EȘTI AICI:
Anunţ privind ocuparea unui post de psihopedagog

Anunţ privind ocuparea unui post de psihopedagog

Data concursului: 29 mai, 2025
Ora concursului: 10:00
Locația concursului: Sediul central al U.V.T., Timişoara, Bd. Vasile Pârvan, nr. 4.
Detalii suplimentare

După afișarea rezultatelor finale obținute, după caz, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului final.

Comunicarea rezultatele comisiei de soluționare a contestațiilor, se afișează în maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

 

Informaţii suplimentare se obţin la Direcția Resurse Umane, tel. 0256/592159.

 

Direcția Resurse Umane

Diana David

Probele de concurs:

Concursul pentru ocuparea posturilor vacante constă în 3 etape succesive, după cum urmează:

  1. selecția dosarelor de înscriere;
  2. Proba scrisă – 10:00;
  3. Interviu – ora 13:00;

Fiecare probă este eliminatorie.

Bibliografia concursului:

  • Carta Universității de Vest din Timișoara;
  • Codul drepturilor și obligațiilor studentului, aprobat prin Ordinul Ministrului Educației nr. 4394 din 07.05.2024;
  • Codul drepturilor și obligațiilor studentului și Regulamentul privind activitatea profesională a studenților de la ciclurile de studii universitare de licență și de masterat din Universitatea de Vest din Timișoara, aprobat prin Hotărârea Senatului UVT nr. 98 din 27.07.2023;
  • Codul de etică și deontologie profesională al Universității de Vest din Timișoara;
  • Gherguț, A., Roșan, A. (2024). Terapii si intervenții psihopedagogice la persoane cu cerințe speciale. Editura Polirom;
  • Legea Învățământului Superior nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 466 din 4 noiembrie 2004 privind Statutul asistentului social;
  • Ordinul Ministrului Educației nr. 4042 din 22 martie 2024 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și funcționarea centrelor de consiliere și orientare în carieră din instituțiile de învățământ superior;
  • Ordinul Ministrului Educației nr. 4043 din 22 martie 2024 privind aprobarea Codului de conduită pentru prevenția și sancționarea xenofobiei, radicalizării și discursului instigator la ură;
  • Ordinul Ministrului Educației nr. 4481 din 22 mai 2024 pentru aprobarea Normelor privind accesibilizarea învățământului superior pentru persoanele cu dizabilități;
  • Raduly, Z. (2010). Ghid pentru studenţii dislexici, Presa Universitară Clujeană, Cluj-Napoca;
  • Regulamentul UVT privind organizarea și desfășurarea procesului de admitere pentru programele de studii universitare de la ciclul de studii de licență pentru fiecare an universitar;
  • Regulament de Organizare și Funcționare a Universității de Vest din Timișoara;
  • Regulamentul de Ordine Interioară a Universității de Vest din Timișoara;
  • Regulament de Organizare și Funcționare Direcția de Management Educațional;
  • Roșan, A. (2015). Psihopedagogie specială. Modele de evaluare și intervenție. Editura Polirom;

Dosarele de concurs se vor depune până în data de 21.05.2025, ora 15:00 la Registratura UVT (cu mențiunea “În atenția Direcției Resurse Umane, dosar candidatura post ”Denumirea postului”), sediul central al UVT sau la adresele de e-mail vanessa.dicso@e-uvt.ro, resurseumane@e-uvt.ro şi vor conţine obligatoriu următoarele documente:

  1. cerere formularul de înscriere (Anexa 1);
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitatecopia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz; în cazul în care candidatul şi-a schimbat numele, copii după documente care atestă schimbarea numelui – certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
  5. carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  6. cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează; candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului.
  7. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii;
  8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;.
  9. curriculum vitae, model comun european;
  10. declarație privind autenticitatea documentelor (Anexa 2).

–    Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şj calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.

Actele prevăzute la pct. IV lit. b), c), d), vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea, de către o persoană desemnată din cadrul Departamentului Resurse Umane anterior sau în ziua stabilită pentru concurs.

