Preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, Iulian Cristache, consideră că problema din proiectul Legilor Educaţiei, prezentat de ministrul Ligia Deca, este la partea admitere la liceu.
“Problema este la partea de Evaluare Naţională şi la admitere. Acolo este marea problemă, pentru că părinţii nu vor să audă de această admitere nu pentru că nu ar fi un principiu sănătos. Ne dorim ca propriii copii să fie evaluaţi la nivelul competenţelor cheie.
Vom avea în aceeaşi formaţiune de studiu elevi care au susţinut două tipuri de evaluări. Unii cu Evaluarea Naţională standard, cu repartizare computerizată pe 30% din locuri, nu pe 40%, că 10% sunt destinate copiilor de etnie şi celor cu cerinţe educaţionale speciale, ceea ce este foarte în regulă, şi o altă categorie de elevi care va fi supusă încă unui examen, încă unui concurs. Este opţională, dar sunt copii care doresc să meargă”, a declarat Iulian Cristache, marţi, la Prima News.
Există diferenţe între învăţământul din mediul urban şi cel din mediul rural.
“Şi ne uităm ce poate să ofere ruralul, ce poate să ofere urbanul. Nu există o egalitate de şanse. Copiii din mediul rural în special, şi nu vreau să generalizez, că sunt situaţii şi în mediul urban, nu vreau să punem o anatemă doar pe mediul rural, nu au parte de educaţie aşa cum şi-ar dori-o pe partea de predare, adică un profesor cu vocaţie, bun, să interacţioneze, să predea.
Pe partea de învăţare, acolo unde este cel mai important lucru, la învăţare aceasta cade pe umerii părinţilor. Ce înseamnă învăţare la şcoală? Nu înseamnă nimic. În două ore şi ceva un profesor care să stea să predea şi lecţia la 25-30 de elevi, să se aplece asupra fiecărui elev, cum spune legea, cu planuri individuale, cu planuri remediale, intrăm în lumea poveştilor.