EȘTI AICI:
Audiere publică EDUPRIS

Audiere publică EDUPRIS

În data 9 mai 2022, a avut loc la UVT o sesiune de audiere publică pe tema Educație, training și învățare pe tot parcursul vieții ca intervenții dinamice de promovare a incluziunii și valorilor comune în justiția corecțională pentru minori și tineri,asociată proiectului european Erasmus+ cu același nume (având denumirea abreviată EDUPRIS) coordonat de Universitatea de Vest din Timișoara. La eveniment au participat cercetători și profesioniști în criminologie și psihopedagogie, educație, studenți de la toate nivelurile de studii din domeniile științelor educației, asistenței sociale, sociologiei si științelor comunicării. De asemenea, au fost prezenți  stakeholders din administrația națională a penitenciarelor, reprezentanți ai centrului educativ pentru minori Buzias, juriști, membri ai unor instituții de aplicare a legii, jurnaliști și public interesat.

Principala temă de dezbatere a reprezentat-o  inovațiile pedagogice ale proiectului EDUPRIS, provocările majore prezentate de educarea și reintegrarea minorilor privați de libertate, precum și nevoia unui program postuniversitar special de pedagogie penitenciară.

Membrii echipei de proiect EDUPRIS (avându-l ca manager general de consorțiu pe prof.univ.dr. Florin Lobonț de la UVT) au prezentat  scopul proiectului, constând îmbunătățirea educației în pentru minori din sisemul corecțional, prin promovarea directă și activă a unor medii de învățare incluzive. EduPris urmăreste să dezvolte o intervenție educativă aptă să intercaleze educația și re-integrarea în comunitate prin activități într-un context gamificat (serious games).

În cadrul dezbaterilor, membri ai managementului Centrului Educativ pentru Minori Buziaș,  d-l Chestor (r) Ioan Bala (fost director general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor), precum și un număr de specialiști în educație specială din UVT – printre care lect.univ.dr. Mihai Predescu, au expus o serie de probleme legate de educația din sistemul corecțional pentru minori. Tinerii din sistemul corectional manifestă o serie de trăsături de personalitate dezadaptative și comportamente problematice, o capacitate limitată de a face față mediului carceral, prezentând o adaptare individuală slabă care favorizează comportamentele distructive. Vorbitorii au căzut de acord că un program educativ fundamentat pe jocuri serioase ca mijloc de învățare ar fi extrem de binevenit, dat fiind că, în timpul utilizării jocului, elevul va fi stimulat să facă alegeri cu un caracter realist, măsurabile și realizabile pe termen scurt, care contribuie la construirea de comportamente bazate pe o motivație intrinsecă.

În final, participanții la dezbatere au considerat ca foarte oportună dezvoltarea unui manual al educatorului care să devină complementar, prin activitatile bazate pe jocuri propuse, formelor de educatie deja existente  la nivel de pedagogie corecțională. Acesta ar reprezenta un instrument pus la dispoziția profesioniștilor din justiție și din educație,  favorizând dezvoltarea profesională și intrapersonală a  cadrelor didactice, în vederea unei mai adecvate pregătiri a acestora – încă de la intrarea în sistem – pentru lucrul în instituțiile corecționale pentru minori. 

UVT utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a UVT cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrareadatelor cu caracter personal si pentru a citi si intelee continutul Politicii Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.