Consiliere – CCOC
Servicii de consiliere individuală pentru studenți
Dacă ești student la UVT, credem că este important să știi că atunci când întâmpini dificultăți în activitățile academice și nu numai, specialiștii din cadrul Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC) al universității te pot ajuta.
Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC) al UVT este o structură suport ce funcționează în cadrul universității, cu rolul de a sprijini și consilia studenții atât pentru integrarea și acomodarea acestora la mediul universitar, cât și pentru orientarea profesională.
Unul dintre principalele servicii oferite de CCOC-UVT studenților este cel de consiliere individuală. Astfel, orice student UVT poate beneficia de următoarele tipuri de consiliere:
🔹 Consiliere educațională și vocațională;
🔹 Consiliere în carieră;
🔹 Consiliere în scop de optimizare personală.
Consilierea vocațională și educațională are rolul de a susține persoana în descoperirea propriilor interese, aptitudini, abilități, competențe și cunoștințe dobândite până în acel moment, cu scopul de a le aplica în următoarele etape de dezvoltare personală și profesională.
Consilierea în carieră urmărește susținerea persoanelor în procesul de clarificare a scopurilor și aspirațiilor personale. Acest obiectiv este dus la îndeplinire prin diferite activități ce pot ajuta beneficiarii să își înțeleagă propria identitate, să ia decizii informate, să fie responsabili pentru propriile acțiuni, să își gestioneze cariera și tranziția de la școală la piața muncii sau de la un loc de muncă la altul.
Consilierea în scop de optimizare personală are obiectivul de a ameliora problemele (subclinice) psiho-emoţionale și de comportament. În plus, prin identificarea și valorificarea resurselor personale ale studentului, se promovează starea de bine a acestuia, atât pe plan emoțional, cât și pe cel social.
De asemenea, în cadrul ședințelor de consiliere individuală, poți beneficia și de testare psihologică cu scopul autocunoașterii și dezvoltării personale. În ședințele de consiliere individuală poți stabili, împreună cu unul dintre specialiștii centrului, ce teste sunt cele mai potrivite nevoilor tale.
Testele disponibile în cadrul centrului, grupate în funcție de scopul fiecăruia, sunt următoarele:
Pentru inteligență emoțională și personalitate
Testul Inteligenței Emoționale a lui Mayer-Salovey-Caruso (MSCEIT)
Inventarul de personalitate (DECAS)
Chestionarul celor Cinci Factori – 2 (BFQ®-2)
Inventarul de personalitate (PCF)
Chestionarul de evaluare a personalității patologice pe dimensiuni (DAPP-BQ)
Inventarul de Personalitate Multifazic Minnesota – 2 (MMPI – 2)
Orientare vocațională
Chestionar de evaluare a intereselor vocaționale (SDS)
Chestionar de orientare vocațională și profesională (JVIS)
Inventarele de Stimă de Sine Coopersmith (CSEI)
Autocunoaștere
Inventarul Motivației de Performanță (AMI)
Chestionarul adaptării studentului la universitate (SACQ)
Inventarul Stare-Trasatura a Exprimării Furiei (STAXI-2)
Testele Torrance de Gândire Creativă (TTCT)
Proba de evaluare a aptitudinilor cognitive generale (EVIQ-S)
Dezvoltare profesională
FJAS (Fleishman Job Analysis Survey)
Pentru detalii despre fiecare test, apăsați click pe linkurile din denumirea acestora.
Toate serviciile oferite de CCOC-UVT sunt gratuite.
Fiecare student poate beneficia de până la 5 ședințe individuale de consiliere oferite de CCOC-UVT pe parcursul unui an universitar.
Pentru a programa o ședință de consiliere individuală în carieră, studenții interesați pot completa ACEST FORMULAR.
Pentru alte informații îți stăm la dispoziție la adresa de e-mail ccoc@e-uvt.ro.
Servicii de consiliere individuală pentru elevi și alți aspiranți la studii universitare
Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC) al Universității de Vest din Timișoara (UVT) pune la dispoziție servicii de consiliere individuală în carieră elevilor sau altor aspiranți la studii universitare care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional.
