Personalizarea preferințelor de consimțământ

Folosim cookie-uri pentru a vă ajuta să navigați cu eficiență și să utilizați anumite funcții. Veți găsi informații detaliate privind cookie-urile în cadrul fiecăreia dintre categoriile de consimțământ de mai jos.

Cookie-urile care sunt considerate „Necesare” sunt stocate în browserul dvs., deoarece sunt esențiale pentru a permite buna funcționare a unor funcții de bază ale site-ului. ... 

Întotdeauna activ

Cookie-urile necesare sunt esențiale pentru funcțiile de bază ale site-ului web, iar site-ul web nu va funcționa în modul dorit fără ele.Aceste cookie-uri nu stochează date de identificare personală.

Nu există cookie-uri de afișat.

Cookie-urile de funcționalitate ajută la realizarea anumitor funcționalități, cum ar fi partajarea conținutului site-ului web pe platformele de socializare, colectarea de feedback și alte caracteristici ale terților.

Nu există cookie-uri de afișat.

Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații cu privire la valori, cum ar fi numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.

Nu există cookie-uri de afișat.

Cookie-urile de performanță sunt utilizate pentru a înțelege și analiza indicii cheie de performanță al site-ului web, ceea ce ajută la oferirea unei experiențe de utilizare mai bună pentru vizitatori.

Nu există cookie-uri de afișat.

Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame personalizate pe baza paginilor pe care le-au vizitat anterior și pentru a analiza eficiența campaniei publicitare.

Nu există cookie-uri de afișat.

EȘTI AICI:
Proiectul „Lectură pentru mine. Știința în slujba copiilor – LEMI”, la debut

Proiectul „Lectură pentru mine. Știința în slujba copiilor – LEMI”, la debut

În luna februarie 2023 a debutat proiectul Lectură pentru mine. Știința în slujba copiilor – LEMI, câștigător al unei finanțări din partea Ministerului Culturii prin Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN), pentru aria Promovarea Culturii Scrise. Depus de echipa coordonată de CS II dr. habil. Mădălina Chitez, din cadrul centrului de cercetare CODHUS (Centre for Corpus Related Digital Approaches to Humanities) al Facultății de Litere, Istorie și Teologie, proiectul are drept scop stimularea interesului pentru lectură în perioada primelor activități de lectură individuală și colectivă (clasele 0-IV).

În vederea creării primului instrument digital din România (bazat pe metode de cercetare lingvistică) de evaluare automată și recomandare a textelor potrivite pentru lectură în diverse etape ale ciclului primar de învățământ, echipa de cercetare a derulat primele întâlniri cu partenerii de proiect: Fundația Noi Orizonturi, Școala Gimnazială Nr. 16 „Take Ionescu” Timișoara, Școala Gimnazială Giarmata, Școala Gimnazială Cenei. Au fost stabilite calendarul de lucru, metodele de adunare a datelor din rândul cadrelor didactice, elevilor și părinților, dar și modalitățile de diseminare ori protecție a datelor și respondenților. Comunicarea permanentă cu partenerii va asigura dezvoltarea unui instrument ușor de utilizat de către cadre didactice, părinți, creatori de materiale didactice, ONG-uri educaționale și producători/editori de literatură pentru copii.

Activitățile proiectului vor putea fi urmărite pe site-ul https://lemi.projects.uvt.ro/, în curs de actualizare.