EȘTI AICI:
Revista presei – 11 martie 2022

Revista presei – 11 martie 2022

Afis Conferinta 14martieUVT
„Europa – o neînţelegere”, o nouă conferinţă din seria „La UVT, Cultura este Capitală!”
amosnews.ro

Luni, 14 martie, începând cu ora 18:00, va avea loc o nouă conferinţă organizată de Universitatea de Vest din Timişoara sub genericul „La UVT, Cultura este Capitală!”.

Profesorul universitar Valentin Constantin propune o temă ce invită la reflecţie, în vremuri cu totul atipice: „Europa – o neînţelegere”. Ca de fiecare dată, conferinţa este moderată de criticul literar Mircea Mihăieş.

Valentin Constantin este avocat şi profesor universitar doctor al Facultăţii de Drept din cadrul UVT. De-a lungul timpul, acesta a susţinut cursuri de Drept internaţional public, Protecţia internaţională a drepturilor omului, Organizaţii şi relaţii internaţionale, Drept comunitar internaţional, Proceduri europene, Drept european al drepturilor omului.

Despre eveniment, rectorul Universităţii de Vest din Timişoara, prof.univ.dr. Marilen Gabriel Pirtea, a declarat: În cadrul conferinţelor desfăşurate sub genericul „La UVT, Cultura este Capitală” au fost prezenţi cei mai importanţi intelectuali români. De data aceasta, îl avem alături de noi pe Valentin Constantin, specialist în Drept european şi Drept internaţional. Europa se află în faţa unor provocări fără precedent, perioadă în care se vor lua multe decizii complicate. UVT îşi asumă rolul esenţial pentru o democraţie de a fi un spaţiu în care se dezbate şi se dialoghează, pentru a înţelege în profunzime contextul sociopolitic în care ne aflăm. Îi aşteptăm, aşadar, pe timişoreni alături de noi la o conferinţă care va fi cu siguranţă efervescentă şi cât se poate de binevenită.

Evenimentul va avea loc la Universitatea de Vest din Timişoara, Bulevardul Vasile Pârvan nr. 4, în amfiteatrul A01. Este necesară rezervarea în prealabil, prin acest formular online: https://forms.gle/R2TfDmVS4EMJY7i57.

PARVANuvt
Activitatea didactică a Universității de Vest din Timișoara continuă cum a început în acest semestru, majoritatea activităților fiind în format hibrid, până în 11 aprilie
ziuadevest.ro

Senatul Universității de Vest din Timișoara, reunit astăzi, 10 martie 2022, a analizat contextul și opțiunile pragmatice pentru reorganizarea activităților didactice din UVT în Semestrul al doilea al anului universitar în curs, după încetarea stării de alertă.

Senatul UVT a luat în considerare atât menținerea măsurilor de prevenție epidemiologică în amfiteatre și laboratoare, măsuri firești și importante după desfășurarea pandemiei globale pe care am traversat-o, cât și tot ceea ce implică redeschiderea spațiilor de cazare din căminele universitare la capacitate maximă și revenirea imediată a studenților în cămine, sau relocarea de pe o zi pe alta din localitățile de reședință în spații închiriate de urgență de studenții care nu beneficiază de cazare în căminele studențești.

Senatul  a hotărât, în ședința extraordinară din data de 10 martie 2022, reluarea, începând cel târziu cu data de 11 aprilie 2022, a activităților didactice de predare și de evaluare care presupun interacțiunea față în față, la toate programele de studii universitare din Universitatea de Vest din Timișoara. În plus, la nivelul facultăților din componența UVT, urmează să se adopte decizii în Consiliile facultăților, care vor fi apoi comunicate Consiliului de Administrație UVT, cu privire la termenul adoptat pentru reluarea activităților didactice față în față, dar nu mai târziu de 11 aprilie 2022.

”Având în vedere complexitatea procesului de tranziție de la activitățile universitare online sau hibride către cele față-în-față, considerăm că o abordare graduală este cea mai înțeleaptă manieră pentru reorganizarea activităților didactice, în noul context în care ne aflăm. Astfel, UVT adoptă un plan de tranziție pentru revenirea la cursurile față-în-față, cu realism și cu înțelegere asupra specificităților concrete din aceste zile, respectând criteriile de calitate pentru desfășurarea procesului educațional.

