Probele de concurs:
Concursul pentru ocuparea postului vacant constă în 4 etape succesive, după cum urmează:
- selecția dosarelor de înscriere;
- proba scrisă– ora 10:00;
- proba practică – Microsoft Office– ora 13:00;
- interviu – ora 14:00.
Fiecare probă este eliminatorie.
Bibliografia concursului:
- Legea contabilitatii, legea nr. 82/1991, republicata 2008- cu modificările și completările multerioare;
- Ordinul nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor Metodologice prvind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice. Planul de conturi pentru instituţiile publice;
- Legea finantelor publice nr. 500/2002, actualizata;
- Ordin nr 2634/2015 privind documentele financiar contabile;
- Ordin nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice , precum şi organizarea evidenţei şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
- Ordinul nr. 2021/2013 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 - cu modificările și completările ulterioare.
Dosarele de concurs se vor depune până în data de 04.07.2022, ora 15:00, la Registratura UVT (cu mențiunea “În atenția Departamentului Resurse Umane, dosar candidatura post Denumirea postului”), sediul central al UVT sau la adresele de e-mail vanessa.dicso@e-uvt.ro, resurseumane@e-uvt.ro şi vor conţine obligatoriu următoarele documente:
- cerere de înscriere la concurs adresată conducătorului instituţiei publice organizatoare (Anexa 1);
- copia certificatului de naştere, copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice;
- copia carnetului de muncă, sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor;
- cazierul judiciar eliberat cu cel mult 6 luni anterior datei derulării concursului (original);
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate (original);
- curriculum vitae;
- declarație privind autenticitatea documentelor (Anexa 2).
Informaţii privind postul de administrator financiar, în cadrul Departamentului Economico Financiar
- Postul de administrator financiar este subordonat șefului de birou.
- Durata şi condiţiile muncii: postul este pe perioadă determinată, cu posibilitate de prelungire, durata timpului de lucru fiind de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână în condiţii normale de lucru;
- Salariul minim brut a postului este de 3.371 lei.
- Indemnizatia de hrană este de 347 lei.
- Perioada de probă este de 30 zile conform legii;
- Concediul de odihnă şi durata acestuia: se acordă anual în conformitate cu prevederile Codului Muncii-republicat, şi a legilor speciale (dacă este cazul).
Condiții generale:
- are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
- îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
Condiții specifice:
- Studii superioare în domenii relevante postului;
- Vechimea specifică postului (Experiența minimă în ani corelată cu încadrarea salarială); nu este necesară;
- Cunostinte Contabilitate, SAP, Excel;
- Alte cerințe specifice:
- capacitate de analiză și sinteză;
- adaptare dinamică la sarcinile de serviciu;
- rezistență la stres;
- spirit de inițiativă;
- persoană responsabilă și organizată;
- abilități de comunicare;
- abilități de lucru în echipă
- răspunde de ținerea evidenței contabile sintetice și analitice a activității universității în conformitate cu documentele economico-financiare prelucrate;
- înregistrează și ține evidența contabilă în programele informatice ale universității;
- introduce, verifică şi ţine evidenţa documentelor introduse în aplicaţia FOREXEBUG;
- verifică documentele justificative și legalitatea actelor ce stau la baza înregistrărilor contabile;
- răspunde de realizarea înregistrărilor contabile pentru operațiunile economico-financiare în conformitate cu actele justificative, cronologic și sistematic;
- răspunde pentru ținerea evidenței detaliate a cheltuielilor și a disponibilului din conturile bancare ale universității;
- verifică soldurile conturilor din evidența sintetică și analitică cu cele din balanța de verificare;
- răspunde de verificarea lunară a balanțelor de furnizori, debitori, creditori pentru activitățile pe care le realizează;
- răspunde de întocmirea de note contabile pentru operațiunile ce se realizează în cadrul Departamnetului Economico-Financiar;
- răspunde de verificarea înscrierii corecte a operațiunilor în registrul de casă și extrasele de cont, în baza documentelor justificative;
- identifică activitățile cu risc ridicat de producere și le raportează superiorului ierarhic;
- răspunde cu promtitudine la cerințele tuturor organelor de control și răspunde de îndeplinirea
- sarcinilor corective rezultate din procesele verbale de control ce revin serviciului contabilitate;
- răspunde de păstrarea și utilizarea corespunzătoare a aparaturii date în folosință la locul de muncă, conform normelor tehnice;
- asigură sprijin o dată la trei luni pentru întocmirea bilanțului contabil și a anexelor acestuia;
- se preocupă activ de însușirea permanentă a cerințelor legislative legale și de reglementare economico-financiare în vigoare;
- realizează și întocmește rapoarte cu informații relevante rezultate în urma prelucrării datelor economico-financiare;
- înregistrează și ține evidența financiară în programele informatice ale universității;
- verifică documentele justificative și legalitatea actelor ce stau la baza înregistrărilor economico-financiare;
- răspunde de realizarea înregistrărilor financiare pentru operațiunile economico-financiare în conformitate cu actele justificative , cronologic și sistematic;
- verifică, întocmește și semnează documentele justificative reprezentate de: propunere de angajare a unei cheltuieli, angajament bugetar și ordonanțare de plată;
- conlucrează activ cu colegii din departament sau din cadrul departamentelor colaboratoare pentru ducerea la îndeplinire în bune condiții a sarcinilor de serviciu;
- participă ca membru în comisiile de inventariere a patrimoniului instituției;
- răspunde pentru arhivarea documentelor întocmite, pentru numerotarea dosarelor, pentru înregistrarea și predarea lor la arhivă, în condițiile prevăzute de legislația în vigoare;
- se obligă să respecte secretul de serviciu;
- asigură confidenţialitatea datelor personale pe care le prelucrează pe toată durata contractului individual de muncă și după încetarea acestuia, pe termen nelimitat, în conformitate cu prevederile Regulamentului UE 2016/679, a altor dispoziții de drept al Uniunii Europene sau de drept intern, aplicabile.
- constituie obligație de serviciu verificarea zilnică (cu excepția concediului legal) a corespondenţei electronice sosite pe adresa instituţională de e-mail;
- constituie obligație de serviciu și alte sarcini date de șeful ierarhic superior, legate de specificul postului cu respectarea repartizării echitabile a sarcinilor între posturi;
- se obligă să respecte prevederile Cartei, Regulamentelor şi celorlalte reglementări în vigoare din cadrul U.V.T.