EȘTI AICI:
Revista presei – 10 septembrie 2021

Revista presei – 10 septembrie 2021

CUlogolandscape
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu aderă la Consorțiul Universitaria
juridice.ro

Vineri, 3 septembrie 2021, Consiliul de Administrație al Universitaria a votat în unanimitate pentru includerea Universității „Lucian Blaga” din Sibiu în consorțiu, potrivit unui comunicat.

Prof. Sorin Radu, rector: „Intrarea în Consorțiul Universitaria marchează un moment definitoriu pentru istoria universității noastre. Acest act constituie în egală măsură o recunoaștere, o oportunitate și o obligație: o recunoaștere, pentru că în acest fel am fost validați la modul cel mai oficial ca una dintre universitățile de elită ale României; o oportunitate, pentru că vom avea ocazia și chiar ne dorim să ne implicăm mai mult în elaborarea de strategii comune, propuneri și soluții în domeniul legislației și al reglementărilor învățământului superior românesc; dar și o obligație, pentru că acest nou statut antrenează o serie de responsabilități academice, administrative și etice, pe care, însă, sunt convins că avem capacitatea să le îndeplinim într-o manieră performantă și onorabilă.”

Consorțiul Universitaria reprezintă cea mai prestigioasă alianță de universități din România, cuprinzând Academia de Studii Economice din București, Universitatea din București, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea de Vest din Timișoara și Universitatea din Craiova.

Universitatea Din Bucuresti Foto Unibuc Ro E1559041658145 960x471 (1)
Universitatea din Bucureşti propune candidaţilor cinci noi programe de licenţă şi master pentru admiterea de toamnă
edumanager.ro

Universitatea din Bucureşti propune candidaţilor cinci noi programe de licenţă şi master pentru admiterea de toamnă, care are loc în perioada 1-20 septembrie 2021, informează un comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior.

Potrivit sursei citate, două dintre specializările nou acreditate propun viitorilor studenţi şi masteranzi cursuri în limbile engleză şi germană.

Cele cinci programe de licenţă şi masterat se desfăşoară în cadrul facultăţilor de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei (licenţă – Ştiinţe cognitive, în limba engleză), Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării (master – Modă, publicitate, consum), Administraţie şi Afaceri (licenţă – Administrarea afacerilor, la Focşani), Drept (master – Drept economic european, în limba germană) şi Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul” (master – Spiritualitate creştină şi viaţă sănătoasă).

Astfel, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universităţii din Bucureşti scoate la concurs, pentru anul universitar 2021-2022, un număr de 60 de locuri pentru noua specializare Ştiinţe cognitive, ale cărei cursuri şi seminare vor fi susţinute în limba engleză. Programul propune viitorilor săi studenţi cursuri din domenii academice tradiţionale precum psihologie, ştiinţe cognitive, lingvistică, filosofie şi neuroştiinţe.

Admiterea pentru unul dintre cele 60 de locuri – dintre care 5 la buget – se realizează online în perioada 9-16 septembrie 2021 pe baza unui dosar şi a unui eseu motivaţional redactat în limba engleză.

Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării a Universităţii din Bucureşti propune candidaţilor, prin noul program masteral Modă, publicitate, consum o direcţie multidisciplinară, cercetarea modei şi a fenomenului impus de aceasta presupunând multiple abordări, atât sociologice, istorice, artistice, cât şi comunicaţionale. Noul program va aduce în faţa masteranzilor cadre didactice de la trei facultăţi ale UB – Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Facultatea de Istorie şi Facultatea de Administraţie şi Afaceri.

„Admiterea pentru cele 14 locuri bugetate şi pentru cele 36 de locuri cu taxă se realizează online, pe platforma disponibilă aici, în perioada 1-12 septembrie 2021, şi constă într-o probă scrisă (eseu motivaţional) şi o probă orală (prezentarea eseului motivaţional)”, se arată în comunicat.