În cadrul ședințelor de consiliere se vor discuta aspecte ce țin de aptitudini, abilități, interese personale și profesionale, oferta educațională UVT și alte aspecte relevante, astfel încât beneficiarii să poată lua cea mai bună decizie privind propria carieră.
Fiecare elev sau aspirant la studii universitare poate beneficia de 3 ședințe de consiliere individuală în carieră, oferite de Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră al UVT.
Toate serviciile oferite de CCOC-UVT sunt gratuite.
Pentru a programa o ședință de consiliere individuală în carieră, persoanele interesate pot completa ACEST FORMULAR.
De asemenea, Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) pune la dispoziție în mod gratuit tuturor celor interesați platforma de testare psiho-vocațională YTM. Mai multe detalii despre aceasta, AICI.
Pentru alte informații îți stăm la dispoziție la adresa de e-mail ccoc@e-uvt.ro.
Disciplina „Consiliere profesională și orientare în carieră”
Pentru a dezvolta o cultură a consilierii în carieră în rândul studenților Universității de Vest din Timișoara (UVT), începând cu anul universitar 2019-2020, în toate planurile de învățământ ale tuturor programelor de studii universitare de licență a fost introdusă activitatea de consiliere profesională și orientare în carieră, cu statul de disciplină complementară obligatorie ce se desfășoară în anul 1, semestrul 1 și este recompensată cu 1 credit de studii transferabil (conform ECTS, suplimentar față de cele 30 de credite obligatorii ale semestrului). Această activitate este oferită studenților de Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră al UVT (CCOC-UVT) în parteneriat cu facultățile UVT. Statutul de student integralist este condiționat de promovarea disciplinei Consiliere profesională și orientare în carieră.
Prin parcurgerea acestei discipline, studenții vor învăța cum să-și planifice cariera încă din anul I de studii. Obiectivul acestei discipline este ca studentul să se familiarizeze cu propriile interese profesionale, valori personale și de muncă, să își cunoască abilități și caracteristici individuale. Această activitate vine în sprijinul elaborării și prezentării unui plan individual de dezvoltare a carierei pe care studenții îl pot monitoriza și modifica în funcție de oportunitățile care se ivesc în mediul academic sau pe piața muncii.
Desfășurând această activitate, studenții învață să își exploreze opțiunile de carieră, să formuleze obiective și să ia decizii cu privire la viitoarele lor cariere, dezvoltând astfel abilități și comportamente de căutare a unui loc de muncă.
În final, în urma sesiunilor de consiliere de grup și a studiului resurselor de învățare puse la dispoziție de consilierii CCOC, toții studenții realizează planul propriu de dezvoltare a carierei, pe care îl prezintă într-o activitate de evaluare, în baza căruia primesc și un credit de studii.
Fișa disciplinei Consiliere profesională și orientare în carieră poate fi consultată AICI.
Raportul disciplinei Consiliere profesională și orientare în carieră pentru anul universitar 2019-2020 poate fi accesat AICI.
Programul Peer to Peer Tutoring
Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC) al UVT, cu sprijinul facultăților UVT, organizează în fiecare an universitar programul de tutorat Peer to Peer Tutoring (P2PT) în Universitatea de Vest din Timișoara, prin intermediul căruia își propune să ofere studenților UVT din anul I al studiilor universitare de licență servicii de asistență educațională și de dezvoltare a carierei, cu focus pe integrarea acestora în mediul universitare cu sprijinul colegilor din anii mai mari.
Tutoratul este o activitate formală care are în vedere stabilirea unei relații între o persoană mai experimentată și informată și una mai puțin experimentată și informată, prima având un rol suportiv și de facilitare a dezvoltării personale și în carieră a celei de-a doua. Peer-tutoringul este o formă particulară de tutorat, care se realizează „de la egal la egal”, între persoane ce aparțin aceluiași grup social și dețin un statut profesional similar. În învățământul universitar, peer-tutoringul este un program de intervenție psihopedagogică în cadrul cărora studenții din an mai mari oferă sprijin academic și social studenților din anii mai mici.
