EȘTI AICI:
Distincții pentru studentele Facultății de Litere, Istorie, Filosofie și Teologie

Distincții pentru studentele Facultății de Litere, Istorie, Filosofie și Teologie

În perioada 20-21 noiembrie 2025, echipa Facultății de Litere, Istorie, Filosofie și Teologie a participat la cea de-a treia ediție a Colocviului Național Studențesc „Teorii și practici emergente în studiile literare și lingvistice”, organizat de Facultatea de Litere a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Studentele noastre, supervizate de prof. univ. dr. habil. Dumitru Tucan și lect. univ. dr. Roxana Rogobete, au obținut mai multe distincții în cadrul acestui eveniment. Andra-Emilia Cătană (Limba și literatura română – Limba și literatura engleză, anul al II-lea) a primit Premiul al III-lea la secțiunea „Studii de caz”, pentru lucrarea „Poezia lui Radu Vancu: o perspectivă nonantropocentrică asupra morții” (coordonator: Lect. dr. Radu Pavel Gheo), în care a abordat o direcție fluidă a Animal Studies ce transcende binarismul și se îndreaptă, în schimb, către influența reciprocă om-celălalt. Ana-Daria Fîc (Limba și literatura română – Limba și literatura franceză, anul al II-lea) a obținut Mențiune la secțiunea „Reflecție metacritică”, pentru lucrarea „Proza lui Mircea Cărtărescu sub lupa geocriticii: clarobscurul lecturii” (coordonator: lect. dr. Roxana Rogobete), în care a analizat validitatea și limitele paradigmei geocritice în opera cărtăresciană. Andreea-Lavinia Pascu (Teoria și practica traducerii (limba engleză), anul I) a obținut Mențiune la secțiunea „Circulația transnațională a teoriilor”, pentru lucrarea „Game Localization and Translation Strategies: Adapting Skyrim into French and Romanian” (coordonator: Conf. dr. habil. Maria-Luiza Caraivan), în care propune o traducere adaptată a câtorva noțiuni utilizate în jocul video Skyrim.

Ca în fiecare an, colocviul s-a remarcat printr-o organizare excelentă din partea colegilor de la UBB, prin comunicări remarcabile și discuții cu substanță. Evenimentul a confirmat încă o dată importanța acestui tip de exercițiu academic în dezvoltarea gândirii critice și analitice a studenților.