De asemenea, Facultatea de Administraţie şi Afaceri a Universităţii din Bucureşti scoate la concurs, pentru anul universitar 2021-2022, la Focşani, un număr de 75 de locuri pentru noua specializare, Administrarea Afacerilor. „Programul urmăreşte să creeze viitori specialişti cu multiple competenţe în domeniul afacerilor mici şi mijlocii, care să contribuie la crearea unui nou statut al omului de afaceri, în general, şi al antreprenorului, în special, ca principali actori ai sistemului economic concurenţial”, afirmă sursa citată.

Şi Facultatea de Drept a Universităţii din Bucureşti organizează, începând cu anul 2021-2022, programul de master internaţionalizat Drept economic european, în limba germană. Programul se va desfăşura în colaborare cu Facultatea de Drept a Universităţii din Wurzburg şi va reuni cadre didactice prestigioase ale universităţii partenere, ale Facultăţii de Drept a Universităţii din Bucureşti, dar şi ale altor universităţi din România şi Germania.

Hackathon Timisoara
Hack2Change – un nou hackathon organizat de Universitatea Politehnica Timisoara
opiniatimisoarei.ro

In cadrul proiectului EUROPEAN UNIVERSITIES – E³UDRES² – Engaged and Entrepreneurial European University as Driver for European Smart and Sustainable Regions (Universitatea antreprenoriala europeana promotor pentru regiunile inteligente si sustenabile) din care Universitatea Politehnica Timisoara face parte alaturi de alte cinci universitati europene, in zilele de 23-24 septembrie 2021 va fi organizat hackathon-ul Hack2Change. Tema principala abordata in cadrul competitiei va fi: „Regiuni inteligente si durabile” (”Smart and Sustainable Regions”), la care se mai adauga trei teme secundare: Economie circulara, Bunastare si imbatranire activa si Contributia umana la inteligenta artificiala.

Studentii Universitatii Politehnica Timisoara, alaturi de toti cei interesati de subiect, sunt invitati sa participe la evenimentul desfasurat in format online, avand posibilitatea sa descopere lucruri noi, sa interactioneaze cu echipe internationale si sa-si puna amprenta asupra viitorului regiunilor noastre Europene. Mai mult, participantii vor beneficia de sprijin din partea mentorilor si isi vor putea demonstra competentele intr-un cadru competitiv, reusind in acelasi timp sa isi extinda reteaua de networking prin crearea de contacte la companii nationale si internationale de renume, toate acestea in cele 36 de ore cat dureaza evenimentul.

Studentii, coordonati de mentori consacrati, precum Sl.univ.dr.ing. Silviu Vert (UPT), Sl.univ.dr.ing. Alexandru Iovanovici (UPT), Andrei Cosmin Munteanu (Cowork) si Mihai Balint (CityRadar), vor cauta raspunsuri la modul in care tehnologiile viitorului vor contribui la bunastarea cetatenilor oraselor inteligente, challenge-ul propus de UPT in parteneriat cu Cowork fiind intitulat ”How might we enrich the wellbeing of Smart City inhabitants?”.

Inregistrarea participantilor este deschisa pana pe 12 septembrie 2021 si poate fi facuta la https://eudres.eu/hackathon-2021.

Foto Salvati Copiii Missing Children 820x547
Cum restabileşti echilibrul emoţional al copiilor în perioada pandemiei? Aproximativ 65% au sentimente de neputinţă, de singurătate şi de frică de izolare de cei dragi – Salvați Copiii
edupedu.ro

Un copil din trei s-a confruntat cu stări de anxietate şi a avut nevoie de consiliere şi suport psiho-emoţional, procentul crescând la peste 50% în cazul adolescenţilor, mergând până la consecinţe extrem de grave, şi anume tentative de suicid, potrivit Salvaţi Copiii România. ONG-ul organizează, în perioada 7 – 10 septembrie, la Bran, cea de-a treia ediţie a Taberei Sănătăţii, la care participă 80 de copii din întreaga ţară, pentru a lua parte la dezbateri şi activităţi ce au ca scop reducerea impactului pandemiei asupra bunăstării lor mintale şi asupra sănătăţii generale.