Obiectivul general al activității de peer tutoring este de a facilita învățarea și adaptarea la mediul academic a studenților tutorați. Scopul implementării programului Peer to Peer Tutoring în Universitatea de Vest din Timișoara este de a-i ajuta pe studenții din anul I al ciclului de studii universitare de licență să se acomodeze mai ușor la mediul universitar, de a le furniza informații utile cu privire regulamentele și procedurile prezente în UVT sau la facultatea la care studiază, de a-i ajuta să se acomodeze la viața în cămin, de a le facilita comunicarea cu colegii și cu cadrele didactice, de a le susține motivația pentru studii, de a le oferi sprijin, de a le dezvolta independența în învățare etc. Acest lucru le poate oferi bobocilor o tranziție mai ușoară de la mediu școlar preuniversitar la cel universitar, o mai bună adaptare la cerințele academice și statul autonom de student, șanse mai mari de performanțe școlare, un risc mai scăzut de abandon școlar, o dezvoltare personală, socială și profesională armonioasă – premisele dezvoltării unei cariere de succes.
Scurtă descriere a principalilor actori implicați în acest program:
- Studentul-tutore: este student la un program de studii universitare de licență (anul II, III, IV), masterat sau doctorat care, în cadrul programului, în regim de voluntariat, va tutora un grup între 5-30 de studenți din anul I al ciclului de studii universitare de licență. Studentul tutore are misiunea de a-și ajuta colegii să își dezvolte competențele personale și de învățare necesare pentru a-și îndeplini obiectivele academice.
- Studentul tutore coordonator: este un student care a avut rezultate bune într-un un program de tutorat anterior sau în alte activități de voluntariat, are rezultate academice bune, deține competențe organizaționale/de management și poate coordona și monitoriza activitatea altor studenți tutori.
- Studentul tutorat: este studentul din anul I al ciclului de studii universitare de licență care beneficiază de activități specifice de peer-tutoring pentru o adaptare mai bună la mediul academic și viața de student.
- Cadrul didactic responsabil de programul de tutorat la nivel de facultate: este un cadru didactic desemnat de conducerea facultății pentru a asigura buna desfășurare a programului de tutorat și peer-tutoring la nivelul facultății. Acesta colaborează cu coordonatorul de program de la Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC), se implică în procesul de selecție a studenților tutori, se ocupă de distribuirea listelor cu studenții tutori către tutorii de an și de evaluarea finală a studenților tutori și coordonatori.
- Tutorele de an: este cadrul didactic desemnat pentru a asigura suport și îndrumare studenților dintr-un anumit an și program de studii universitare.
Pentru a-și putea îndeplini corespunzător rolurile, studenții-tutori și studenții-coordonatori vor trebui să își dezvolte anumite competențe de bază, să își însușească anumite cunoștințe, metode și mijloace specifice activității de tutorat. În acest sens, Programul Peer to Peer Tutoring (P2PT) are prevăzute 5 sesiuni de formare: 4 module de formare inițială (1. Peer-tutoring-ul. Rolul studentului tutore. Sarcini specifice, 2. Dezvoltarea abilităților de învățare, 3. Dezvoltarea abilităților sociale, 4. Regulamente și proceduri UVT) și un modul de dezvoltare a aprofundare (5. Activități specifice de peer-tutoring. Exerciții și aplicații).
Realizarea de activități de tutorat individuale și de grup, comunicarea online cu studenții tutorați, oferirea de suport în rezolvarea unor probleme administrative sau sociale, facilitarea unor întâlniri sociale între studenți sunt doar câteva dintre activitățile pe care studenții tutori le vor desfășura în cadrul acestui program. Studenții tutori coordonatori le vor oferii suport desfășurarea acestor activități, vor monitoriza implementarea acestora și vor media legătura cu coordonatorul CCOC.
