EȘTI AICI:
Revista presei – 13 aprilie 2022

Revista presei – 13 aprilie 2022

Conf14april2022HRUVT
Universitatea de Vest din Timişoara conectează specialiştii în Resurse Umane din Timişoara
amosnews.ro

Universitatea de Vest din Timişoara conectează specialiştii în Resurse Umane din Timişoara într-o conferinţă a tendinţelor:
„Connecting with our Business Community. Trends in HR”

Universitatea de Vest din Timişoara îşi înţelege rolul de instituţie formatoare, pornind de la ideea de adaptare continuă a curriculelor, astfel încât studenţii UVT să fie pregătiţi pentru toate exigenţele pieţei muncii pentru care se vor forma ca adevăraţi profesionişti. Tocmai de aceea, a devenit o normalitate la UVT să îi avem aproape de noi pe cei mai buni specialişti din mediul socio-economic. Aceştia ne pot ajuta să sincronizăm cunoştinţele şi abilităţile studenţilor noştri cu cerinţele economiei reale.

Împreună cu partenerul nostru, compania Marsh, parte a companiei globale de servicii profesioniste de consultanţă de risc, strategie şi resurse umane, vă invităm să participaţi la evenimentul „Connecting with our Business Community. Trends in HR”, care va avea loc în data de 14 aprilie, cu începere de la ora 9, în sediul principal UVT, amfiteatrul A11.

Aducem la aceeaşi masă specialişti din domeniul HR, alături de reprezentanţii celor care formează viitorii angajaţi. Suntem convinşi că putem contribui la formarea unor viitoare generaţii adaptate nevoilor reale întâmpinate de angajatorii de mâine. Vă aşteptăm cu idei inovative şi cu deschiderea de a genera o dezbatere pe tema oportunităţilor şi alegerilor pe care trebuie să le facem în viitor.

Marilen Gabriel Pirtea, rectorul Universităţii de Vest din Timişoara: „Lumea de azi este una a oamenilor dinamici, care se pot adapta uşor cerinţelor tot mai variate ale pieţei muncii. Tinerii de azi ştiu ce meserii îşi doresc să urmeze mâine. Cu toate acestea, noile generaţii trebuie să ia în calcul că aspiraţiile de azi trebuie pregătite şi adaptate contextului de mâine, care poate fi diferit de planul lor iniţial. Toate aceste preocupări şi tendinţe vor profila viitorul pieţei muncii, un subiect pe care îl vom dezbate la Universitatea de Vest din Timişoara, în conferinţa dedicată domeniului Resurselor Umane, la care vă invităm să participaţi”.

Evenimentul va avea loc la Universitatea de Vest din Timişoara, Bd. V. Pârvan nr 4, amfiteatrul A11.

Ca0cfdc8cb798872f4bc9b522ee6a9a9
Cinci masteranzi de la UBB au ajuns în finala competiției de studii de caz de la Harvard
stiridecluj.ro

O echipă studențească formată din cinci masteranzi ai Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) s-a calificat în finala de TOP10 a concursului intitulat „Global Case Competition at Harvard”, o competiție mondială de studii de caz în afaceri organizată la Universitatea Harvard. Această calificare reprezintă o performanță istorică, fiind prima dată când o universitate din Europa de Est care se califică în finala acestei competiții.

Etapa de calificare a competiției a fost organizată în perioada 21 februarie – 13 martie 2022, etapă la care au participat peste 150 de echipe studențești de la cele mai bune universități ale lumii. Sarcina echipelor participante la această întrecere a fost să ofere o fundamentare financiară și de management strategic privind achiziționarea companiei britanice Games Workshop de către Bandai Namco, o companie multinațională cu origine japoneză specializată în producerea jocurilor video.

Concurenții au trebuit să elaboreze o soluție în forma unei prezentări de maximum 100 de slide-uri. Pe baza evaluării juriului competiției, echipa clujeană reprezentând UBB a avut o prestație excelentă, reușind astfel să se califice în finala de TOP10 a competiției.

