EȘTI AICI:
Revista presei – 12 aprilie 2022

Revista presei – 12 aprilie 2022

Uvt 1 (4)
Universitatea de Vest din Timișoara sprijină elevii din întreaga țară prin programe de webinare
ziuadevest.ro

Universitatea de Vest din Timișoara îi sprijină pe elevi în alegerea responsabilă și informată a traseului de carieră optim, prin înscrierea la acel program de studii care este adecvat așteptărilor și preferințelor individuale, oferind programe de webinare pentru dezvoltare personală și servicii de consiliere individuală în carieră, începând din 13 aprilie 2022.

Programul de webinare oferit de Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC) din UVT sprijină elevii în conturarea procesului de autocunoaștere, prin tematici precum interesele și valorile personale, identificarea și înțelegerea emoțiilor, organizarea și prioritizarea timpului și alte subiecte ce fac referire la gestionarea eficientă a propriilor resurse. Mai multe detalii despre programul de webinare pentru elevi pot fi citite AICI.

Pe lângă webinarii, UVT recomandă utilizarea Platformei YTM, dezvoltată de Universitatea de Vest din Timișoara în scopul testării psiho-vocaționale și generării unor rapoarte cu privire la interesele, abilitățile și aptitudinile utilizatorilor, pentru orientarea spre un anumit traseu educațional și profesional.

Astfel, pe lângă posibilitatea testării, YTM pune la dispoziția beneficiarilor informații referitoare la programele de studii ale universităților din Timișoara și informații despre programe și evenimente socio-culturale adresate elevilor și studenților. Prin intermediul acestei platforme, elevii își pot evalua personalitatea, aptitudinile și interesele profesionale, printr-un test de orientare vocațională.

Raportul și recomandările rezultate în urma parcurgerii acestui test pot fi foarte utile în procesul de luare a unei decizii cu privire la studiile universitare pe care le vor urma în viitor.

De asemenea, Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC) al Universității de Vest din Timișoara (UVT) pune la dispoziție servicii de consiliere individuală în carieră, utile elevilor sau altor aspiranți la studii universitare, propunând un suport practic pentru alegerea traseului educațional și profesional.

În cadrul ședințelor de consiliere se discută aspecte ce țin de aptitudini, abilități, interese personale și profesionale, oferta educațională UVT și alte aspecte relevante, astfel încât beneficiarii să poată lua cea mai bună decizie privind propria carieră.

Marilen Gabriel Pirtea, rectorul UVT: ”Programele destinate pregătirii elevilor din întreaga țară pentru examenul de bacalaureat au debutat săptămâna trecută la Universitatea de Vest din Timișoara.

Este foarte important ca tinerii ce se pregătesc să intre în facultăți, în următorul an universitar, să-și găsească cele mai adecvate opțiuni, astfel că venim în sprijinul lor cu un pachet consistent de webinare, acompaniate cu servicii de consiliere individuală în carieră, adresate aspiranților la studii universitare.

UVT este cea mai importantă universitate europeană din vestul României, oferind, așa cum se practică în multe universități de top europene, toate îndrumările și orientările necesare pentru alegerea unui traseu educațional și profesional adaptat la așteptările și trăsăturile candidaților. Le doresc elevilor din toată țara, înscriși în programele oferite de UVT, succes în pregătirea examenului de bacalaureat!”

Toni Grecu Foto RRC
Fondatorul grupului Divertis, Toni Grecu, şi scriitorul Ioan T. Morar, într-un dialog organizat în seria „La UVT, Cultura este Capitală!”
timpolis.ro

Meseria mea e râsul este titlul conferinţei la care sunt invitaţi, la Universitatea de Vest din Timişoara, fondatorul grupului Divertis, Toni Grecu, şi scriitorul Ioan T. Morar, într-un dialog moderat de criticul literar și universitarul Mircea Mihăieș. Un nou eveniment organizat în seria „La UVT, Cultura este Capitală!”.

Evenimentul va avea loc joi, 14 aprilie, de la ora 18, în Aula Magna a Universităţi de Vest din Timişoara. Conferinţa, organizată cu prezență fizică, va fi prezentată inclusiv prin streaming live pe pagina de Facebook a UVT.

Umorul de calitate, spectacolele de divertisment cu public și viața artiștilor de comedie, iată câteva dintre primele subiecte pe care invitații le vor lua în considerare pentru a realiza o incursiune interesantă, plină de surprize, dar mai ales veselă, prin istoria recentă a umorului românesc, transmit reprezentanţii UVT.