În  doar 8,1% dintre cazurile care au apelat la serviciile de consiliere ale psihologilor organizaţiei în primul an de pandemie, diagnosticele au fost independente de contextul pandemic (opoziţionism, ADHD/ADD, tulburări de vorbire, intelect liminar sau tulburări de neurodezvoltare), arată datele unei anchete realizate de Salvaţi Copiii România în luna iunie.

De asemenea, cercetările recente realizate de Salvați Copiii la nivel internaţional evidenţiază faptul că unul din patru copii se confruntă cu anxietatea. De la debutul pandemiei, aproximativ 65% dintre copii au sentimente de neputinţă, de singurătate şi de frică de izolare de cei dragi.

În anul marcat de restricţiile sociale impuse de pandemie (martie 2020 – martie 2021), printre care închiderea şcolilor şi trecerea la educaţia online, centrele de consiliere ale Organizaţiei Salvaţi Copiii au preluat copii şi adolescenţi care au dezvoltat diferite tulburări emoţionale, în proporţie majoritară dezvoltate pe fondul contextului psiho-social.

Adriana Balaj 728x336
Adriana Balaj, profesoara de istorie din Timisoara, premiata la Gala Excelentei in Educatie. A strabatut zeci de kilometri facand naveta intre 7 localitati sa-i invete carte pe copii, a facut machete cu transee, iar elevii ei au trimis ‘scrisori de pe front’
opiniatimisoarei.ro

Avem un nou laureat la Gala MERITO. Adriana Balaj, profesoara de Istorie in Timisoara, s-a numarat, miercuri seara, printre cei 12 dascali valorosi din toata tara care au primit prestigiosul premiu al editiei a VI-a, eveniment desfasurat sub Inaltul Patronaj al Presedintelui Romaniei.

An de an, la Gala MERITO sunt onorati profesorii care pun pasiune, daruire, vocatie si inovatie in meserie si care isi lasa amprenta asupra generatiilor de copii carora le insufla dragostea pentru invatatura.

La doar 30 de ani, Adriana Balaj este un reper al tinerei generatii de dascali cu har, iubiti de elevi, care cred cu tarie in schimbarea sistemului de educatie.

Are o poveste fascinanta care a inceput imediat dupa terminarea facultatii. Ani la randul a facut naveta intre Timisoara si mai multe localitati din judet, unde, a predat la peste 10 scoli si i-a invatat pe copii Istorie si Educatie Civica.

Acum preda la Scoala Gimnaziala 1 si la Scoala Babel din Timisoara.

Intr-un interviu acordat sparknews.ro povestea ca mereu a vrut sa fie pentru elevii sai profesorul pe care si-l dorea ea pe cand era pe bancile scolii. „Profesorul caruia ii pasa de tine si iti arata asta, care e corect, dar uman, care greseste si isi asuma, care e si amuzant, dar la care stii ca poti sa fugi atunci cand ai o problema serioasa. Omul care invata continuu. Profesorul care te intreaba cum esti si te face sa simti ca te vede si in ochii lui esti valoros”, declara Adriana Balaj.

Folosind metode care nu pun accentul pe memorare, ci pe incurajarea copiilor sa-si valorifice ideile si sa invete prin joaca, a reusit sa ii faca pe elevi sa indrageasca istoria prin fel si fel de activitati, i-a determinat sa scrie ‘scrisori de pe front’ familiilor lor, le-a facut machete cu transee pentru a intelege razboaiele. Astfel, copiii Adrianei Balaj si-au insusit cronologii, cauze, strategii, au retinut informatii despre aliante, despre conflictele militare si ce au insemnat si inseamna ele pentru omenire.

Download (2)
Punct final la admiterea de toamnă la UAIC. Cinci candidaţi pe loc bugetat, Psihologia e iar vedetă
ziaruldeiasi.ro

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi (UAIC) a finalizat procedura de admitere de toamnă pentru noul an universitar - 2021. În total, conform cifrelor comunicate de instituţia de învăţământ superior, au fost depuse 1.285 de dosare la cele 12 facultăţi ale instituţiei de învăţământ superior care au organizat admitere şi în această toamnă, şi 379 de dosare pe locurile pentru studenţii români de pretutindeni.