Activitatea de voluntariat a studenților-tutori va fi raportată periodic coordonatorului de program din cadrul Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră al UVT. Atât studenții-tutori, cât și studenții-coordonatori vor întocmi 2 rapoarte de evaluare. În condițiile în care aceștia au desfășurat, până la data încheierii programului, un total de cel puțin 60 de ore voluntariat, vor fi evaluați în sesiunea A-I de cadrul didactic responsabil de program la nivel de facultate/program de studii. Evaluarea activității studenților tutori se va nota cu calificativul admis/respins, conform Regulamentului privind acordarea de credite pentru activitatea de voluntariat din UVT. În condițiile acordării calificativului admis, studenții tutori vor beneficia de 2 credite de studii transferabile adiționale, corespunzătoare disciplinei facultative Voluntariat, cuprinsă în planul de învățământ al tuturor programelor de studii universitare de licență și de masterat din UVT. Programul Peer to Peer Tutoring se desfășoară doar în semestrul I al anului universitar. De asemenea, studenții care au acumulat cel puțin 60 de ore de activitate, vor beneficia, la finalul contractului, de eliberarea unui certificat de voluntariat.
Documente utile:
Tutoratul academic
Tutoratul academic reprezintă ansamblul de activități și măsuri orientate pentru sprijinirea și îndrumarea studenților cu scopul de a ușura integrarea și parcursul lor în învățământul universitar.
Activitatea de tutorat oferă suport în vederea îmbunătățirii performanțelor educative și sprijină studenții în activități precum organizarea studiului individual, utilizarea resurselor necesare învățării, dezvoltarea întregului lor potențial, conturarea unui profil moral și informarea cu privire la perspectivele profesionale și construirea viitoarei cariere, în vederea îmbunătățirii performanțelor academice ale acestora.
Tutorele de an este cadrul didactic desemnat de Consiliul facultății pentru a asigura suport și îndrumare studenților dintr-un anumit an și program de studii universitare.
Pentru anul universitar 2023-2024, lista tutorilor de an pentru fiecare an și program de studii în parte este disponibilă AICI, respectiv pentru Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic AICI.
Webinare/workshopuri/ateliere oferite de CCOC-UVT
Studenții Universității de Vest din Timișoara (UVT) pot participa pe parcursul anului universitar la o serie de activități de dezvoltare oferite de Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC-UVT), desfășurate sub formă de workshopuri sau webinare. Aceste ateliere au rolul de a oferi studenților UVT sprijin în adaptarea la mediul academic, în gestionarea resurselor pentru eficientizarea procesului de învățare, sprijin în procesul de autocunoaștere, de conștientizare și dezvoltare a abilităților intra- și interpersonale, dar și un suport în perfecționarea competențelor necesare intrării pe piața muncii.
Pentru a oferi studenților UVT un program de dezvoltare personală și profesională cât mai complex, care să completeze formarea profesională dezvoltată prin activitățile didactice aferente programelor de studii universitare, CCOC-UVT a creionat 3 categorii tematice în care se încadrează atelierele derulate:
- activități de dezvoltare a competențelor de învățare eficientă – au ca scop creșterea performanțelor academice ale studenților, prin îmbogățirea repertoriului acestora de tehnici de învățare eficientă, prin stimularea motivației și angajamentului academic și prin facilitarea autonomiei și a învățării active.
- activități de dezvoltare a competențelor socio-emoționale – au în vedere creșterea șanselor de succes social și profesional al studenților, prin conștientizarea reacțiilor funcționale sau disfuncționale de care dau dovadă aceștia în fața unor solicitări diverse și înțelegerea schimbărilor pe care le pot adopta pentru a-și atinge propriile obiective.
- activități de orientare în carieră și de dezvoltare a competențelor de angajare au ca finalitate pregătirea studenților pentru viața profesională, prin identificarea direcțiilor de carieră compatibile cu propriul profil vocațional, prin explorarea oportunităților de formare profesională și/sau de dezvoltare a carierei și prin deprinderea unor competențe specifice de inserție pe piața muncii și angajare.