Umorul și bucuria de a râde dau sarea și piperul vieții, iar profesioniștii comediei sunt masterchefi care ne oferă cele mai plăcute momente de divertisment rafinat. Genericul «La UVT, Cultura este Capitală!» acoperă, iată, și arta comediei, pe care o vom regăsi prin două personalități binecunoscute, Toni Grecu și Ioan T. Morar. Este o ocazie de neratat, în care dialogul lor, moderat de scriitorul Mircea Mihăieș, va produce valuri de bucurie și bună dispoziție”, declară rectorul UVT, prof. univ. dr. Marilen Gabriel Pirtea.

Prin proiectele și evenimentele realizate, Universitatea de Vest din Timișoara își asumă postura de epicentru al generării și promovării de inițiative și proiecte culturale, în perspectiva anului „Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii”. Sub genericul „La UVT, Cultura este Capitală!”, comunitatea academică din UVT susține conferințe, spectacole, dezbateri, lansări de carte și proiecții de film, producții multimedia și programe de artă și creație contemporană, promovate în Timișoara și în plan naţional şi internațional.

Foto INTERACTIVIUM La Centrul De Interes
Instalații artistice și spectacole digitale interactive produse de studenți împreună cu artistul austriac Klaus Obermaier în colaborare cu studenții clujeni, în expoziție la Centrul de Interes
actualdecluj.ro

Rezultatele colaborării dintre artistul austriac Klaus Obermaier și studenți ai masterului Digital Interactive Arts din cadrul Facultății de Teatru și Film, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca au fost reunite în cadrul expoziției  ”INTERACTIVIUM”, deschisă publicului la Centrul de Interes. Aceasta poate fi vizitată doar în data de 15 aprilie, începând cu ora 20:00, în spațiul expozițional al Centrului de Interes de pe strada Fabricii de Chibrituri 9A.

„”INTERACTIVIUM” este o expoziție care cuprinde mai multe instalații și spectacole digitale interactive. Tema acestei manifestări artistice este interacțiunea, în toate aspectele ei. Expoziția este concepută astfel încât să ofere publicului oportunitatea de a reflecta asupra a ceea ce înseamnă ”interacțiunea” și cum ne afectează ea percepția. Artiștii din line-up-ul expoziției își propun să ridice întrebări fundamentale care stau la baza vieții de zi cu zi, cum ar fi: ”Ce înseamnă să fii om?”, ”În ce fel sunt conectate simțurile?”, ”Care este limita dintre om și mașină?”, arată Centrul de Interes.

Evenimentul îi aduce la Centrul de Interes pe artistul austriac Klaus Obermaier și pe Cristina Pop-Tiron, Bogdan Dumitraș, Toma Bărbulescu, Iustin Filip, Lucia Codreanu, Jura Ruža și Florin Marc de la programul de masterat Digital Interactive Arts de la Facultatea de Teatru și Film, Universitatea Babeș-Bolyai.

Mai multe informații pe www.facebook.com/centruldeinteres.

Mineduc
Inspectorii școlari vor fi numiți în continuare prin detașare până când va fi gata noua lege a Educației, a spus Sorin Cîmpeanu. Inspectoratele vor avea și o nouă denumire
edupedu.ro

Inspectorii școlari generali și adjuncți vor fi numiți în continuare prin detașare până când va fi gata noua lege a Educației, cel mai devreme în septembrie 2022, cel mai târziu în septembrie 2023, a spus ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la conferința online „Director de viitor”, organizată luni, 11 aprilie, de Edupedu.ro, în parteneriat cu AVE – Asociația pentru Valori în Educație. Mai mult, denumirea de inspectorat școlar județean ar putea fi schimbată cu cea de direcție județeană de învățământ, a dat de înțeles Cîmpeanu.

Mihai Peticilă: Când va fi concursul pentru inspectori școlari?

Sorin Cîmpeanu: „Nu știu să vă răspund. Aș prefera mai întâi să clarificăm managementul de sistem la nivel macro. Ați observat că astăzi am folosit de cel puțin patru ori termenul de direcții județene de învățământ preuniversitar în loc de inspectorate școlare județene. Este ilogic să organizezi concursuri pentru inspector școlar județean pentru ca mai apoi (septembrie 2022 cel mai devreme sau septembrie 2023 cel mai târziu) să le spui acestor oameni care au ocupat prin concurs postul de inspector școlar județean că nu mai au acel post, care este cu totul altceva, conform concluziilor proiectului România Educată.”