Finala competiției va avea loc sâmbătă, 23 aprilie 2022, studenții UBB vor concura cu echipe studențești reprezentând London Business School, University of St. Gallen, ESSEC Business School, University of Delhi, Lahore University of Management Sciences, HEC Paris, ESCP Business School, respectiv Hult International Business School.

Echipa Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor a fost alcătuită din studenții Barabási Tamás (masterat Managementul Afacerilor, anul 2), Borsos András (masterat Gestiune Financiară Corporativă, anul 2), Jakó Zsolt (masterat Gestiune Financiară Corporativă, anul 2), Nagy Miriám (masterat Managementul Afacerilor, anul 2) și Szép Hunor (masterat Gestiune Financiară Corporativă, anul 1). Coordonatorii echipei clujene au fost prof. univ. dr. Szász Levente, conf. univ. dr. Györfy Lehel-Zoltán, respectiv lect. univ. dr. Rácz Béla-Gergely.

333 10 660x330
Mureș: Liceenii care încheie precontract cu USAMVB Timișoara, scutiți de taxele de înscriere
zi-de-zi.ro

Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului (USAMVB) ‘Regele Mihai I al României’ din Timişoara a desfăşurat, marţi, acţiuni de promovare la liceele agricole din Târgu Mureş şi Târnăveni a ofertei sale de specializări într-o serie de profesii care sunt extrem de căutate în prezent.

Reprezentanţii universităţii timişene s-au arătat plăcut surprinşi de interesul mare manifestat de elevii din judeţul Mureş, care au semnat o serie de precontracte cu USAMVB, ceea ce le asigură scutirea de la plata unor taxe.

„Le oferim şi un precontract, adică posibilitatea de a-şi prezenta intenţia de a veni la noi la universitate, precontract prin care ei nu sunt obligaţi la nimic, dar dacă se prezintă cu acest document sunt scutiţi de taxa de înscriere şi de confirmare a locului. Practic e un cadou din partea Universităţii pentru că se gândesc să aplice la noi”, a precizat doctorandul Alexandra Ferencz, reprezentant al universităţii timişorene.

Ea a arătat că în această perioadă turneul de promovare al instituţiei de învăţământ superior din Timişoara vizează 20 de licee din judeţele Mureş, Hunedoara, Alba şi Sibiu.

„Sunt student doctorand al universităţii şi le prezint elevilor oportunităţile de genul parteneriate pe care le avem cu antreprenori, cu ferme, ce posibilităţi de practică sunt. Le prezint din propria experienţă deoarece eu, cât am fost studentă, am beneficiat de bursă, am fost plecată cu programul ERASMUS pe practică şi pe studii. De asemenea, le prezint activităţile pe care le pot întreprinde ca studenţi, le expun că specializările sunt de viitor şi sunt meserii de care avem mare nevoie: de la bioresurse, până la tot ce înseamnă testarea de medicamente, pesticide, plante şi tot ce avem nevoie, Universitatea le studiază şi le acoperă prin meseriile pe care le dobândesc studenţii. Ne adresăm elevilor din clasele a XI-a, a XII-a şi uneori chiar claselor de a X-a. În judeţul Mureş am fost la Liceul Agricol şi la Târnăveni, apoi mergem în Blaj şi Agnita. Am fost în aproape 20 de licee din judeţele Hunedoara, Alba, Mureş, Sibiu”, a declarat presei doctorandul Alexandra Ferencz.

Din echipa de promovare a USAMVB Timişoara mai fac parte şi doi profesori universitari, Florica Morariu şi Adrian Olaru Jurcă, care au prezentat baza materială şi logistica de care viitorii studenţi pot beneficia. „Avem 6 facultăţi cu mai multe specializări începând de la agronomie, horticultură, medicină veterinară, ingineria resurselor animaliere. Secţia de medicină veterinară are şi învăţământ în limba engleză, de 15 ani, şi în franceză, de 4 ani. Studenţii au cazare, cantină, bibliotecă, sală de sport, terenuri de sport. Staţiunile pomicole ce ţin de agronomie le avem acolo şi în alte părţi, dar şi animalele sunt aproape”, a precizat profesorul universitar Florica Morariu.