Tematicile de ateliere de dezvoltare pentru studenți pe care CCOC-UVT le are în prezent în portofoliu, grupate pe cele trei categorii prezentate mai sus, sunt:
Activități de dezvoltare a competențelor de învățare eficientă:
- Arta învățării – Strategii, metode și tehnici de învățare eficientă
Învățarea este o activitate centrală, prezentă constant în viața unui student, și știm cu toții că nu este ușor să înveți susținut zilnic și să rămâi conectat la fiecare disciplină. Totuși, învățarea în sine este un proces care se poate perfecționa și îmbunătăți permanent, iar noi ne propunem să sprijinim studenții astfel încât să aibă un parcurs educațional de succes!
- Atenția – secretul performanței
În fiecare moment asupra noastră acționează foarte mulți stimuli externi și interni. Puțini dintre aceștia sunt recepționați cu claritate, sunt bine înțeleși și corect interpretați, iar doar o parte dintre stimuli ne atrag atenția și sunt conștientizați. Atenția funcționează asemenea unui mușchi: dacă nu e antrenată, se atrofiază, dar dacă este folosită corect, se dezvoltă și crește. În cadrul acestui webinar dorim să conturăm răspunsul la o serie de întrebări privind specificul atenției: Cum ne ajută atenția să performăm în activitatea noastră? De câte tipuri este aceasta și care este importanța ei în viața noastră de zi cu zi?
- Fake News
Internetul poate fi simultan cel mai bun prieten al nostru, dar și o provocare căreia trebuie să învățăm să îi facem față. Începând cu anul 2016, fenomenul de știri false a luat cu asalt toate mediile digitale: „Cine spune adevărul?” a ajuns să fie întrebarea de pe buzele tuturor. În cadrul acestui atelier dorim să ne concentrăm pe contextul în care apar știrile false și modalități prin care putem deschide ochii, când biasurile cognitive par să ne orbească rațiunea.
- Noțiuni introductive pentru utilizarea platformelor educaționale digitale
În contextul desfășurării activităților didactice în format online, propunem studenților un webinar ce va aborda o serie de noțiuni introductive care să-i ajute să utilizeze cu succes instrumentele digitale utilizate la nivelul UVT în procesul educațional.
- Grit – Pasiune & Perseverență
V-ați întrebat vreodată care este diferența dintre oamenii care au parte de succes și cei neîmpliniți? Ce îi face deosebiți pe primii? Care sunt informațiile, obiceiurile sau competențele pe care le au aceștia? Un nou concept, dezvoltat în psihologie sub numele de GRIT, explică ce stă la baza succesului și reușitei umane, iar noi ne propunem să împășim cu voi concluziile fondatorilor acestei filozofii de viață.
- Introducere în e-learning
În cadrul acestui webinar abordăm următoarele teme: Avantajele e-learningului în dezvoltarea academică a studenților; Utilizarea tehnologiei moderne în adaptarea procesului educațional; Utilizarea platformelor educaționale online (de ex. Google Classroom, Moodle); Utilizarea platformelor de căutare a informațiilor validate științific (ANELIS și Google Scholar) și alte teme de actualitate.
- Sesiunea de examene în lumea online (Get ready for exams)
În cadrul acestui webinar vom prezenta recomandări referitoare la gestionarea examenelor format virtual și vom încerca să răspundem nelămuririlor studenților cu privire la desfășurarea sesiunii de examene în mediul online.
- Procrastinare 101
Cu toții suntem uneori în situația în care ne propunem să ne ocupăm de sarcinile pe care le avem din timp, însă, pe parcurs ne pierdem în distragerile vieții mondene: încă un scroll pe Instagram, un refresh pe Facebook, încă un serial pe Netflix… Și taskurile rămân nerealizate până pe ultima sută de metri. Procrastinarea, sau marele inamic a productivității, este un comportament care fură din timpul și resursele tuturor. Acest webinar este dedicat studenților care vor să înțeleagă mai bine care sunt elementele procrastinării și ce strategii putem aborda pentru a lăsa în urmă acest comportament.
