făcut pentru punerea pe picioare a programului prezidențial. Obiectivul cel mai important este reformarea legislației din domeniul educației pentru armonizarea cu obiectivele proiectului. "Guvernul înțelege pe deplin importanța unei abordări coerente și incluzive a tuturor factorilor implicați în procesul educației din România", a declarat premierul Ciucă după încheierea discuțiilor. Seamănă mai mult a remarcă decât a angajament.

 

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.