EȘTI AICI:
Revista presei – 12 ianuarie 2022

Revista presei – 12 ianuarie 2022

Unesco 820x484
Studiu UNESCO: Aproape jumătate din elevii din lume sunt încă afectați de închiderea parțială sau totală a școlilor
g4media.ro

La un an de la pandemia de COVID-19, aproape jumătate din elevii din întreaga lume sunt încă afectați de închiderea parțială sau totală a școlilor, iar peste 100 de milioane de copii vor scădea, în plus față de situația de acum, sub nivelul minim de competență în citire, ca urmare a crizei de sănătate, anunță UNESCO într-un studiu legat de școala din timpul pandemiei.

”Prioritizarea redresării educației este esențială pentru a evita o catastrofă generațională, așa cum sa subliniat într-o reuniune ministerială la nivel înalt din martie 2021.

UNESCO sprijină țările în eforturile lor de a atenua impactul închiderii școlilor, de a aborda pierderile de învățare și de a adapta sistemele educaționale, în special pentru comunitățile vulnerabile și dezavantajate” se arată pe site-ul în care s-a postat situația la zi a școlilor din întreaga lume”, scrie în monitorizarea UNESCO.

Pentru a mobiliza și a sprijini continuitatea învățării, UNESCO a înființat Coaliția globală pentru educație, care numără astăzi 160 de membri care lucrează în jurul a trei teme centrale: gen, conectivitate și profesori.

România apare în acest studiu cu 36 de săptămâni în care școala a funcționat integral sau parțial la distanță din cauza pandemiei, lucru care a afectat 2,89 de milioane de elevi.

UBB E1600854811519 (3)
Universitatea Babeș-Bolyai va avea șase centre noi de cercetare-dezvoltare-inovare și un Institut, printr-o investiție de peste un milion de euro
edupedu.ro

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) se extinde în Cluj Innovation Park cu șase Centre de cercetare-dezvoltare-inovare și un Institut, printr-o investiție de peste un milion de euro, a anunțat UBB într-un comunicat de presă.

Cele șase centre vor avea următoarele profiluri:

(1) Școala de științe ale naturii şi ale vieţii;

(2) Școala de inginerie/tehnologie;

(3) Școala de sănătate;

(4) Școala de științe sociale;

(5) Școala de științe umaniste şi arte;

(6) Școala de teologie.

Prin acest nou proiect de dezvoltare strategică, fiecare Școală academică/de știință din UBB va avea un Centru asociat, cu rol de hub integrativ și platformă de cooperare între unitățile academice cuprinse în fiecare Școală:

(1) Centrul Virtual Labs, asociat Școlii Academice de Ştiinţele  Naturii şi ale Vieţii;

(2) Centrul Virtual & Practical Engineering, asociat Școlii Academice de Inginerie şi Tehnologie;

(3) Centrul eHealth/tHealth, asociat Școlii Academice de Sănătate;

(4) Centrul Big Data & Machine Learning, asociat Școlii Academice de Ştiinţe Sociale;

(5) Centrul Digital Arts & Humanities, asociat Școlii Academice de Ştiinţe Umaniste şi Arte;

(6) Centrul Etics & Sacred Musics, asociat Școlii Academice de Teologie.

Centrele vor forma o reţea academică (STAR-UBB-Network), coordonată de Institutul STAR-UBB, care se extinde astfel în Cluj Innovation Park.

Scinquam
Elevii și-ar putea face singuri testele de salivă sub supravegherea profesorilor
hotnews.ro
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, spune că este „total de acord” cu varianta ca elevii să-și facă testele de salivă singuri, însă sub supravegherea cadrelor didactice, posibilitate invocată de șeful DSU, Raed Arafat.
„Sunt 100% pe aceeași lungime de undă cu Raed Arafat. Sun țări în care așa se face. Administrarea testelor se face în școală, nu de către profesori de multe ori, se autoadministrează de către elev, dar, într-adevăr, în fața cardrului didactic care nu intervine, dar raportează. Ionel, Gigel, Costel sunt negativi, Vasile este pozitiv. Deci există acest minim control. (...) Despre ce a spus Raed Arafat, sunt total de acord, ar fi un control mult mai bun și sunt convins că rezultatul ar fi altul cu privire la numărul de cazuri care sunt confirmate prin teste PCR identificate inițial prin teste de salivă”, a spus Cîmpeanu, la B1 TV.

Ministrul spune că un element important de luat în calcul pentru o eventuală închidere a școlilor va fi și presiunea pe spitale.

Acesta s-a declarat supărat pe părinții care nu vor vaccinare, dar nici testare sau măști, dar ”vrem în schimb să menținem școala fizic”. Liberalul apreciază totuși că școala a început fără mari probleme.