Activități de dezvoltare a competențelor socio-emoționale:
Rațiunea – prietenul pe care nu te poți baza mereu
Unul dintre lucrurile care ne deosebesc de celelalte ființe de pe Pământ îl reprezintă capacitatea noastră de a raționa, de a gândi logic. Acest element distinctiv a devenit unealta noastră principală în luarea deciziilor, ca să nu mai adăugăm și valoarea socială și culturală cu care o investim. Totuși, rațiunea nu este întotdeauna „corectă”, iar în unele momente logica este umbrită de anumite „erori” (eng. biasuri). Astfel, vă invităm la un webinar în care vom discuta despre cele mai frecvente erori în gândire, pentru a le conștientiza și a încerca să le evităm pe viitor.
- Vorbitul în public – Între teamă și aplauze
În cadrul atelierului sunt abordate aspecte precum care sunt gândurile care stau în spatele fricii de a vorbi în public, cum anume putem gestiona emoțiile care ne copleșesc atunci când ne aflăm în fața unei audiențe, luând în considerare, de asemenea, și o serie de recomandări practice pentru a avea un discurs mai bun.
- Cyberbullying
Prin intermediul acestui atelier dorim să creștem rata de conștientizare asupra riscurilor care pot apărea în mediul online, cu precădere în social media, precum și asupra faptului că folosirea eronată a informațiilor poate avea efecte devastatoare asupra vieții unei persoane.
- Gestionarea anxietății de performanță
În cadrul acestui atelier dorim să oferim studenților metode practice pentru a-și reduce teama că vor lua o notă mică sau că nu vor promova examene, deși s-au pregătit temeinic pentru acestea.
- Time management – Gamified edition
Prin intermediul acestui atelier studenții pot afla cum să dea valoare timpului lor, cum să devină eficiență și productivi, cum să aibă control asupra programului lor, cum să fie mulțumiți în loc să fie extenuați și cum „să-și facă” timp liber.
- Munca în echipă – Cum lucrăm mai bine cu ceilalți?
Acesta este un atelier în care studenții învață cum să se organizeze mai bine când lucrează în echipe, fie în context educațional, fie la locul de muncă, dar și cum să își cunoască punctele forte în relație cu ceilalți.
- Inteligența emoțională
Emoțiile ne arată ce ne place sau ce ne displace, ce ne dorim, cum privim mediul exterior și ce reacții avem față de ceea ce ni se întâmplă. Pentru a ne cunoaște mai bine, este important să înțelegem emoțiile, să aflăm ce nevoi stau în spatele acestora și să acționăm în consecință. Ne propunem să oferim studenților, prin intermediul acestui atelier, un sprijin în procesul de conștientizare a emoțiilor și de a găsi un răspuns adecvat acestora.
- Empatie, conectare și încredere în comunicare
Acest atelier își propune să ofere un sprijin studenților pentru a învăța cum să transmită către cei din jurul lor un mesaj de impact și care să fie ascultat, cum să prezinte mai bine ideile pe care le au sau cum să fie mai conștienți de ei în dialogul cu ceilalți.
- Cum să devii un bun negociator?
Negocierea presupune un dialog între doi sau mai mulți oameni, sau între două sau mai multe părți, al cărui scop este obținerea unui rezultat benefic (pentru toate părțile implicate sau doar pentru una/unele dintre ele). Prin acest atelier, noi te putem ajuta să îți dezvolți abilitățile necesare pentru a putea negocia eficient și a obține rezultatele dorite.
Activități de orientare în carieră și de dezvoltare a competențelor de angajare:
- Profilul studentului antreprenor
Piața muncii este în plină schimbare. Odată cu pandemia, un număr ridicat de persoane au fost nevoite să-și schimbe locul de muncă sau chiar domeniul de activitate. Reconversiile profesionale vor continua să câștige teren. În cadrul webinarului, ne dorim să aducem în fața studenților atât noi trenduri de pe piața muncii, cât și tips & tricks despre cum să rămâi relevant într-o societate în plină schimbare.