646x404 (48)
Un raport privind starea mediului în Capitală arată că oraşul este „sufocat” de poluare, mizerie, construcţii, dar şi de „incapacitatea administrativă”
adevarul.ro

Un raport de cercetare, elaborat de un profesor universitar la solicitarea unui ONG, scoate la iveală cele mai importante 10 probleme de mediu cu care se confruntă Capitala şi propune pentru fiecare dintre acestea ”direcţii de acţiune”. Printre problemele semnalate este numărul mare al construcţiilor şi maşinilor, mizeria, lipsa spaţiilor verzi, poluarea şi modul în care se face alimentarea cu apă.

Raportul de Cercetare privind Starea Mediului în Bucureşti, elaborat la solicitarea Fundaţiei Comunitare Bucureşti de prof. univ. dr. Cristian Iojă, expert independent şi cadru didactic la Facultatea de Geografie  din Universitatea din Bucureşti, vizează natura, calitatea aerului, adaptarea la schimbările climatice, managementul deşeurilor, infrastructura de construcţii şi transport, calitatea mediului şi mobilitatea urbană şi a fost prezentat public marţi.

Documentul prezintă, între altele, cele mai importante zece probleme legate de mediu în Capitală şi propuse o serie de soluţii, sub forma unor direcţii de acţiune.    ”Bucureştiul a devenit un oraş sufocat de construcţii, ceea ce contribuie la poluarea aerului, zgomot, stres, fenomenul insulă de căldură (zone cu temperaturi mai înalte), reducerea oportunităţilor turistice şi economice, pentru sectorul serviciilor şi pentru investitori, reducerea atractivităţii şi a calităţii vieţii pentru proprii lui cetăţeni. Deseori, ponderea suprafeţelor verzi, racordarea la reţeaua de canalizare, regimul de înălţime şi volumetria nu respectă reguli urbanistice minimale”, consideră autorul, subliniind că oraşul are nevoie de o mai bună organizare şi planificare a spaţiului construit.

Capitala este, de asemenea, conform raportului, ”un oraş sufocat de maşini, fapt ce duce la poluare, zgomot, risc de accidente, salubrizare defectuoasă, degradarea spaţiilor verzi, a trotuarelor şi a spaţiilor de circulaţie personală. În acest sens, este recomandată „reinventarea mobilităţii urbane, cu accent pe eficientizarea transportului în comun, pe extinderea pistelor de biciclete şi pe rezolvarea problemei parcărilor”.

”Bucureştiul este un oraş sufocat de mizerie”, mai arată raportul, care arată că ”oraşul este aproape imposibil să fie curăţat” şi recomandă dezvoltarea unor politici publice pentru îmbunătăţirea salubrizării, care să ducă la o intervenţie concertată pentru curăţenia publică.

”Bucureştiul devine un oraş sufocat de lipsa de verdeaţă şi deconectat de la natură, ceea ce contribuie la poluare, stres, creşterea temperaturii, spaţiu restrâns pentru recreere şi sport”, subliniază documentul, care invocă statisticile care arată că în Capitală sunt raportate spaţii verzi sub limita de 26 m2/locuitor impusă de legislaţia din România, ”ceea ce afectează dramatic calitatea vieţii”.    În această direcţie, se recomandă valorificarea potenţialului existent, preluarea unor modele de succes din străinătate, impunerea unor reguli de urbanism pentru noile construcţii rezidenţiale.

Poluarea din Capitală este, de asemenea, considerată ca având ”un cost îngrijorător pentru sănătatea oamenilor şi calitatea vieţii”.

 

Diploma Universitate Absolvire Studenti Pexels Com 820x547 (2)
Creșterea alocației studenților la 250 de lei pe lună, printre solicitările care au rezultat în urma întâlnirii Consiliului Rectorilor
edupedu.ro

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a vorbit marți, la Antena 3, despre o rezoluție a Consiliului Rectorilor, care s-a întrunit săptămâna trecută, prin care se solicită ca alocația studenților să crească la 250 de lei.

„Am avut o rezoluție al Consiliului Rectorilor din România prin care se susține creșterea fondului de burse pentru studenții români. În momentul de față există o alocație lunară de 201 de lei pe lună per student, solicitarea este ca această alocație să crească de la 201, la 250 lei pe lună pe student”, a spus Cîmpeanu.