Carton Raluca Stratulat 640x400
Pasiune pentru învățare inteligentă transformată în antreprenoriat de succes. Care este rețeta
g4media.ro

Începutul a venit cumva „în mod natural” și mica afacere a crescut în același sens, cu multe idei și multe „piese de Lego” care au construit un produs de succes. Evoluția ca antreprenor vine foarte natural și foarte firesc, dacă vine din pasiune, spune Raluca Stratulat care a înființat și a dezvoltat în numai 4 ani, alături de soțul ei, Adrian Stratulat, aplicația IziBAC, care care a devenit o afacere de succes.

„Pentru mine, începutul – și povestea începutului – a fost exact ca atunci când te joci cu piese de Lego și începi să le pui una peste alta fără să știi neapărat ce urmează să construiești, dar începi să construiești”, a spus Raluca Stratulat pentru ENTR/G4Media.

De asemenea, după ce ai ajuns la prima etapă de succes, urmează „a doua poveste de antreprenoriat” în care îți stabilești niște obiective și te gândești cum vei crește ceea ce ai început. Și așa mai departe.

De ce în educație? „Acesta este domeniul care mă trage foarte mult în mare parte pentru că mi-am dat seama că stă la baza fibrei umane și la baza societății și de acolo pornește absolut totul”, a mai explicat Raluca Stratulat.

 

646x404 (28)
„Săptămâna verde”, în calendarul şcolar: Elevii vor învăţa despre efectele schimbărilor climatice
adevarul.ro

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat marţi că susţine propunerea ca în structura anului şcolar să existe „Săptămâna verde”, în care elevii vor putea ieşi din clase pentru a explora natura. Astfel că pe lângă săptămâna „Şcoala altfel”, elevii ar putea avea la şcoală în viitor o „săptămână verde”, în care vor putea să înţeleagă „într-o manieră directă” care sunt efectele schimbărilor climatice şi care sunt efectele generale asupra mediului.

Astfel că pe lângă săptămâna „Şcoala altfel”, elevii ar putea avea la şcoală în viitor o „săptămână verde”, în care vor putea să înţeleagă „într-o manieră directă” care sunt efectele schimbărilor climatice şi care sunt efectele generale asupra mediului.    „Chiar dacă anul acesta, din cauza crizei sanitare, Săptămâna „Şcoala altfel” a înregistrat dificultăţi, pentru că pe parcursul acestei perioade toată şcoala a fost altfel, găsesc că este o idee foarte bună ca în structura anului şcolar să integrăm şi susţin de pe acum această propunere, o săptămână verde în care elevii să poată ieşi din şcoală şi să înţeleagă într-o manieră cât se poate de directă în natură care sunt efectele schimbărilor climatice, care sunt efectele generale asupra mediului, şi cele bune şi cele rele, pentru a putea face diferenţa, pentru a putea face alegerile inteligente”, a afirmat ministrul Educaţiei, citat de Agerpres.

Declaraţiile au fost făcute cu prilejul lansării în dezbatere a Raportului "Educaţia privind schimbările climatice şi mediul în şcoli sustenabile", elaborat de Grupul de lucru pe tema educaţiei cu privire la schimbări climatice şi mediu, înfiinţat la nivelul Administraţiei Prezidenţiale, document care a fost lansat la Palatul Cotroceni.

 

IMG 9524 FWAB
Am întrebat zece elevi ce fac cu banii de bursă: meditații, navetă sau își ajută părinții
scoala9.ro

Cu 35% mai puțini elevi vor lua bursă de merit după schimbarea criteriilor pentru acordarea acestora. Practic, vor primi cei 200 de lei lunar doar elevii cu media peste 9.50. Anul trecut, pentru prima dată, s-a stabilit ca elevii să primească minimum 100 de lei bursă, ca o reacție a faptului că multe autorități locale ofereau sume derizorii, inclusiv de 6 sau 8 lei pe lună. Am fost curioși să aflăm cum își gestionează acest mic buget bursierii. Pe ce au cheltuit anul trecut cei 100 de lei primiți în fiecare lună de școală?

Criteriile de acordare a burselor școlare se vor schimba de pe 17 ianuarie după 10 ani, conform unui ordin de ministru publicat pe 4 ianuarie.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, motivează schimbarea bruscă a criteriilor pe baza măriri bruște a mediilor în perioada școlii online: „53 la sută dintre elevii României au luat într-un an atipic, cu un sistem de evaluare irelevant, note peste 8.50. Astfel, burse de merit ar primi doar elevii cu media peste 9,50, iar de cele de studiu vor beneficia doar elevii cu medii de peste 7,50, în loc de 7,00.”

 

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.