EȘTI AICI:
Anunţ privind ocuparea unui post Profesor debutant pentru învățământul preșcolar – grupa mijlocie din cadrul structurii Grădinița cu Program Prelungit  „Smart Start UVT”

Anunţ privind ocuparea unui post Profesor debutant pentru învățământul preșcolar – grupa mijlocie din cadrul structurii Grădinița cu Program Prelungit  „Smart Start UVT”

Data concursului: 28 august, 2025
Ora concursului: 10:00
Locația concursului: Sediul central al U.V.T., Timişoara, Bd. Vasile Pârvan, nr. 4, 305
Detalii suplimentare

După afișarea rezultatelor finale obținute, după caz, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului final.

Comunicarea rezultatele comisiei de soluționare a contestațiilor, se afișează în maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

 

Informaţii suplimentare se obţin la Direcția Resurse Umane, tel. 0256/592159.

 

 

Probele de concurs:

Concursul pentru ocuparea posturilor vacante constă în 3 etape succesive, după cum urmează:

  1. Analiza dosarelor de înscriere în vederea verificării eligibilităţii;
  2. Probă scrisă – 10:00;
  3. Interviu – 13:00.

Fiecare probă este eliminatorie.

Bibliografia concursului:

  • Curriculum pentru educația timpurie, 2019, Anexă la ordinul Ministrului Educației Naționale, nr. 4694/2.08.2019;
  • Repere fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani, 2024;
  • Albulescu, I., Catalano, H., Sinteze de pedagogie preșcolară, Editura DPH, 2019;
  • Lăzărescu, M., Ezechil, L., 2006, Laborator preșcolar, Editura V&1, București;
  • Pânișoară, I.O., Manolescu, M., 2019, Pedagogia învățămîntului primar și preșcolar, vol. I și II,  Editura Polirom, Iași;
  • Stan, L., 2014, Pedagogia preșcolarității și școlarității mici, Editura Polirom, Iași.

Dosarele de concurs se vor depune până în data de 20.08.2025, ora 15:00 la Registratura UVT (cu mențiunea “În atenția Direcției Resurse Umane, dosar candidatura post ”Denumirea postului”), sediul central al UVT sau la adresele de e-mail vanessa.dicso@e-uvt.ro, resurseumane@e-uvt.ro şi vor conţine obligatoriu următoarele documente:

  1. cerere formularul de înscriere (Anexa 1);
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitatecopia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz; în cazul în care candidatul şi-a schimbat numele, copii după documente care atestă schimbarea numelui – certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
  5. carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  6. cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează; candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului.
  7. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii;
  8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;.
  9. curriculum vitae, model comun european;
  10. declarație privind autenticitatea documentelor (Anexa 2).

–    Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şj calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.

Transmiterea documentelor prin e-mail se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.

Actele prevăzute la pct. IV lit. b), c), d), vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea, de către o persoană desemnată din cadrul Departamentului Resurse Umane anterior sau în ziua stabilită pentru concurs.

Informaţii privind postul de Profesor debutant pentru învățământul preșcolar – grupa mijlocie, din cadrul structurii Grădinița cu Program Prelungit  „Smart Start UVT”:

  • Postul de psihopedagog este subordonat Coordonatorului Grădiniței cu Program Prelungit „Smart Start UVT”;
  • Durata şi condiţiile muncii: postul este pe perioadă determinată – 1 an, durata timpului de lucru fiind de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână în condiţii normale de lucru;
  • Salariul minim brut a postului este de 6446 lei;
  • Indemnizatia de hrană este de 347 lei;
  • Perioada de probă este de 30 zile conform legii;
  • Concediul de odihnă şi durata acestuia: se acordă anual în conformitate cu prevederile Codului Muncii-republicat, şi a legilor speciale (dacă este cazul).

 

Condiții generale:

  1. are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  2. cunoaște limba română, scris și vorbit;
  3. are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  4. are capacitate deplină de exercițiu;
  5. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  6. îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  7. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

 Condiții specifice:

  • diplomă de studii de lungă durată, nivel licență, program de studii Pedagogia învățământului Primar și Preșcolar
  • cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene;
  • cunoașterea limbii române (scris și vorbit);
  • stare de sănătate corespunzătoare postului, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unități medicale abilitate.
  • să nu fi fost condamnat/ă definitiv pentru infracțiuni incompatibile cu funcția pentru care candidează (conform Codului Muncii și legislației specifice în educație).
  • competențe de comunicare și relaționare cu copiii și părinții;
  • experiența în lucrul cu copii preșcolari constituie un avantaj.
  • cunoștințe minime de utilizare a calculatorului în procesul educațional (Word, PowerPoint, platforme educaționale etc.) – se pot solicita la interviu sau proba practică.
  1. Proiectarea activităților didactice pentru nivelul preșcolar (grupa mijlocie):
  • Proiectează activități de învățare centrate pe formarea de deprinderi (numerație, clasificare, seriere, desen, exprimare verbală);
  • Sprijină copiii în formarea relațiilor de colaborare în grup (jocuri de rol, reguli în echipă);
  • Utilizează activități integrate pentru dezvoltarea gândirii logice și limbajului;
  • Stabilește contexte educaționale pentru exersarea autonomiei (alegerea sarcinilor, exprimarea opiniilor);
  • Realizează observări sistematice și aplică instrumente de evaluare formative;
  • Încurajează autoexprimarea creativă prin desen, muzică, mișcare, activități practice.
  1. Desfășurarea activităților didactice:
  • Organizează activități de învățare prin joc adaptate grupei mici;
  • Utilizează materiale didactice variate și stimulative;
  • Stabilește relații de colaborare cu familia copilului;
  • Comunică informații relevante privind evoluția copilului și participă la activități educaționale.
  1. Evaluarea progresului copiilor:
  • Elaborează și aplică instrumente de evaluare formative și sumative;
  • Monitorizează și apreciază progresul fiecărui copil, atât cantitativ, cât și calitativ;
  • Sprijină copiii în dezvoltarea personală pe toate dimensiunile: cognitivă, emoțională, socială și fizică.
  1. Managementul grupei de copii:
  • Organizează, coordonează și supraveghează grupa de copii în activitățile zilnice;
  • Elaborează norme și reguli specifice grupei pentru asigurarea unui climat educațional sigur și pozitiv;
  • Gestionează situațiile care implică interacțiuni cu copiii, părinții și colegii de echipă.
  1. Dezvoltare profesională și implicare instituțională:
  • Participă la activități metodice, formări și cursuri de perfecționare continuă;
  • Identifică și urmărește dezvoltarea propriilor competențe profesionale;
  • Contribuie la dezvoltarea instituțională și promovarea imaginii grădiniței în comunitate;
  • Inițiază și implementează proiecte educaționale;
  • Respectă normele deontologiei profesionale și ale eticii în educație.