- Susținerea unui interviu pentru angajare
Se spune că viața unei persoane poate fi descrisă prin câteva evenimente esențiale. În ultimii ani, susținerea unui interviu de angajare a devenit unul dintre aceste evenimente pentru mulți dintre noi. Cu toții trecem măcar o dată în viață printr-un astfel de interviu, așadar e recomandat să fim pregătiți pentru acest moment și să ne informăm despre sfaturile și trucurile pe care le putem aplica pentru a obține rezultatele profesionale dorite! Prin intermediul acestui atelier ne propunem să abordăm abilitățile de auto-prezentare și de comunicare într-un mediu profesional, pentru ca fiecare student să se asigure că va avea succes la interviurile de angajare la care se vor prezenta în viitor.
- Un CV care să te promoveze
Un CV poate promova seriozitatea și nivelul nostru de profesionalism, capacitatea de comunicare, credibilitatea profesională și rezultatele de dezvoltare a carierei noastre. Acest webinar urmărește pregătirea viitorului candidat pentru un loc de muncă pentru redactarea unui CV convingător.
- Dezvoltare personală prin Design Thinking
Acest atelier pornește de la ideea conform căreia oricine este o persoana creativă. Pentru a fi un inovator și a obține un avantaj competitiv, trebuie să ne dezvoltăm pe deplin abilitățile de proiectare și gândire creativă, ambele devenind esențiale în mediul de afaceri actual.
Participarea la cel puțin 10 dintre webinarele organizate de CCOC-UVT pe parcursul unui an universitar permite obținerea a 0,75 puncte în procesul de acordare a locurilor de cazare în căminele UVT.
De asemenea, având în vedere contextul pandemic și consecințele pe care acesta le are în sfera socială atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, CCOC-UVT a venit în sprijinul studenților și cu o gamă de activități de socializare care să faciliteze comunicarea dintre ei și colegii lor din universitate.
Activitățile de socializare au rolul de a sprijini studenții UVT prin crearea unui cadru ce permite întâlnirea acestora pentru a comunica și cunoaște colegii de la diverse programe de studii și din diverși ani universitari, pentru a discuta despre hobby-urile lor, pentru a pune în dezbatere anumite idei, cunoștințe, contribuind atât la dezvoltarea acestora, cât și la dezvoltarea unei rețele sociale de lungă durată.
Programarea pe săptămâni a webinarelor și a activităților de socializare derulate de CCOC-UVT în semestrul al II-lea al anului universitar 2023-2024 poate fi vizualizată prin accesarea ACESTUI LINK.
Studenții vor fi informați cu privire la detalii despre aceste activități, calendarul lor sau modalitatea de înscriere prin intermediul adreselor de e-mail instituționale @e-uvt.ro, prin intermediul secțiunii Evenimente pentru studenți de pe site-ul UVT și prin intermediul paginii de Facebook CCOC-UVT.
Suplimentar atelierelor de dezvoltare personală și profesională, studenții UVT pot apela oricând și la serviciile de consiliere individuală oferite de CCOC-UVT – consiliere educațională și vocațională, consiliere în carieră sau consiliere în scop de optimizare personală – completând ACEST FORMULAR.
În plus, CCOC-UVT facilitează și o serie de webinare adresate elevilor din întreaga țară, în cadrul unui program constituit special pentru a le oferi acestora sprijin în procesul decizional cu privire la continuarea studiilor în urma absolvirii studiilor liceale.
Atelierele desfășurate în cadrul acestui program abordează tematici precum:
- Secretul unei vieți împlinite / 13 martie 2024, ora 15:00
În cadrul acestui webinar vom discuta despre câteva aspecte care vă pot ghida în viață, având astfel șansa să vă construiți propria busolă care să vă indice împlinirea. Evident, această busolă trebuie individualizată, motiv pentru care prin parcurgerea acestui webinar ne dorim să puteți debloca răspunsurile care deja se află în voi. Vă așteptăm cu drag!