Nu ştim exact o distribuţie a locurilor pe facultăţi, fiindcă nu a fost publicată de universitate, însă ştim că au fost scoase în total 261 de locuri la buget, ceea ce înseamnă că, pentru aceste locuri, a existat o concurenţă la nivel de universitate de circa 5 candidaţi pe un loc. Mergând specific pe fiecare facultate în parte, observăm că au fost depuse 52 de dosare la Biologie, 18 la Chimie, 415 la FEAA (o treime din total au fost la această facultate), 154 la Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice, 8 la Fizică, 76 la Geografie şi Geologie, 34 la Istorie, 105 la Litere, 11 la Matematică, 361 la Psihologie şi ştiinţe ale educaţiei, 36 la Teologie Ortodoxă şi 15 la Teologie Romano-Catolică.

În urma unei analize exclusiv a numărului de dosare, fără să ştim locurile scoase la concurs, putem observa faptul că Facultatea de Economie şi Administrare a Afacerilor a strâns aproape o treime din dosare, însă trebuie reţinut şi faptul că oferta educaţională, ca număr de specializări, este mult mai mare decât în cazul altor facultăţi.

Continuă interesul pentru Psihologie şi în sesiunea de toamnă, cu cele 361 de dosare, iar singurele alte facultăţi cu peste 100 de dosare mai sunt Filosofia şi Literele. Surprinde şi numărul mare de dosare depuse la cele două facultăţi de teologie - rivalizând, la Facultatea de Teologie Romano-Catolică fiind la unul dintre cele mai mari niveluri din ultimii ani.

646x404 (19)
Şcoala omoară curiozitatea şi creativitatea copiilor: „Învăţarea pentru note şi examene e un factor distructiv esenţial pentru creativitate”
adevarul.ro

Un studiu internaţional publicat de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică arată că un copil de 10 ani este mult mai curios şi mai creativ decât unul de 15 ani. Sistemele de educaţie performante susţin dezvoltarea acestor abilităţi foarte valorizate pe piaţa muncii, însă în şcolile din România nu se gândeşte nimeni la ele.

Mintea deschisă, responsabilitatea, curiozitatea, creativitatea, sociabilitatea sunt abilităţi preţuite în foarte multe joburi şi de multe din ele depinde succesul individului. Însă un studiu internaţional publicat de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD) arată că un copil de 10 ani, comparativ cu unul de 15 ani, este mai curios şi mai creativ, şi are mai multe abilităţi socio-emoţionale legate direct de performanţa academică. Totodată, studiul pune în evidenţă diferenţe de autoevaluare între fete şi băieţi, care stau la baza opţiunii în carieră.

O altă concluzie a studiului arată că diferenţele legate de vârstă sunt mult mai pronunţate în cazul fetelor decât al băieţilor, atunci când vine vorba despre imaginea lor privind propria creativitate. La vârsta de 15 ani, fetele exprimă, în medie, un nivel semnificativ mai scăzut al creativităţii decât băieţii, deşi părinţii şi profesorii evaluează în mod similar fetele şi băieţii, în ambele grupe de vârstă. Una dintre posibilele explicaţii ar fi aceea că băieţii sunt mai încrezători în abilităţile lor creative, pe când fetele au evaluări mai realiste privind propriile abilităţi. Iar dacă adolescenţii asociază talentul creativ („a avea imaginaţie”, „a găsi soluţii pe care alţii nu le văd”) cu băieţii mai degrabă decât cu fetele, acest lucru se va reflecta în alegerile privind cariera. Atât profesorii, cât şi şi părinţii sunt cei care pot să ajute copiii să facă evaluări realiste ale propriilor abilităţi, astfel încât să înlăture impactul negativ al stereotipurilor.

