EȘTI AICI:
Revista presei – 11 iulie 2022

Revista presei – 11 iulie 2022

Mdvtm3 1
Creații ale licențiaților UVT, într-un fashion show de poveste, la Iulius Gardens
oficialmedia.com

Seara de joi, 7 iulie, a marcat la Iulius Gardens, partener de evenimente al Universității de Vest din Timișoara, ocazia specială de prezentare într-un fashion show de poveste a celor 14 colecții de design vestimentar, creații ale licențiaților UVT cu ocazia finalizării studiilor. Gala MDVTM 2022 a adus în atenția publicului o nouă generație de designeri, care au prezentat prin creațiile lor lumea în care trăim, pornind de la teme generale – politice sau sociale, până la teme personale, precum bullyingul sau pasiunea pentru folclor. Creatoarele și creatorii pregătiți la UVT, absolvenți ai programului de licență „Modă – design vestimentar”, au produs emoții și surprindere, bucurie și reală încântare, prin etalarea colecțiilor lor originale și proaspete, câte 5 creații înscrise în fiecare dintre cele 14 colecții prezentate.

În cadrul show-ului au fost promovate colecțiile semnate de absolvenți 2022 ai Facultății de Arte și Design, programul „Modă – design vestimentar”:

Cerneală adâncă/Deep Ink, colecție semnată de Maria-Patricia Airinei, Coordonator Lect. asoc. dr. Corina Mutu;
Acasă/Home, colecție semnată de Florin Darius Breje, Coordonator Lect. asoc. dr. Corina Mutu;
Evadare – Protejează-mi Sufletul!/Escape – Protect My Soul!, colecție semnată de Robert-Andrei Rus, Coordonator Lect. univ. dr. Eugenia Elena Riemschneider;
Rulând în piele/Rolling in leather, colecție semnată de Maria-Alexandra Liliac, Coordonator Lect. univ. dr. Cristina Lazăr;
Orașul viselor/City of dreams, colecție semnată de Alexandra Măduța, Coordonator Lect. univ. dr. Cristina Lazăr;
Cicatrici/Scars, colecție semnată de Mara Popa, Coordonator Lect. univ. dr. Sandra Chira;
Fișier lipsă: emotion.Dll/Missing file: emotion.Dll, colecție semnată de Claudiu-Raul Pașcalău, Coordonator Lect. univ. dr. Sandra Chira;
Taie-mă în două/Cut me in half, colecție semnată de Andrada-Maria Petrariu, Coordonator Lect. asoc. dr. Corina Mutu;
Culoarea Artei/Art Color, colecție semnată de Oana Naslău, Coordonator Lect. univ. dr. Cristina Lazăr;
Urmărește iepurele alb/Follow the white rabbit, colecție semnată de Mălina Andreea Popa, Coordonator Lect. univ. dr. Sandra Chira;
Mignonette, colecție semnată de Andrada Roșu-Ciobanu, Coordonator Lect.univ.dr. Sandra Chira;
Not sorry about your fragile masculinity, colecție semnată de Ovidiu Gheoghiță, Coordonator Conf. univ. dr. Andreea Palade Flondor;
Neînfricatele timpuri vechi/Brave Old Time, colecție semnată de Evelina – Elena Tănasie, Coordonator Lect. asoc. dr. Corina Mutu;
Clash on Perfection, colecție semnată de Anamaria Mihaela Vișovan, Coordonator Lect. dr. univ. Sandra Chira.

Rectorul UVT, Marilen Gabriel Pirtea: „Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) apreciază și promovează excelența, nu doar în liniile fundamentale ale educației și cercetării, cât și în diversele domenii ale artelor și sporturilor. În lumea dinamică a designului vestimentar, acolo unde toate luminile reflectoarelor se află îndreptate spre colecțiile cele mai noi, tinerii creatori, printre care se află și cei formați la Facultatea de Arte și Design din UVT, sunt într-o competiție continuă pentru recunoaștere și succes. Competitivitatea și ambiția sunt note definitorii ale acestui domeniu artistic și comercial, supus evaluării publicului, una dintre cele mai vizibile și expresive specializări pe care UVT o oferă și în cadrul admiterii 2022. Felicitări celor 14 artiști ai designului vestimentar, care au încântat publicul în fashion show-ul prin care și-au prezentat creațiile de finalizare a studiilor. Mulțumim partenerului nostru pentru evenimente, Iulius Town, pentru oportunitatea de a realiza împreună, în Iulius Gardens, această producție unică, prin care s-au pus în valoare creațiile absolvenților UVT.”