Amintim că în decembrie 2021, Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) a cerut creșterea subvenției pentru bursele studenților, de la 201 lei, cât este acum, la 242 de lei pe lună/student bugetat. Ultima dată când a mai fost actualizată această subvenție a fost acum 5 ani. Practic, la valoarea actuală, ar însemna că un student poate mânca de doar 12 lei pe zi, a atras atenția ANOSR.

Liderii studenților au cerut atunci Guvernului României să aprobe o Hotărâre de Guvern prin care subvenția pentru burse crește de la 1 ianuarie 2022 de la 201 lei/student bugetat/lună la 242 lei/student bugetat/lună. Bursele nu au fost, însă, mărite.

„ANOSR a calculat coșul minim lunar al studentului pentru anul 2020, iar costul acestuia se afla la aproximativ 1172 de lei/lună. Astfel, cheltuielile de bază ale unui student sunt de aproape 2,2 ori mai mari decât cuantumul minim al bursei sociale, dovadă că acest mecanism de sprijin nu reușește să respecte nici măcar prevederile legale – acoperirea costurilor minime de cazare și masă. Ca urmare a demersurilor ANOSR, Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior a stabilit creșterea cuantumului minim al bursei de la 580 lei/lună la 700 lei/lună”, se arată într-un comunicat ANOSR.

Parc Stiintific 1 820x513
Un Parc Științific și Tehnologic al Universității din Oradea va putea dezvolta de anul viitor proiecte în domenii precum spațiu, mediu, energie, folosind eco-nano-tehnologii, spune președintele Consiliului județean Ilie Bolojan
economedia.ro

Din toamna anului viitor, proiectele tehnice ale firmelor partenere și ale Universității din Oradea vor putea fi dezvoltate într-un parc Științific și Tehnologic, spune președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan. Lucrările la proiect încept în această lună, iar în cadrul viitorului complex vorr fi oferite servicii de transfer tehnologic în mai multe domenii: eco-nano-tehnologii și materiale avansate, tehnologii informaționale și de comunicații, spațiu și securitate, sănătate, bioeconomie, energie, mediu și schimbări climatice.

Parcul științific și tehnologic va cuprinde o clădire de birouri, laboratoare și spații pentru organizarea de evenimente,  în care se desfășoară activități de cercetare și transfer tehnologic al rezultatelor cercetării cu scopul de a le valorifica în activități economice. Valoarea investiției e estimată la 7 milioane de euro.

Consiliul Județean Bihor a recepționat proiectul tehnic al Parcului Științific și Tehnologic, a anunțat președintele CJ, Ilie Bolojan. Acesta a menționat că ordinul de începere a lucrărilor de construcție va fi dat în această săptămână.

Firma ERBAȘU, constructorul ce va realiza proiectul, va începe lucrările în doua jumătate a lunii aprilie, după sărbătorile pascale, iar lucrările ar trebui finalizate în termen de un an. Construcția va fi realizată pe strada Ceyrat, lângă campusul universitar.

“Din toamna anului viitor proiectele tehnice ale firmelor orădene partenere și ale Universității vor putea fi dezvoltate în această locație. Obiectivul general al proiectului este crearea unei infrastructuri de inovare și transfer tehnologic în județul Bihor. Vor fi oferite servicii de transfer tehnologic în următoarele domenii: eco-nano-tehnologii și materiale avansate, tehnologii informaționale și de comunicații, spațiu și securitate, sănătate, bioeconomie, energie, mediu și schimbări climatice”, spune președintele CJ. “În vara acestui an, în paralel cu lucrările de construcție și după consultarea partenerilor noștri, vom achiziționa și echipamentele necesare desfășurării activităților”, a completat acesta.

 

Fotodumitruangelescu(28) W0Ug
Structura anului școlar pe module de învățare, susținută de cercetări internaționale. „Este o tendință în toate țările din Europa”
scoala9.ro

Anul școlar viitor este structurat pe cinci module de învățare și cinci vacanțe. România era printre țările cu cel mai mic număr de zile de școală din Europa – 165 și cu o vacanță de vară generoasă, timp în care elevii uitau mult din materie. Din toamnă, elevii vor merge cu zece zile în plus la școală. Andreea Eșanu, expertă în educație și directoarea executivă a Coaliției pentru Educație, explică părțile bune ale noii structuri și atrage atenția cu privire la provocări: profesorii vor trebui să refacă planificările și să își regândească modul de evaluare.