- O călătorie către sine / 20 martie 2024, ora 15:00
Prin acest webinar ne propunem să pornim într-o călătorie către sinele nostru. Scopul acestei călătorii este de a afla cine suntem cu adevărat, care ne sunt interesele, valorile, precum și punctele forte. Dorim să acordăm atenție în egală măsură și aspectelor pe care dorim să le dezvoltăm pentru a deveni cea mai bună versiune a noastră. Dacă v-am făcut curioși, vă așteptăm la webinar!
- Cum să treci peste lipsa de motivație? / 27 martie 2024, ora 15:00
Cum poți să îți realizezi obiectivele de învățare atunci când te simți nemotivat, atunci când procrastinezi sau ești preocupat cu alte detalii din viața ta? În cadrul acestui webinar o să abordăm strategiile care îți permit să atingi un nivel optim de productivitate și cum poți să operaționalizezi scopurile academice, indiferent de obstacolele care îți apar în cale.
- Care este motorul în procesul decizional al carierei mele? / 3 aprilie 2024, ora 15:00
Decizia în carieră este un proces care se desfășoară în timp și care presupune alegerea unei alternative de carieră din cele disponibile la un moment dat. Alegerea efectivă are în spate mai multe etape pe care ar fi indicat să le parcurgă fiecare persoană care este interesată să ia o decizie potrivită pentru sine, care să ducă ulterior la niveluri crescute de satisfacție în muncă, dar și în viața personală.
Probabil ai început deja să te gândești sau ai fost întrebat „Ce faci după finalizarea liceului?” sau probabil ai luat deja o hotărâre. Indiferent de situație, te așteptăm la webinar pentru a explora pe ce anume putem să ne bazăm atunci când vrem să facem o alegere potrivită nouă.
- Cum să te împrietenești cu emoțiile tale? / 10 aprilie 2024, ora 15:00
Prin acest webinar ne propunem să vă arătăm lumea colorată a emoțiilor, cu accent pe modalitatea în care putem să ne împrietenim cu ele, chiar și cu cele inconfortabile.
- Timpul: inamic sau prieten? / 17 aprilie 2024, ora 15:00
Prin acest webinar ne propunem să vă sprijinim să deveniți mai eficienți și mai productivi, prin dezvoltarea unui set de obiceiuri, aptitudini, sisteme și principii utile pentru a gestiona eficient timpul petrecut pentru îndeplinirea activităților din viața voastră de zi cu zi.
- În era digitală, merită să vin fizic la universitate? / 24 aprilie 2024, ora 15:00
Prin acest webinar ne propunem să invităm elevii la o dezbatere cu scopul de a răspunde la întrebarea: „Ce este mai util pentru cariera mea: cursuri online sau campusul universitar?”. Pornind de la acest punct de discuție, vom încerca să privim educația din mai multe unghiuri.
- Alegerea programului de studii potrivit / 8 mai 2024, ora 15:00 / 10 iulie 2024, ora 15:00
Prin acest webinar dorim să venim în sprijinul vostru în procesul de identificare a programelor de studii universitare potrivite atât valorilor și intereselor voastre profesionale, cât și tipului de personalitate pe care îl aveți, dar și să construim împreună pașii decizionali necesari pentru o alegere asumată și informată.
Pentru a participa la acest program, elevii sunt invitați să completeze următorul FORMULAR DE ÎNSCRIERE, unde pot indica temele de interes.
De asemenea, elevii pot solicita ședințe individuale de consiliere în carieră prin completarea ACESTUI FORMULAR sau pot utiliza platforma de testare psiho-vocațională YTM. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere individuală adresate elevilor, AICI.
Participarea la toate activitățile oferite de CCOC-UVT studenților sau elevilor este gratuită.
Pentru alte informații despre activitățile CCOC-UVT îți stăm la dispoziție la adresa de e-mail ccoc@e-uvt.ro.
Rapoarte ale activităților CCOC-UVT
- Raport – Disciplina Consiliere Profesională și Orientare în Carieră – an universitar 2019-2020
- Raport de activitate – Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră din UVT – anul 2020
- Raport de activitate – Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră din UVT – anul 2021
- Raport de activitate – Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră din UVT – anul 2022
- Raport de activitate – Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră din UVT – anul 2023