EȘTI AICI:
Start la înscrieri pentru proiectul „Viitorul tău în antreprenoriat – soluție pentru o carieră de succes”

Start la înscrieri pentru proiectul „Viitorul tău în antreprenoriat – soluție pentru o carieră de succes”

Universitatea de Vest din Timișoara a organizat Conferința de lansare a proiectului „Viitorul tău în antreprenoriat – soluție pentru o carieră de succes”, ID 142048, co-finanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, Componenta 1 Innotech Student, Axa prioritară 6: Educație și competențe, Prioritatea de investiții 10.iv, Apel POCU/829/6/13.

Evenimentul s-a concentrat pe ilustrarea activităților și beneficiilor proiectului, pe selecția grupului țintă și s-a derula on-line, luni, 31 ianuarie 2022, în intervalul 11:00 – 12:00.  

Proiectul vizează implementarea unui program integrat de informare și formare antreprenorială care să conducă la creșterea gradului de ocupare și a culturii antreprenoriale a absolvenților de învățământ terțiar universitar și nonuniversitar în județele regiunii Vest, prin crearea și dezvoltarea de afaceri în sectoare economice cu potențial competitiv și în domenii de specializare inteligentă.

Cu o durată de 24 luni, proiectul se derulează în perioada 03 Ianuarie 2022 – 31 Decembrie 2023. Valoarea totală a contractului de finanțare este de 9,674,627.49 lei, din care 9,607,065.94 lei reprezintă finanțare nerambursabilă. 

Grupul țintă vizat prin proiect va fi constituit din minim 341 de persoane din categoria studenților (ISCED 5-7) înmatriculați cel puțin în anul 2 de studii de licență, doctoranzilor și cursanților înmatriculați cel puțin în anul 2 de studii (ISCED 4, nivel de calificare 5, înmatriculați în colegiile organizate la nivelul instituțiilor de învățământ superior), care doresc să-și îmbunătățească competențele antreprenoriale prin participarea la activitățile specifice din cadrul proiectului și pe care să le pună în practică prin înființarea și dezvoltarea unei afaceri în Regiunea de Vest.

Rectorul UVT, prof. univ. Dr. Marilen Gabriel Pirtea: „Cultura antreprenorială și inițierea unei cariere de antreprenor dețin un loc aparte între valorile promovate de către Universitatea de Vest din Timișoara. Avansăm și prin acest proiect, care face parte din platforma Innotech Student, spre obținerea de rezultate cât mai bune în pregătirea practică a studenților pentru viitorul lor parcurs de antreprenori. De altfel, UVT are o recunoaștere internațională a capacității de implementare pentru proiecte care promovează cultura antreprenorială în rândul studenților, așa cum a arătat și studiul elaborat sub egida OECD și a Comisiei Europene, realizat de HEInnovate, în care universitatea noastră se află pe podiumul românesc al instituțiilor de învățământ superior preocupate activ de această dimensiune a formării viitorilor profesioniști, cea antreprenorială.

Activitățile proiectului includ:

·      Derularea unui program de formare antreprenorială;

·      Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului;

·      Organizarea și derularea de întreprinderi simulate;

·      Efectuarea de stagii de practică în întreprinderi existente, funcționale, a căror activitate economică face parte din aceeași grupa CAEN cu cea aferentă planului de afaceri selectat;

·      Furnizarea serviciilor personalizate de consiliere/consultanță/ mentorat ulterior finalizării procesului de selecție a planurilor de afaceri;

·      Asigurarea înființării și demarării funcționării intreprinderilor ce vor realiza planurile de afaceri cu ajutor de minimis în cadrul proiectului;

·      Decontarea de către administratorul schemei de antreprenoriat a sumelor aferente implementării planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului;

·      Monitorizarea funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate pe perioada de implementare a planurilor de afaceri și pe perioada de sustenabilitate a acestora;

·      Crearea și funcționarea unei rețele antreprenoriale în scopul stimulării aptitudinilor antreprenoriale durabile.

Beneficii ca urmare a participării la activitățile proiectului:

·      Dobândirea competențelor antreprenoriale și certificarea acestora de către

·      Autoritatea Națională pentru Calificări;

·      Subvenții în valoare de 225 lei, în urma obținerii certificatului de absolvire a programului de formare antreprenorială;

·      Oferirea oportunității de a participa la o competiție de planuri de afaceri, în urma căreia se pot obține finanțări nerambursabile de până la 100.000 de euro pentru demararea unei afaceri în Regiunea de Vest;

·      Oferirea de finanțări nerambursabile în valoare totală de 6,296,550.00 lei pentru minim 23 de viitori antreprenori în sectoare competitive, identificate în cadrul SNC 2014-2020 și corelate cu SNCD 2014-2020;

·      Generarea a minim 65 de noi locuri de muncă în întreprinderile finanțate, care să impulsioneze oferta ocupațională în Regiunea de Vest;

·      Obținerea unei subvenții în cuantum de 750 lei, cu condiția unei prezențe de minim 90% din timpul de derulare a activităților întreprinderii simulate și stagiului de practică;

·      Consiliere, consultanță, mentorat, metode inovative de învățare în scopul dezvoltării spiritului antreprenorial prin întreprinderi simulate și stagii de pregătire practică în întreprinderi existente, funcționale.

Universitatea de Vest din Timișoara demarează înscrierile în grupul țintă al proiectului

Pentru a fi eligibili, candidații trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

  • au statutul de studenți (minim anul 2 de studiu), masteranzi sau doctoranzi;
  • au domicilul sau reședința în România;
  • nu au făcut parte din grupul țintă al altor proiecte finanțate prin programele România Startup Plus, Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale, SES Rural sau Innotech Student;
  • nu au participat la cursuri de formare Competențe antreprenoriale finanțate prin Fondul Social European.