România, Malta și Albania au 165 de zile de școală pentru învățământul primar, cel mai mic dintre țările europene, arată un studiu Eurydice. La polul opus, Danemarca și Italia au 200 de zile, iar în jumătate din țările europene, elevii merg la școală între 170 și 180 de zile.

De aici își pornește argumentația pro modificarea anului școlar Andreea Eșanu, directoarea executivă a Coaliției pentru Educație, o federație din care fac parte 15 asociații din domeniul învățământului. „România era un outliner vizibil (în afara normelor, n.r.). De exemplu, la clasa a XII-a, din cauză că se termină mai repede anul școlar, erau 160 de zile de școală, în condițiile în care media este între 170 și 190, în toate țările din Europa, nu doar din UE. Așadar, ideea divizării anului școlar în aceste cinci module cu cinci vacanțe nu este rea, mai ales că poziția noastră e atât de excentrică față de celelalte state”, explică Andreea Eșanu.

România era excentrică și din punctul de vedere al zilelor de vacanță pentru elevi. Vacanța mare în unele landuri germane, în Elveția și Regatul Unit este de doar 6 săptămâni, dublu în Italia și Portugalia și chiar de 15 săptămâni în Albania și Bulgaria. Elevii români s-au bucurat de vacanțe de vară de 13-14 săptămâni de-a lungul timpului, iar asta ducea la pierderi de învățare.

Potrivit noii structuri, școala începe pe 5 septembrie și are două săptămâni în plus.

„Este o tendință în ceea ce privește educația din toate țările din Europa de a fragmenta anii școlari. Ideea este că învățarea continuă cu niște intervale mai scurte de vacanță ar fi mai eficientă decât un semestru sau două lungi și iarăși o vacanță de vară foarte lungă”, explică specialista în educație.

Ministrul Educatiei Sorin Cimpeanu 2
O nouă definiție pentru învățământul universitar cu frecvență. Guvernul pregătește o ordonanță de urgență
hotnews.ro

Guvernul pregătește o ordonanță de urgență prin care să redefinească învățământul universitar cu frecvență, în sensul în care universitățile își pot organiza cursurile și online, într-o proporție care va fi stabilită în funcție de domeniul de studiu.

„Prin ordonanţa de urgenţă se redefineşte forma de învăţământ cu frecvenţă, care până acum era definită prin interacţiunea, subliniez, nemijlocită, în spaţiul universitar, între profesor şi studenţi. Acum sunt permise o serie de activităţi online, în limbaj obişnuit, în limbaj juridic - activităţi susţinute prin mijloace informatice, electronice, şi de comunicare specifice -, într-o proporţie care va fi diferită funcţie de domeniul de studiu, proporţia orelor de curs pe care le poţi susţine fără prezenţă fizică diferă de la domeniul medical, la domeniul ingineresc, la domeniul socio-umanelor sau domeniul artelor”, a declarat vineri ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, citat de Agerpres.

Conform ministrului Educaţiei, separat, ARACIS va analiza fiecare domeniu în parte şi va spune care este procentul admis pentru aceste activităţi.

„Va exista şi o abordare separată, în funcţie de nivelul de studii. În speţă, licenţă, master, doctorat. Toate aceste activităţi vor fi admise în definiţia formei de învăţământ cu frecvenţă, singura formă de învăţământ finanţată de guvern. De la momentul intrării în vigoare a acestei Ordonanţe de Urgenţă, ARACIS va avea la dispoziţie 90 de zile pentru elaborarea acestui plan diferenţiat funcţie de domeniul de studii, nivelul de studii, şi de forma de învăţământ”, a declarat ministrul Cîmpeanu.

Universităţile ar trebui să ia la cunoştinţă de astfel de modificări ale standardelor de calitate şi să le aplice din anul universitar 2022-2023.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.