Biserica
In prezenta IPS Ioan, absolventii de master si licenta de la Teologie au depus juramantul
ziuadevest.ro

Prin programului stabilit de Universitatea de Vest din Timișoara,  s-a desfășurat la sediul Facultății de Teologie din cadrul UVT proba scrisă la disciplina Dogmatică, pentru absolvenții ciclului de licență promoția iulie 2022.

Joi, 7 iulie a fost rândul absolvenților programului de master Religie, Cultură, Societate să își susțină dizertațiile.

Vineri 8 iulie, de dimineață, a avut loc susținerea lucrărilor de licență, în fața comisiei profesorale prezidate de pr. conf. dr. Constantin Jinga.

La orele prânzului, la biserica paraclis mitropolitan C.D. Loga din Timișoara, în prezența Înaltpreasfințitului Părinte Mitropolit Ioan, a avut loc o slujbă de Te Deum, săvârșită de părintele ierom. dr. Rafael Povîrnaru, după care absolvenții ciclului de licență și de master ai promoției iulie 2022 și ai unor promoții anterioare au depus jurământul.

La final, Înaltpreasfinția Sa a adresat un cuvânt de binecuvântare și de încurajare absolvenților și a mulțumit cadrelor didactice ale facultății pentru implicare și purtare de grijă.

 

Iovescu 700x360
UVT are un campion mondial la karate
debanat.ro

Denis Iovescu, student la Facultatea de Educațiea Fizică și Sport din cadrul UVT a devenit Campion Mondial la Karate prin câștigarea întrecerii finale din competiția organizată în SUA (Florida) de către Federația WUKF.

Denis Iovescu, pregătit de către antrenorul Bede Laszlo Arthur, a fost desemnat anul trecut cel mai mai bun sportiv al județului Timiș, la sporturile neolimpice, de către Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Timiș.

Desfășurat între 2 și 7 iulie 2022 în Florida (USA), Campionatul Mondial de Karate a fost organizat de Federația WUKF, participând un număr total de 1470 de sportivi din 34 de țări. Ca membru al Lotului Național de Karate, sportivul Denis Iovescu a luptat la mondialul din Florida cu adversari din Slovacia, Anglia și SUA, intrând în finală, competiție în care l-a învins cu 5-0 pe cel de-al doilea finalist, sportiv din Danemarca, devenind Campion Mondial la categoria de 85 kg. La probele de echipă, lotul României s-a clasat pe locul 2.

Rectorul UVT, Marilen Gabriel Pirtea: „Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) apreciază, stimulează și premiază excelența, atât în educație și cercetare, cât și în diversele domenii ale artelor și sporturilor. Denis Iovescu este unul dintre sportivii excepționali care urcă pe prima treaptă a podiumului mondial, student prin care județul Timiș și Universitatea de Vest din Timișoara se poziționează pe harta internațională a performanțelor sportive. Cultura sportivă este una a armoniei și sănătății, iar la UVT aceste calități sunt foarte bine apreciate. Performanța lui Denis Iovescu, situată la cea mai înaltă cotă mondială, ne bucură și ne ambiționează pe mulți dintre noi și vine să confirme politica universitară specifică UVT, orientată spre susținerea culturii sportive”.

Primaria Timisoara
Universitatea Babeș Bolyai va studia școlile timișorene pentru 16.000 de euro, bani de la Primăria Timișoara
debanat.ro

Universitatea Babeș Bolyai din Cluj va primi 16.000 de euro de la Primăria Timișoara pentru a studia timp de patru luni școlile din capitala Banatului. Contractul va trebui să ofere la final concluzii despre ce și cum ar trebui să investească municipalitatea în domeniul școlar, acordarea contractului fiind realizată prin încredințare directă.

Chiar dacă are un departament de specialitate pentru învățământ, iar municipalitatea și chiar primarul Dominic Fritz are membri în consiliile de administrație ale școlilor timișorene, primăria a decis că are nevoie de acest studiu.

Prin realizarea studiului se urmărește atingerea următoarelor obiective specifice: eliminarea disparităților urban – urban și urban – rural, în ceea ce privește echiparea teritoriului cu dotări de învățământ, pe fiecare nivel de instruire, corelarea gradului de ocupare al teritoriului cu infrastructuri educaționale cu tendințele demografice actuale”, scrie în caietul de sarcini. Specialiștii clujeni vor oferi informațiile și cadrul tehnic necesar pentru „direcționarea eficientă a investițiilor publice pentru dezvoltarea sistemului educațional”.