Planul adoptat astăzi prevede continuarea activităților didactice în Semestrul al doilea al anului universitar în curs în maniera în care acestea au început, majoritatea programelor desfășurându-și activitățile în format hibrid, urmând ca, până la data de 11 aprilie 2022, să fie parcursă o tranziție graduală de la hibrid la formatul clasic”, precizează universitatea.

INFO: Hotărârea de astăzi a Senatului UVT  va fi publicată, în secțiunea dedicată: https://uvt.ro/ro/organizare/senat-uvt/hotararile-senatului-uvt/hotararile-senatului-din-2022/.

Universitatea Babes Bolyai E1544007936141
Universitatea Babeș-Bolyai reia cursurile față în față pe 28 martie / Instituția pune față în față “experiența foarte bună” a predării online și recomandările europene cu dorința autorităților naționale: “Nu recomandăm trecerea intempestivă” care poate bulversa semestrul
edupedu.ro

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) va începe activitățile ce presupun prezență fizică pe 28 martie, în urma ridicării stării de alertă, potrivit unei decizii a Consiliului de Administrație, ce urmează să fie supusă aprobării senatului universității. Într-un comunicat ce anunță decizia, instituția pune față în față experiența “foarte bună” a predării la distanță/online și recomandările Comisiei Europene privind digitalizarea în educație cu dorința autorităților de a reveni la predarea clasică. UBB spune că înțelege această dorință, în condițiile prevederilor legale, dar spune că “nu recomandăm trecerea intempestivă care poate bulversa academic și administrativ semestrul aflat în derulare”.

Universitatea consideră drept rațional ca în actualul semestru activitățile să continue așa cum au început, urmând ca din noul an universitar, “să avem activitățile academice doar în format clasic (acreditat), augmentat de elemente hibride acolo unde ne-ar permite reglementările convenite în baza unei analize/dezbateri naționale solicitate de strategia Comisiei Europene pentru universități.”

Potrivit deciziei CA a UBB, din 28 martie:

  • Activitățile ce presupun prezența fizică și participarea obligatorie se desfășoară doar față în față
  • Activitățile unde participarea nu este obligatorie se vor desfășura față în față sau față în față și online.

Până pe 29 martie, activitățile academice se vor desfășura ca până acum. Examenele din sesiune și cele de finalizare a studiilor se vor desfășura doar față în față.

Revenirea la formatul față în față se va vace “cu atenție la promovarea sănătății comunității UBB (în condițiile în care pandemia nu a fost încă depășită complet)”, mai prevede decizia CA.

Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iasi 820x481
Universitatea Al. I. Cuza din Iași reia activitățile față în față cel târziu pe 4 aprilie – anunț oficial
edupedu.ro

Senatul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a validat, joi, propunerea Consiliului de Administrație ca toate facultățile să reia activitățile didactice cu prezență fizică cel târziu pe data de 4 aprilie 2022, potrivit unui comunicat de presă.

  • Acesta oferă o serie de clarificări după informațiile confuze apărute în urma deciziei conducerii universității de a relua activitățile cu prezență fizică după o perioadă de suspendare.

Potrivit comunicatului, până pe 4 aprilie se vor face demersurile necesare desfășurării în bune condiții a activităților didactice cu prezență fizică (elaborare orar, cazări studenți). Tot până atunci, “activitățile didactice care în mod obligatoriu se desfășoară față în față vor fi transmise în mod concomitent și online. Activitățile didactice care nu pot fi desfășurate în format fizic în această perioadă vor fi recuperate până la sfârșitul semestrului al II-lea, din anul universitar 2021-2022.”