Informaţii privind postul de Psihopedagog, din cadrul Direcției/Serviciului Directia de Management Educațional/Serviciul de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS)/Compartimentul CISSNS:

  • Postul de psihopedagog este subordonat șefului serviciu;
  • Durata şi condiţiile muncii: postul este pe perioadă determinată – 1 an, cu posibilitate de prelungire, durata timpului de lucru fiind de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână în condiţii normale de lucru;
  • Salariul minim brut a postului este de 5.961 lei;
  • Indemnizatia de hrană este de 347 lei;
  • Perioada de probă este de 30 zile conform legii;
  • Concediul de odihnă şi durata acestuia: se acordă anual în conformitate cu prevederile Codului Muncii-republicat, şi a legilor speciale (dacă este cazul).

 

 

Condiții generale:

  1. are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  2. cunoaște limba română, scris și vorbit;
  3. are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  4. are capacitate deplină de exercițiu;
  5. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  6. îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  7. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

 Condiții specifice:

    • Studii universitare de licență absolvite în domeniul psihopedagogiei speciale;
    • Cunoștințe despre dezvoltarea umană: teorii relevante privind dezvoltarea și învățarea ființei umane, legitățile proceselor psihice și caracteristicile psihologice ale persoanelor cu dizabilități;
    • Cunoștințe despre principalele tehnici și instrumente de evaluare complexă ale persoanelor cu dizabilități;
    • Cunoștințe cu privire la modalitatea de explicare și interpretare critică a principiilor, strategiilor, obiectivelor și etapelor adaptării curriculare și de planificare a procesului instructiv-educativ pentru persoanele cu dizabilități;
    • Cunoștințe despre legislația și standardele etice în domeniul asistenței și protecției persoanelor cu nevoi speciale;
    • Abilități de planificare a activităților instructiv-educative;
    • Abilități de evaluare a nivelului de dezvoltare al competențelor vizate și formularea nevoilor de învățare ale studenților cu dizabilități;
    • Abilități de creare, planificare și aplicare a programelor de intervenție psihopedagogică și a planurilor de intervenție personalizate, pentru diferite tipuri de dizabilități;
    • Abilități de concepere a unor programe pentru dezvoltarea abilităților practice și de autonomie personală pentru studenții cu dizabilități;
    • Abilități privind planificarea și implementarea de sesiuni de consiliere individuală și de grup și de terapii specifice pentru persoane cu dizabilități;
    • Abilități de organizare și planificare a activităților de învățare pentru studenții cu dizabilități;
    • Abilități privind utilizarea diferitelor forme de evaluare și de gestionare a documentelor, în vederea colectării, înregistrării, depozitării datelor studenților și realizării de rapoarte de specialitate;
    • Abilități privind organizarea de întâlniri cu studenții, cadrele didactice, managementul instituției și alți profesioniști relevanți implicați în interacțiunea cu studenții cu dizabilități pentru dezvoltarea planurilor educaționale individualizate, care promovează dezvoltarea studenților;
    • Abilități privind realizarea și implementarea de cercetări educaționale;
    • Cunoștințe utilizare PC, cunoștințe utilizare navigatoare (browsere) internet, cunoștințe avansate de utilizare a programelor din pachetul Microsoft Office sau echivalent (Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Power Point), cunoștințe de utilizare Adobe Reader, cunoștințe de utilizare GMail, Google Drive & instrumentele subsecvente;
    • Cunoaștere foarte bună a gramaticii și ortografiei limbii române;
    • Nivel bun de cunoaștere și înțelegere a limbii engleze (minimum B2, recomandat C1);

    Alte cerințe specifice:

    • capacitate de analiză și sinteză, adaptare dinamică la sarcinile de serviciu, rezistență la stres;
    • spirit de inițiativă;
    • persoană responsabilă și organizată;
    • abilități de comunicare;
    • abilități de lucru în echipă.
  • Centralizează toate datele cu privire la candidații cu dizabilități/nevoi educaționale speciale la concursurile de admitere la programele de studii universitare din structura UVT;
  • Consiliază candidații cu dizabilități/nevoi educaționale speciale în vederea optimizării alegerii programului de studii universitare, realizării înscrierii și participării la concursul de admitere;
  • Centralizează informațiile cu privire la studenții cu dizabilități/nevoi educaționale speciale, înmatriculați la UVT (programul și anul de studii, situația școlară, tipul și gradul de dizabilitate etc.);
  • Monitorizează parcursul educațional al studenților cu dizabilități/nevoi educaționale speciale, precum și rata de promovabilitate/absolvire, gradul de angajabilitate etc.
  • Informează studenții cu dizabilități/nevoi educaționale speciale cu privire la drepturile pe care le au și obligațiile care le revin, în raport cu regulamentele interne ale UVT și cu legislația în vigoare;
  • Ghidează studenții cu dizabilități/nevoi educaționale speciale către serviciile de sprijin disponibile în UVT sau în comunitate, la solicitarea acestora și prin elaborarea de ghiduri și alte materiale informative care să fie disponibile public pe site-ul UVT;
  • Identifică nevoile studenților cu dizabilități/nevoi educaționale speciale, precum și a tehnologiilor asistive necesare în desfășurarea activităților didactice, pentru a propune structurilor de conducere ale UVT realizarea de investiții în vederea facilitării accesului și integrării acestora în comunitatea academică și în vederea accesibilizării și adaptării infrastructurii universitare la nevoile acestora;
  • Informează cadrele didactice cu privire la adaptările suplimentare necesare pentru tipul și gradul de dizabilitate al studenților înmatriculați la programele de studii universitare din structura pe care o conduc/la care desfășoară activități didactice;
  • Sprijină cadrele didactice pentru identificarea metodelor de predare și evaluare adecvate dizabilității/nevoilor educaționale speciale ale studenților și desfășurarea de sesiuni de formare pentru cadrele didactice în acest sens;
  • Colaborează cu Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități și cu celelalte autorități publice centrale și locale care au atribuții de asigurare a condițiilor necesare pentru incluziunea socială a persoanelor cu dizabilități/nevoie educaționale speciale;
  • Colaborează cu structurile specializate ale UVT (Centrul de Dezvoltare Academică etc.) în vederea asigurării instruirii cadrelor didactice prin programe/stagii/sesiuni de formare, care au ca scop formarea/dezvoltarea competențelor profesionale necesare creșterii gradului de incluziune a studenților cu dizabilități/nevoi educaționale speciale;
  • Colaborează cu cadrele didactice și cu structurile specializate ale UVT (Centrul de Dezvoltare Academică etc.) în vederea adaptării resurselor educaționale/materialelor de studiu la nevoile studenților cu dizabilități/nevoi educaționale speciale, astfel încât acestea să fie accesibile și să corespundă nevoilor specifice de învățare ale fiecărui student;
  • Oferă servicii specializate de consiliere și asistență psihopedagogică/consiliere vocațională/consiliere pentru carieră studenților cu dizabilități/nevoi educaționale speciale, în colaborare cu SCSS;
  • Derulează activități specifice de conștientizare și informare a necesității asigurării accesului studenților cu dizabilități/nevoi educaționale speciale la materiale educaționale, metode de predare-învățare și evaluare adaptate nevoilor lor specifice, la mobilități de studiu, în țară sau în străinătate, la activitățile educaționale non-formale sau extracurriculare din cadrul UVT;
  • Colaborează cu organizațiile studențești, facultățile UVT și cadrele didactice cu rol de tutore de an pentru facilitarea incluziunii persoanelor cu dizabilități/nevoi educaționale speciale în comunitatea academică, prin activități specifice și/sau alte pachete de sprijin dedicate;
  • Organizează un program de Peer to Peer Tutoring dedicat studenților cu dizabilități/nevoi educaționale speciale;
  • Organizează și desfășoară activități non-formale/extracurriculare pentru studenții cu dizabilități/nevoi educaționale speciale, în colaborare cu organizațiile studențești, facultățile UVT și cadrele didactice universitare;
  • Elaborează propuneri/recomandări/sugestii pentru creșterea gradului de incluziune a studenților cu dizabilități/nevoi educaționale speciale în comunitatea academică, în vederea introducerii acestora în strategia de dezvoltare instituțională;
  • Organizează și desfășoară activități de creștere a gradului de conștientizare în rândul comunității academice cu privire la nevoile caracteristice persoanelor cu dizabilități/nevoi educaționale specifice, pentru a contribui la creșterea gradului de incluziune a acestor persoane în comunitate, precum și pentru a preveni și reduce numărul cazurilor de bullying și violență la adresa acestor persoane din partea membrilor comunității academice;
  • Realizează grupuri de suport pentru studenții cu dizabilități unde aceștia pot împărtăși experiențe și soluții pentru provocările întâmpinate.
  • Organizează evenimente și activități sociale accesibile tuturor studenților, pentru a promova interacțiunea și integrarea;
  • Elaborează și redactează conținut pentru cereri de finanțare pentru diverse linii de finanțare ce pot susține proiecte educaționale și implementarea acestor proiecte.