Primăria Timișoara vrea să știe de ce este nevoie în unitățile de învățământ din oraș. Pentru asta, a încheiat, prin achiziție directă, cu Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, un contract de realizare a unui „studiu privind asigurarea dotărilor publice de învățământ. Prin raportare la informațiile obținute prin realizarea studiului, investițiile viitoare în infrastructura educațională vor ține cont de necesitățile reale din municipiu și zona sa urbană funcțională, în funcție de nivelul de învățămnt, gradul de ocupare a sălilor de clasă, condițiile minime de funcționare, corelat cu trendul demografic al fiecărui areal în parte”, se spune în documentația contractului.

Universitatea De Științe Agricole Si Medicină Veterinară A Banatului 300x200
Studenți din peste 30 de țări vor da admitere la o mare universitate timișoreană
banatulazi.ro

Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului din Timișoara dă startul înscrierilor pentru admiterea la facultate.

Instituția de învățământ superior pune la dispoziția candidaților aproximativ 1.000 de locuri bugetate în cele șase facultăți, spune rectorul USAMVB, Cosmin Popescu.

Audio aici: http://www.radiotimisoara.ro/2022/07/10/usamvb-da-startul-inscrierilor-pentru-admiterea-la-facultate/

Universitatea de Științe Agricole oferă programe de studii în franceză și engleză pentru studenți din peste 30 de țări. În plus, USAMVB, oferă, în acest an, și 500 de locuri cu taxă.
Inscrierile se pot face începând din 11 iulie până în data de 27 iulie.

Steaguri.uvt 681x411
S-a dat startul înscrierii la facultate. Universitățile organizează admiterile în perioada aceasta și vin cu programe noi
euronews.ro

S-a dat startul înscrierii la facultate. Universitățile organizează admiterile în perioada aceasta și vin cu programe noi, mai adaptate la piața muncii, spun reprezentanții lor. De asemenea, elevii vor susține examene scrise de admitere la specializări ca Medicină sau Drept.

Taxele sunt, în general, aceleași ca anul trecut

Universitățile continuă încrierile online și anul acesta, iar taxele sunt, în general, aceleași ca anul trecut. La Universitatea de Vest din Timișoara, viitorii studenți pot alege între 73 de programe de studiu la licență și alte 85 la master.

Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest: „Nu există facultate în UVT care să genereze admitere doar pe bază de dosar sau de universitate. Avem un filtru, o selecție. Sunt 80 de întrebări, teste, specifice fiecărei facultăți, din care ei trebuie să obțină minim nota 5. Se ponderează în funcție de specificul facultății cu mediile de la BAC și se generează o ierarhie.”

Facultățile vor păstra și sistemul online, pe care-l vor integra în programele de studii, dar așteaptă și niște reguli de la ARACIS privind acest gen de program hibrid.

Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest: „Va fi un mixt al lucrurilor. Partea de față în față va fi majoritară, dar nu neglijăm și partea de învățământ online.”

La Universitatea din București sunt aproximativ 19.500 de locuri scoase

La Universitatea din București sunt aproximativ 19.500 de locuri scoase la concurs, dintre care 8.000 sunt bugetate. Universitatea inaugurează și noi domenii de studiu.

Mirabela Amarandei, purtător de cuvânt al Universității București: „Științe cognitive la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Robotică, un program comun Facultatea de Fizică – Facultatea de Matematică-Informatică, Facultatea de Geografie va deschide pe geografia turismului la secția de la Focșani. Sunt facultăți care vor merge pe varianta admiterii prin examen. Aici avem Facultatea de Drept a Universității din București, o variantă mixtă, adică combină un examen cu medii de la BAC, scrisoare de intenție, ori cu mediile de la specializările lor, Facultatea de Litere, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării.”

Durata De Viata Activa 2021 Eurostat E1657185248288
Durată de viață activă profesional în UE: cum stă România, cum stau celelalte state
cursdeguvernare.ro

Românii au cea mai scurtă durată de viață activă profesional din Uniunea Europeană  (31,3 de ani), urmați de italieni (31,6 ani) și greci (32,9 ani). Media UE este de 36 de ani.

Cei mai mulți ani de muncă sunt estimați pentru olandezi (42,5 ani), suedezi (42,3 ani) și danezi (40,3 ani), potrivit estimărilor Eurostat pe 2021.