 

Scoalatoaletabacau FotoMituș(20) V1m3
Comisii, comitete, grupuri de lucru pentru „echitate”. Un cuvânt care nu mai înseamnă nimic
scoala9.ro

Există șapte comisii și grupuri de lucru care printre altele trebuie să rezolve problemele de inechitate din școala românească. De la toate avem documente de politici care nu ajung niciodată să fie implementate și poze cu zâmbete, perfecte în campanii electorale. Și mai avem și copii care nu au cu ce să ajungă la școală, care nu au ce să mănânce, copii veșnic uitați la marginea societății. O analiză realizată de Antonia Pup despre obsesia politicienilor de a rula cuvinte grele prin discursuri și rapoarte până le dezbracă de conținut.

Nimic nu pare să se mai compare cu voluptatea derivată din apartenența la un comitet, comisie sau grup de lucru în domeniul educației, unde, în general, se participă la dezbateri, oamenii au unde să își spună oful, ca la terapia de grup. Tonul a fost dat de abordarea down-top (implicarea câtor mai multe categorii sociale în dezbaterea liniilor directoare ale proiectului România Educată) în conturarea unui nou proiect de lege a educației naționale - care pare să fie produsul orgoliului personal al președintelui Iohannis, care a subliniat în repetate rânduri nevoia unei legislații actualizate. Dacă dezbaterile în format academic au un set de reguli și se bazează pe o confruntare de idei, dezbaterile mix - politic - societate civilă - experți nu au la bază confruntarea unor puncte de vedere distincte, cât aruncarea vinei într-o curte cât mai spațioasă, confortabilă, convenabilă tuturor părților. Cel mai adesea vei auzi în cadrul unor astfel de grupuri de lucru deplângerea atitudinii clasei politice din ultimii 30 de ani cu privire la educație - prezentă adeseori și în discursurile guvernanților. După exercițiile de revoltă la adresa clasei politice de vină pentru tot ce merge prost în școala românească, grupurile de lucru/comitetele/comisiile trec în faza identificării de soluții; de multe ori, ele sunt atât de generale, încât să satisfacă toate categoriile sociale prezente la masa discuțiilor. Toți ne dorim echitate, toți ne dorim ca fiecare copil să poată merge la școală - vei auzi, probabil, la cvasi majoritatea acestor adunări. Problema este că, observând traseul politicilor educaționale și urmărind filosofia „să fie bine, ca să nu fie rău”, distanța dintre buna intenție și decizie se dilată simțitor.

Marele păcat al acestui tip de guvernare în politica educațională? Ajungem să aplaudăm banalități îmbrăcate în poleiala revoluționară, cum ar fi aplicând patalamaua „echitabil” faptului că Ministerul a decis să elimine o rubrică dintr-un catalog - cea referitoare la profesiile părinților/datele referitoare la locul de muncă. Cu toții suntem de acord că această colectare de date nu își are rostul (ar avea pentru sociologii cu adevărat dornici să creioneze studii de politică socială și educațională la nivel micro, pentru măsuri eficiente la nivel local), dar este trist, pentru că trebuie să o spunem: cu o rubrică în plus sau în minus, Ministerul tot nu are vreun plan să facă ceea ce ar trebui să facă, în pregătirea anului școlar 2021-2022. Adică să aducă acel copil la școală, pentru că uităm, adeseori, că de aici pornește echitatea pe care comunicatorii par să o viseze și noaptea, scriind discursurile decidenților în educație.

Rezultatul? Raportul România Educată evită să indice acțiunea chirurgicală de urmat pentru un act educațional calitativ, reușind să facă balet (netalentat) printre chestiunile care ,,ard”, în care nevoia de leadership (măcar la nivel discursiv) este acutizată. Nimic despre limitarea mandatelor rectorilor, despre incompatibilități, despre lupta împotriva plagiatelor, despre cum își vor asuma primarii rolul de actori în lupta împotriva abandonului școlar. Peste prea multele nimicuri sforăitoare, sistemului i se face un nesperat cadou („sprijin financiar istoric”): 3,6 miliarde de euro. Dacă finanțarea am bifat-o grație Uniunii Europene (o veritabilă barcă de salvare, în anul în care Educația a primit, ca procent raportat la PIB, cel mai sărac buget din ultimii 30 de ani), ne rămâne doar să sperăm că acești bani vor fi cheltuiți cu cap și că Ministerul va învăța din greșelile trecutului, în sensul că nu se va mai asocia cu indivizi precum Alexandru Cumpănașu care, în schimbul a 4,8 milioane de lei, a organizat cursuri de integritate și etică academică în parteneriat cu instituția, într-un festival al proastei guvernări pe fonduri europene.

