EȘTI AICI:
Nou proiect al UVT, conectând universități din orașe Capitale Europene ale Culturii

Nou proiect al UVT, conectând universități din orașe Capitale Europene ale Culturii

Proiectul GreenCool – Skill development in the encouragement of mindset towards environmental awareness and sustainable development in the alliance of ECoC’ este finanțat de către Uniunea Europeană (UE) printr-un grant de 336,503 EURO, în perioada: 28 Februarie 2022 – 31 Octombrie 2024.

Parteneriatul constând din Universitatea din Pannonia (coordonator), Militos Consulting S.A., Universitatea Vytautas Magnus, Universitatea de Vest din Timisoara, Universitatea din Tartu a început cu succes munca în proiect în cadrul reuniunii de lansare care a avut loc la Veszprem, în 3-4 martie 2022.

Nișa care singularizează proiectul este faptul că universitățile din proiect sunt plasate în orașe Capitale Culturale Europene (CEC), purtătoare ale titlului  în următorii trei ani: Kaunas, Veszprem, Timișoara, Tartu, la care se adaugă partenerul din Atena, prima CEC în cronologia programului. Valorile și provocările universităților și orașelor CEC ne leagă împreună, deoarece toți suntem preocupați de implicarea în comunitate, dezvoltare durabilă, inovație, conștientizarea diversității, responsabilitate socială. În plus, antrenareastudenților universităților ca green influencersambasadori verzi este, de asemenea, o modalitate inovatoare și creativă de a ajunge la grupul țintă și, astfel, de a avea un impact mai mare în comunitățile noastre.

Ce ne propunem să facem ?

Scopul general al proiectului este de a dezvolta conștientizarea cu privire la mediu în rândul studenților și de a promova ideea dezvoltării durabile în rândul câtor mai largi grupe de vârstă posibile, la evenimente culturale care atrag un public numeros. Ne-am angajat să dezvoltăm un curs MOOC inovator și să contribuim la integrarea dezvoltării durabile în programele de învățământ pentru studenții din învățământul superior. Recunoscând puterea de convingere a tinerilor influenceri, proiectul își propune să ajungă la toate categoriile de vârstă ale publicului de la evenimente culturale și festivaluri din diferitele Capitale Europene ale Culturii pentru a încuraja activitatea conștientă de problematica de mediu și pentru a fi membri activi și beneficiari ai dezvoltării durabile. Mai mult, obiectivul nostru este de a echipa  studenții cu instrumente de comunicare și cu atitudini favorabile dezvoltării sustenabile, pentru a deveni susținători eficienți ai economiei și culturii verzi a UE.

Acest obiectiv cuprinde următoarele obiective specifice:

• Cercetare și colectare de practici Greenfluence: cadru metodologic de implementare prin explorarea instrumentelor și tehnicilor de influențare și a canalelor de comunicare prin care tinerii pot fi abordați în secolul 21.

• Dezvoltarea Massive Online Open Course (MOCC): proiectarea curriculum-ului cursului și dezvoltarea materialului didactic

• Curs pilot Blended Greenfluencer la nivel național: rezultatul cursului este participarea la un eveniment/festival CEC, unde studenții pot încerca să-și testeze cunoștințele și să influențeze publicul offline.

• Curs internațional Blended Greenfluencer: cei mai buni studenți din fiecare universitate vor fi prezenți la evenimentul final de la Tartu.

• Conținut profesional și ghiduri  pentru un atelier internațional online cu stakeholderi.

Ca prim pas pentru atingerea obiectivelor definite și armonizarea parteneriatului, am organizat prima întâlnire de proiect transnațională în perioada 3-4 martie 2022. Reuniunea de lansare a fost organizată la Veszprém de către Facultatea de Afaceri și Economie a Universității din Pannonia, cu 5 Parteneri din 5 țări diferite, care au discutat, pe lângă aspectele financiare, de diseminare, management, parcursul general și principalele repere ale proiectului, cu accent deosebit pe pregătirea pentru primele rezultate ale proiectului. Următoarele șase luni vor concentra activitatea de cercetare: efectuarea de cercetări de birou (bune practici, colectare de studii de caz) în țările UE; chestionar în rândul studenților și influencerilor; și interviuri focus-grup cu influenceri. Plus valoarea acestui proiect pentru comunitatea UVT este dată și de caracterul său multidisciplinar, conectând colegi din mai multe facultăți: Corina Turșie (Științe Politice – PFC), Adina Baya (Științe ale Comunicării – PFC) și Alexandru Drăgan (Geografie – CBG), urmând ca alți colegi să se alăture acestui nou proiect european aflat la început de drum.

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.