Mihai Peticilă: Deci vor fi detașați în continuare până la transformarea instituțiilor respective?

Cîmpeanu: „Cu siguranță da, pentru simplul motiv că nu văd cum altfel s-ar putea face acest lucru.”

462099
Centrul de inovare digitală Wallachia eHub abordează teme esenţiale pentru dezvoltarea regiunii Sud-Muntenia
bursa.ro

Wallachia eHub în colaborare cu Danube Engineering Hub, Facultatea de Ştiinţe Economice, Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti şi USH Pro Business Bucureşti a organizat workshop-ul DIGITALIZARE, BIOECONOMIE ŞI TRANZIŢIE VERDE, eveniment ce a avut loc în 7 aprilie 2022 la Ploieşti, conform unui comunicat de presă.

Evenimentul a fost organizat în parteneriat cu Asociaţia Clusterelor din România (Clustero) şi Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale (INCSMPS).

În cadrul seminarului au fost prezentate rezultatele proiectului "Monitoring environmental parameters and human influences in forest areas - MEPHIFA", un proiect al hub-ului digital Wallachia eHub generat de Danube Engineering Hub şi Tesagon International. Au fost dezbătute aspecte relevante ale proiectului GoDanuBio "Ecosisteme participative pentru stimularea revitalizării cooperării rural-urban prin guvernarea bioeconomiei circulare în regiunea Dunării".

O atenţie deosebită a fost acordată aspectelor de conectare ale agriculturii ecologice la bioeconomie. Au fost dezbăture direcţii noi de dezvoltare în cadrul clusterului Bio Concept Valea Prahovei, referitoare la tranziţia verde şi digitală.

O dezbatere specială a fost acordata PNRR şi modalităţilor de accesare a fondurilor de susţinere, urmare unei prezentări foarte bine documentate prezentate de dna. Rodica Lupu, managerul clusterului TEC şi al Loop Operations.

14f58b90ed10d2a23f327f936faafd79
În ultimele două decenii, fetele au devenit mai bune decât băieții la matematică și la științe
newsweek.ro

România a obținut locul I la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete – EGMO 2022, potrivit clasamentului oficial al competiției. Punctajul României a fost 112 puncte, fetele obținând o medalie de aur și 3 de argint.

Pe rețelele de socializare, însă, nu asta a fost neaparat știrea, ci faptul că există o olimpiadă de matematică dedicată fetelor și una băieților. O posibilă explicație pentru această separare de gen o putem găsi într-un studiu elaborat de Universitatea din București.

Studiul spune România se încadrează în grupa țărilor unde există o diferență de gen referitoare la performanțele de la matematică și științe, una favorabilă fetelor. Punctajul obținut de acestea la matematică (487 puncte) este mai mare decât cel obținut de colegii lor de generație (471 puncte). Situația se menține și la științe, unde fetele au obținut un punctaj de 475  puncte, iar băieții au obținut un punctaj de 465 puncte. Această discrepanță nu exista în 2003, de exemplu, când scorurile erau similare, indiferent de genul participanților la studiu.

Pentru a explica mai bine diferențele de performanță dintre băieții și fetele din România, analizele viitoare ar putea să se concentreze pe variabile aflate pe contexte la scară mai mică, comparând grupuri de elevi (de exemplu, clase), caracteristicile profesorilor cu niveluri de competență diferite etc.

Este extrem de important de menționat că problema auto-eficacității este doar o mică parte din puzzle-ul general al diferențelor dintre sexe. Diferențele între băieți și fete sunt multiple și nu toate de natură socio-culturală. De exemplu, teme viitoare de cercetare includ verificarea explicației că diferențele sunt corelate cu varianța de comportament în asumarea riscurilor.

646x404 (47)
Ari Pokka, expert în educaţie recunoscut la nivel mondial: „Educaţia bazată pe competenţe nu înseamnă ignorarea cunoştinţelor“
adevarul.ro

Educaţia vocaţională este una dintre alegerile cele mai populare în rândul elevilor finlandezi, aceştia considerând că dobândirea abilităţilor de a pune în practică anumite cunoştinţe este mai importantă decât simplă acumulare a informaţiilor.

Ari Pokka este expert în educaţie, antreprenor educaţional, director de şcoală, a fost preşedinte al Confederaţiei Internaţionale a Directorilor de Şcoală, a condus vreme de 20 de ani Asociaţia Directorilor de Şcoli din Finlanda şi este o figură emblematică a managementului finlandez şi mondial.