Dincolo de aceste lipsuri, cuvântul „echitate”, forțat în discursurile politicianiste, și-a pierdut orice înțeles, devenind mai degrabă o țintă lacrimogenă pentru a înduioșa publicul, nicidecum expresia unui proiect de țară în domeniul educației. În momentul în care Klaus Iohannis a debarcat mastodontul România Educată în curtea dezinteresatului Guvern condus de Florin Cîțu, acesta a afirmat, pe un ton triumfalist: „Nu avem voie să lăsăm niciun copil în urmă! Trebuie să acționăm acum!”.

Romania (1)
"Valoarea muncii în România este de 3 ori mai mică decât media UE," potrivit EuFactcheck.eu
agerpres.ro

"Valoarea muncii în România este de 3 ori mai mică decât media UE," potrivit EuFactcheck.eu. În prezent, problema sărăciei în România a devenit un fenomen social, diferențele se observă imediat când se fac comparații între salarii. Nu toți românii s-au descurcat în acești doi ani, când a avut loc o deteriorare a situației financiare, din cauza crizei economice produse de pandemia de coronavirus.

Cele mai afectate au fost familiile cu mulți copii, oamenii în șomaj, părinții singuri, persoanele fără studii și fără locuri de muncă, pensionarii cu probleme de invaliditate, familiile din mediu rural, persoanele cu probleme de sănătate. Pierderea locurilor de muncă și șomajul sunt factori care au dus la alcoolism, ceea ce produce deteriorarea sănătății și a vieții. De asemenea, alcoolismul poate duce și la distrugerea familiilor și la săvârșirea de infracțiuni.

Sărăcia în România

Potrivit statisticilor, nivelul de trai al românilor a scăzut în 2021. Comparațiile cu privire la nivelul de trai între țările din Uniunea Europeană se bazează pe analiza produsului intern brut (PIB) pe cap de locuitor. Mulți români au datorii mari la bănci și reușesc cu greu să-și plătească ratele.

Trucurile pe care le aplică românii, pentru a-și reduce facturile la utilități, consumul de energie și apă sunt:

  • folosesc apometre moderne și performante pentru monitorizarea consumurilor de apă, care sunt adăpostite în condiții corespunzătoare, în cămine profesionale, cum sunt cele de pe apa-gaz-canalizare.ro, distribuite de Best Invest Group SRL.
  • înlocuiesc becurile tradiționale cu becuri cu LED sau care au consum redus
  • cumpăra aparate de uz casnic cu eficiență energetică A+, A++, A+++
  • evită să lase aparatele în stand-by
  • folosesc la centrale un termostat eficient, astfel pot preveni consumul inutil de energie, de până la 25-30%
  • colectează apa de ploaie în rezervoare din polietilenă și o folosesc pentru udatul plantelor în grădină
Cncav1 640x400 1 (1)
Platforma OMS de distribuţie globală de vaccinuri anti-COVID a fost realizată de o companie IT românească
spotmedia.ro

Platforma prin care Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a distribuit vaccinurile anti-COVID la nivel global în 2020 a fost dezvoltată de compania românească Essensys Software, a declarat, joi, directorul general al acesteia, Mihai Matei, într-o dezbatere pe tema digitalizării.

