EȘTI AICI:
Anunţ privind ocuparea posturilor de îngrijitor de copii

Anunţ privind ocuparea posturilor de îngrijitor de copii

Data concursului: 6 octombrie, 2025
Ora concursului: 10:00
Locația concursului: Sediul central al U.V.T., Timişoara, Bd. Vasile Pârvan, nr. 4.
Detalii suplimentare

După afișarea rezultatelor finale obținute, după caz, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului final.

Comunicarea rezultatele comisiei de soluționare a contestațiilor, se afișează în maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

 

Informaţii suplimentare se obţin la Direcția Resurse Umane, tel. 0256/592159.

 

Direcția Resurse Umane

Diana David

Probele de concurs:

Concursul pentru ocuparea posturilor vacante constă în 3 etape succesive, după cum urmează:

  1. selecția dosarelor de înscriere;
  2. Proba practică– ora 10:00;
  3. Interviu – 13:00.
  4. Fiecare probă este eliminatorie.

Bibliografia concursului:

  • Legea nr. 198/2023 învățământului preuniversitar;
  • Legea nr. 319/2006 a securității și sănătății în muncă;
  • Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor (PSI);
  • Legea nr. 272/2004(**republicată**) privind protecția și promovarea drepturilor copilului;
  • Ordinul nr. 1456/2020 pentru aprobarea Normelor de igienă din unităţile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna şi recreerea copiilor şi tinerilor.

Dosarele de concurs se vor depune până în data de 26.09.2025, ora 15:00 la Registratura UVT (cu mențiunea “În atenția Direcției Resurse Umane, dosar candidatura post ”Denumirea postului”), sediul central al UVT sau la adresele de e-mail vanessa.dicso@e-uvt.ro, resurseumane@e-uvt.ro şi vor conţine obligatoriu următoarele documente:

  1. cerere formularul de înscriere (Anexa 1);
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitatecopia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz; în cazul în care candidatul şi-a schimbat numele, copii după documente care atestă schimbarea numelui – certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
  5. carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  6. cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează; candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului.
  7. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii;
  8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;.
  9. curriculum vitae, model comun european;
  10. declarație privind autenticitatea documentelor (Anexa 2).

–    Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şj calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.

Actele prevăzute la pct. IV lit. b), c), d), vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea, de către o persoană desemnată din cadrul Direcției Resurse Umane anterior sau în ziua stabilită pentru concurs.

Informaţii privind postul de Ingrijitor de copii, în cadrul structurii Grădinița cu Program Prelungit „Smart Start UVT”:

  • Postul de Ingrijitor de copii este subordonat Director/Coordonator;
  • Durata şi condiţiile muncii: postul este pe perioadă determinată, cu posibilitate de prelungire, durata timpului de lucru fiind de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână în condiţii normale de lucru;
  • Salariul minim brut de încadrare a postului este de 5.156 lei;
  • Indemnizatia de hrana: 347 lei;
  • Perioada de probă este de 30 zile conform legii;
  • Concediul de odihnă şi durata acestuia: se acordă anual în conformitate cu prevederile Codului Muncii-republicat, şi a legilor speciale (dacă este cazul).

 

Condiții generale:

  1. are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  2. cunoaște limba română, scris și vorbit;
  3. are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  4. are capacitate deplină de exercițiu;
  5. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  6. îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  7. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

 Condiții specifice:

  • Studiile medii sau calificările suplimentare în domeniul igienă/îngrijire constituie avantaj.
  • Vechime: nu se solicită obligatoriu experiență anterioară; constituie avantaj experiența pe post similar.
  • Perfecționări: cursuri de igienă, nutriție, prim ajutor sau alte specializări relevante – avantaj.
  • Competențe necesare:
  • – deprinderi practice pentru curățenie și igienizare,- abilități de îngrijire și supraveghere a copiilor,- rezistență la efort fizic moderat,

    – afectivitate și empatie față de copii,

    – capacitate de organizare și responsabilitate.

  • Acordă îngrijiri igienice copiilor;
  • Supraveghează în dormitor somnul copiilor dacă este solicitată de către educatoare sau când sunt grupele descoperite;
  • Ajută la îmbrăcatul/dezbrăcatul copiilor la grupă înainte / după somn, precum și la ieșire în aer liber;
  • Asistă educatoarea în timpul activităților, după finalizarea atribuțiilor privind curățenia și servire a mesei;
  • Răspunde solicitărilor cadrelor didactice în ceea ce privește pregătirea activităților didactice, acordându-le sprijin de căte ori este nevoie;
  • Supraveghează copiii la grupul sanitar și la ieșirea în curte, alături de educatoare;
  • Servește masa copiilor (mic dejun, gustare, prânz) în condiţii igienice cu tacâm complet şi veselă corespunzătoare, pe faţă de masă, debarasează și curăță locului de luat masa;
  • Întinde pătuţurile şi lenjeria fiecărui copil, numai după ce s-a servit masa de prânz;
  • Ajută la administrarea alimentelor;
  • Supraveghează activitatea copiilor în timpul mesei sau în lipsa educatoarei;
  • Acordă primul ajutor copiilor;
  • Asigură curățenia locului de joacă și de educație după plecarea copiilor;
  • Monitorizează permanent starea de sănătate și comportamentul copiilor și anunță imediat educatoarea și/sau conducerea dacă observă simptome de boală sau situații neobișnuite.
  • Respectă normele de securitate și protecția muncii, prevenind accidentele și raportând orice incident.
  • Asigură dezinfectarea și igienizarea periodică a spațiilor, obiectelor și jucăriilor, conform planului de curățenie stabilit.
  • Respectă regulile de igienă personală și se asigură că și copiii le respectă (spălat pe mâini, igienă după toaletă etc.).
  • Participă la pregătirea și organizarea activităților educative și recreative, oferind suport logistic (aranjarea materialelor, curățarea după activități).
  • Asigură comunicarea eficientă cu educatoarea privind nevoile și evoluția copiilor.
  • Respectă confidențialitatea informațiilor referitoare la copii și familiile acestora.
  • Ajută la porționarea hranei și verifică temperatura alimentelor înainte de servire
  • Se asigură că fiecare copil primește alimentația conform indicațiilor (ex. alergii, diete speciale) și informează educatoarea despre eventuale probleme.
  • Păstrează și întreține ordinea și curățenia în sala de grupă, dormitor și grup sanitar pe tot parcursul zilei.
  • Gestionează lenjeria și materialele de curățenie, având grijă ca acestea să fie curate și în bună stare.
  • Participă la inventarierea și întreținerea materialelor educaționale și a jucăriilor.
  • Manifestă atitudine calmă, răbdătoare și respectuoasă față de copii, contribuind la crearea unui climat pozitiv și securizant.
  • Încurajează autonomia copiilor (îi sprijină să se îmbrace singuri, să mănânce corect, să își strângă lucrurile).
  • Respectă normele și procedurile interne ale grădiniței, inclusiv cele legate de protecția copilului și prevenirea abuzului.