În prezent, Ari Pokka lucrează în mai multe ţări ca expert în educaţie şi conduce propria companie, Institutul Finlandez de Educaţie. Locuieşte în oraşul Jyväskylä, cunoscut drept inima educaţiei finlandeze şi este recunoscut drept o somitate mondială în Educaţie.

Ari Pokka a vorbit în exclusivitate pentru Weekend Adevărul despre şcoala românească şi cum poate fi schimbat sistemul educaţional românesc, în care elevii sunt mai preocupaţi de note decât de dezvoltarea de abilităţi şi despre cum pot fi depolitizate şcolile şi liceele româneşti. Am discutat şi despre ce ar trebui adoptat din sistemul finlandez în şcoala românească pentru a centra educaţia pe elev, pe nevoile lui şi ale societăţii, şi nu doar pe acumularea de informaţii.

Ari Pokka: Din 1970, sistemul finlandez a fost construit pe valori precum egalitatea şi echitatea. Putem spune deja că avem o lungă tradiţie în susţinerea elevilor cu nevoi speciale, cu dizabilităţi, cu probleme sociale sau emoţionale. Soluţiile noastre la probleme au fost sistemice şi practice. Serviciile dedicate educaţiei speciale se află în legile noastre şi în programa naţională. Toate şcolile oferă zilnic astfel de servicii. Furnizorii programelor de educaţie trebuie să livreze suport social şi psihologic, precum şi programe dedicate sănătăţii elevilor. Toţi aceşti profesionişti, alături de profesori şi de directori, formează ceea ce noi numim echipele speciale pentru asigurarea stării de bine a elevului. Privind imaginea de ansamblu, aş spune că fiecare profesor trebuie să ia în considerare diferitele posibilităţi pe care elevii le au pentru a deveni fiinţe care învaţă în mod activ. Noi nu avem şcoli dedicate educaţiei speciale, aşa că profesorii noştri trebuie să lucreze mult în plus. Dacă privesc la România, plecând de la experienţa mea aici, aş spune că, în acest moment, e nevoie de două grupuri de profesionişti: profesori pentru educaţia specială şi consilieri pentru studiu şi carieră. E nevoie de ambele categorii dacă vrem să evităm eşecurile. Pentru început, cred că e necesar ca aceste servicii să capete un nume dedicat şi să fie gândit rolul şi poziţia lor prin legile educaţiei. La nivel practic, cred că trebuie decis care sunt serviciile de care se va ocupa Ministerul Educaţiei şi care sunt cele care vor fi livrate de şcoală. Experienţa finlandeză ne spune că rezultatele sunt mai bune dacă serviciile sunt acordate la nivelul şcolii.

 

8a6222c2994fe43117b8d05f3059132e5735583c
PSIHOLOGIE - Interviu-eveniment cu Gabor Mate
republica.ro

Gabor Mate, medic, autor și speaker maghiar-canadian. Evreu de origine, s-a născut la Budapesta în timpul ocupației naziste de unde a reușit să emigreze în Canada împreună cu familia, acolo unde timp de mai bine de 20 de ani a lucrat ca medic de familie și medic specialist în îngrijire paliativă.

Doctorul Mate a studiat și a scris depre dependență, traumă și despre impactul pe care acestea îl au asupra sănătății fizice și mentale, despree relația dintre stres și boală și despre ipocrizia socială.

Cărțile sale, bestselleruri internaționale, au fost traduse în peste 25 de limbi: „Pe tărâmul fantomelor înfometate. Prizonieri în lumea dependenței”; „Când corpul spune nu”; „Costul stresului ascuns”; „Minți împrăștiate: Originile și vindecarea tulburării cu deficit de atenție”; și (cu Dr. Gordon Neufeld) „Hold on to Kids Your: De ce părinții trebuie să conteze mai mult decât colegii”. Următoarea sa carte, disponibilă pentru pre-sell în Statele Unite și Canada: „The Myth of Normal: Trauma, Illness & Healing in a Toxic Culture” va fi lansată pe 13 septembrie 2022. De asemenea, Gabor Mate lucrează în acest moment la „Hello Again: A Fresh Start for Parents and Their Their Adult Children” care este așteptată în 2023. Gabor Mate este, de asemenea, co-dezvoltator al unei abordări terapeutice, Compassionate Inquiry, studiată acum de sute de psihiatri, terapeuți, medici, consilieri la nivel internațional.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.