„Lucrăm foarte mult în exterior, poate peste 80% dintre clienţii noştri nu sunt din România. Unul dintre clienţii noştri mari este Organizaţia Mondială a Sănătăţii. Anul trecut, noi am implementat platforma prin care s-a făcut distribuirea de vaccinuri covid la nivel global. Deci, cam toate vaccinurile de covid care s-au distribuit în lumea asta prin OMS sunt distribuite printr-o platformă digitală dezvoltată de noi. Avem proiecte şi cu Banca Mondială şi cu OSCE”, a afirmat Mihai Matei, la Smart Transformation Forum 2021.

Matei este totodată şi preşedinte al Asociaţiei Patronale a Industriei de Software şi Servicii şi membru în Consiliul Director al Confederaţiei Patronale Concordia.

În timpul evenimentului dedicat digitalizării, el a menţionat că Essensys Software a creat o platformă destinată instituţiilor publice care doresc să se digitalizeze, platformă care nu necesită specialişti pentru implementare.

„Eu am fost tot timpul preocupat de digitalizarea sectorului public (…). De unde începi digitalizarea? Să zicem că eşti într-o instituţie publică şi ai şi bani şi voinţa politică şi te întrebi de unde începi, chiar şi aşa e complicat.

Vă prezint astăzi o soluţie practică pentru digitalizarea unei instituţii publice, respectiv Dynamic Dox, o platformă în care noi am investit foarte mult şi financiar şi ca timp şi efort.

Această platformă permite în esenţă 3 lucruri: digitalizarea rapidă a proceselor interne de lucru, digitalizarea fluxurilor de documente şi mai nou, ceea ce lansăm în curând, este o componentă de portal public pentru digitalizarea serviciilor publice.

Practic, cu această platformă o instituţie publică poate foarte rapid să pună repede pe picioare formulare electronice, procese digitale şi să le publice pe un site public astfel încât cetăţenii să poată interacţiona digital cu instituţia respectivă. Marele avantaj este că nu e necesară dezvoltare, deci nu ai nevoie de talent, de un om priceput la programare, ca să poţi să faci o implementare", a precizat Mihai Matei.

4d733f202f72fd5936cc207a3ea3f35d79228ee6
ANTREPRENORIAT - Investiție inițială de 300.000 de euro în prima platformă de audiobook-uri în limba română
republica.ro

În urmă cu mai puțin de o lună a fost lansată Echo, prima platformă de audiobook-uri în limba română, care oferă pentru moment peste 200 de titluri în română și 5.000 de titluri în engleză. Planurile celor doi fondatori, frații Ana și Radu Nicolau, sunt de a oferi cel puțin un titlu nou pe săptămână, iar în perioada imediat următoare se vor concentra pe cărțile care fac parte din programa școlară, dar și pe conținut de tip podcast în limba română, un produs care „a explodat” anul trecut și pentru care există o cerere foarte mare.

În primele săptămâni de la lansare, aplicația disponibilă atât pentru Android, cât și pentru iOS, a fost descărcată de aproape 2.000 de ori și au fost activate peste 1.000 de conturi. Cea mai populară secțiune până acum este cea de dezvoltare personală, iar titlul de bestseller-ul îl deține pentru moment „Atomic habits”, semnată de James Clear.

„Știam de la început că va fi una dintre cele mai populare categorii, dar am fost surprinși să vedem că aproximativ 50% din descărcări vin de aici. Cred însă că la un moment dat se va echilibra balanța, iar acest procent nu se va menține pe termen lung. Cel mai probabil vor alege 3-4 titluri care îi atrag, apoi se vor orienta și către alte categorii”, spune Radu Nicolau.

În biblioteca Echo sunt disponibile titluri ale unor edituri precum Trei, Curtea Veche, Nemira, Humanitas, Publica, Crime Scene Press, For You, Niculescu, care acoperă domenii diverse, de la ficțiune străină, clasică și contemporană, la nonficțiune (istorie, actualitate, mindfulness, business). Iar printre vocile invitate să nareze se numără Andi Vasluianu, Andrei Huțuleac, Oana Pellea, Ana Ularu, Victor Rebengiuc, Andrei Pleșu, Radu Paraschivescu, Florin Piersic Jr. sau Corneliu Ulici.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.