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași anunță și o sesiune de cazare pentru studenți, în funcție de punctajul obținut în primul semestru, sesiune organizată în perioada 10 – 31 martie:

  • Până la data de 14.03.2022 studenții depun solicitările de cazare la facultăți;
  • În perioada 16.03.2022 – 17.03.2022 se vor afișa la facultăți listele cu studenții care au primit cazare;
  • În perioada 18.03.2022 – 20.03.2022 se vor elibera dispozițiile de cazare;
  • Pe data de 21.03.2022 se anulează dispozițiile de cazare ale studenților care nu s-au cazat, prin considerarea depășirii termenului de valabilitate al acestora și se raportează locurile rămase disponibile;
  • În perioada 22.03.2022 – 31.03.2022 facultățile vor afișa zilnic listele cu studenții care au primit dreptul de cazare în ordinea descrescătoare a mediilor și vor elibera dispozițiilor de cazare cu valabilitate doar în ziua emiterii lor.
La Upt
Premieră! La Universitatea Politehnica Timișoara și-au început activitatea primele grupe de excelență
ziuadevest.ro

E binecunoscut faptul că elevii pasionați de programare și de zona IT în general se îndreaptă spre Universitatea Politehnica Timișoara, mai ales că instituția a încurajat și susținut mereu performanța.

Odată cu debutul celui de-al doilea semestru al actualului an de învățământ, UPT vine cu o nouă premieră – formarea unor grupe de excelență, care să valorifice la maxim potențialul studenților și din rândul cărora să fie, eventual, selectați viitorii profesori sau specialiști de înaltă performanță.

La inițiativa rectorului UPT, conf.univ.dr.ing. Florin Drăgan, au fost formate, pentru început, două grupe de performanță, la Facultatea de Automatică și Calculatoare, respective Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, unde au fost invitați să se înscrie studenții din anul I care au avut rezultate bune la olimpiadele și concursurile din perioada liceului, precum și cei care au obținut rezultate bune la programare în decursul semestrului I.

Grupele de excelență care au început deja, fiecare cu câte 20 de studenți, sunt următoarele:

Tehnici Avansate de Programare;

Sisteme Inteligente cu Microcontrolere și Procesoare.

Înscrierea în cadrul acestor grupe s-a făcut pe bază de invitație, pentru studenții cu rezultate deosebite în liceu și va însemna participarea la activități suplimentare, cu posibilitatea recunoașterii acestora la anumite discipline obligatorii, dar și pregătire supervizată pentru participarea la concursuri.

Cursurile sunt susținute de cadre didactice care au fost în trecut olimpici la disciplinele respective, iar orarul a fost astfel stabilit încât să nu se suprapună cu celelalte cursuri.

Saptamana Lucru Patru Zile Idee Proasta
Săptămâna de lucru de patru zile în România? ”O idee proastă”
rfi.ro

ntroducerea săptămânii de lucru de patru zile în România este o idee proastă. O spune la RFI Petru Dandea, secretar general la Cartel Alfa, care comentează un proiect de lege în acest sens, depus de parlamentari PNL și USR. De partea sa, președintele AOAR, Florin Pogonaru, crede că ar fi un demers greu de pus în practică.

Proiectul de lege privind săptămâna de lucru de patru zile propune ca angajații să poată lucra de luni până joi, zece ore pe zi, pentru a beneficia de un week-end mai lung, adică de vineri până duminică.

Petru Dandea (Cartel Alfa) spune cum i se pare propunerea: ”Proastă, pentru că programul de 8 ore de muncă pe zi a fost un program pentru care organizațiile sindicale au luptat, uneori colegi de-ai noștri chiar pierzându-și viața, pentru ca el să fie acceptat la nivelul economiei de tip capitalist. Programul de 8 ore a fost în final și legiferat, ca să spunem așa, prin Convenția Timpului de Lucru a Organizației Internaționale a Muncii. Aceste 8 ore nu sunt o întâmplare, ci reprezintă o treime din durata efectivă a unei zile, în condițiile în care și specialiștii în domeniul muncii, dar și medicii spun că această proporție de o treime dedicată lucrului este una optimă, pentru că celelalte două treimi ale zilei se presupune că sunt în principal o treime acordată activităților din familie și o treime odihnă necesară recuperării inclusiv a forței de muncă”.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.