Media duratei estimate de viață activă profesional a revenit la nivelul pre-pandemie. Din 2001, a crescut constant în UE, de la 32,0 ani în 2001 până la 35,9 ani în 2019, apoi a coborât până la 35,6 ani în 2020.

Pentru bărbați, durata estimată a vieții profesionale a fost în medie de 38,2 ani în UE în 2021.
Cele mai lungi durate au fost înregistrate în Țările de Jos (44,3 ani) și Suedia (43,6 ani), iar cele mai scurte în Bulgaria (34,6 ani) și România (35,0 ani).

Pentru femei, durata medie a vieții profesionale în UE a fost de 33,7 ani, cele mai lungi durate fiind înregistrate tot în Suedia (41,0 ani) și Țările de Jos (40,5 ani), iar cele mai scurte în Italia (26,9 ani) și România (27,4 ani).

Durata medie de viață activă ( ”duration of working life” în lb. engleză) măsoară durata în care o persoană cu vârsta de 15 ani va fi activă (fie angajată, fie șomeră) pe parcursul întregii vieți. Calculul este făcut în funcție de datele demografice și de cele din piața muncii și se referă la populația rezidentă, fără legătură cu țara în care persoanele în cauză lucrează.

Shutterstock 2025371867 NWI0
Care pot fi beneficiile utilizării telefoanelor mobile în școli
scoala9.ro

Dezbaterile pro și contra folosirii mobilelor în instituțiile de învățământ preuniversitar continuă în întreaga lume. În Franța, de exemplu, acestea sunt interzise în timpul orelor de curs. O cercetare publicată de site-ul australian The Conversation arată, însă, că telefonul mobil poate însemna mai mult pentru un elev decât o metodă ușoară de distragere a atenției: îl poate ajuta să dobândească abilități noi.

În timp ce, în Marea Britanie, majoritatea copiilor primesc un telefon înainte de 11 ani, în China, 88% dintre elevii între 6 și 9 ani au deja propriul smartphone.

Cei care au un telefon este foarte posibil să îl ia cu ei la școală - poate încurajați să facă acest lucru de către părinți, din motive de siguranță. Pentru școli, însă, telefoanele mobile pot fi considerate o sursă de distragere a atenției, scrie The Conversation. Și Franța pare să fie de acord cu acest lucru, căci francezii au interzis utilizarea telefoanelor mobile în timpul orelor de curs. Totuși, noi cercetări efectuate cu profesori din China au arătat că interzicerea telefoanelor mobile la școală este dificil de aplicat, potrivit sursei citate.

O altă abordare ar putea fi adoptarea unor politici școlare - reguli sau recomandări - care să accepte telefoanele în instituții.

Un studiu recent al The Conversation sugerează că elevii, chiar și în școlile primare, ar putea avea maturitatea necesară pentru a contribui la elaborarea unor politici adecvate.

Pe de altă parte, unele cercetări au constatat că interzicerea utilizării telefoanelor mobile poate îmbunătăți performanțele academice ale elevilor, în special în cazul elevilor din medii defavorizate. Dar acest lucru nu a fost constatat în mod constant în alte studii de cercetare, subliniază The Conversation.

Profesor World Vision
96% dintre profesori și-ar dori să fie consultați când se iau decizii în Educație
spotmedia.ro

96% dintre profesorii chestionați de World Vision România într-un sondaj spun că își doresc să fie consultați prin chestionare privind deciziile luate în domeniul educației școlare (75% în mare măsură și 21% în măsură medie).

Pentru a răspunde acestei nevoi, Fundația a lansat proiectul „Inspectoratul” Școlar Civic, prin care va crea prima platformă de consultare online integrată pentru profesori, elevi și părinți.

În cadrul proiectului, World Vision a realizat un prim chestionar online de consultare, completat de 375 dintre cele 570 cadre didactice înscrise în proiect, în prima săptămână după lansare.

Conform chestionarului, dacă ar avea ocazia să transmită un mesaj către factorii de decizie la nivel național sau județean, 27% din cadrele didactice înscrise în proiect ar solicita în primul rând „mai puține schimbări”.

Așa cum detaliază respondenții, atunci când aceste schimbări sunt totuși necesare, ar trebui să aibă în vedere o consultare largă a profesorilor, să fie anunțate și explicate din timp, să aibă la bază studii de impact și o analiză a consecințelor administrative ale acestora, pentru a evita blocaje în activitatea școlilor.

În al doilea rând, 19% dintre respondenți ar solicita factorilor de decizie să cunoască mai bine realitățile din teren, să experimenteze direct contextele dificile cu care școlile se confruntă.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.