Pentru înscriere, vă rugăm accesați site-ul proiectului: https://vta.innotech.projects.uvt.ro/

Dosarele de candidatură pot fi transmise online începând cu data de 31.01.2022, conform Metodologiei de selecție grup țintă care poate fi consultată pe site-ul proiectului.

Înscrierea în grupul țintă se va finaliza doar după verificarea dosarelor de candidatură transmise conform metodologiei și validarea acestora de către un Expert al proiectului. Decizia de înscriere în grupul țintă va fi comunicată persoanei în cauză prin e-mail.

După confirmarea înregistrării, dosarele de candidatură vor fi transmise în format fizic, semnate, la sediul Universității de Vest din Timișoara, Bulevardul Vasile Pârvan, Nr. 4, Et. 6, Sala 607, până la data participării la cursul de formare antreprenorială.

Vor fi acceptați în grupul țintă 341 de candidați, selecția fiind realizată în ordinea înscrierii, pe principiul ”primul venit, primul servit”, cu respectarea prevederilor metodologiei publicate pe site și a informațiilor din prezentul anunț.

Perioada de înscriere: 31.01.2022 – 28.02.2022

În perioada februarie – aprilie 2022, membrii grupului țintă vor participa gratuit la un program de formare în domeniul antreprenoriatului:

  • Modul 1 – Antreprenoriat. Planul de afaceri în sprijinul antreprenorului;
  • Modul 2 – Tehnici de negociere în antreprenoriat și în afaceri;
  • Modul 3 – Managementul și marketingul afacerii;
  • Modul 4 – Previziuni financiare;
  • Modul 5 – Dezvoltare durabilă.

În total, programul va cuprinde 45 de ore de formare eșalonate de-a lungul unui interval de 2 – 4 săptămâni. Fiecare modul include atât cursuri teoretice, cât și activități practice.

Participanții la programul de formare antreprenorială vor beneficia de subvenții în valoare de 225 lei, cu condiția obținerii certificatului de absolvire recunoscut de Autoritatea Națională pentru Calificări.

În contextul pandemic actual, toate activitățile de formare vor fi organizate online, prin intermediul platformei și serviciilor digitale Google.

În continuare, absolvenții vor avea posibilitatea participării la o competiție de planuri de afaceri, în urma căreia pot obține finanțări nerambursabile de până la 100.000 de euro pentru demararea de afaceri. Competiția pentru obținerea de finanțări nerambursabile se va derula în perioada aprilie – mai 2022, fiind deschisă tuturor absolvenților programului de formare. Absolvenții care nu vor fi deciși în privința începerii unei afaceri nu au obligația de a participa la competiție, implicarea lor în proiect finalizându-se cu obținerea certificatelor de formare.

Vor fi finanțate minim 23 de întreprinderi în sectoare competitive, identificate în cadrul SNC 2014-2020 și corelate cu SNCD 2014-2020, întreprinderi ce vor genera minim 65 de noi locuri de muncă care să impulsioneze oferta ocupațională în regiune.

Câstigătorii competiției vor beneficia de consiliere, consultanță, mentorat, metode inovative de învățare în scopul dezvoltării spiritului antreprenorial prin întreprinderi simulate și stagii de pregătire practică în întreprinderi existente, funcționale, a căror activitate economică face parte din aceeași grupa CAEN cu cea aferentă planului de afaceri selectat.

Participanții la activitățile întreprinderii simulate și la stagiul de practică vor primi o subvenție în cuantum de 750 lei, cu condiția unei prezențe de minim 90% din timpul de derulare a activităților.

Pe lângă know-how necesar demararii unei afaceri, cei minim 23 de viitori antreprenori care vor înființa întreprinderi în Regiunea Vest, vor beneficia de finanțări nerambursabile în valoare totală de 6,296,550.00 lei.

Valoarea ajutorului financiar nerambursabil acordat va fi corelată cu numărul de locuri de muncă nou-create prin afacerea demarată:

  • Ajutor financiar nerambursabil mai mic sau egal cu 40.000 de euro – minim 2 locuri de muncă create;
  • Ajutor financiar nerambursabil cu o valoare mai mare de 40.000 de euro, dar mai mică sau egală cu 60.000 de euro – minim 3 locuri de muncă create;
  • Ajutor financiar nerambursabil cu o valoare mai mare de 60.000 de euro, dar mai mică sau egală cu 80.000 de euro – minim 4 locuri de muncă create;
  • Ajutor financiar nerambursabil cu o valoare mai mare de 80.000 de euro dar mai mică sau egală cu 100.000 de euro – minim 5 locuri de muncă create.

După înființarea firmei, beneficiarii au la dispoziție 12 luni pentru implementarea planurilor de afaceri și 6 luni perioadă de sustenabilitate. Pe întreaga perioadă de implementare și sustenabilitate, beneficiarii vor fi monitorizați și îndrumați de către administratorul schemei de antreprenoriat.

Ajutorul financiar nerambursabil va fi acordat în două tranșe:

  • tranșă inițială de 75% din valoarea totală aprobată, care se acordă la începutul perioadei de implementare;
  • tranșă finală de 25% din valoarea totală aprobată, acordată după crearea locurilor de muncă asumate.

Pentru informații suplimentare, vă rugăm consultați site-ul proiectului https://vta.innotech.projects.uvt.ro.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.